Connect with us

Administrație

USR a obţinut acces gratuit pentru cartierul Militari. MApN acordă drept de servitute pentru drumul făcut de Primărie

Publicat

în

Liviu Brandusoni, consilier USR(in centru) spune că Primaria nu trebuie să mai cedeze 30 de apartamente pentru drumul din Militari

USR a transmis un comunicat de presă în care arată că demersurile initiate in urma cu o luna de zile de consilierul local USR Lugoj, Liviu Brindusoni, care a adresat o interpelare scrisa senatorului USR de Timis Nicu Falcoi, vicepresedinte al Senatului Romaniei si secretar al Comisiei de aparare a Senatului, prin care a solicitat un raspuns oficial din partea Ministerul Apararii Nationale, cu privire la rezolvarea situatiei drumului de acces in cartierul Militari din Lugoj, au dus la un rezultat favorabil pentru cetatenii care locuiesc in aceasta parte a municipiului Lugoj.

Meniul zilei, Octavian

 
„Venind in sprijinul lugojenilor, senatorul Nicu Falcoi a initiat mai multe discutii cu reprezentantii Ministerului Apararii Nationale, care au transmis astazi, 14 februarie 2018, un raspuns oficial transmis de Seful Unitatii Militare 02523 Bucuresti, prin care se arata ca, <<In situatia in care nu se adopta Hotatararea Consiliului local pentru trecerea terenului in suprafata de 8.250 mp, din imobilul 1252 in domeniul public al municiliului Lugoj, prin care se va asigura si accesul locuitorilor, acest lucru se va putea solutiona prin acordarea unui drept de servitute la cererea celor interesati, in conditiile legii, daca nu exista o alta cale de acces sau nu este compatibila cu interesul public>>.  Astfel, drumul de acces in cartierul Militari poate fi atribuit Primariei Lugoj in mod gratuit, fara ca institutia sa fie nevoita sa mai solicite intreg terenul si imobilul, adica fara sa mai cheltuie aproximativ 2,5milioane de euro pentru compartimentarea acestuia si sa predea 30 de apartamente catre MAPN.
 
Luand act de aceste precizari oficiale, USR Lugoj considera ca situatia care a dus la o stare de neliniste in randul cetatenilor din cartierul Militari nu mai este justificata. De asemenea, nici demersul initiat de primarul Francisc Boldea, cu privire la solicitarea privind transmiterea din domeniul public al Statului Român și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al Municipiului Lugoj, județul Timiș a unei părți din  imobilul 1252 situat în municipiul Lugoj, str. Timișorii nr. 124 nu mai este justificata, mai ales ca problema drumului de acces putea fi rezolvata de la bun, daca primarul municipiului ar fi initiat un demers asemanator cu cel al consilierului local Liviu Brindusoni, prin care sa obtina o solutie favorabila cetatenilor din cartierul Militari”, se arată în comunicatul USR.
 
Consilierul USR, Liviu Brînduşoni, susţine că problema putea fi rezolvată foarte uşor şi fără chletuieli şi de primarul Francisc Boldea, însă îl acuză pe acesta că a avut alte interese.
 
„Daca un simplu consilier local, care a facut o interpelare catre un coleg parlamentar, care la randul sau a transmis mai departe solicitarea privind obtinerea unui punct de vedere oficial din partea Ministerului Apararii si a primit aceste raspunsuri in mod legal, ma intreb cum de primarul Boldea, presedinte al PSD Lugoj, nu a fost capabil sa rezolve aceasta problema a ceteatenilor, in conditiile in care partidul din care face parte se afla la guvernare si putea sa afle ca poate obtine acest drum de acces in mod gratuit, fara sa mai cheltuie 2,5 milioane de euro din banii lugojenilor.
Sau poate ca asta era si scopul, fiindca se stie la cat se ridica comisioanele care se intorc in urma unor astfel de investii paguboase pentru bugetul local. Raspunsurile la aceasta intrebare nu sunt prea multe! Astfel, ori primarul Boldea nu mai este capabil sa raspunda nevoilor lugojenilor, atunci cand acestia ii solicita sprijinul, ori nu mai este bagat in seama nici macar de colegii domniei sale de partid, aflati in Guvern, ori pur si simplu nu il mai intereseaza soarta cetatenilor, ci doar buzunarul propriu. Cred ca suntem singurul oras din tara care se afla in situatia in care poata obtine ceva fara bani, dar nu o face fiindca primarul prefera sa plateasca pentru acest lucru 2,5 milioane de euro. Ei bine, acum fiindca si primarul a aflat ca acest drum poate fi obtinut in mod gratuit, ii solicit acestuia sa faca demersurile necesare pentru ca acest lucru sa se realizeze cat mai curand. Totodata, ii recomad primarului Boldea ca suma de 2,5 milioane de euro pe care avea de gand sa o cheltuie in mod iresponsabil pentru aceasta investitie, sa fie folosita la punerea in practica a proiectelor pe care le-am depus si anul trecut si anul acesta, impreuna cu Marius Martinescu, proiecte sustinute si de colegii liberali, cu privire la demararea lucrarilor de constructie a 144 de apartamente pentru tineri, prevazute de Planul Cartierului Militari, a realizarii in Cartierul Herendesti
(Mondial-Bocsei) a 72 de apartamente sociale si 192 de apartamente pentru inchiriere.
 
Chiar daca in politica romaneasca in general nu prea exista fair play, eu consider ca fac parte din generatia care  gandeste, care nu mai accepta orice i se pune in fata si care s-a saturat de hotie si de politicieni care pun interesele personale si cele de partid inaintea corectitudinii, a onestitatii si a intereselor cetatenilor. Se cuvine sa apreciez astazi si atitudinea colegilor consilieri locali de la PNL, PMP, dar si a consilierului Marius Martinescu care au dat dovada de corectitudine atunci cand s-au opus aprobarii acestui Proiect initiat de primarul Francisc Boldea, prin care acesta nu a dorit altceva decat acoperirea unor fapte comise in urma cu cativa ani, fapte ce intra sub incidenta legilor penale. Adresa transmisa de MAPN arata clar ca pe inititatorul proiectului, Francisc Boldea, nu il interesa deloc situatia drumului de acces si rezolvarea problemelor lugojenilor care locuiesc in cartierul Militari, ci doar crearea unei stari conflictuale, prin manipularea cetatenilor din cartier si prin mobilizarea asa zisei societati civile lugojene, care de ani de zile traieste, cu acordul primarului, pe spatele si pe banii lugojenilor. Acesta este motivul pentru care asa zisa „societate civila”, obedienta primarului Boldea, a fost pusa de acesta sa faca presiuni in fiecare sedinta, sa jigneasca si sa ameninte consilierii locali USR, PNL si PMP care de fapt respectau legea si aparau interesele cetatenilor.
Lugojul nu are nevoie de manipulatori, de infractori si de politicieni obedienti precum cei de la PSD si ALDE, care voteaza cu ochii inchisi tot ce le cere primarul Boldea, doar pentru a nu isi pierde functiile si privilegiile care, in cazul unora se ridica la cateva mii de euro pe luna. Lugojul nu are nevoie de politicieni santajabili, precum cei din conducerea PMP, care au negociat diverse functii cu primarul Boldea sau si-au angajat cu ajutorul acestuia rudele si membri familiei pe pile la Spitalul Municipal din Lugoj sau la Serviciul de Ambulanta. Lugojenii au nevoie de oameni cinstiti, care pun interesul lor deasupra ori caror alte interese, fie ele personale sau de partid, oameni care respecta legea si nu se tem de zvacnirile, amenintarile si presiunile unor personaje care au jefuit Bugetul local si al institutilor publice din Lugoj.
 
Uniunea Salvati Romania – filiala Lugoj isi exprima regretul fata de neplacerile create cetatenilor din cartierul Militari, in mod nejustificat si totodata fals de catre primarul Francisc Boldea, de subordonatii acestuia din Primaria Lugoj si de consilierii PSD&ALDE, cu privire la inchiderea drumului de acces catre locuintele pe care acestia si le-au construit, in cazul in care Proiectul initiat de acesta nu ar fi fost votat. Totodata, consideram ca prin demersul nostru de a rezolva problemele din acest cartier am reusit sa demonstram ca suntem alaturi de cetateni, ca ne implicam si ca nu renuntam atunci trebuie sa luptam pentru dezvoltarea orasului, pentru binele lugojenilor! Aveti incredere ca o vom face si de acum inainte, fiindca noi stim ca adevarul invinge intotdeauna!”, arată  Brînduşoni.
 

Administrație

Aproape două milioane de lei pentru firmele noi, de la Consiliul Local Lugoj

Publicat

în

Aproape două milioane de lei va transfera Consiliul Local Lugoj, din bugetul local, în conturile celor trei firme noi, care vor asigura serviciile de transport în comun, salubritate, apă și canal la Lugoj. Primarul Claudiu Buciu spune că banii sunt necesari pentru ca cele trei firme, care aparțin consiliului local, să aibă de unde să plătească salarii și să poată funcționa până încep să facă primele încasări.

Meniul zilei, Octavian

„Așa cum știți am înființat două societăți comerciale și urmează să o înființăm și pe a treia, pentru gestionarea activităților esențiale, de bază, pentru municipiul nostru, respectiv o societatea care să se ocupe de infrastructura de apă canal, una care să se ocupe transportul în comun și una care va administra patrimoniul imobiliar și alte activități de importanță gospodărească ale municipiului. În acest scop, pentru că aceste societăți nu pot avea venituri din primele zile de funcționare, am prevăzut, de la bugetul local, ca și capital social, 1 milion pentru societatea de apă și canal, 500 de mii de lei pentru societatea de transport și 250 de mii de lei pentru societatea de administrare a patrimoniului. Acești bani sunt pentru plata salariilor și pentru achiziția de materiale și echipamente necesare funcționării, pentru început”, a declarat primarul Claudiu Buciu.

Unele dintre firmele nou înființate vor prelua o parte din angajații fostului Meridian, societatea de apă și canal, dar și a serviciului public de salubritate, care nu are licență și nu mai poate funcționa.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul cumpără din nou gazon, ca cel de pe Arena Națională

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Lugojul a cumpărat o nouă tură de gazon, asta după ce administrația condusă de către noul primar Claudiu Buciu a mai comandat în trecut suprafață verde pentru a o așeza în diferite zone din oraș. De această dată, primăria nu a anunțat încă unde va așeza gazonul.

Cert este că noul gazon va fi ca cel de pe Arena Națională, potrivit firmei contractate pentru cumpărare, care are în portofoliu atât cel mai mare stadion din România, cât și spațiile verzi ale mai multor mall-uri din București.

Ca și preț, noul gazon îi va costa pe lugojeni 15.387,80  RON (3.123,79  EUR) și va avea o suprafață totală de 940 de metri pătrați.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Fostul primar al Lugojului, Francisc Boldea, este citat ca suspect în dosarul stației de epurare

Publicat

în

Se fac progrese în dosarul stației de epurare de la Lugoj. Parchetul de pe lângă Judecătoria Lugoj a citat mai mulți angajați ai Primăriei și urmează să dispună vina fiecăruia. Procurorii au făcut mai multe audieri și urmează ca, după Paști, la Parchet să ajungă cei care au calitatea de suspecți. Printre cei care urmează să fie audiați se află și fostul primar Francisc Boldea, în calitate de suspect.

Meniul zilei, Octavian

„S-au ridicat documente, există un cerc de suspecți, au fost citați și audiați, procurorul va dispune sa vadă care e culpa fiecăruia, ce a semnat fiecare vizavi de receptie. Dar după Paști”, a declarat pentru Lugojeanul, Dorel Ursulescu, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Judecătoria Lugoj.

În urmă cu trei ani, un raport al Curții de Conturi (pe care îl găsiți aici) confirma dezastrul de la Stația de epurare din Lugoj. Demarată cu zece ani în urmă, reabilitarea stației a fost făcută deficitar.  O mare parte din lucrări nefiind executate pur și simplu. Cu toate acestea, recepția proiectului a fost făcută de către Primăria Lugoj. La câțiva ani după finalizarea lucrărilor, după ce constructorul SC Confort SA & BETONUT ZRT SRL a intrat în faliment, Primăria Lugoj a comandat o expertiză.

Expertiza care arată că lucrările nu s-au executat

În luna iulie 2016, expertul – S.C. PREFCOM SRL – a scos la iveală mari probleme legate modul în care au fost executate lucrările. Raportul respectiv a fost făcut public, la aceea vreme, de către consilierii locali Liviu Brînduşoni şi Marius Martinescu, iar în el specialiştii arată că multe din obiectivele prinse în contract nu au fost realizate, iar unele componente nici măcar nu au fost achiziţionate vreodată.

RETIM

Ciudat e şi modul în care a decurs investiţia. Deşi în aprilie 2009, societatea Confort a câştigat licitaţia pentru modernizarea şi reabilitarea staţiei de epurare, pentru circa 19 milioane de lei, cu termen de finalizare în martie 2010, la doar trei ani, Primăria Lugoj semnează un nou contract cu aceeaşi societate care are ca obiectiv finalizarea şi remedierea oricărei defecţiuni. Pentru cel de-al doilea contract, Primăria mai plăteşte aproximativ 700 mii de lei, firmei patronate de Georgică Cornu, supranumit regele asfaltului din Banat.

La fel ca şi la primul contract s-a încheiat o anexă de obiecţiuni, adică lucrări neconforme sau care nu au fost executate deloc. Ciudat este că şi anexa cu obiecţiuni de la primul contract şi anexa de obiecţiuni de la cel de-al doilea contract au acelaşi termen de finalizare 25 aprilie 2013. Şi mai ciudat şi de neînţeles este cum de prima anexă de obiecţiuni are termen de finalizare după semnarea celui de-a doilea contract cu aceeaşi societate. Sau, cu alte cuvinte, de ce s-a mai semnat un contract atâta timp cât exista o anexă de obiecţiuni în termen?

Toate contractele şi anexele nu au rezolvat însă problemele. Aceste fapt este dovedit de raportul de expertiză întocmit de Prefcom.

Punctual în acest raport se arată că:

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

Proiectul care a falimentat o întreagă administrație

După presupusa reabilitare, Stația de epurare a fost dată în administrare Meridianului, societatea Consiliului Local Lugoj. Aceasta însă nu funcționa, iar apele din canalizarea Lugojului au început să fie deversate în râul Timiș fără să fie epurate. Pentru această situație s-au sesizat cei de la Apele Române, care au început să sancționeze societatea lugojeană cu amenzi. În prezent, penalitățile au ajuns la peste 5 milioane de lei și au dus la sechestrul clădirilor și bunurilor societății Meridian.

Consiliul Local Lugoj a înființat deja o altă societate de apă și canal, pe care, în aceste zile, preia activitățile pe care le avea Meridian și angajații acestei firme.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul are două proiecte de aproape 20 de milioane de euro, selectate pentru finanțare în POR Vest 2021-2027

Publicat

în

ADR Vest a transmis Comisiei Europene, în cursul acestei luni, a doua versiune a Programului Operațional Regional Vest 2021-2027.

Meniul zilei, Octavian

POR Vest 2021-2027 este primul program operațional elaborat direct la nivelul Regiunii Vest, adaptat nevoilor locale, precum și principalul instrument de finanțare din fonduri europene disponibil la nivel regional, cu o alocare financiară care va depăși valoarea de 1,1 miliarde de euro.

După finalizarea negocierilor cu Comisia Europeană și aprobarea programului, ADR Vest va propune un calendar al lansărilor de apeluri de proiecte și va publica ghidul solicitantului pentru fiecare componentă în parte.

Lugojul se află pe lista proiectelor din Domenii infrastructura,  cu două fișe de proiect care au fost deja selectate de ADR Vest pentru finanțare. Este vorba despre două proiecte cu o valoare totală de 19,7 milioane de euro.

RETIM

Primul proiect, în valoare de 14,9 milioane, este „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale” și cel de-al doilea proiect este de 4,8 milioane de euro, pentru „Creșterea calității vieții prin reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor din municipiul Lugoj”.


Proiectele dezvoltate vor fi depuse de solicitanți și evaluate conform rigorilor ghidurilor specifice și metodologiei de evaluare. Se va avea în vedere ca valorile investițiilor propuse să se încadreze în alocarea financiara a regiunii și/sau după caz a municipiului, conform metodologiei de calcul stabilită prin OUG 156/2020 privind unele măsuri pentru susţinerea dezvoltării teritoriale a localităţilor urbane şi rurale din România cu finanţare din fonduri externe nerambursabile.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite