Connect with us

Administrație

Staţia de epurare mai înghite şi anul acest 1,6 milioane de lei din bugetul Lugojului

Publicat

în

Controversata investiţie de la staţia de epurare este prinsă şi anul acesta în bugetul local al Lugojului cu remedieri în valoare de peste 1,6 milioane de lei. Primarul Lugojului susţine însă, că aceşti bani sunt garanţia pe care a reţinut-o firmei constructoare  şi bani care au rămas neplătiţi.

Meniul zilei, Octavian

“Sunt banii pe care nu i-am mai plătit firmei Confort şi garanţia reţinută. Vor fi executate o parte din lucrările, care apar şi în expertiză, dar nu toate”, a declarat Francisc Boldea, pentru Lugojeanul.

Staţia de epurarea a Lugojului este subiectul unui imens scandal, după ce administraţia locală a investit acolo peste 5 milioane de euro, o mare parte din lucrări fiind neexecutate iar staţia nefiind funcţională nici în prezent, fapt pentru care Primăria şi Meridian 22 au primit mai multe amenzi de la Garda de Mediu şi Apele Române Banat.

De altfel, anul trecut, consilierii Liviu Brînduşoni şi Marius Martinscu au făcut public un  raport devastator, comandat chiar de Primaria Lugoj, care arată dezastrul de la staţia de epurare şi multitudinea lucrărilor plătite şi nefinalizate.

RETIM

În toată această perioadă, reprezentanţii administraţie locale, în frunte cu primarul Francisc Boldea, au negat că la staţia de epurare ar fi probleme.

Problemele descoperite de experţi la staţia de epurare (extras din raportul de expertiză)

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Publicat

în

Compania RETIM în parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș și toate primăriille asociate au lansat campania de informare-conștientizare “ Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală”.

Meniul zilei, Octavian

Prin această campanie ne dorim ca toți cetățenii să înțeleagă că au o responsabilitate și o obligație legală față de modul cum colectează deșeurile. Doar colectarea separată ne dă posibilitatea creșterii cantității de deșeuri reciclate și implicit a reducerii cantității de deșeuri depozitate.

În momentul de față din miile de tone de deșeuri care sunt colectate lunar de către RETIM în zonele de operare din județul Timiș, doar o mică parte pot fi reciclate. Din neglijență sau nepăsare, deșeurile sunt aruncate amestecate în containere sau la întamplare, iar această situație face imposibilă sortarea și reciclarea.

Infrastructura disponibilă

În localitățile din județul Timiș există un sistem de colectare a deșeurilor municipale compus din pubele și containere separate pentru diferite categorii: recipiente galbene/saci galbeni, clopote verzi, compostoare (doar in mediul rural), precum și recipiente negre. Acestea sunt puse la dispoziția generatorilor de deșeuri fie la gospodăriile inviduale sau sedii de firmă, fie în spațiile comune de la blocuri.

RETIM

Prin urmare, există toate conditiile, dar este absolut necesar ca și cetatenii să respecte un set minim de reguli de colectare separată, reguli simple care sunt comunicate pe toate mediile disponibile– https://retim.ro/utile/ghid_tm/

Ca mod de lucru, echipajele RETIM vor folosi un sistem de etichetare a recipientelor care conțin deșeuri colectate necorespunzător, iar în final orice recipient neconform nu va fi ridicat.

⦁ Etapa 1 – O ETICHETĂ GALBENĂ se va aplica pe recipientele care
conțin alt tip de deșeuri decât cele pentru care sunt dedicate.
Această etichetă va conține și un marcaj care va arăta care este tipul neconformității, iar cetățenii să înțeleagă unde au gresit.
În această etapă deșeurile vor fi colectate de către echipajele RETIM.

⦁ Etapa 2 – O ETICHETĂ ROȘIE va fi lipită pe recipientele în care se
constată că deșeurile sunt colectate amestecat. În această situație
recipientele NU vor mai fi ridicate, iar pe eticheta rosie va fi precizat
motivul necolectării. În acest caz, cetățenii sunt rugați ca până la
viitoarea colectare să sorteze corect deșeurile, informându-se mai bine
în ceea ce priveste regulile de colectare
separată – link ghid https://retim.ro/utile/ghid_tm/

⦁ ATENTIE! Autoritățile locale vor efectua controale și vor aplica amenzi conform legislației în vigoare, fiind sancționată necolectarea separată a deșeurilor.

Concluzii
Rețineți! Colectarea separată a deșeurilor este o obligație legală, conform Legii 101/ 2006.

Pentru ca demersurile noastre, ale tuturor, să fie încununate de succes apelăm și la spiritul civic al cetățenilor care sunt rugați să sesizeze autoritățile despre orice nereguli constatate la punctele de colectare a deșeurilor. De asemenea, dacă sunt probleme la ridicarea deșeurilor de către operatorul RETIM se sesizeaza această situație, fiind realizate fotografii sau video care se trimit la următoarea adresă : contractare@retim.ro .

Campania se deruleaza pe mai multe medii de informare – presa scrisă, presa online, radio, televiziune, Facebook, dar și prin distribuție de pliante,afișe și ghiduri.

Informații suplimentare sunt disponibile pe website www.retim.ro , www.adidtimis.ro , pagina oficială de Facebook RETIM sau la serviciul Call Center la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

(P) – Advertorial

 

Citiţi mai departe

Administrație

S-a stabilit managerul spitalului lugojean, pentru următorii patru ani. Ce priorități are

Publicat

în

FOTO arhiva

Astăzi, 17 mai, a avut loc ședința Consiliului de Administrație, din cadrul Spitalului „Teodor Andrei”, în care s-a validat rezultatul concursului pentru postul de manager. Singurul candidat, medicul Ionuț Lucian Cocoș, a fost validat și va conduce spitalul în următorii patru ani. El a asigurat și interimatul, din noiembrie 2020, când fostul manager Erwin Floroni a fost eliberat din funcție, de către primarul Claudiu Buciu.

Meniul zilei, Octavian

„Domnul doctor Ionuț Lucian Cocoș a fost declarat admis după prezentarea unui proiect de management bazat pe siguranța pacientului, dar și pe îmbunătățirea comunicării dintre doctor pacient aparținător”, a declarat city-managerul Lugojului, Anca Micșa Oprea, care este și președintele Consiliului de Administrație din cadrul Spitalului „Teodor Andrei”.

Medicul Ionuț Cocoș spune că, în următorii patru ani, vrea mai multă siguranță pentru pacienți. „Așa cum am scris și în proiectul de management, pe care l-am prezent pentru concurs, îmi doresc să crească siguranța și satisfacția pacientului. În primul rând, comportamentul personalului medical trebuie să se modifice și să fie mult mai implicat și deschis spre pacient”, a declarat noul manager.

Proiectul de management, cu care Ionuț Lucian Cocoș a obținut mandatul de director, poate fi găsit pe site-ul spitalului sau aici.

RETIM

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii lugojeni, convocați să aprobe agenda acțiunilor sportive și regulamentul CSM Lugoj

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu a convocat Consiliul Local al Municipiului Lugoj în şedinţă extraordinară pentru data de luni, 17 mai, orele 14.00, în sistem online. Pe ordine de zi, sunt trei proiecte:

Meniul zilei, Octavian

  1. Proiect de hotărâre privind alocarea din bugetul local a unei sume necesară pentru  acțiunea cultural – educativă “Tabăra de creație a scriitorilor din Banat” Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  2. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al  Clubului Sportiv Municipal Lugoj, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 105 din 19.08.2002 . Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea agendei acţiunilor sportive pe anul 2021, propuse pentru a fi cofinanţate din  bugetul local capitolul 67.02 – „Cultură, recreere şi religie”, subcapitolul 05.01  „Acţiuni sportive”. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

Citiţi mai departe

Administrație

Fostul primar al Lugojului, criticat vehement pentru achiziții în domeniul floral, are un moștenitor

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Fostul primar al Lugojului, Francisc Boldea, a fost mereu criticat pentru sumele exorbitante pe care le plătea pentru flori, pe care angajații de la Sere și Spații Verzi le montau prin oraș în fiecare an. Zeci de mii de lei a plătit primăria orașului pentru flori în fiecare an. 

Noul primar, Claudiu Buciu, a strâns un adevărat cult „anti-floral” în jurul său, înainte de alegeri, promițând lugojenilor că nu va cumpăra flori sau arbuști pentru oraș, din puținii bani publici, ci doar gazon.

Deși s-a ținut de promisiune cu iarba, noul edil al orașului a ajuns la a doua achiziție de flori și arbori pentru municipiu, în ciuda promisiunilor. Primăria a plătit nu mai puțin de 32.000 de lei pentru 5.000 de mușcate, flori care vor fi livrate și plantate în curând în diferite zone din oraș. Pe magnolii, achiziționate de curând, Buciu a mai dat 8.220 de lei. Primăria nu a comunicat niciuna dintre cele trei achiziții, de magnolii, mușcate sau gazon, acestea fiind însă publice datorită platformei SEAP.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite