Connect with us

Administrație

EDITORIAL Povestea po(rcului)dului!

Publicat

în

Faptul că sute de persoane au semnat deja, în mai puţin de 48 de ore, o petiţie împotriva iniţiativei primarului din Lugoj de a edifica un nou pod rutier, în imediata vecinătate a Podului de Fier, mă face şi pe mine să-mi exprim părerea.

După umilele mele cunoştinţe, un pod este o construcție de lemn, de piatră, de beton, de metal sau de ce o mai fi ea, care leagă între ele malurile unei ape. Păi ,,Podul lui Boldea“, despre care se face vorbire în gâlceava de pe Timiş, nu-i leagă, ci îi dezbină pe lugojeni. La ora actuală, populaţia oraşului se împarte în trei categorii: pro, contra şi indiferenţi, iar glasul raţiunii pure îmi şopteşte să mă înregimentez în a treia tabără, cea a indiferenţilor.

Mărturisesc că din ‘89 şi până astăzi, am arcuit zadarnic nenumărate poduri de speranţă între mine şi edilii oraşului. Lugojul meu natal arată din ce în ce mai supărat, mai ponosit şi mai rupt în coate. Violarea urbanistică şi ofensiva kitsch-ului este o modă, iar sensibilizarea lugojenilor cu privire la importanța păstrării arhitecturii locale nu cred că are sorţi de izbândă.

Lugojenii au psihologia pădurii! Aţi văzut copaci răzvrătindu-se la vederea securii? Acestea fiind spuse, urez succes primarului în realizarea acestei construcţii megalomane. Dacă tot avem un SPA, care a devenit o ruină înainte de a fi gata, de ce să nu avem şi un pod grandios care dă într-o clădire? Labirintul străzilor care conduc şoferul spre trecerea peste ape va contribui, desigur, la dezvoltarea perspicacităţii acestuia. Aici se vor putea organiza concursuri de orientare turistică intitulate ,,Cine trece primul podul, îl aclamă tot norodul”.

N-am înţeles de ce atunci când s-a construit pasarela de la piaţă nu s-a gândit că acolo era mai util un pod. Trecătoarea aia e Puntea Suspinelor. Aţi văzut vreodată un om în vârstă urcând scările cu plasa plină de zarzavaturi? Suspină de zici că îşi trăieşte ultimile clipe. Desigur că pe Timiş se poate monta şi o salbă de fântâni arteziene şi alte kitsch-uri colorate, pe care atunci când vine apa mare,  să le dăm drumul la vale. Bineînţeles că fiecare instalaţie va purta inscripţia: Aici sunt banii dumneavoastră!

Dacă la Caracal s-a răsturnat o căruţă cu proşti, nu e cazul să se mai răstoarne una și la Lugoj.  Şi Pasajul de pe Calea Buziaşului vine în sprijinul afirmaţiei mele. După ce au lucrat la el un deceniu şi ceva, pe când a fost gata, CFR-ul şi-a mutat spaţiul de manevră la bariera Bocşei, aşa că involuntar apare şi întrebarea: Pe când tragem şi acolo un pasaj?

E timpul să gândim cu seriozitate şi responsabilitate urbanistica viitorului, pentru a nu ajunge de râsul urmaşilor noştri. Sunt convins că Lugojul are nevoie de un nou pod, dar nu acolo. La ora actuală există nenumărate soluţii pentru consolidarea Podului de Fier şi ele trebuie doar identificate. Din păcate trăim într-o lume ireală, ca de basm, şi podul ăsta, care stă gata să apară în peisajul lugojean, mă duce cu gândul la ,,Povestea porcului”. Vă mai amintiţi de purceluşul acela năzdrăvan?                 

 ,,…purcelul atunci s-a suit binişor pe laiţă, a spart o fereastră de bărdăhan şi, suflând o dată din nări, s-au făcut ca două suluri de foc, de la bordeiul moşneagului şi până la palatul împăratului. Şi podul, cu toate cele poruncite, era acum gata…“.       

Dan TIMARU                                                                                                                     

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Derapaj al fostei administrații în proiectul autobuzelor electrice. Ce trebuie să facă Lugojul urgent

Publicat

în

Noua administrație a Lugojului s-a trezit cu o altă problemă, lăsată moștenire, în unul dintre cele mai mari proiecte cu finanțare europeană în care este implicat municipiul. Este vorba despre achiziționarea celor 81 de autobuze electrice, de către Ministerul Dezvoltării, pentru mai multe orașe din România.

Nouă dintre acestea, plus stațiile de încărcare, ar urma să ajungă la Lugoj. Numai că, în momentul de față, nu există un depou unde să fie parcate aceste autobuze și nici o locație disponibilă pentru stațiile de încărcare. Primarul Claudiu Buciu spune că fosta administrație a prevăzut ca noile autobuze și stațiile de încărcare să fie duse în curtea societății Meridian, lucru care nu este posibil.

„Problemele noastre sunt legate de faptul că nu s-a prevăzut existența unui depou în acest proiect, pe de-o parte. Pe de altă parte, locul principal de încărcare a acestora a fost stabilit în curte la Meridian, societate care are imobilele ipotecate și e posibil ca acest loc să nu mai poată să fie folosit pentru această destinație. Căutăm variante în care să facem un depou sau o autogară, unde aceste autobuze să poată staționa sau să poată să fie încărcate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

După cum am scris aici, Ministerul Dezvoltării a organizat deja cea de-a treia licitație, la care s-au înscris șapte firme din Turcia, Cehia și Germania pentru a construi autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile se ridică la suma de 180 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite