Connect with us


Administrație

PNL Lugoj îi cere primarului Boldea să modernizeze iluminatului public cu bani europeni

Publicat

în

Într-o postare pe pagina personală de Facebook, Claudiu Buciu, preşedintele PNL Lugoj îi cere primarului Francisc Boldea să-i lase pe funcţionarii din Primăria Lugoj să acceseze fonduri europene pentru modernizarea iluminatului public din Lugoj.

PMP

“Este momentul ca Boldea sa permită funcţionarilor din Primaria Lugoj – care au demonstrat ca pot accesa fonduri europene (dacă sunt lăsaţi), să demareze procedurile necesare pentru a atrage aceste fonduri pentru o reală modernizare a iluminatului public din oraşul nostru!”, scrie preşedintele PNL

USR

Acesta mai afirmă că modernizarea iluminatului public din Lugoj se face cu instalaţii de generaţie veche, în timp ce toate comunele din jurul oraşului au trecut la iluminatul cu becuri de tip led, care dau o lumină mai puternică şi consumă mai puţină energie.

“Astazi Lugojul beneficiază de un sistem de iluminat public modernizat de administraţia Boldea & PSD în baza unui contract încheiat în anul 2008, pentru suma de 1.278.000 euro (proveniţi integral din bugetul local). Cu toţii vedem cât de bine este iluminat Lugojul, câtă lumină dau noile lămpi instalate în baza acestui contract şi, mai ales, cât de eficiente din punct de vedere energetic sunt acestea (costurile foarte mari cu energia electrică). Mai mult, Boldea şi echipa lui au reuşit sa cumpere aceste lămpi la un preţ de 3 ori mai mare decât cel de pe piaţa, fapt pentru care Camera de Conturi Timiş a stabilit înca din 2012 existenţa unui prejudiciu de peste 611.000 euro (aproape 50% din valoarea totala a contractului), prejudiciu care încă nu a fost recuperat.In timp ce satele din jurul Lugojului monteaza de ani de zile lampi de iluminat stradal de tip LED, Lugojul încă montează lămpi de generaţie veche, în baza contractului de modernizare arătat mai sus”, susţine Buciu.

PNL Lugoj recomandă administraţiei locale să acceseze fonduri europene pentru creşterea eficienţei energetice în iluminatul public. Începand cu 18 februarie 2018, pentru o perioada de 6 luni, unităţile administrativ-teritoriale din mediul urban pot depune cereri de finanţare pentru proiecte având ca scop modernizarea iluminatului public. Obiectivul urmărit de Comunitatea Europeana prin acordarea acestor finanţări – prin POR (Programul Operational Regional), este de a îmbunătăţi calitatea mediului, de a diminua consecinţele produse de gazele cu efect de seră şi de a diminua consumul de energie electrică, în principal prin inlocuirea lămpilor vechi cu lămpi noi care sunt mult mai eficiente din punct de vedere energetic şi care au o durată mai mare de viaţă.

Valoarea proiectelor eligibile porneşte de la 100.000 euro şi poate ajunge până la 5.000.000 euro, 85% din aceste sume fiind asigurate de către Comunitatea Europeană.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

PMP

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite