Connect with us

Administrație

Curtea de Conturi a descoperit că Primăria a plătit prea mulți bani pentru proiectul stadionului

Publicat

în

Inspectorii Curţii de Conturi cer Primăriei Lugoj recuperarea prejudiciului de 14.988 lei (din care debit în sumă de 12.490 lei și foloase nerealizate în sumă de 2.498 lei), ce reprezintă suma în plus achitată de către Unitatea Administrativ Teritorială a Municipiului Lugoj către SC SOLARIS OPTIMUS CONSULTING SRL, precum și elaborarea unei proceduri operaționale la nivelul Biroului Management, Proiecte, Programe, care să prevadă modalitatea respectării de către prestator a obligației, în cazul în care subcontractează părți din contract, de a încheia contracte cu subcontractanții desemnați, în aceleași condiții în care el a semnat contractul cu achizitorul”.

Inspectorii au ajuns la această cocluzie după ce au descoperit că pentru întocmirea documentației tehnice “Modernizarea Stadion Municipal – D.A.L.I.”, SC SOLARIS OPTIMUS CONSULTING SRL aprimit 73.000 de lei, însă nu a putut prezenta documente justificative decât pentru suma de 14.988 de lei.

“Abaterea s-a datorat nerespectării clauzelor contractuale aferente Contractului de servicii nr. 4063/20.01.2016, în existența unui management defectuos, funcţionarea defectuoasă a formelor de control intern precum şi lipsa unei proceduri operaționale la Biroul Management, Proiecte, Programe care să prevadă toate situațiile posibile în care poate fi pusă entitatea.”, consideră inspectorii Curţii.

Găsit vinovat pentru această situaţie, primarul Francisc Boldea a explicat că firma respectivă a câştigat licitaţia sub valoarea oferită de Primăria Lugoj “Documentația tehnică Modernizarea Stadionului Municipal – DALI a fost realizată în vederea obținerii unei finanțări europene nerambursabile în cadrul programului de cooperare transfrotalieră Interreg Romania – Serbia, IPA CBS. Pentru atribuirea contractului respectiv am realizat o licitație publică, în condițiile legii, la care s-au prezentat trei ofertanți, contractul fiind adjudecat de firma S.C Solaris Optimus Consulting S.R.L la o valoare cu 23.000 de lei sub valoarea estimată;

Biroul Management, Proiecte a verificat dacă conținutul documentației tehnice respectă prevederile contractului și al caietului de sarcini și au constatat că aceasta a respectat termenul limită stabilit prin contract, este conformă, completă și a respectat întocmai caietul de sarcini și cerințele impuse de sesiunea de finanțare căreia îi era adresată. Acest fapt este dovedit și de faptul că proiectul a fost aprobat spre finanțare de către Comitetul de evaluare, după verificarea tehnică și financiară”, a arătat primarul Boldea.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Derapaj al fostei administrații în proiectul autobuzelor electrice. Ce trebuie să facă Lugojul urgent

Publicat

în

Noua administrație a Lugojului s-a trezit cu o altă problemă, lăsată moștenire, în unul dintre cele mai mari proiecte cu finanțare europeană în care este implicat municipiul. Este vorba despre achiziționarea celor 81 de autobuze electrice, de către Ministerul Dezvoltării, pentru mai multe orașe din România.

Nouă dintre acestea, plus stațiile de încărcare, ar urma să ajungă la Lugoj. Numai că, în momentul de față, nu există un depou unde să fie parcate aceste autobuze și nici o locație disponibilă pentru stațiile de încărcare. Primarul Claudiu Buciu spune că fosta administrație a prevăzut ca noile autobuze și stațiile de încărcare să fie duse în curtea societății Meridian, lucru care nu este posibil.

„Problemele noastre sunt legate de faptul că nu s-a prevăzut existența unui depou în acest proiect, pe de-o parte. Pe de altă parte, locul principal de încărcare a acestora a fost stabilit în curte la Meridian, societate care are imobilele ipotecate și e posibil ca acest loc să nu mai poată să fie folosit pentru această destinație. Căutăm variante în care să facem un depou sau o autogară, unde aceste autobuze să poată staționa sau să poată să fie încărcate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

După cum am scris aici, Ministerul Dezvoltării a organizat deja cea de-a treia licitație, la care s-au înscris șapte firme din Turcia, Cehia și Germania pentru a construi autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile se ridică la suma de 180 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite