Connect with us


Lugoj

[FOTO] 22 de ponturi pentru o excursie la Venetia

Publicat

în

20151124_103529

1-martie-USRPLUS

A.S.: Pe larg, despre TrenItalia, un sistem modern de trenuri intr-o tara normala, care chiar functioneaza, e eficient si placut de utilizat

Venetia este unul dintre orasele pe care trebuie sa le vezi macar o data. Venetia nu e un loc pe care sa il vezi cu ghid, cu harta sau cu un plan bine stabilit, cum e Roma de exemplu. Orasul, ridicat pe 118 insule si insulite, e strabatut de un canal mare (Canal Grande) si e serpuit de alte sute de canale, pe care nu le strabati cu masina, ci doar pe jos sau cu vaporetto si gondolele. Am petrecut aproape o saptamana in minunata Venetie si am strans cateva ponturi pe care vreau sa le impartasesc cu voi si care sper sa va ajute daca va pregatiti sa vizitati superbul oras.

RETIM

Transport de la aeroport si pana in oras

excursie venetia 2015 foto san marco ponturi obiective canal grande trenitalia ghid how to (1)

Venetia din avion, la rasarit, de neuitat

-Wizz Air zboara de la Timisoara la Venetia martea si sambata, biletele le puteti gasi chiar si de la 39 de lei pe sens. Daca va organizati, nu aveti nevoie de bagaje mari, poate doar de unul cel mult, astfel ca pretul biletelor ramane cel original, in cazul de fata 138 de lei dus-intors de persoana;

excursie venetia 2015 foto san marco ponturi obiective canal grande trenitalia ghid how to (83)

Avionul roz, parcat pe aeroportul din Treviso la intoarcere

-odata ajuns in Treviso, oras aflat la patruzeci de kilometri de Venetia, aveti mai multe optiuni pentru a ajunge in oras de la aeroport, Wizz Air zburand pe Treviso in loc de Marco Polo, aeroportul mare al Venetiei. Exista autobuze pe care scrie mare „Treviso Express”, care te duc pana in Venetia in 45 de minute, dar costa 10 euro. Daca sunteti pe buget, urcati in autobuzul 6 de la statia de langa aerogara (cum iesiti din aeroport la dreapta) care costa un euro si apoi de la gara luati un tren spre Venetia Santa Lucia, care va costa 3.3 euro;

Tren regional, clasa a doua, curat, rapid si lin

Tren regional, clasa a doua, curat, rapid si lin

-daca va cazati langa Venetia, asa cum am facut, pentru ca e mult mai ieftin decat in oras, cel mai eficient mod de a ajunge in oras este cu trenul, care costa 1,25 de euro si merge de zeci de ori pe zi, din 15 in 15 minute, pana la Santa Lucia. Despre TrenItalia si cum functioneaza un sistem feroviar modern intr-o tara normala, intr-un articol pe larg intr-una din zilele viitoare;

Dupa ce va luati bilet de la automat, neaparat sa le validati la un aparat ca cel din poza

Dupa ce va luati bilet de la automat, neaparat sa le validati la un aparat ca cel din poza

-la fel de bine puteti ajunge in oras cu autobuzele, care costa 1,5 euro si merg pana in Piazzale Roma, de unde va luati dupa turisti, treceti doua poduri mari si gata, ati ajuns in Venetia.

Cazare

-Venetia este unul dintre cele mai scumpe orase din Europa, alaturi de Londra si Paris, atat la cazare, cat si la mancare, obiective turistice, transport si alte cele, asa ca cel mai bine ar fi sa cautati un hotel intr-unul dintre orasele aflate in vecintatea ei, cum sunt Mestre, Mogliano Veneto sau chiar Treviso;

-cele mai multe hoteluri nu servesc micul dejun, iar daca o fac, costa intre 15 si 30 de euro, ceea ce e mult pentru un mic dejun. Cel mai bine este sa iesiti din hotel, sa gasiti primul bar-restaurant-bodega si sa cautati ciccehtti, care nu sunt altceva decat aperitive delicioase. De 10 euro mancati doua persoane pe saturate si puteti incepe ziua de vizitare fara griji;

-nu cumparati harti cu orasul, fiecare hotel, oricat de pricajit, are harti gratuite la receptie. Cereti o harta si indicatii de la receptie, de obicei oamenii sunt foarte amabili si gata sa va ajute;

Paste, pizza, vin, prosecco, dulciuri

-Italia inseamna paste, pizza, vin, in aceasta ordine. Nu exista experienta culinara proasta, pentru ca fiecare preparat e simplu, dar absolut delicios. Spaghetele curg cu nemiluita, pizza e mare si plina, ticsita cu ingrediente proaspete, iar vinul sau prosecco, dementiale;

-nu mancati in centrul Venetiei, pentru ca o sa dati pe o portie de paste cat ati da pe o cina intreaga, pentru doua sau trei persoane, pe stradutele alaturate. Noi nu am mancat decat un pranz in oras, undeva pe o strada din apropierea pietei San Marco (eram oficial rupti de foame), unde am platit 36 de euro pe doua portii de paste si doua pahare de vin. Extrem de scump, chiar daca delicios, nu se merita cheltuiala;

-cele mai bune restaurante sunt cele la care mananca localnicii. Italienii ies tarziu la cina, pe la 8 seara, iar majoritatea celor din regiunea Veneto mananca pe fuga si sting din abundenta cu vin sau prosecco (nimic nu e mai bun decat un pahar de prosecco, NIMIC). E o placere sa-i vezi cum stau afara, pe alei, in fata restaurantelor, cu vinul si cicchetti in brate, discutand pana la miezul noptii, de parca nu se mai satura de barfit;

-cel mai bun lucru pe care l-am macat la Venetia a fost un con cu creveti prajiti si garnitura de legume pane. Am mai mancat pana atunci creveti, dar ce am luat de la acest magazin, pe care a doua zi nu l-am mai gasit pentru ca Venetia e foarte intortocheata, a fost absolut de vis. Recomand sa ii incercati daca ii gasiti, sunt deliciosi;

Creveti proaspeti, prinsi de dimineata, prajiti alaturi de legume. 5 euro conul, delicios!

Creveti proaspeti, prinsi de dimineata, prajiti alaturi de legume, 5 euro conul, delicios!

-pe langa paste si fructe de mare, italienii din zona asta iubesc vita. Bistecca Fiorentina, frigaruia de vita in forma de T (celebra T-bone) am mancat-o in prima seara si n-o sa o uit toata viata. Moale, delicioasa, suculenta, nu mai avea nevoie de nimic, pur si simplu geniala. Nici sare n-am mai pus pe ea;

Need I say more?

Need I say more?

-la desert, incercati placintele cu branza (cheesecake) care, desi nu sunt italienesti, sunt al naibii de bune, facute de obicei in bucataria restaurantului si servite cu spuma proaspata de branza, habar n-am cum o fac, dar chiar si daca explodezi de la paste, tot o sa lingi farfuria.

Ce sa vezi la Venetia

-Venetia nu trebuie vazuta cu ghid sau cu harta, dupa cum am spus mai sus. Fiecare strada e o carte postala, fiecare canal e un loc de privit si admirat minute in sir, asa ca inarmati-va cu papuci confortabili, maruntis pentru gelato si rabdare si luati-o la pas;

Straduta plina de magazine langa Podul Rialto

Straduta plina de magazine langa Podul Rialto

-Piata San Marco, cel mai vizitat punct al orasului, este la aproape o ora distanta de Piazale Roma sau Gara Santa Lucia de mers pe jos, cele doua locuri din care va puteti incepe plimbarea in oras. Va veti ghida dupa semnele de pe peretii exteriori ai cladirilor, care va vor indruma spre piata si spre podul Rialto, cel mai mare si mai frumos pod care traverseaza Canal Grande;

Celebra Piata San Marco, mult mai mare in realitate decat in poze

Celebra Piata San Marco

-in Piata San Marco, admirati celebra basilica sau turnul rosu din caramida Campanile, care poate fi si vizitat si in care se poate urca. Liftul costa 8 euro, iar privelistea am auzit ca e de vis, desi nu cred ca merita 8 euro sa urci pana in varf, avand in vedere ca poti admira orasul si de jos, la fel si laguna si insulele din jur;

Vedere spre laguna

Vedere spre laguna

-Venetia e plina de muzee, insa nici acestea nu ne-au atras prea mult atentia. In schimb, orasul e la fel de bine „dotat” la capitolul biserici, care sunt de-a dreptul impresionante, linistite si intrarea e gratuita la toate. Sunt ideale pentru cinci minute de reculegere dupa o plimbare de jumatate de ora;

Una dintre zecile de biserici ale Venetiei, ideale pentru un moment de ragaz

Una dintre zecile de biserici ale Venetiei, ideale pentru un moment de ragaz

-dintre obiectivele turistice si mai putin turistice pe care le-am vazut, cele pe care vi le recomand sunt evident Piata San Marco, Palatul Dogilor, Puntea Suspinelor, Basilica San Marco (trebuie sa va lasati bagajele undeva in spate, foarte incomod, dar merita), podurile si „parcarile” de barci si vaporetto de pe Canal Grande, bisericile, cartierele mai putin turistice (am colindat prin Dorsoduro si Cannaregio, unde am mancat o gelato de fistic bestiala), zecile de magazine si buticuri cu dulciuri, haine, obiecte decorative si cate si mai cate, iar lista poate continua.

Vaporetto si alte tepe turistice

-pentru ca este vizitata de 50000 de turisti pe zi, Venetia nu duce lipsa de tepe turistice. Prima dintre ele si cea mai grava mi se pare vaporetto, unicul mod de a te plimba prin oras in afara de mersul pe jos. Sa dai 7,5 euro pentru o singura cursa e furt pe fata, nici daca ar merge cu kerosen acele vaporase, tot nu s-ar putea justifica pretul nesimtit. Nu ne-am urcat in asa ceva, nu pentru ca nu am avut bani, ci pentru ca am refuzat sa fim jepuiti pe fata doar pentru o cursa cu vaporul la pret de croaziera de lux;

Pentru ca nu exista masini, asa arata o „parcare” in Venetia

Pentru ca nu exista masini, asa arata o „parcare” in Venetia

-si mai grave sunt tarifele pentru gondola, celebrele barcute venetiene. Desi superbe, costul unei calatorii poate ajunge usor la peste 100 de euro, asa ca daca nu sunteti putrezi de bogati sau indragostiti peste masura, nu vad de ce s-ar cara cineva cu ele. Pe buna dreptate, majoritatea gondolelor erau parcate si numai bune de pozat de catre turisti;

Gondolele, majoritatea parcate, pozau pentru pozele turistilor

Gondolele, majoritatea parcate, pozau pentru telefoanele turistilor

-la Venetia am descoperit Magnum Store, care din start mirosea a teapa turistica, dar la care nu am putut rezista. E chiar peste drum de Gara Santa Lucia, astfel ca la a doua tura de vizitare n-am mai putut sa suport si am intrat. Pentru 5 euro, primesti un espresso si o inghetata pe care o poti decora si modela cum vrei, cu fel de fel de dulcegarii, produsul final fiind descris ca „Diabetes on a stick” (Diabet pe bat) de catre un englez care isi astepta randul in spatele meu. True story dude, true story;

Magnum personalizat: cocos, meringue si brownie bites, buuun!

Magnum personalizat, cu cocos, meringue si brownie bites, buuun!

-cred ca nu trebuie sa mai spun ca restaurantele din centru sunt bune de naiba. E drept, cinezi pe Canal Grande, langa Rialto sau bei o cafea de 15 euro la Florian, cea mai veche cafenea din Venetia, dar cred ca mult mai castigat esti cand gasesti un restaurant la care merg si localnicii, pe o strada mai ascunsa, condus de o familie care intr-adevar iti ofera o experienta culinara autentica si nu iti vrea doar banii, ci si sa te simti bine si sa iti aduci aminte cu drag de vizita la Venetia.

Toate magazinele mari de moda au reprezentante la Venetia, aviz amatorilor

Toate magazinele mari de moda au reprezentante la Venetia, aviz amatorilor

Ce vezi din tren cand te apropii de oras

Ce vezi din tren cand te apropii de oras

Magazinul Magnum, tourist trap, dar care merita toti banii

Magazinul Magnum, tourist trap, dar care merita toti banii

Vrei tigari la Venetia? Au automate pentru iubitorii de tutun

Vrei tigari la Venetia? Au automate pentru amatorii de tutun

Unul dintre sutele de magazine cu masti si costume pentru carnavalul venetian

Unul dintre sutele de magazine cu masti si costume pentru carnavalul venetian

Sper sa va ajute aceste sfaturi si, daca ati ajuns aici pentru ca va pregatiti sa plecati spre Venetia, va urez un concediu placut! Daca aveti intrebari, le astept in comentarii sau pe Facebook.

P.S.: Pozele sunt facute cu un Samsung Galaxy A5, cred ca au iesit mai bine decat ma asteptam si cu siguranta m-au scapat de la a cara aparatul in spate zeci de kilometri.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu moartea a două persoane, în mai puțin de 24 de ore lângă Lugoj

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu două persoane care și-au pierdut viețile, au avut loc în mai puțin de 24 de ore pe același drum de lângă Lugoj. Este vorba despre drumul European 70, DN6, spre Caransebeș, acolo unde nu de puține ori au loc accidente grave din cauza neadaptării vitezei și a oboselii șoferilor.

Primul accident a avut loc sâmbătă spre duminică, aproape de miezul nopții. Un șofer care ar fi adormit la volan pe raza satului Gavojdia, potrivit polițiștilor, a intrat cu mașina pe care o conducea într-un autotren. Impactul frontal a fost devastator, două persoane decedând pe loc.

RETIM

„Azi-noapte, în jurul orelor 23.35, un bărbat în vârstă de 41 ani, a condus un autoturism pe DN 6, dinspre municipiul Lugoj spre municipiul Caransebeș, iar la km 488+200m a intrat în coliziune cu o autoutilitară ce circula regulamentar condusă de un bărbat în vârstă de 49 ani. În urma impactului a rezultat decesul bărbatului în vârstă de 41 de ani și a unei femei în vârstă de 37 de ani, pasageră în autoturism. În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, au declarat reprezentanții IPJ Timiș.

În al doilea accident, mai ușor, care a avut loc duminică dimineața la Jena, un șofer al unei mașini mici nu a păstrat distanța între autovehicule, acroșând din spate un TIR. În urma impactului a rezultat rănirea șoferului, care a fost dus de urgență la spital. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili circumstanțele exacte ale celor două accidente rutiere.

Citiţi mai departe

Lugoj

Șofer rupt de beat, cascador cu mașina în stația peco, nu departe de Lugoj

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

Luni dimineață, în jurul orei 09:00, în timp ce efectuau serviciul de patrulare, polițiștii au depistat, un bărbat în vârstă de 58 de ani, care a condus un autoturism sub influența băuturilor alcoolice. În apropierea unei stații de combustibil din orașul Făget, acesta a lovit o bordură și s-a rasturnat.

În urma impactului au rezultat doar pagube materiale. În urma testării cu aparatul etilotest, a rezultat o alcoolemie de 1,12 mg/l alcool pur în aerul expirat. Cel în cauză, a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

RETIM

Pe numele șoferului a fost deschis un dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice.

foto: arhiva Lugojeanul

Citiţi mai departe

Lugoj

De ce este vinul de Porto unul dintre cele mai prestigioase vinuri din Europa

Publicat

în

Vinul de Porto este cel mai prestigios și cunoscut dintre vinurile portugheze și unul dintre cele mai consumate din Europa. Își primește numele de la orașul de coastă Porto de unde este expediat, dar, de fapt, este produs cu struguri crescuți în interiorul muntos al Alto Douro (regiunea viticolă). Să aflăm de ce este atât de special!

1-martie-USRPLUS

Porto, oraș al vinului

Am putea numi Porto orașul vinului, deoarece pe de o parte te poți bucura de „vinho verde”. Vinul acela proaspăt, de vârstă fragedă, care nu este de fapt verde! Și, pe de altă parte, poți găsi faimosul „vin de Porto”, care este cel mai exportat vin din Portugalia în toate părțile lumii.
Dar nu a fost exportat întotdeauna de aici.

Centrul comerțului cu vin a fost elegantul oraș Viana do Castelo, de pe coasta de nord a țării. Ceea ce s-a întâmplat a fost că terenul montan nu le-a permis să transporte vinurile pe uscat de pe Valea Douro. Așadar, au început să le transporte de-a lungul râului Douro până în orașul Porto. Și de acolo, în lume!

RETIM

Istoria vinului de Porto

Negustorii englezi au ajuns în orașul Porto în căutarea unui substitut pentru vinul francez când, în 1678, Anglia și Franța au intrat în război. Guvernul francez lansase o serie de măsuri pentru restricționarea importurilor de bunuri britanice în țara lor, iar guvernul britanic a oprit comerțul cu Franța. Deci, Porto a fost această sursă alternativă de aprovizionare pe care doreau să o găsească.

Dar vinul a plecat într-o ​​lungă călătorie spre Anglia și nevoia de a-l păstra i-a determinat pe negustori să adauge rachiu. Acest lucru a stabilizat vinul și i-a permis să reziste la temperaturile și umiditatea excursiilor cu barca. Acest amestec i-a entuziasmat pe englezi, încurajându-i să se stabilească în oraș și să-și deschidă propriile pivnițe acolo. De aceea există atât de multe nume britanice în mărci.

Un secol mai târziu, în 1756, prim-ministrul portughez, Marqués de Pombal, a stabilit limitele geografice ale podgoriilor de vinuri de Porto, creând „Regiunea delimitată a Duoro”. Podgoriile au fost clasificate în funcție de calitatea lor și au fost stabilite standardele de producere a vinului.

Prezent

Există aproximativ 33.000 de cultivatori de struguri certificați în regiunea Douro și peste 30 de soiuri de struguri acceptate pentru a produce acest vin. Sunt cultivate pe o terasă abruptă, ceea ce face foarte dificilă mecanizarea procesului. Dar condițiile climatice, solul și soiul de struguri din regiunea viticolă Douro nu pot fi reproduse în altă parte a lumii!

Există o întreagă afacere de turism în jurul acestei afaceri: degustare de vinuri, excursii cu trenul cu aburi, croazieră pe Douro, participarea la culesul recoltei, suveniruri de vin, etc.

De ce e vinul de Porto special

Caracteristicile vinului de Porto îl disting de vinurile obișnuite. Toate soiurile de vin de Porto au arome și savori bogate, intense și foarte persistente, cu un conținut ridicat de alcool (de obicei între 19% și 22% vol.). vin într-o varietate de culori și niveluri diferite de dulce.

Una dintre cele mai importante calități ale unui vin de Porto adevărat este amestecul unic de struguri indigeni portughezi. Strugurii de Porto includ Touriga Franca, Touriga Nacional, Tinta Roriz (sau Tempranillo), Tinta Barroca și Tinta Cão și se spune că există cel puțin 52 de soiuri! Fiecare strugure adaugă o aromă unică amestecului. De exemplu, Touriga Nacional adaugă note de afine și vanilie, iar Touriga Franca adaugă note de zmeură și scorțișoară.

Stiluri de vin de Porto

Există multe categorii oficiale diferite de vin de Porto, dar cele mai multe se încadrează în aceste 4 categorii:
Vin de Porto Ruby (roșu): un vin de Porto roșu profund, care include vinul de Porto Vintage, târziu îmbuteliat (LBV), Crusted și Ruby
Tawny: un vin foarte dulce, îmbătrânit în butoi, cu arome oxidante de nuci și caramel
Alb: realizat cu struguri albi indigeni, inclusiv Rabigato, Viosinho, Gouveio și Malvasia
Roze: Acesta este un nou stil de vin de Porto făcut ca vin rosat cu arome de căpșuni, violete și caramel.

Vintage, cel mai bun vin de Porto

Vintage este cea mai înaltă clasificare a vinului de Porto. Vintage este un vin de calitate excelentă produs dintr-o singură recoltă. Este considerat regele vinurilor de Porto, reprezentând doar un mic procent din producția totală.

Este îmbuteliat între 1 iulie al celui de-al doilea an și 31 decembrie al celui de-al treilea an după recoltare. Deși poate fi consumat imediat, este de obicei păstrat în pivnițe de îmbătrânire pentru o perioadă care poate dura până la 40 de ani.
Este un vin rosu foarte închis la culoare, care devine mai moale după îmbătrânirea în sticlă.

Servirea vinului de Porto

Vinul de Porto trebuie servit chiar sub temperatura camerei, la aproximativ 16°C.
Vinurile de Porto se potrivesc minunat cu brânzeturi cu aromă bogată (inclusiv brânzeturi albastre), deserturi de ciocolată și caramel, nuci sărate și afumate și chiar și carne dulce-afumată.

Citiţi mai departe

Lugoj

Dezvoltăm România! Dezvoltăm Timișul European! (P)

Publicat

în

În 6 decembrie, timișenii se vor afla în fața unei mari oportunități. Este pentru prima dată după foarte mulți ani, când există posibilitatea ca toți factorii decizionali de la nivel local și național să aibă o viziune comună pentru dezvoltarea județului. Votul din 6 decembrie va fi cel care va da semnificație rezultatului de la alegerile locale. Autoritățile locale au nevoie de sprijin consistent din partea Guvernului și a Parlamentului pentru ca proiectele de care Timișul are nevoie să se concretizeze.

1-martie-USRPLUS

”Guvernul PNL a reușit să atragă într-un an fonduri europene cât toate guvernările PSD la un loc. Președintele Klaus Iohannis a obținut la Bruxelles o sumă record pentru investiții, 80 miliarde de euro. Dezvoltarea Timișului va fi posibilă doar cu un parteneriat puternic administrație locală-Guvern-Președinte și un Parlament sănătos ca liant. Dacă noua conducere a Consiliului Județean nu va avea de partea sa, un Guvern liberal, dezvoltarea Timișului va fi pusă sub semnul incertitudinii”, susține Ionuț Gaiță, candidatul PNL Timiș pentru Senatul României.

Dezvoltarea Timișului la nivel european este deviza liberalilor pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie. Guvernul PNL a pornit deja pe acest drum, dar au existat foarte multe situații în care majoritatea toxică din Parlament, reprezentată de PSD, a pus piedici.
”Suntem singura țară din europeană care nu a intrat în recesiune tehnică. Economia a crescut, in trimestrul III, cu 5,6%. Este rezultatul măsurilor bune luate de Guvern: am eliminat supra-acciza la carburant și suprataxarea contractelor part-time, introduse de PSD, am reușit să scădem inflația de la 5,4% la 2,8%. Am mărit alocațiile cu 20% și pensiile cu 14%. Sunt fapte evidente care se simt direct în buzunarele românilor. Am reușit toate aceste lucruri într-o perioadă extrem de dificilă. Dar, toate aceste rezultate sunt confirmarea faptului că în ultimul an am creat premisele pentru dezvoltarea României. De aici înainte, cu un guvern responsabil și cu măsuri deștepte, avem baza pe care putem construi”, afirmă deputatul liberal, Marilen Pirtea.

RETIM

Programul propus de Alin Nica, noul președinte liberal al Consiliului Județean, a câștigat încrederea oamenilor și a adus în discuție, după foarte multă vreme, obiectivele mari pe care acum candidații PNL le-au integrat pe lista priorităților pentru următorii 4 ani. Iată câteva dintre proiectele pe care aceștia le consideră obligatorii pentru dezvoltarea Timișului, la nivel european:
Centura Timișoarei și legătura cu autostrada A1 sunt două proiecte văzute ca un întreg. Centura este o prioritate pentru întreg județul, care va asigura pentru cetățeni și transportatori noi legături cu drumurile de mare viteză și care va fluidiza traficul în Timișoara. De asemenea, o nouă legătură rutieră cu două benzi pe sens, între Arad, Timișoara și DN 69 va fi cea de-a treia descărcare de pe autostradă, după Remetea Mare și Giarmata.

Autostrada Timișoara-Moravița ne va lega de Belgrad. Timișoara poate deveni singurul mare centru universitar din țară înconjurat de autostrăzi cu legături rapide directe spre Europa, prin două rute (Timișoara-Belgrad-Atena și Timișoara-Nădlac-Budapesta-Milano).
Sala Polivalentă cu 16. 000 de locuri. Este un obiectiv care poate da Timișoarei cel mai mare spațiu multidisciplinar din zona de vest a țării. De aici se va da tonul vieții cultural-sportive în România. Noua sală va putea găzdui evenimente, târguri și expoziții naționale și internaționale de mare amploare.

Un stadion nou cu o capacitate de aproximativ 32.000 de locuri. Noua Arenă sportivă poate fi ridicată pe vechiul amplasament ”Dan Păltinișanu”. Timișul are nevoie de infrastructură sportivă de nivel european pentru a putea găzdui evenimente sportive cu relevanță națională și internațională, dar și pentru a da un imbold puternic revigorării sportului bănățean.
Un nou spital modern în Lugoj. Noua structură va avea între 250 și 300 de paturi și va deservi peste 200.000 de cetățeni din estul județului Timiș. Investiția se va ridica la aproximativ 60 de milioane de euro și are șansa de a fi finanțată prin Programul Național de Reziliență, din fonduri europene.

Timișoara – Capitală Europeană a Culturii. Anul 2023 va fi un regal cultural de succes pentru Timișoara și pentru întreg județul, dar pentru ca acest lucru să fie posibil, trebuie ca în următorii 2 ani, publicul timișean să-și recupereze spațiile culturale și patrimoniul cartierului Cetate.

Comandat de PNL Timiș. Executat de SC BANAT PRESS SRL Cod mandatar financiar: 11200025

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite