Connect with us

Administrație

Primarul Francisc Boldea încearcă din nou să ascundă adevărul despre staţia de epurare

Publicat

în

Invitat la un interviu filmat de ştiri24plus.ro, primarul Lugojului a spus din nou jumătăţi de adevăr sau chiar minciuni în privinţa modului în care s-au cheltuit cei 16.693.076,91 lei la care se adaugă 3.171.684,61 lei TVA, pentru o staţie de epurare care a adus Lugojului amenzi de circa 3.000.000 de lei, până în prezent. Francisc Boldea susţine că nici controalele şi nici expertizele făcute nu au găsit nereguli în plăţile făcute şi în executarea lucrărilor.

„Să lămurim un lucru, a fost şi o reclamaţie, au fost şi experţi să verfice şi nu au găsit 5 bani lipsă. Nu există ceva din proiect să nu fie fost făcut. Ăsta a fost proiectul, făcut în 2006, înainte de a veni eu primar, asta a fost constructorul, licitaţia făcută înainte de a veni eu primar. A fost reparaţia şi un fel de modernizare a staţiei vechi. Nu a fost o staţie nouă de construit. Utilajele au costat 67 la sută, restul lucrărilor la staţie au fost de 30 la sută”, a spus Boldea, încercând să arunce toată vina pe fostul primar Martinescu, decedat în 2018.

Primarul Francisc Boldea se face că uită însă că lucrările s-au executat sub conducerea sa. La fel cum uită de expertiza comandată chiar de primărie, care arata exact lucrările neexecutate şi cele executate defectuos, expertiză publicată în copie de lugojonline.ro aici

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Francisc Boldea nu îşi mai aminteşte nici de raportul Curţii de Conturi, din urmă cu trei ani, în care au fost sesizate foarte multe nereguli legate de modul cum s-a derulat contractul la investiția respectivă, dar și cu privire la lucrările neexecutate.

RETIM

Lucrările la stația de epurare au început în septembrie 2009 și ar fi trebuit să fie finalizate în 24 de luni. Prin Actul adițional nr. 1/2010 la Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009, înregistrat la Primăria Municipiului Lugoj sub nr. 33751/06.05.2010, se stabileşte durata contractului până la data de 31.12.2010. În vederea executării lucrărilor finanțate de Agenţia Fondului de Mediu și Consiliul Local al Municipiului Lugoj, la data de 27.04.2009 a fost încheiat Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009 între Municipiul Lugoj, în calitate de beneficiar și SC Confort SA & BETONUT ZRT SRL, în calitate de prestator, având ca obiect – executarea lucrării: ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr) – Execuție”. Antreprenorul se angajează să  realizeze lucrările contractate, la valoarea contractului de 16.693.076,91 lei la care se adaugă 3.171.684,61 lei TVA.

Opt acte adiţionale

În perioada de desfășurare a contractului au fost încheiate un număr de nu mai puţin opt acte adiționale, care au prelungit durata de execuţie. Ca atare, abia la data de 25.01.2013, se întocmește Procesul verbal la terminarea lucrărilor, privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr). Valoarea declarată a investiției la terminarea lucrărilor este de 20.196.825,16 lei.

În Procesul Verbal de la terminarea lucrărilor, Comisia de recepție întocmește Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, în care sunt consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri, având ca termen de realizare data de 25.04.2013.

Inspectorii Curţii consemnează că nu s-a procedat la remedierea deficiențelor constatate, neprocedându-se la întocmirea unui Procesul verbal de recepție finală.

“În urma recepției obiectivului de investiții de către Comisia de recepție, prin încheierea  Procesului verbal la terminarea lucrărilor nr. 4557/25.01.2013, deși au fost consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri în Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri, lucrările menționate nu au fost remediate, cu toate că a fost stabilit un nou termen de realizare, respectiv data de 25.04.2013”, se arată în raportul Curţii de Conturi.

Primăria nu a recuperat garanţia de la constructor

La insistenţa auditorilor publici externi, datorită consemnării în Procesul Verbal de Predare – Primire nr. 81296/02.12.2013 încheiat cu Meridian 22,  reprezentanţii legali ai entităţii auditate, au pus la dispoziţia echipei de audit Procesul Verbal de stingere a Anexei nr. 2.

Primăria, în calitate de beneficiar al lucrărilor de investiții a procedat la constituirea garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, este în sumă de 1.006.262,56 lei, anexa nr. 129. Pentru asta s-au deschis două conturi bancare, unul  la Banca Anglo – Romanian Bank Limited, în care a fost colectată suma de 722.007,51 lei şi al doilea la Banca Comercială Română – contul RO26RNCB0249049272820267, în care a fost colectată suma de 284.255,05 lei.

Primăria Lugoj nu a pus la dispoziția auditorilor extrase de cont care să ateste exercitarea controlului asupra sumelor derulate în conturile de garanții de bună execuție, de asemenea, nu se cunosc informații despre mișcările de sume din aceste conturi.

La data preluării Băncii Anglo – Romanian Bank Limited de către Banca Comercială Română nu există o confirmare a soldului preluat de către BCR. Direcția Economică – Biroul Buget solicită prin adresele nr. 81419/17.10.2017 și nr. 81422/17.10.2017, Băncii Comerciale Române comunicarea soldului preluat de la ARBL la momentul preluării în administrarea BCR, precum și comunicarea disponibilului de cont al garanției de bună execuție a lui SC Confort SA în momentul declarării în faliment a acesteia .

Primăria Lugoj nu a întreprins nici o măsură de recuperare a garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, între Municipiul Lugoj și SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, rezumându-se doar la transmiterea câtorva adrese prin care solicită remedierea deficiențelor constatate prin Anexa nr. 2 la PV la terminarea lucrărilor, cu toate că, reprezentanții entității susțin în baza Expertizei Tehnice realizate de către SC PREFCON SRL, că și la această dată, antreprenorul lucrării nu și-a îndeplinit toate sarcinile contractuale, existând lipsuri calitative și cantitative.

Primăria Municipiului Lugoj solicită BCR Centrala București: ”aplicarea pct. 4.4.-”Garanția de bună execuție”, respectiv eliberarea/restituirea garanției de bună execuție, anexa nr. 134. Urmare solicitării, BCR Centrala București comunică prin adresa nr. 1521/06.09.2017, înregistrată la UATM Lugoj sub nr. 70430/08.09.2017, faptul că: ”societatea comercială SC Confort SA se află în procedura insolvenței – lichidare patrimonială, sens în care conform Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenței, toate operațiunile pe conturile debitoarei se derulează cu aprobarea prealabilă a lichidatorului judiciar.

Prin adresa nr. 73883/21.09.2017, transmisă de Primăria municipiului Lugoj către societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon, prin care solicită recuperarea garanției de bună execuție în sumă de 1.006.262,56 lei, motivând ca și cauze neîndeplinirea contractului de lucrări nr. 28067/27.04.2009 privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, anexa nr. 136.

Urmare solicitării, societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon transmite răspunsul cu adresa nr. 1149/11.10.2017, înregistrat la UATM Lugoj sub nr. 80284/12.10.2017, prin care înștiințează: ”solicitarea dvs. de a accesa conturile debitoarei falite SC Confort SA constituite cu titlu de garanție de bună execuție este nelegală, întrucât la momentul deschiderii procedurii falimentului nici o plată efectuată din conturile și pe seama falitei nu poate fi realizată în afara prevederilor Lg. 85/2006, care guvernează ca normă specială, falita ……. Pentru toate aceste argumente, apreciem că orice soluționare favorabilă a cererii dvs. de eliberare a unor sume de bani aflate în conturile falitei reprezintă o încălcare a prevederilor Lg. 85/2006 aferente procedurii falimentului debitoarei SC Confort SA”,

Direcția Tehnică – Biroul de Investiții din cadrul UATM Lugoj invită  de mai multe ori executantul SC Confort SA Timișoara să finalizeze lucrările de execuție și de remediere a defecțiunilor, menționând că, în caz contrar vor fi nevoiți să rețină garanția de bună execuție și să formuleze acțiune în instanță, anexa nr. 138 și nr. 139.

Din cele menționate, reiese faptul că, SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, nu a executat lucrările de completări și remedieri din Anexa nr. 2.

Primăria municipiului Lugoj solicită în repetate rânduri remedierea defecțiunilor semnalate pentru începerea punerii în funcțiune a obiectivului de investiții, fără a face însă demersuri concrete de a recupera garanția de bună execuție.

Auditorii Curţii de Conturi au înștiințat conducerea Primăriei Lugoj cu privire la deficiențele constatate în vederea elucidării cauzelor și împrejurărilor care au condus la producerea deficiențelor, a consecințelor economico-financiare și sociale ale acestora asupra activității entității. Prin adresa nr. 86667/02.11.2017, echipa de audit a înaintat conducerii entității auditate Proiectul Procesului Verbal de Constatare, în vederea analizării și clarificării aspectelor constatate urmare misiunii de audit efectuată. La data de 06.11.2017 a avut loc Concilierea între echipa de audit și conducerea entității auditate.

Recomandările făcute de auditorii Curţii de Conturi

Stabilirea întinderii prejudiciului și luarea măsurilor de recuperare integrală a acestuia aferent tuturor obiectelor la care expertul a constatat deficiențe, urmând ca entitatea auditată să cuantifice valoarea lucrărilor neexecutate și/sau nefinalizate aferente Contractului nr. 28067/27.04.2009 și Contractului de lucrări nr. 41256/26.06.2012, pentru care trebuiesc calculate majorări de întârziere până la momentul recuperării integrale a acestora.

Inventarierea şi stabilirea exactităţii realităţii lucrărilor executate şi funcţionalităţii acestora.

Persoanele cu atribuții găsite responsabile de către Curtea de Conturi sunt:

Boldea Francisc Constantin – Primar al UATM Lugoj;

Gălin Petru Nicolae – Director executiv economic;

Mazilu Gheorghe Dinel – Arhitect Șef;

Negruțiu Cotizo – Olimpiu – Director executiv al Direcţiei Tehnice;

Nichita Cosmin Sebastian –Director economic (în perioada 2008 – 02.03.2015)

Lazăr Constantin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Ivașcu Nicolae – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Borchescu Sorin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Pozsar Iosif – diriginte de șantier

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Ce se întâmplă cu funcția de primar la Lugoj! În ce fel și când mai are Buciu șanse să revină

Publicat

în

Funcția de primar de la Lugoj va fi ocupată de fostul viceprimar Bogdan Blidariu. Acesta își va continua interimatul, după ce, miercuri, instanța nu a aprobat solicitarea lui Claudiu Buciu de a suspenda ordinul prin care a fost demis, pentru că și-a schimbat domiciliul. În termen de cinci zile, Claudiu Buciu poate depune recurs la această decizie, cu posibilitatea de aduce noi elemente care să convingă instanța că este necesară suspendarea ordinului dat de prefect. Dacă acest lucru se va întâmpla, Buciu se poate întoarce doar provizoriu pe funcția de primar.

Provizoriu, până la finalizarea altui proces, în care, Claudiu Buciu cere instanței anularea ordinului prin care prefectul Mihai Ritivoiu i-a încetat mandatul, pe motiv că și-a schimbat domiciliul. Momentan, dosarul respectiv se regăsește pe portalul instanțelor de judecată, însă nu a fost stabilită o dată la care acest proces va începe. Dacă va câștiga acest proces, atunci toată administrația orașului va reveni la starea de la începutul lunii iulie 2022: Buciu – primar, Blidariu – viceprimar, Serendan (n.r. – actualul viceprimar) – consilier local. Dacă Buciu pierde acest proces, ordinul prefectului este definitiv și Guvernul trebuie să organizeze alegeri, în termenul legal de 90 de zile.

Cel de-al doilea proces se judecă pe procedură completă și pierzătorul are dreptul să facă recurs, ceea ce înseamnă că o sentință finală ar putea să vină chiar și după ani de zile, când actualul mandat de primar este încheiat de la sine.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

În prezent Claudiu Buciu, ocupă în continuare funcția de consilier al primarului interimar Bogdan Blidariu.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

S-a încheiat procesul care decide dacă Buciu revine pe funcția de primar

Publicat

în

Foto Arhiva

Procesul deschis de Claudiu Buciu pentru suspendarea ordinului dat de prefectul Mihai Ritivoiu, prin care i-a încetat mandatul primarului din Lugoj, s-a încheiat. Judecătorii Tribunalului Timiș urmează să anunțe sentința în următoarele ore sau în zilele următoare.

Dacă sunt de acord cu suspendarea cerută de Claudiu Buciu, decizia ar readuce toată administrația locală din Lugoj la momentul de dinaintea demiterii primarului. În această situație, Claudiu Buciu revine pe funcția de primar, iar actualul primar interimar, Bogdan Blidariu revine ca viceprimar. Adrian Serendan își pierde funcția de viceprimar și rămâne doar consilier local.

Suspendarea ordinului l-ar aduce doar provizoriu pe Claudiu Buciu în funcția de primar, până la decizia în celălalt proces, în care Buciu cere anularea totală a respectivului ordin. Doar că, până la o sentință finală în procesul de anulare, ar putea să treacă ani de zile și Claudiu Buciu și-ar putea chiar încheia acest mandat. Dacă totuși, procesul de anulare se va încheia în timpul mandatului și Claudiu Buciu va pierde acest proces, atunci, din nou, Lugojul va fi condus de un primar interimar, adică de viceprimarul Bogdan Blidariu. În această situație, Guvernul are la dispoziție 90 de zile să organizeze alegeri locale.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Vă reamintim, la începutul lunii iulie, prefectul Mihai Ritivoiu l-a demis pe primarul Claudiu Buciu, pentru că acesta și-a schimbat domiciliul în timpul mandatului.

RETIM

„Instituția prefectului a fost sesizat în baza unor dovezi din care reiese că dl. primar și-a schimbat domiciliul din România în Germania timp de o lună și jumătate în cursul anului 2022. Legea e foarte clară și spune că mandatul primarului încetează de drept la schimbarea domiciliului. Nu-mi rămâne decât să închei înainte de termen mandatul domnului primar”, declara la acea vreme prefectul județului Timiș.

Citiţi mai departe

Administrație

Vom plăti impozite și taxe mai mari în 2023. Primăria lansează în dezbatere publică proiectul de indexare

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Primăria Municipiului Lugoj anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2023.

Indexarea impozitelor și taxelor locale este reglementată prin art. 491 din  Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, care prevede că „În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ținând cont de rata inflației pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

Sumele indexate conform alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local și se aplică în anul fiscal următor.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor ”Pentru indexarea impozitelor și taxelor locale aferente anului 2023, consiliile locale vor utiliza rata inflației de 5,1%”.

RETIM

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 172/2022 a fost aprobat nivelul de indexare al impozitelor și taxelor locale, inclusiv actualizarea limitelor amenzilor, urmând a fi incluse în prezentul proiect pentru aprobarea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2023.

Potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2023, se propune acordarea unor facilităţi fiscale, respectiv acordarea unei bonificaţii de 10% (în Lege – până la 10%) pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, impozitului pe teren şi a impozitului pe mijloacele de transport datorate pentru întregul an de către persoanele fizice şi juridice (cu excepția persoanelor juridice care achită obligația de plata la ghișeele Primăriei prin chitanță cu numerar sau P.O.S), până la primul termen de plată.

Documentaţia poate fi consultată pe pagina de internet a instituţiei, secțiunea „Transparență decizională”, la linkul www.primarialugoj.ro și la sediul instituţiei din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4. Proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Biroul de relaţii cu publicul al instituţiei.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 19.08.2022 ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poştă, la adresa: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituţiei, la Biroul de relaţii cu publicul, între orele 8-16. Materialele transmise vor purta menţiunea „Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2023”. Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul www.primarialugoj.ro, secțiunea „Transparență decizională”. Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată tot în scris.

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 15.09.2022.

Pentru informaţii suplimentare, telefon: 0256/352240, e-mail: contact@primarialugoj.ro, persoană de contact: Iuliana-Alina Chiriac.

 

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Claudiu Buciu clarifică situația terenurilor „dispărute”, de pe strada Timișoarei

Publicat

în

În urma publicării de către jurnaliștii Ziarului Actualitatea a unui articol în care se caută explicații pentru dispariția a 22 de hectare, din viitoarea zonă industrială a Lugojului,  Claudiu Buciu, primarul demis, a publicat pe pagina sa de Facebook o clarificare cu privire la terenurile din Zona Industrială de pe strada Timișoarei.

„Urmare a informațiilor eronate apărute în spațiul media, cu privire la “dispariția” a peste 22 hectare de teren din zona respectivă, dorim să aducem la cunoștința lugojenilor următoarele clarificări:

1. Suprafața zonei studiate este de 32,1597 hectare, limitrofe Depozitului Logistic LIDL;

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

2. În vederea creării Zonei Industriale a fost necesară dezmembrarea căilor de acces către și în incinta acesteia, după cum urmează: – 4625 mp dealungul străzii Timișorii în vederea asigurării culoarului pentru aducerea utilităților și pentru construcția pistei de biciclete; – 6815 mp drum acces la Depozitului Logistic LIDL (existent); – 49097 mp drumuri nou create în incinta Zonei Industriale, drumuri ce fac legătura și între strada Timișorii și drumul de acces la zona “Pescărușul”;

RETIM

3. Municipiul Lugoj va păstra în proprietate următoarele suprafețe de teren: 42485 mp în vederea edificării unui Parc Fotovoltaic propriu (Studiul de Fezabilitate a fost finalizat); 21244 mp în vederea construirii Depoului pentru autobuzele electrice și a altor spații necesare desfășurării activității societăților deținute de Consiliul Local (DALI în curs de atribuire); 9540 mp reprezentând suprafața ocupată de fostul sediu al CIS (încă nu s-a stabilit o destinație pentru acest imobil); 6313 mp în vederea construirii unei parcări publice; 17955 mp în vederea desfășurării altor activități / servicii de interes public neidentificate în prezent;

4. În etapa I de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate întreprinzătorilor privați a fost aprobată o listă cu terenuri în suprafață totală de 92234 mp (6 loturi de 3200 mp; 5 loturi de 5000 mp; un lot de 19708 mp și un lot de 28326 mp);

5. În etapa a II-a de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate întreprinzătorilor privați va fi aprobată o listă cu terenuri în suprafață totală de 71299 mp (6 loturi de 5000 mp; un lot de 4970 mp; un lot de 2868 mp; un lot de 2900 mp și un lot de 2200 mp)”, arată Buciu.

Articolul jurnaliștilor de la Actualitatea vine după ce Consiliul Local Lugoj a aprobat, în ședința de vineri, din a doua încercare, proiectul de hotărâre, inițiat de către viceprimarul interimar Adrian Serendan, privind vânzarea prin licitație publică a unui număr de 13 imobile-terenuri aparținând domeniului privat al municipiului Lugoj, fără ca cineva să explice ce se întâmplă cu restul terenului.

Buciu mai spune că scopul înființării acestei zone industriale este, în principal, acela de a da micilor întreprinzători locali posibilitatea de a-și muta afacerile din intravilan (din zonele de locuire – unde provoacă un disconfort major vecinilor) într-o zonă special destinată activităților industriale, de comerț specializat (spre exemplu cu materiale de construcții) ori de servicii.

„În subsidiar, interesul nostru este și acela de a atrage noi investitori în municipiul nostru. Am pornit de la un teren neintabulat și am creat condițiile juridice și tehnico-cadastrale pentru ca loturile rezultate să ajungă la întreprinzători cât mai rapid, exclusiv prin licitație publică.

Din sumele rezultate ca urmare a vânzării la licitație a terenurilor vom asigura realizarea de căi de acces (auto, pietonale și pentru biciclete), realizarea de parcări, realizarea iluminatului public și vom dota zona cu utilitățile publice necesare. Nu putem atribui aceste loturi întreprinzătorilor și să-i lăsăm fără infrastructura necesară. Interesul nostru este acela de a dezvolta durabil municipiul Lugoj. Nu înțelegem atitudinea anumitor politicieni locali care se opun consecvent dezvoltării municipiului, votând împotriva oricărei inițiative care, în final, duce la crearea de noi locuri de muncă”, a transmis Buciu.

 

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite