Connect with us

Administrație

De ce a intrat ştrandul din Lugoj în reparaţii, la două săptămâni de la inaugurare

Publicat

în

Lugojenii care au ajuns la ştrand, în ultimele zile, au fost  surpinşi să vadă că se execută lucrări de reparaţii. Asta chiar dacă nu au trecut decât două săptămâni de când ştrandul a fost deschis.

Râul care înconjoară ştrandul a fost secat, iar în mai multe locuri vopseaua de pe pereţi este căzută. Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro, că au apărut două situaţii neprevăzute şi că acestea vor fi rezolvate.

“Când s-a dat drumul la râul, la unul din filtrele puse de constructor s-a constatat că este o granulaţie foarte fină a nisipului, care trece prin filtru şi este dusă mai departe de pompe pe râu. Ca atare, a fost nevoie să curăţăm râul şi să scoatem apa. Asta este e prima problemă. Cea de-a doua, pe care încă nu am rezolvat-o, proiectantul împreună cu constructorul au stabilit ca la râu să nu mai pună liner (n.r. membrana PVC), ci să dea cu vopsea specială pentru piscine. Calitatea a fost stabilită de către proiectant, împreună cu constructorul. Am constatat că de-a lungul timpului, există o reacţie chimică între vopseaua de pe pereţi şi substanţele care se bagă în apă pentru curăţare şi pentru a păstra calitatea apei. Deocamdată i-am rugat pe cei care se ocupă de calitatea apei, firma de mentenanţă, să studieze care e situaţia şi care e reacţia care apare acolo”, a declarat Francisc Boldea, care nu exclude ca vopseaua folosită pentru râu să fie de proastă calitate. “Eu nu sunt inginer constructor, dar vom studia şi acest aspect şi aştept să-mi spună specialiştii”.

Primarul Lugojului susţine că toate aceste reparaţii se fac din garanţia constructorului şi nu reprezintă cheltuieli la bugetul local. Ştrandul din Lugoj a fost inaugurat la începutul lunii iunie, cu o întârziere de peste 5 ani de zile, de la data stabilită pentru finalizarea proiectului de reabilitare. Costurile reabilitării au fost de aproximativ două milioane de euro.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

FOTO Una dintre cele mai distruse străzi din Lugoj se asfaltează, după ani de chin și așteptare

Publicat

în

Gropi, denivelări, guri de canal ba prea sus, ba prea jos, roți sparte, bielete îndoite și direcții stricate și care i-au costat sute de lei pentru a și le repara. Prin asta au trecut locuitorii străzii Nera, una dintre cele mai importante străzi de cartier din Lugoj, în ultimii ani. 

Acum, după o așteptare interminabilă și chinuitoare, strada lor se asfaltează. Locuitorii de pe Nera au așteptat ani buni ca strada lor să fie complet refăcută. Până acum, după fiecare iarnă, gropile din asfalt erau cârpite, iar în câteva săptămâni se deteriorau la loc. 

Asfaltul turnat acum este “dintr-o bucată” și va rezista cel puțin câțiva ani, spun cei de la primărie. Alte câteva străzi ar urma să fie asfaltate complet în Lugoj. Este vorba despre Tiberiu Brediceanu, Pandurilor, Herendeștiului, Griviței, Spinanței, Rahovei, Privighetorii și alte străzi.

Citiţi mai departe

Administrație

Lista localităților de lângă Lugoj și Timișoara pentru care nu mai e nevoie de declarație

Publicat

în

Luni 25 mai, a avut loc o ședință a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Timiș, condusă de Liliana Oneț, în cadrul căreia a fost stabilită lista unităților administrativ teritoriale cuprinse în zona de 30 km ca perimetru în jurul municipiilor Timișoara și Lugoj.

Comitetului Județean pentru Situații de Urgență i-au trebuit aproape patru zile să pună în aplicare o decizie ce era dată la nivelul întregii țări deja din 22 mai, de către Ministerul Afacerilor Interne.

„Pentru stabilirea unei aplicări unitare pe întreg teritoriul național al României în privința zonelor în care cetățenii pot circula în afara localității fără declarație pe proprie răspundere, Ministerul Afacerilor Interne a transmis, prin Comandantul Acțiunii, Centrelor Județene de Coordonare și Conducere a Intervenției următoarele precizări:

Sunt considerate zone metropolitane, în interiorul cărora nu este nevoie de prezentarea declarației pe proprie răspundere pentru circulația cetățenilor între localități, teritoriul administrativ al Bucureștiului și al județului Ilfov, respectiv teritoriul administrativ al municipiilor din România și o zonă de 30 de kilometri în jurul acestor municipii, dar nu mai mult de limita județului din care fac parte municipiile”, este decizia MAI, publicată în 22 mai pe site-ul instituției.

Așadar, iată, lista localităților de lângă Timișoara și Lugoj , pentru care nu mai este nevoie de declarație.

Timișoara:

• Săcălaz, Cărpiniș, Cenei, Peciu Nou, Sânmihaiu Român, Parța, Jebel, Pădureni, Liebling, Șag, Sacoșu Turcesc, Chevereșu Mare, Giroc, Moșnița Nouă, Recaș, Bucovăț, Remetea Mare, Ghiroda, Fibiș, Pișchia, Giarmata, Dumbrăvița, Orțișoara, Satchinez, Sânandrei, Dudeștii Noi, Becicherecu Mic, Biled, Iecea Mare;

• localitățile din cadrul următoarelor unități administrative: Uivar, Răuți, Sânmartinul Maghiar (din comuna Uivar), Topolovățu Mare, Șuștra, Cralovăț (din comuna Topolovățu Mare), Petroman, Obad (din orașul Ciacova).

Lugoj:

• Buziaș, Racovița, Topolovățu Mare, Belinț, Boldur, Darova, Victor Vlad Delamarina, Găvojdia, Știuca, Criciova, Coșteiu, Nădrag, Fârdea, Bârna, Făget, Dumbrava, Traian Vuia, Mănăștiur, Ohaba Lungă, Bara, Secaș, Ghizela, Brestovăț, Balinț, Bethausen;

• localitățile din cadrul următoarelor unități administrative: Baloșești ( din comuna Tomești), Petrovaselo, Stanciova(din orașul Recaș).

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii lugojeni, convocaţi la şedinţă. Ce subiecte sunt pe ordinea de zi a administraţiei locale

Publicat

în

Consiliului local este convocat în şedinţă ordinară joi, 28 mai. Şedinţa se va ţine în sistem de videoconferinţă. Printre cele mai importante puncte, se discută aprobarea organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj.

„A decedat domnul Borchescu, de la Tehnic şi trebui să angajăm pe cineva în locul său. Mai trebuie să scoatem la concurs două posturi la Serviciul de Salubritate, administrator şi contabil, pentru că nu avem. Până acum am funcţionat cu un contabil detaşat de la Casa de Cultură”, a declarat Francisc Boldea.

Celelalte puncte de pe ordinea de zi se referă la:

– Aprobarea agendei acţiunilor cultural – educative pe anul 2020 propuse a fi cofinanţate din bugetul local. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Spitalul Municipal ,,Dr. Teodor Andrei” Lugoj a unui generator curent, grup electrogen KOHLER-SDMO J 110K. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea Regulamentului privind stabilirea și acordarea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al municipiului Lugoj, pentru unităţile/lăcaşurile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România, situate pe raza administrativ – teritorială a municipiului Lugoj.Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea contului de execuţie al bugetului local pe trimestrul I al anului 2020. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Alocarea din bugetul local a sumei de 5.000 lei necesară achiziționării a două laptopuri pentru premierea a doi elevi lugojeni pentru spirit civic. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

– Stabilirea naturii juridice a unor imobile. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite