Connect with us

Lugoj

TrenItalia, cum arata un sistem functional de trenuri intr-o tara normala si cat de usor e de folosit

Publicat

în

excursie venetia 2015 foto san marco ponturi obiective canal grande trenitalia ghid how to (19)A.S.: Aici puteti citi 22 de ponturi pentru o excursie la Venetia

Nu trebuie sa ajungi in Statele Unite sau Japonia sa iti dai seama cat de inapoiati suntem ca popor, ca dezvoltare, infrastructura, economie si asa mai departe. Italia nu e nici pe departe cea mai dezvoltata tara din Europa, dar cateva zile intr-un oras din tara in forma de cizma sunt de ajuns pentru a realiza ca mai avem mult, extrem de mult, infinit pana departe. Un simplu exemplu ar fi sistemul de transport feroviar din Italia.

TrenItalia e compania de stat care se ocupa de bunul mers al trenurilor si duce dintr-o parte in alta a tarii sute de mii de persoane, multe dintre ele turisti. Sistemul pus la punct de acestia e impecabil, aproape complet automatizat si fara probleme. Trenurile sunt majoritatea bine intretinute, multe dintre ele noi, iar cele de mare viteza arata, dupa cum bine stiti, ca niste nave spatiale.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Fiecare gara mijlocie sau mare e dotata cu automat de bilete, in mai multe limbi de circulatie internationala, cumpararea unui bilet fiind floare la ureche. Apesi pe engleza, selectezi gara de destinatie, alegi trenul care iti convine cel mai bine, alegi cum sa platesti, cash sau cu card, bagi banii sau pui cardul in dreptul senzorului si gata, in 10 secunde ai biletele. Odata biletul luat, acesta trebuie validat.

Dacă nu introduceți biletele în mașinărie înainte de îmbarcare și vine controlul... amendă usturătoare

Dacă nu introduceți biletele în mașinărie înainte de îmbarcare și vine controlul… amendă usturătoare


In tren urci dupa ce iti verifici garnitura pe una dintre zecile de tabele din gara sau de pe peroane. Fiecare gara, cat de mica, are tabele de afisaj functionale, clare, dar si punct de informare la care angajatii chiar stau si chiar raspund la intrebarile calatorilor, politicos, cu rabdare, in italiana, engleza si chiar spaniola, am auzit in gara din Mogliano Veneto, un satuc de langa Venetia. La fel se intampla si pe peron, unde stau angajatii companiei, gata sa iti raspunda la intrebari.
Fiecare peron are afisaj, cum fiecare gara are tabele electronice cu trenurile care urmeaza sa treaca prin statie

Fiecare peron are afisaj, cum fiecare gara are tabele electronice cu trenurile care urmeaza sa treaca prin statie


Preturile biletelor sunt in functie de ce tren alegi. Exista regional, regional de viteza, intercity, dar si sagetile albe sau rosii, trenurile lor de foarte mare viteza.
Frecciabianca, ajunge la peste 250 de kilometri, dar e totusi un tren mediu ca viteza

Frecciabianca, ajunge la peste 250 de kilometri, dar e totusi un tren mediu ca viteza


Frecciarossa/Frecciargento, 300 de kilometri la ora si peste, are classa exclusive, opt scaune in tot vagonul, fiecare cu servitorul lui

Frecciarossa/Frecciargento, 300 de kilometri la ora si peste, are classa exclusive, opt scaune in tot vagonul, fiecare cu servitorul lui


Nu stau rau nici regionalele si regionalele de viteza, care sunt trenuri normale, dar extrem de curate si precise.
Un Regionale Veloce, nimic impresionant din afara...

Un Regionale Veloce, nimic impresionant din afara…


... in interior insa, gasesti curatenie, eleganta si bun gust

… in interior insa, gasesti curatenie, eleganta si bun gust


Cat poate sa prinda un asemenea tren? Poza asta spune totul. Sa spunem doar ca, la viteza asta, un regio romanesc s-ar plimba de mult pe langa sine, nicidecum pe ele.
Un Regionale Veloce intre Mestre si Treviso, lejer, la 134 de km/h, viteza la care un InterRegio ar sari de pe sine

Un Regionale Veloce intre Mestre si Treviso, lejer, la 134 de km/h, viteza la care un InterRegio ar sari de pe sine


Vrei sa mananci ceva in tren. Nu o faci in poala, ca la Romania, ci pe masute, ca in avion.
Mananci un covrig, bei o cafea, citesti ziarul, totul civilizat, nu in brate sau pe calatorul din fata ta

Mananci un covrig, bei o cafea, citesti ziarul, totul civilizat, nu in brate sau pe calatorul din fata ta


Revenind la garile italiene, in Mestre de exemplu, un oras de 80.000 de locuitori, pe langa ca aveau McDonalds si alte cafenele, dar si o librarie, infopoint si vreo 10 automate de bilete, existau nu mai putin de 16 linii, iar accesul la acestea se faceau exclusiv prin subteran.
Stazione Mestre, 16 linii, acces prin subteran cu lift pentru cei cu multe bagaje sau bicicleta

Stazione Mestre, 16 linii, acces prin subteran cu lift pentru cei cu multe bagaje sau bicicleta


Majoritatea celor care stau in Mestre au o singura destinatie, Venezia Santa Lucia, statie a carui nume il veti auzi non-stop din difuzoarele garii, pentru ca zeci de trenuri merg spre Venetia in fiecare zi din orice gara din regiune. Cum ajungi in gara venetiana, te intampina semnele albastre pe care scrie numele statiei, dar si anuntul de la bordul trenului. Astfel, esti constient in fiecare secunda de unde te afli, fara sa existe sansa sa treci printr-o gara si sa ratezi o oprire.
Un moment de neuitat, prima intrare in Venezia Santa Lucia

Un moment de neuitat, prima intrare in Venezia Santa Lucia


Credeti ca doar in orasele mari e asa organizare? La fel am gasit si la Mogliano Veneto, unde gara, desi mica, e la fel de bine pusa la punct, dar si la Treviso, unde exista panouri de afisaj mari, 12 lini, accesibile tot prin subteran si 6 case de bilete, dintre care patru deschise in dimineata de sambata, cand dupa cum puteti vedea, nu era chiar foarte aglomerat.
Gara din Treviso, cam ca aeroportul din Timisoara de bine dotata

Gara din Treviso, cam ca aeroportul din Timisoara de bine dotata


Un bilet de tren intre Stazione Mestre si Venezia Santa Lucia costa 1,25 de euro, cu 25 de centi mai putin decat cel de autobuz. Pe langa ca e mult mai curat si mai punctual decat un autobuz, in tren ai loc sa stai jos, poti citi un ziar si poti admira privelistea in liniste pana la destinatie, iar pe aceasta ruta, cum de altfel in toata Italia, chiar ai ce vedea.
Pe drumul ce trece din Mestre in Venetia, deasupra lagunei, privelistea, mai ales la prima tura, te va da gata garantat

Pe drumul ce trece din Mestre in Venetia, deasupra lagunei, privelistea, mai ales la prima tura, te va da gata garantat


Daca vrei sa fumezi, in tren nu ai voie, iar daca esti prins, ai pus-o urat de tot. In schimb, exista locuri special destinate in gari pentru fumatori, astfel ca toata lumea e fericita, cei care fumeaza se strang in jurul locului, in timp ce nefumatorii il evita.
Vrei sa fumezi? Stai locului langa stalp si iti fumezi tigara, dupa care te urci in tren, unde fumezi doar daca ai bani... de amenda

Vrei sa fumezi? Stai locului langa stalp si iti fumezi tigara, dupa care te urci in tren, unde fumezi doar daca ai bani… de amenda


Facand o paralela cu CFR, nu am decat cuvinte de lauda pentru cei de la TrenItalia, desi vineri seara, cand aveam mare nevoie de un tren, au decis sa intre in greva si sa opreasca pana si regionalele in gari pana la 18:00, dar pe buna dreptate. Daca ofera servicii de o asemenea calitate, au tot dreptul sa isi ceara ceea ce li se cuvine cu ajutorul unei greve.

RETIM

P.S.: Daca va pregatiti sa vedeti Italia cu trenul sau va folositi de sistemul feroviar italian, faceti un click aici pentru toate detaliile.

P.P.S.: Trenul (cel din Italia, evident) a devenit al doilea cel mai placut mijloc de transport pentru mine. Pana data viitoare…

I'll be back, Italy, soon... I promise!

I’ll be back, Italy, soon… I promise!

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

PSD Lugoj se pregătește pentru alegeri. Călin Dobra candidează

Publicat

în

Social-democrații lugojeni se pregătesc să-și aleagă noul președinte. Vineri, de la ora 18, vor avea loc alegeri locale interne. Dosarele de candidatură se depun până joi, 23 iunie, la ora 16. După alegerile locale, când fostul președinte Francisc Boldea s-a retras, conducerea filialei a fost asigurată de către Călin Dobra.

„Nu mi-am depus candidatura, dar o să o depun. Am și anunțat în cadrul organizației. Nu știu dacă voi avea contracandidat. Sper să am, pentru că nu e bine când nu există concurență. Pe lângă președinte se va mai alege un secretar executiv, trei vicepreședinți și 10 membri ai Biroului politic municipal”, a declarat Dobra.

PSD Lugoj urmează să decidă și cine va fi viitorul candidat pentru funcția de primar, pentru alegerile locale din 2024. Călin Dobra a declarat că nu a luat o decizie în acest sens.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

 

RETIM

Citiţi mai departe

Lugoj

FOTO Impact violent între un cap de TIR și o motocicletă pe centura Lugojului

Publicat

în

Un accident între șoferul unui cap de TIR și un motociclist a avut loc vineri după-masa la Lugoj, pe centura ocolitoare a orașului. Din primele informații, șoferul autocamionului nu s-a asigurat atunci când a efectuat manevra de întoarcere, moment în care a intrat în coliziune cu motociclistul care circula regulamentar.

La fața locului au ajuns imediat mai multe echipaje de poliție și ambulanță. Motociclistul este cel care are nevoie de intervenția medicilor. Bărbatul este parte a unui grup de motocicliști străini, călătorind prin Europa în șaua motoarelor. Un elicopter SMURD a fost solicitat să intervină pentru a-l prelua pe bărbat.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Accidentul a avut loc la ultimul sens giratoriu de pe centură spre Timișoara, aproape de intrarea pe autostradă. Circulația este blocată în acest moment pe centura orașului, urmând să revină la normal în următoarele ore. Polițiștii vor stabili modul în care a avut loc accidentul.

RETIM

Știre în curs de actualizare.

Citiţi mai departe

Lugoj

Tot mai multe falimente la Lugoj. Spații comerciale scoase la vânzare pe bandă rulantă

Publicat

în

Lugojul se confruntă cu tot mai multe falimente. Zeci de firme mici și mijlocii își închid în această perioadă activitatea, din lipsă de clienți și majorarea prețurilor în toate domeniile. Magazine de mobilă, carmangerii, de produse IT sau cafenele, sunt doar câteva dintre afacerile afectate de criza prețurilor la energie și alimente.

Din cauza acestor factori, patronii de afaceri mici renunță la a mai presta, moment în care imobilele în care își desfășoară activitatea rămân goale. Din lipsă de alternative, proprietarii încep să le scoată la vânzare pe internet, sperând la o cheltuială în minus.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Două imobile centrale de pe aceiași stradă au fost recent scoase la vânzare pe site-urile de profil. Unul dintre imobile, ambele situate pe strada Nicolae Bălcescu, are un preț de pornire de 430.000 de euro. Locația a fost pentru ani buni locul în care își desfășura activitatea unul dintre singurele pub-uri la subsol din oraș. Acum, după ce mai multe afaceri au închiriat locul, proprietarul a decis să scoată imobilul cu totul la vânzare.

RETIM

La câteva numere mai încolo, un alt imobil de pe Bălcescu este scos la vânzare. Acesta dispune de peste 500 de metri pătrați utili, front stradal, renovări recente, pe scurt toate condițiile pentru o afacere. Prețul de pornire nu este afișat în cazul acestei listări. Pe lângă cele două proprietăți, Lugojul abundă de spații comerciale care stau goale, scoase la vânzare de luni bune pe internet, în toate zonele din municipiu.

sursa foto: OLX.ro

Citiţi mai departe

Lugoj

FOTO Desfășurare de forțe pe străzile din Lugoj după furtună. Mai mulți lugojeni, revoltați că au fost rugați să ajute

Publicat

în

Desfășurare impresionantă de forță joi dimineața, pe străzile din Lugojul grav afectat după furtuna devastatoare de pe timpul nopții. Zeci de angajați ai primăriei, utilaje, forțe de ordine, polițiști și pompieri au intervenit pentru a curăța orașul după efectele furtunii. Copaci rupți crengi împrăștiate, acoperișuri de bloc căzute și mașini sau clădiri avariate, acestea au fost rezultatele unei furtuni cu grindină, descărcări electrice și vânt de până la 90 de kilometri la oră.

Potrivit unui bilanț al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Banat al județului Timiș, la Lugoj s-a intervenit pentru degajarea a trei copaci căzuți pe carosabil, 5 indundații de gospodării, 8 degajări de acoperișuri de bloc luate de vânt și un acoperiș de casă.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Primăria a intervenit pentru degajarea drumurilor și aleilor afectate de furtună. Zeci de muncitori au fost scoși pe străzi pentru a curăța asfaltul și malurile Timișului, dar și alte zone din oraș. Până la această oră, primăria nu a făcut un bilanț al intervenției. Mai multe zone din oraș au fost afectate la alimentarea cu energie electrică, inclusiv clădiri din administrația locală, din cauza căderilor unor stâlpi sau ruperii unor cabluri de tensiune.

RETIM

Între timp, apelul primăriei prin care lugojenii erau rugați să își facă ordine în fața caselor sau blocurilor a fost întâmpinat cu refuzuri pe bandă rulantă. Pe rețelele sociale, mai mulți lugojeni au dat dovadă de lipsă de spirit civic. Zeci de locuitori ai orașului s-au arătat indignați și chiar revoltați că au fost rugați să curețe aleile din fața caselor de țigla căzută sau resturile vegetale aduse de vânt.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite