Connect with us

Administrație

PNL Lugoj îi cere primarului Boldea să modernizeze iluminatului public cu bani europeni

Publicat

în

Într-o postare pe pagina personală de Facebook, Claudiu Buciu, preşedintele PNL Lugoj îi cere primarului Francisc Boldea să-i lase pe funcţionarii din Primăria Lugoj să acceseze fonduri europene pentru modernizarea iluminatului public din Lugoj.

Meniul zilei, Octavian

“Este momentul ca Boldea sa permită funcţionarilor din Primaria Lugoj – care au demonstrat ca pot accesa fonduri europene (dacă sunt lăsaţi), să demareze procedurile necesare pentru a atrage aceste fonduri pentru o reală modernizare a iluminatului public din oraşul nostru!”, scrie preşedintele PNL

Acesta mai afirmă că modernizarea iluminatului public din Lugoj se face cu instalaţii de generaţie veche, în timp ce toate comunele din jurul oraşului au trecut la iluminatul cu becuri de tip led, care dau o lumină mai puternică şi consumă mai puţină energie.

“Astazi Lugojul beneficiază de un sistem de iluminat public modernizat de administraţia Boldea & PSD în baza unui contract încheiat în anul 2008, pentru suma de 1.278.000 euro (proveniţi integral din bugetul local). Cu toţii vedem cât de bine este iluminat Lugojul, câtă lumină dau noile lămpi instalate în baza acestui contract şi, mai ales, cât de eficiente din punct de vedere energetic sunt acestea (costurile foarte mari cu energia electrică). Mai mult, Boldea şi echipa lui au reuşit sa cumpere aceste lămpi la un preţ de 3 ori mai mare decât cel de pe piaţa, fapt pentru care Camera de Conturi Timiş a stabilit înca din 2012 existenţa unui prejudiciu de peste 611.000 euro (aproape 50% din valoarea totala a contractului), prejudiciu care încă nu a fost recuperat.In timp ce satele din jurul Lugojului monteaza de ani de zile lampi de iluminat stradal de tip LED, Lugojul încă montează lămpi de generaţie veche, în baza contractului de modernizare arătat mai sus”, susţine Buciu.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

PNL Lugoj recomandă administraţiei locale să acceseze fonduri europene pentru creşterea eficienţei energetice în iluminatul public. Începand cu 18 februarie 2018, pentru o perioada de 6 luni, unităţile administrativ-teritoriale din mediul urban pot depune cereri de finanţare pentru proiecte având ca scop modernizarea iluminatului public. Obiectivul urmărit de Comunitatea Europeana prin acordarea acestor finanţări – prin POR (Programul Operational Regional), este de a îmbunătăţi calitatea mediului, de a diminua consecinţele produse de gazele cu efect de seră şi de a diminua consumul de energie electrică, în principal prin inlocuirea lămpilor vechi cu lămpi noi care sunt mult mai eficiente din punct de vedere energetic şi care au o durată mai mare de viaţă.

Valoarea proiectelor eligibile porneşte de la 100.000 euro şi poate ajunge până la 5.000.000 euro, 85% din aceste sume fiind asigurate de către Comunitatea Europeană.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Program nou la mai multe dintre birourile Primăriei Lugoj

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj aduce la cunoștința cetățenilor că următoarele birouri vor avea relații cu publicul, în toate zilele lucrătoare astfel:

Meniul zilei, Octavian

Telefonic:

  • Urbanism / Patrimoniu – între orele 14.00 – 15.00

 la tel. 0256 352240, interior 206

  • Agricol / Cadastru – între orele 15.00 – 16.00

 la tel. 0256 352240, interior 261

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

  • Taxe și impozite – între orele 13.00 – 15.00

 la tel. 0256 354057

Online:

Se pot trimite solicitări sau întrebări prin e-mail la adresa contact@primarialugoj.ro.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria caută să angajeze un inspector pentru relații cu instituții de învățământ, culte, cultură, sănătate

Publicat

în

„Municipiul Lugoj organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de Inspector, clasa I, grad profesional principal, din cadrul aparatului de specialitate al primarului, Compartiment relații cu instituții de învățământ, culte, cultură, sănătate.

Meniul zilei, Octavian

În conformitate cu prevederile art. 618 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, concursul este organizat în baza excepției prevăzute de art. II din Legea nr. 203/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Durata normală a timpului de lucru pentru funcția publică de execuție vacantă este 8 ore pe zi, respectiv 40 ore pe săptămână.

Proba suplimentară de testare a cunoștințelor IT – cunoștințe de operare pe calculator, nivel mediu – 19 iulie 2021, ora 1100.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Proba scrisă se va desfășura în data de 21 iulie 2021 ora 1100, la sediul Primăriei Municipiului Lugoj, Piaţa Victoriei nr. 4.

Condiții de participare:

  • candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 465 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

-condiții specifice de studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

– minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice.

Bibliografia/tematica, atribuţiile prevăzute în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează pe pagina de internet a autorităţii publice locale www.primarialugoj.ro, la secţiunea Anunțuri concursuri angajare.

Perioada de depunere a dosarelor de concurs este 15 iunie –  5 iulie 2021.

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei nr.4, Birou relații cu publicul, tel. 0256/352240, fax. 0256/350393, e-mail: contact@primarialugoj.ro sau „mailto:personal@primarialugoj.ro” personal@primarialugoj.ro. ”

Observații suplimentare: persoană de contact – Lavinia-Daniela Ivăniș, Inspector debutant.

Data afișării: 15 iunie 2021.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Muncitorii de la Sere și spații verzi, pârâți la primar că se relaxează în loc să muncească

Publicat

în

Un lugojean i-a pârât la primar pe muncitorii care au venit să îngrijească spațiile verzi din Parcul Poștei. Omul era nemulțumit că aceștia se odihneau la umbră, în loc să tundă iarba și să adune resturile pe care le-au lăsat împrăștiate pe alei.

Meniul zilei, Octavian

„Cei care în continuare sfidează munca, iar orașul zace în mizerie ! Rușine să vă fie, am sunat personal la sere și mi-au răspuns că domnii aceștia obosiți de relaxare, nu au drujbă! În Parcul Poștei nu poți traversa de crengile lăsate pe alee, dar domnii ăștia sfidează munca și cetățenii întregului oraș! În permanență stau în parc, la relax ! Așteptăm de la domnul primar o luare de poziție la sesizarea pe care am facut-o la camera 7”, a scris Maniu, pe Facebook, unde a lăsat și un set de fotografii care să dovedească cele spuse.

 

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

Care sunt următoarele zone unde se cosește iarba. Cetățenii sunt rugați să-și mute mașinile

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj aduce la cunoștința cetățenilor că în cursul acestei săptămâni, (7 – 11 iunie), se va cosi iarba de pe spațiile verzi, în cartierele:

Meniul zilei, Octavian

Timișoarei 110;
Militari;
Balta Lată;
Str Agriculturii;
Spl. G. Coșbuc;
Splaiul 1 Decembrie 1918.

Pe această cale reprezentanții primăriei roagă cetățenii să nu parcheze mașinile în imediata apropiere a spațiilor verzi pentru a facilita activitatea echipelor de lucru și a evita eventuale daune.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite