Connect with us

Administrație

Cu cât se prelungește programul de funcționare la ștrandul din Lugoj

Publicat

în

Reacțiile negative în privința programului de funcționare al ștrandului au avut efectul scontat. Primăria va modifica programul, după ce acesta va fi aprobat de Consiliul Local Lugoj.

„Acum pregătim noul program și îl vom pune în discuție în ședința de joi. Sâmbătă și duminică vom deschide la ora 10 și se va închide la ora 20. Mai trebuie să stabilim ora de deschidere pentru zilele săptămânii: marți, miercuri, joi și vineri. De închis, tot la 20 se va închide și în acest zile, însă trebuie să nu încălcăm Codul muncii, pentru că angajații de acolo nu pot lucra mai multe ore decât permite legea”, a declarat primarul Francisc Boldea. Conform programului actual, de marți până vineri, ștrandul e deschis între orele 10.00 – 18.00, iar sâmbăta și duminică între orele 09.00 – 18.00.

Edilul șef s-a referit și la episodul de duminică, când o femeie a intrat îmbrăcată în bazin.

„Astfel de situații nu sunt permise. Primii sunt salvamarii care trebuie să ia măsuri. Aceștia trebuie să cheme Poliția Locală și dacă sunt probleme mai mari intervin și echipajele Jandarmeriei”, a spus Boldea, care a mai adăugat că toate persoanele care merg la ștrand, indiferent de etnie sau religie, trebuie să respecte regulamentul de funcționare.

Conform statisticilor Primăriei Lugoj, în cele patru zile de funcționare gratuită, la ștrandul din Lugoj au intrat peste 1.400 de persoane. De astăzi, intrarea la ștrand se face contra tarifului de 5 lei pentru copii, respectiv 10 lei pentru adulți

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Zece reguli de urmat în gestionarea deșeurilor în gospodărie în perioada pandemiei de coronavirus

Publicat

în

Societatea RETIM Ecologic Service SA dorește să comunice clienților săi următoarele 10 reguli privind gestionarea deșeurilor în perioada pandemiei de coronavirus:

ÎNAINTE DE ORICE:

⦁ SE VA EVITA CONSUMUL ŞI GENERAREA INUTILĂ DE DEȘEURI (nu cumpărăm și nu gătim in excess, nu facem curățenie generală, etc)
⦁ NU SE VOR DEPOZITA ÎN RECIPIENTE ALTE DEȘEURI DECÂT CELE MENAJERE: deșeurile voluminoase și periculoase, deșeurile vegetale și deșeurile din construcții și demolări

În ceea ce privește deșeurile reziduale (care se depozitează în pubela neagră):
1. Este strict interzisă depozitarea deșeurile vrac (vărsate) în pubelă. Este imperios necesară folosirea sacilor de gunoi sau a oricăror pungi din folie de plastic.
2. Sacii din coșul de gunoi sau din recipientul în care se depozitează deșeurile temporar în gospodărie se vor lega ermetic pentru a împiedica vărsarea accidentală a conținutului în pubelă.
3. Pentru a reduce posibilitatea de contaminare a mânerului sau a capacului pubelelei este necesară spălarea mâinilor în prealabil și evitarea atingerii șervețelelor, batistelor sau a altor materiale care ar putea fi contaminate. Sunt de preferat utilizarea și deplasarea pubelei cu mănuși din latex (medicale) sau dezinfectarea cu alcool sanitar sau cu alt dezinfectant a mânerelor și a capacului.
4. Șervețelele, batistele, măștile și mănușile utilizate se vor depozita în pubela neagră și NU se vor depozita împreună cu deșeurile reciclabile (în pubela galbenă/sacul galben). Acestea nu sunt deşeuri reciclabile, si nu pot fi sortate, tocmai pentru că ar putea fi contaminate.
5. NU se va intra în contact sub nici o formă cu angajații RETIM.
6. NU se vor depozita deșeuri lângă recipiente – acestea NU vor fi colectate.

În plus, PERSOANELE AFLATE IN IZOLARE LA DOMICILU trebuie să respecte regulile generale de mai sus împreună cu următoarele REGULI SPECIALE:

7. Sacii din coșul sau recipientul în care se depozitează deșeurile reziduale temporar în casă se vor lega ermetic și vor fi introduși într-un al doilea sac care de asemenea se va lega ermetic pentru a împiedica vărsarea accidentală a conținutului
8. Șervețelele/ batistele, măștile medicale și mănușile de latex se vor depozita într-un sac separat. Întrucat virusul COVID-19 poate rezista până la 9 zile pe suprafețe, sacii cu șervețele, batiste, măști, mănuși se vor păstra în gospodărie până la ieșirea din izolare (14 zile) și încă 9 zile peste acest termen în plus, într-un loc sigur unde animalele de companie nu au acces.
În ceea ce privește deșeurile reciclabile (care se depozitează în sacul galben sau pubela galbenă)
Acum, mai mult ca niciodată, se impune colectarea separată şi sortarea deşeurilor reciclabile (ambalaje din hârtie, carton, plastic și metal) de cele reziduale.
9. este obligatoriu ca acestea sa fie sortate, bine curățate și strivite, pliate sau rupte inainye de a fi depozitate în pubela sau sacul galben sau, în lipsa sacului galben, în orice alt sac din plastic, transparent – sacii vor fi in mod obligatoriu legați
În plus, PERSOANELE AFLATE IN IZOLARE LA DOMICILU trebuie să respecte și următoarele REGULI SPECIALE:
10. întrucat estimările specialiştilor arată că virusul rezistă pe hârtie până la 24 ore, iar pe metal şi plastic între 3-9 zile, deșeurile reciclabile se vor stoca pe toata durata izolării la domiciliu (14 zile) și încă 9 zile în plus, în gospodărie (pe balcon, în cămară, în curte) în saci care sunt legaţi la gură și marcați cu data la care au fost închiși.

Este foarte important să se depoziteze deșeurile numai în recipiente și nu în afara lor. Dacă echipajele RETIM vor găsi deşeuri lângă recipiente NU le vor colecta!

Respectarea acestor reguli este OBLIGATORIE pentru prevenirea răspândirii COVID-19 și pentru continuitatea serviciului de colectare deşeuri menajere.

RETIM rămâne în contact direct cu clienţii săi pe canalele de comunicare online – website www.retim.ro, email contact@retim.ro si pagina oficială de Facebook. În plus, operatorii serviciului de call-center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Șeful Poliției Locale și primarul Lugojului „și-au pus poalele în cap”, la ultima ședință de consiliu

Publicat

în

Ședința de consiliul local, de joi, de la Teatrul Municipal „Traian Grozăvescu”, a fost transformată într-un circ fără bani, de către doi dintre oamenii cu cele mai importante funcții în administrația Lugojului. Amândoi, candidați la funcția de primar pentru alegerile din acest an. Florin Dumitru și Francisc Boldea au fost parteneri până de curând și se considerau „tata și copilul”. De altfel, Florin Dumitru a fost purtătorul de cuvânt al PSD și directorul de campanie al actualului primar, Francisc Boldea.

În ședința de joi, Florin Dumitru a prins momentul perfect să iasă în evidență. La punctul în care s-a discutat acordarea normei de hrană pentru personalul Poliției Locale. Discuțiile au fost deschise de consilierul Liviu Brîndușoni, care l-a întrebat pe primarul Francisc Boldea de ce, în fiecare an, în primele două luni, nu li se acordă norma de hrană celor de la Poliția Locală. Francisc Boldea a motivat că se poate acorda norma doar după votarea bugetului local. Brîndușoni l-a introdus în scenă pe Florin Dumitru, cerându-i să-l lămurească.

„Din păcate asist la ședința dumneavoastră și trebuie să vă spun că trăim în două lumi paralele, una a realității de pe teren, alta a ședinței de aici. Vreau să vă spun că sunt aici, în numele a 40 de oameni, care de două săptămâni suntem pe teren. Avem de gestionat o situație de criză, cu care nu s-a mai întâlnit niciunul dintre noi. Noi, anul trecut, am primit norma de hrană începând cu luna iunie, deci jumătate de an nu am primit-o. Legea spune că cei care nu primesc norma de hrană, primesc indemnizația de hrană, ca orice angajat din primărie. Nici pe aia nu am primit-o. Nimeni nu oprește Consiliul Local ca această plată să se facă pe întregul an. Fac precizarea că acești oameni, foarte mulți dintre ei sunt obosiți psihici. Situația din ultimele zile este de natură să-i facă și pe ei și pe ei să se gândească la concedii medicale și la alte refugii ca să scape de serviciu. Vreau să vă spun că, astăzi, gestionăm 300 de persoane, posibil infestate cu covid, izolate acasă, gestionăm persoane carantinate, gestionăm situația de la spital. Deci și noi suntem în linia întâi. Nu vreau să vă spun condițiile în care lucrăm. Domnul primar s-a supărat pe mine că, la o ședință, i-am spus că sistemul de securitate lipsește cu desăvârșire și că e cel care trebuia să facă rost de …că n-am cerut decât mănuși”, a spus Florin Dumitru, care i-a amenințat pe primar și pe secretar, că toți polițiștii locali vor da în judecată Primăria Lugoj pentru norma de hrană.

A urmat apoi o ceartă, în care Florin Dumitru și Francisc Boldea și-au reproșat că nu își fac treaba. Florin Dumitru i-a spus primarului că trăiește în lumi paralele, Francisc Boldea i-a spus lui Dumitru că este în campanie electorală, șeful poliției locale i-a atras atenția primarului că nu ține ședințele comitetului de urgență, Boldea l-a avertizat că nu vine la lucru etc. S-a ajuns la situația în care Dumitru i-a spus lui Boldea că bălăcăreala lui nu mai ține, iar Boldea l-a amenințat pe Dumitru că de „data asta chiar nu o să mai țină bălăcăreala”. De altfel, nu este prima dată când Francisc Boldea îl amenință pe Florin Dumitru cu demisia. Șeful Poliției Locale i-a mai spus lui Francisc Boldea că poate continua să-și bată joc de polițiștii locali, pentru că va veni vremea când și ei își vor bate joc de primar.

Citiţi mai departe

Administrație

În timp ce spitalul cere ajutor pe internet pentru lupta contra pandemiei, Primăria Lugoj cumpără flyere pentru turiști

Publicat

în

Situație uluitoare la Lugoj. În plină pandemie de coronavirus și când deja spitalul municipiului se confruntă cu primele cazuri confirmate, cerând ajutorul pe rețelele sociale și prin mass media de la cetățenii orașului, primăria din Lugoj face achiziții cu atribuire directă care, având în vedere situația dată, nu ar avea ce să caute pe ordinea de zi a niciunei instituții publice din România.

După e a cumpărat reparații la spa, jardiniere de 2.000 de euro și publicitate pentru autobuze, primăria a achiziționat flyere pentru așa-zișii turiști care urmează să ajungă la Lugoj.

Pe data de 23 martie, Lugojul a cumpărat prin achiziție directă, de la o firmă din județul Ilfov, un număr de 2100 de materiale publicitare, mai exact flyere. Dintre acestea, 500 sunt format standard, DL ( 210 X 110 mm) – hârtie 130 gr/ mp – policromie față/verso, iar 1.600 sunt A4 format standard, 297 x 210 mm – hârtie 130 gr/ mp – policromie față/verso – tip de pliere: triptic.

Dintre cele 1.600 de pliante de tip A4, 800 vor fi cu personalități marcante ale Lugojului, iar alte 800 cu evenimente culturale din oraș. Întreaga achiziție a costat 2.306 lei. Între timp, spitalul cere sprijinul oamenilor pe Facebook, spunând că are nevoie de materiale sanitare și că nu are bani să acopere cererea. La Lugoj are loc o anchetă epidemiologică la spital, după ce trei cazuri de infectare cu coronavirus, dintre care unul la o doctoriță a spitalului, au fost confirmate.

Citiţi mai departe

Cele mai citite