Connect with us

Administrație

Staţia de epurare mai înghite şi anul acest 1,6 milioane de lei din bugetul Lugojului

Publicat

în

Controversata investiţie de la staţia de epurare este prinsă şi anul acesta în bugetul local al Lugojului cu remedieri în valoare de peste 1,6 milioane de lei. Primarul Lugojului susţine însă, că aceşti bani sunt garanţia pe care a reţinut-o firmei constructoare  şi bani care au rămas neplătiţi.

“Sunt banii pe care nu i-am mai plătit firmei Confort şi garanţia reţinută. Vor fi executate o parte din lucrările, care apar şi în expertiză, dar nu toate”, a declarat Francisc Boldea, pentru Lugojeanul.

Staţia de epurarea a Lugojului este subiectul unui imens scandal, după ce administraţia locală a investit acolo peste 5 milioane de euro, o mare parte din lucrări fiind neexecutate iar staţia nefiind funcţională nici în prezent, fapt pentru care Primăria şi Meridian 22 au primit mai multe amenzi de la Garda de Mediu şi Apele Române Banat.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

De altfel, anul trecut, consilierii Liviu Brînduşoni şi Marius Martinscu au făcut public un  raport devastator, comandat chiar de Primaria Lugoj, care arată dezastrul de la staţia de epurare şi multitudinea lucrărilor plătite şi nefinalizate.

RETIM

În toată această perioadă, reprezentanţii administraţie locale, în frunte cu primarul Francisc Boldea, au negat că la staţia de epurare ar fi probleme.

Problemele descoperite de experţi la staţia de epurare (extras din raportul de expertiză)

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Preluarea gratuită a deșeurilor periculoase, în cadrul unei noi campanii de colectare organizată de RETIM și ADID Timiș 

Publicat

în

©Cornel Putan

După cum atenționează din start numele generic, deșeurile periculoase din menajer sunt extrem de nocive pentru natură și oameni! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de ele  în cadrul unei noi campanii trimestriale organizată  de către RETIM și ADID Timiș. 

În perioada 11 iulie –  23 august 2022 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase în zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Sunt incluse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Bogda, Boldur – Jabăr; Brestovăț, Chevereșu Mare – Dragșina, Vucova; Coșteiu, Criciova – Jdioara, Cireșu; Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare – Iosifălău, Ictar-Budinț; Victor Vlad Delamarina, Belinț. 

CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Cetățenii din localităţie menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

RETIM

CE se poate preda în cadrul acestei campanii

DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:

  • ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
  • ambalaje metalice care conţin o matrică poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
  • materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
  • vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
  • baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
  • solvenţi, acizi, alcali
  • uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
  • detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii

  • NU se preiau alte categorii de deșeuri : reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale,voluminoase
  • NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro  si www.adidtimis.ro/stiri.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Încep lucrările pentru consolidarea malurilor Insulei din Cotu Mic

Publicat

în

FOTO Facebook/Insula din Cotu Mic

Primăria Lugoj și Administrația Bazinală de Apă Banat au semnat protocolul pentru începerea lucrărilor de consolidare a malurilor pentru Insula din Cotu Mic, care în trecut a fost unul dintre cele mai apreciate locuri de agrement din municipiul de pe Timiș. Decolmatarea și consolidarea malurilor e necesară pentru a evita inundarea insulei, atunci când debitul de apă este crescut.

„În perioada următoare, din luna august, Apele Române, cu utilajele din dotare, vor începe lucrările de decolmatare, în primul rând, pentru asigurarea secțiunii de scurgere în zona Insulei din Cotu Mic. Imediat după ce Primăria reușește să achiziționeze piatra necesară, vom începe și consolidarea malurilor. Durata lucrărilor este până la sfârșitul acestui an. În caz că nu se vor finaliza, vom prelungi acest protocol până la finalizarea lucrărilor”, ne-a declarat Cristian Ciocan, directorul Administrației Bazinale de Apă Banat.

Primăria Lugoj va trebui să asigure combustibilul necesare pentru utilajele cu care se vor executa lucrările, plus piatra necesară la consolidarea malurilor.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Alin Nica redeschide conflictul cu liberalii lugojeni. Cere suspendarea sau chiar excluderea lui Buciu din partid

Publicat

în

Biroul Permanent Judeţean (BPJ) al organizaţiei județene PNL Timiș anunță printr-un comunicat de presă că se va întruni săptămâna viitoare pentru a analiza activitatea lui Claudiu Buciu, primarul municipiului Lugoj. Motivul ar fi propunerile lui Claudiu Buciu de a desființat Casa de Cultură a Municipiului, Școala de Arte „Remus Tașcău”, Galeria de Artă și Serviciul de Administrare a Cinematografului „Bela Lugosi”.

„Din punctul meu de vedere, ce a făcut Claudiu Buciu la Lugoj este un abuz și o nerespectare a valorilor liberale care promovează cultura și dialogul civic. Voi cere în cadrul BPJ, cel puțin suspendarea pe 6 luni” a spus Alin Nica, președintele PNL Timiș. Biroul Permanent Județean anunță că lugojeanul Claudiu Buciu riscă chiar și excluderea din partid. Totodată, va fi analizată activitatea consilierilor locali ai PNL Lugoj și rezultatele organizației municipale a PNL Lugoj.

„Nu cred că e demersul domnului Nica, cred că e demersul domnului Groza, care citește doar titlurile, ca și domnul Dobra și domnul Floroni. Nu fac decât să se uite la titluri, în loc să se uite la conținut, de aia nici nu au fost în stare de nimic, cât au condus partidele sau anumite instituții. Ca să acuzi pe cineva, de crimă la adresa culturii, cum a făcut-o și ministrul, tot fără să citească materialele, tot la impulsuri politice, care ne-au adus de 30 de ani într-o situație aproape iremediabilă ca țară, e foarte ușor. Politic, sincer, pot să facă ce vor! Dacă îndrăznesc să mă suspende, pentru acest motiv, o să contest această decizie în instanță, pentru că nu are niciun temei. Nu am contestat atunci când am fost suspendat din funcția de președinte, pentru că era o funcție de conducere, la care eu nu țineam și chiar dacă decizia a fost nedreaptă, nu a însemnat nimic pentru mine. Însă funcția de membru al PNL înseamnă foarte mult. Sunt un liberal autentic și asta nu poate să-mi ia nimeni. O astfel de decizie nu e motivată”, a declarat Buciu.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Primarul Lugojului mai spune că, dacă ar fi citit proiectele, Nica ar fi aflat că noua Direcție de cultură are un Birou cultural cu 13 posturi, în timp ce Casa de Cultură avea 10 posturi, din care trei angajați au fost deja preluați de Primăria Lugoj. Despre Școala populară de artă, primarul explică faptul că legal aceasta nu putea funcționa decât pe lângă un consiliu județean, iar profesorii care au predat aici nu aveau acest drept legal, pentru că nu aveau studiile și autorizările necesare, iar în felul acesta i-au păcălit pe părinții ai căror copii urmau cursurile acestei școli. În privința Galeriei de Artă, Buciu spune că aceasta va fi dată în administrarea Uniunii Artiștilor Plastici din Lugoj, iar angajații de la Cinematograf se regăsesc în alte structuri ale Primăriei.

RETIM

 

Citiţi mai departe

Administrație

S-a votat organigrama! Câți oameni pleacă, câți ar trebui să vină în Primăria Lugoj

Publicat

în

Toate proiectele privind desființarea unor servicii și a unor instituții din administrația lugojeană, dar și noua organigramă a Primăriei Lugoj au fost aprobate, astăzi, de către Consiliul local, în ședința care a avut loc la Cinematograful „Bela Lugosi”. Dintre consilierii locali, prezenți la ședință, nu au votat pentru desființare Iosif Crăciunescu, Ionuț Dumitriu, ambii de la PSD, și Marian Costea de la PMP.

„Această organigramă e reflexia unei analize extrem de bine și atent făcute, observând ce s-a întâmplat în teren, în acest un an și aproape nouă luni de zile. Am avut discuții permanente cu colegii, nu am intenționat niciodată să dăm pe cineva afară. Am dat șansă tuturor, am întrebat de ce au nevoie, tot ce s-a putut face din partea Primăriei, s-a făcut pentru a crește eficiența acestor servicii. Din păcate, multe au rămas la același nivel sau chiar mai rău, uneori având semnale că suntem sabotați ca administrației publică de către angajați. A solicita cuiva să muncească pentru cetățeni, eu consider că nu este deloc deplasat. Cei care nu au înțeles acest lucru nu se mai regăsesc în organigramă. Mai sunt câțiva, dar nu puteam modifica organigrama atât de mult, încât să putem scăpa de toți deodată. Urmează o analiză, în perioada de șase-șapte luni, în care vom funcționa pe noua organigramă, după care o vom ajusta. Nimic nu se poate face din prima perfect! Eu cred că această organigramă va duce la o mai bună funcționare, în special în ceea ce privește partea de dezvoltare. Avem o șansă unică acum, de a mai atrage fonduri, ce a mai rămas. Dacă o pierdem și pe asta, am pierdut tot, pentru că am ratat deja două cicluri de finanțare extrem de generoase”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Câți oameni pleacă

După ce modificările vor intra în vigoare, circa 34 de persoane vor fi concediate, fiind create și 80 de posturi noi. Claudiu Buciu, primarul Lugojului, consideră că până la 1 iulie, când se blochează posturile în administrație, Primăria nu o să reușească să publice anunțurile de angajare pentru mai mult de 30 de posturi.

„Noi ne-am dori să angajăm foarte mulți oameni competenți, pentru că avem nevoie de oameni competenți, dar din păcate nu avem de unde să-i angajăm. Vin la concursuri, dar nu îndeplinesc condițiile. Dacă angajam ca și până acum, avem din nou plină primăria de oameni care taie frunze la câini”, a mai adăugat Buciu.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Prezent la ședință, liderul de sindicat Tiberiu Negrei, reprezentantul mai multor angajați din Primăria Lugoj, care își vor pierde locurile de muncă după aceste schimbări, a anunțat că va contesta în instanță hotărârile luate de Consiliul local Lugoj.

RETIM

„Noi o să facem exact ce am anunțat. Eu chiar am avut o speranță că le vor retrage. Proiectele nu sunt postate pe site! E o chestiune de transparență în administrația publică locală, Legea 52. Sunt primării de comună care fac deja asta. Apoi, cum se poate ca, inițiatorul unui proiect de hotărâre, cu organigrama, să vină în ședință și să facă încă un număr de amendamente? Proiectul inițiat de primar, era de așteptat să vină un consilier sau doi să facă amendamentele, dar nu inițiatorul. În cazul în care inițiatorul își modifică propriul proiect, ar trebui să treacă pe la compartimentul de resort, care face un raport în legătură cu proiectul, pe un anume conținut. Dacă inițiatorul propune și îi trec vreo cinci amendamente, compartimentul de resort trebuie să aibă niște puncte de vedere. Când le mai are? Sigur că o să le contestăm, o să anunțăm colegii și vom avea nevoie din partea lor de o împuternicire pentru a putea să contestăm în instanță”, a declarat Tiberiu Negrei.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite