Connect with us

Educație

Situaţie absurdă la Şcoala de Muzică. O parte dintre copiii clasei pregătitoare trebuie să plece

Publicat

în

Părinţii copiilor de la clasa pregătitoare a Şcolii de Muzică “Filaret Barbu” din Lugoj sunt extrem de nemulţumiţi că, unitatea şcolară va organiza o testare în urma căreia cel puţin trei dintre copii nu vor mai putea să continue în clasa întâi, la această şcoală, deoarce clasa pregătitoare este formată din 24 de copii, iar în clasa întâi vor fi primiţi doar 21.

Meniul zilei, Octavian

Adriana Olariu, părintele unei fetiţe din această clasă, spune că situaţia e traumatizantă chiar, pentru copii, care s-au obişnuit deja cu colegii şi învăţătoarea. Mai mult, mămica susţine că micuţii au dat deja un examen, în urma căruia au fost înscrişi în clasa pregătitoare, noua testare fiind absurdă. Adriana Olariu spune că părinţii nu au fost anunţaţi, la înscriere, că vor susţine încă un examen la trecerea în clasa întâi.

“În august 2017, când am înscris fetiţa la aceasta şcoală, ea a susţinut un examen organizat de şcoală, o testare a aptitudinilor muzicale. A trecut această testare. Acum, după opt luni, în luna mai 2018, fetiţa, de 6 ani, va fi supusă unui alt examen, identic cu primul, în urma căruia se va decide care dintre cei 24 de copii din clasa pregătitoare vor pleca. Precizez că trei copii trebuie eliminaţi din şcoală, nu pentru absenteism sau rea purtare, ci pentru că normele didactice nu permit 24 de elevi, doar 21. Decizia de a organiza un al doilea examen, la un interval de opt luni, la clasa pregătitoare, aparţine scolii, nu am primit un document oficial prin care se cere organizarea unui concurs, deşi nu văd cum ar putea să elimine trei copii? În ordine alfabetică? Mi se pare absurd să supun un copil de 6 ani la două examene, în urma cărora să i se spună că este sau nu destul de bun pentru a învăţa într-o şcoală. Fetiţa mea nici n-a învăţat bine să-şi sufle nasul singură. Plus, acum 8 luni, au trecut examenul toţi cei 24 de elevi, aceştia dovedind aptitudini muzicale, din moment ce au trecut examenul.  E interesant cum, peste opt luni, brusc şi subit, şcoala decretează că trei dintre ei nu mai au aceste aptitudini.  Cu regret spun că doamna inspector, împreună cu colegii dânsei, NU servesc şi interesele acestor trei copii. Tot cu regret spun că cei trei în mod sigur nu vor ajunge să devină cetăţeni de nădejde ai zilei de mâine pentru că şi-au început ziua de azi cu un mare şut în funduleţul lor de şase ani”, ne-a declarat Adriana Olariu.

Directoarea spune că pot pleca chiar mai mult de trei copii

RETIM

Directoare şcolii spune că a discutat cu părinţii şi că aceştia ştiau de testarea care urmează pentru trecerea în clasa întâi. Liliana Bidiviu susţine că s-a ajuns în această situaţie deoarce, clasa pregătitoare este considerată învăţământ de masă, abia din clasa întâi începând învăţământul vocaţional.

“Învăţământul cu program integrat de muzică începe cu clasa întâi. Pentru clasa întâi, noi avem aprobate, pentru anul următor şcolar, 21 de locuri. În acest moment, în actuala clasă pregătitoare, există 24 de copii. Testarea se va organiza în luna mai şi vor fi testate aptitudinile muzicale ale copiilor. Se va acorda un punctaj, va fi o comisie de evaluare formată de profesori din şcoală şi în funcţie de punctaj vor promova aceşti copii către clasa întâi, ceea ce le va permite să studieze program integrat de muzică.  Bineînţeles în ordinea descrescătoare a punctajului, ocupând cele 21 de locuri aprobate pentru anul şcolar. Testarea aceasta este o testarea care e organizată pentru că învăţământul cu program integrat de muzică începe cu clasa întâi, ei abia atunci încep să studieze un instrument”, a declarat Liliana Bidiviu, directoarea Şcolii de Muzică “Filaret Barbu”  

Mai mult directoarea vine cu o veste şi mai proastă pentru părinţi. Din clasa pregătitoare pot pleca mai mult de trei elevi, iar în locul lor pot veni alţii, de la alte şcoli.

“Clasa pregătitoare face parte din învăţământul de masă, nu din învăţământul integrat de muzică şi aşa se face clasa pregătitoare, cu 25 de elevi. Nu trei dintre ei vor trebui să plece. Toţi copiii vor fi testaţi. Poate că unii din start vor fi declaraţi admişi, vor fi sub punctajul minim şi vor fi mai mulţi de trei. Noi avem 21 de locuri aprobate pentru învăţământul cu program integrat, fără nicio legătură cu locurile care au fost în clasa pregătitoare, pentru că aşa s-a aprobat. Nu am cerut noi, aşa ni s-au aprobat.

Eu am vorbit de nenumărate ori cu părinţii. Ei ştiu că este vorba de o testare şi că testarea de la începutul clasei pregătitoare a fost pentru că doreau să vină la noi mai mulţi copii decât numărul de locuri. Sper că v-am lămurit. Cu părinţii am discutat de nenumărate ori. Este o neplăcere pentru noi, că s-a întâmplat aşa ceva, însă metodologia ne permite să organizăm această testare a aptitudinilor.

Este posibil să vină din alte şcoli la noi şi să suţină testarea copii care doresc să studieze din clasa întâi, dar nu au urmat la noi clasa pregătitoare. Pentru că din clasa întâi se studiază muzica, nu din clasa pregătitoare care este învăţământ de masă şi de aceea trebuie să aibă 25 de locuri”, a mai spus Liliana Bidiviu.

Aura Danielescu: Lipsă de comunicare din partea şcolii

Aura Danielescu, inspectorul şcolar general al judeţului Timiş spune că acest lucru se întâmplă în fiecare an şi consideră că reglementările legale nu permit depăşirea numărului de 21 de locuri, pentru clasa întâi.  

“Nu este o situaţie cu nimic atipică. Procedura este de ani de zile. Eu sunt şocată, pentru că nu înţeleg cum au făcut până acuma. De anul viitor nu o să mai fie aşa pentru că s-a introdus partea de vocaţional începând cu clasa pregătitoare. Va exista o formă de testare doar dacă numărul de solicitări va fi mai mare decât numărul de locuri. Dar până în acest an, clasa pregătitoare nu a fost considerată vocaţională, ceea ce însemna că vocaţionalul începea abia cu clasa întâi. Ei nu pot să depăşească acel număr de locuri, pentru că din punct de vedere financiar şi aşa avem o grămadă de probleme cu ei, pentru că la ei fiecare copil beneficiază de un profesor, de un instrument şi atunci se plăteşte un om la un copil. Se face o selecţie a talentelor. Este firesc ca cei mai buni să poată beneficia de aceste locuri. Şi atunci se dă un număr de locuri pe care trebuie să se încadreze. Pot să fie şapte, pot să fie 10. Nu ai de unde să ştii ce se va întâmpla. Este normal, pentru că nu e o şcoală obişnuită. Ei au în Lugoj foarte multe şcoli de masă, unde pot să se ducă. Aici rămân doar cei mai talentaţi, că aşa e normal.

Mie nu-mi vine să cred că ei nu ştiu asta, ca şi părinte. Sigur că poţi să acuzi şcoala şi să spui că nu ai fost informat. Dar ca şi părinte, când de ani de zile există şcolile vocaţionale, îmi este foarte greu să cred că atunci când doresc să-mi duc copilul într-o unitate de acest gen, eu nu mă interesez. Dumnealor încearcă acum să dea pe şcoală toată vina, e adevărat că o lipsă de comunicare a şcoli este clară aici. Indiscutabil. Trebuia totul afişat, ca să dea dovadă de transparenţă. Astfel ca nimeni să nu poată să spună că nu a ştiut”, a declarat Aura Danielescu, pentru Lugojeanul.ro.

Părinţii spun însă că vor avea probleme la înscrierea copiilor în clasa întâi, la o altă şcoală din oraş, unde clasele sunt deja formate şi au maxim de elevi.

 “Eu, acum, dacă îmi mut fata la Şcoala 4, ei încarcă clasa cu 26 de elevi, iar aici rămân 21. Unde e normalitatea? Pe mine sistemul mă condiţionează să-mi înscriu fata la Şcoala 4,  pentru că doar acolo mai sunt locuri. Eu nu vreau acolo şi nu am libertatea să aleg, pentru că la şcolile celelalte sunt înscrişi deja copiii din clasa pregătitoare. Vă rog să mă credeţi că nu ne-au anunţat de la început, de la înscrierea în clasa pregătitoare. Dumneavoastră credeţi că noi am fi înscris 24 de copii, dacă ştiam că sunt doar 21 de locuri. Noi am dat un examen, pentru Dumnezeu”, spune Adriana Olariu, mama unei fetiţe din clasa pregătitoare de la Şcoala de Muzică “Filaret Barbu”.

 

 

 

4 Comments

4 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Consiliere, cursuri și prime de inserție pentru tinerii care nu au loc de muncă

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj dorește să vină în sprijinul tinerilor lugojeni cu vârsta cuprinsă între 16 ani şi 24 de ani, care nu au loc de muncă, nu urmează o formă de învăţământ şi nu participă la activităţi de formare profesională, categorie denumită generic NEET (acronimul pentru formularea “Not in Education, Employment or Training”).
Aceștia pot beneficia de consiliere educaţională şi profesională, de posibilitatea de a urma un curs de formare profesională (gratuit), de prime de inserţie, de activare şi alte beneficii dacă decid să se angajeze. În acest sens, tinerii aflați în situația de mai sus pot fi cooptați într-un proiect european în cadrul Programului Operațional Capital Uman (POCU), intitulat INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare.
Persoanele interesate pot să transmită intenția de a fi cooptate în acest proiect printr-o cerere depusă la registratura Primăriei Municipiului Lugoj, cam. 7, sau prin transmiterea la una dintre adresele de e-mail: contact@primarialugoj.ro sau intespo@edu.gov.ro a următoarelor date: numele şi prenumele, domiciliul, numărul de telefon mobil, e-mail.

Meniul zilei, Octavian

Citiţi mai departe

Educație

Cum se vor desfășura cursurile la școlile din Lugoj și satele din jur de luni, 8 martie

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

După carantinarea Timișoarei și a satelor limitrofe, Inspectoratul Școlar Județean Timiș a decis să modifice și scenariile după care se desfășoară orele în toate școlile și liceele din județ. Astfel, peste 130 de școli și licee din Lugoj, satele din jurul orașului, dar și din restul județului, vor funcționa după noi scenarii începând cu 8 martie.

În tabelul de mai jos veți găsi scenariile de funcționare pentru toate unitățile de învățământ din Lugoj, satele din jur, precum și restul unităților școlare din Timiș. La Lugoj, școlile funcționează după scenariul galben. Cele trei posibile scenarii sunt verde, galben, și respectiv roșu.

Incidența în cele trei scenarii:

RETIM

  • scenariul verde – incidența sub 1 la mia de locuitori
  • scenariul galben – incidența de sub 3 la mia de locuitori
  • scenariul roșu – incidența de peste 3 la mia de locuitori

În localitățile care se încadrează în așa-numitul scenariu verde, cu relativ puține cazuri, toate școlile se redeschid fizic, copiii merg la școală.

În localitățile care se încadrează în scenariul galben, adică sunt ceva mai multe cazuri de infectare, lucrurile se schimbă în sensul că merg în continuare la școală, mai exact la grădiniță și la școală, copiii de grădiniță, copiii din ciclul primar, clasele I-IV, și copiii din clasele terminale – VIII, XII, XIII.

În cazul în care localitatea intră în scenariul roșu, continuă pentru un timp să meargă la școală și la grădiniță copiii de grădiniță și de ciclu primar, dar ceilalți nu mai merg la școală.

Tabel cu scenariile școlilor din Timiș.

Citiţi mai departe

Educație

Concurs creativ despre reciclare pentru elevii județului Timiș

Publicat

în

RETIM și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș alături de Zonă în Dezvoltare Lions Dinamic Plus Timisoara organizează concursul 3R – Reducere, Refolosire, Reciclare a deșeurilor dedicat tuturor elevilor din clasele 0-IV, V-VIII şi IX- XII în perioada 03 martie – 12 aprilie 2021. Concursul este organizat și se desfășoară în județul Timis, zona 1 și zona 0.

Meniul zilei, Octavian

Scopul acestui concurs online este de informare si conștientizare a modului în care pot reduce, refolosi si recicla deșeurile de la școală sau acasă. Elevii, cei care învață pentru prima data despre aceste concepte, trebuie să înteleagă ca de ei depinde viitorul mediului înconjurător. Copiii pot învăța de mici cum să sorteze deșeurile, să respecte mediul înconjurător, să consume mai puțin. Toate aceste gesturi îi vor face să fie conștienți de ce înseamnă ecologie. Grija față de mediu se va vedea în multe alte comportamente ale tinerilor, grija față de spațiul personal, de la camera și banca de la școală, sau ghiozdan. Un copil care deprinde din timp noțiuni ecologice va deveni un adolescent responsabil.

Astfel, tinerii pot deveni creativi prin diferite forme, desene, eseuri, fotografii, videouri, obiecte sau reprezentări grafice realizate din materiale reciclabile, ilustrând princiiple 3R.

Înscrierea elevilor și depunerea materialelor de concurs se va face în perioada 03 – 16 martie 2021 astfel: conducerea fiecarei unități de invatamant va desemna un profesor coordonator care va implementa proiectul în clasă, iar profesorul coordonator va înscrie elevii prin completarea și transmiterea Anexei 1 (disponibila pe site-ul retim.ro) în format electronic la adresa de email timisrecicleaza@gmail.com. Lucrările vor fi transmise în același timp cu Anexa 1. Fișierul cu lucrarea expediată va fi denumit cu numele elevului și școala din care face parte.

RETIM

Premiile oferite de către organizatori sunt:
⦁ 21 x biciclete
⦁ 21 x trotinete freestyle
⦁ 21 x seturi role
⦁ 100 x ruscaci
Premii de participare:
⦁ 150 x bidoane de apă
⦁ 150 x sepcuțe
⦁ 100 x sacoșe din material reciclabil

Detaliile despre regulamentul concursului, descrierea etapelor acestuia şi anunţarea câştigătorilor se găsesc pe https://retim.ro/regulamentul-oficial-al-concursului-3r-reducere-refolosire-reciclare-a-deseurilor/

Citiţi mai departe

Educație

Un liceu din Lugoj își va împodobi toate ferestrele cu mici „grădini suspendate”

Publicat

în

Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj ia parte la Erasmus + Ka 229 „Respecting Nature for a Better Future”.

Meniul zilei, Octavian

Proiectul Erasmus + Ka 229 „Respecting Nature for a Better Future” este un parteneriat strategic între următoarele școli partenere: Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj, Gazi Mustafa Kemal Anadolu Lisesi Turcia, Colegio Claret Askartza Ikastetxea Spania, Profesionalna Tehnicheska Gimnaziya „N.Y.Vaptsarov” Bulgaria, Istituto Professionale Di Stato Per I Servizidi Enogastronomia E Ospitalita’ Alberghiera Potenza Italia și Lycee Professionnel Les Carillons Franța.

„În zilele noastre, în timp ce lumea se confruntă cu o epidemie care amenință grav umanitatea, de fapt, lupta globală, solidaritatea, problemele împreună și realizează cât de important este să găsești soluții sincere pentru mamei Pământ. Importanța dezvoltării unei atitudini de respect față de natură la elevii noștri va crește gradul de conștientizare a elevilor și profesorilor noștri cu privire la respectarea naturii, cu activitățile pe care le vom desfășura în școlile partenere. Scopul nostru comun este de a minimiza și de a crea un viitor mai viabil prin creșterea sensibilităților generațiilor. Primul pas în îndeplinirea acestui obiectiv este ideea de realizarea unei grădini suspendate la fiecare fereastră a liceului nostru”, arată reprezentanții liceului, printr-un comunicat de presă. Fiecare grădină în miniatură va fi o jardinieră cu aranjamente florale.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite