Connect with us

Administrație

Primăria îi cheamă pe datornici să-și achite datoriile până în 15 decembrie, dacă vor să scape de penalități

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Lugoj prin HCL 173 din 24.10.2019 a aprobat instituirea unor facilități fiscale și procedura de anulare a accesoriilor în cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31.12.2018 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ- teritorială a municipiului Lugoj.

Meniul zilei, Octavian

Prezenta procedură se aplică de la data aprobării prin HCL, respectiv 24.10.2019,  până în data de 15.12.2019, inclusiv (data limită de depunere a cererii, sub sancțiunea decăderii), termenul de soluționare al organului fiscal fiind 31.12.2019.

Procedura vizează anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.12.2018, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

  1. toate obligațiile bugetare principale restante se sting până la data de 15.12.2019;
  2. se sting toate obligațiile bugetare principale și accesoriile cu termene de plată cuprinse între 01.01.2019 si 15.12.2019;
  3. debitorul a depus toate declarațiile fiscale, sau obligațiile fiscale au fost stabilite prin decizie de impunere, până la data depunerii cererii;
  4. cererea de anulare a accesoriilor se depune după îndeplinirea condițiilor prevăzute la lit.a)-c), până cel târziu la data de 15.12.2019.

Debitorii care doresc să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii vor depune o notificare (formular tipizat pus la dispoziție de către Serviciul Impozite și  Taxe, cam.3B) până cel târziu la data de 15.12.2019.

RETIM

După verificarea îndeplinirii obligațiilor declarative, organul fiscal emite din oficiu Certificatul de atestare fiscală pe care îl comunică debitorului. În cazul existenței unor neconcordanțe, acestea vor fi clarificate de ambele părți.

Accesoriile care pot face obiectul anulării se amâna la plată și organul fiscal emite decizia de amânare la plată a accesoriilor.

În acest moment debitorul care a depus notificarea poate plăti sumele stabilite, menționate la punctele a) și b)  și, apoi, depune cererea de anulare a accesoriilor. Termenul limita pentru aceste acțiuni este 15.12.2019, sub sancțiunea decăderii.

Cererea de anulare a accesoriilor se soluționează de către organul fiscal până la 31.12.2019.

Toate persoanele fizice sau juridice interesate de anularea accesoriilor restante la 31.12.2018, sunt așteptate la sediul Primariei Municipiului Lugoj, cam.3B, până la data de 15.12.2019, inclusiv, pentru a depune notificare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Fostul primar al Lugojului, criticat vehement pentru achiziții în domeniul floral, are un moștenitor

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Fostul primar al Lugojului, Francisc Boldea, a fost mereu criticat pentru sumele exorbitante pe care le plătea pentru flori, pe care angajații de la Sere și Spații Verzi le montau prin oraș în fiecare an. Zeci de mii de lei a plătit primăria orașului pentru flori în fiecare an. 

Noul primar, Claudiu Buciu, a strâns un adevărat cult „anti-floral” în jurul său, înainte de alegeri, promițând lugojenilor că nu va cumpăra flori sau arbuști pentru oraș, din puținii bani publici, ci doar gazon.

Deși s-a ținut de promisiune cu iarba, noul edil al orașului a ajuns la a doua achiziție de flori și arbori pentru municipiu, în ciuda promisiunilor. Primăria a plătit nu mai puțin de 32.000 de lei pentru 5.000 de mușcate, flori care vor fi livrate și plantate în curând în diferite zone din oraș. Pe magnolii, achiziționate de curând, Buciu a mai dat 8.220 de lei. Primăria nu a comunicat niciuna dintre cele trei achiziții, de magnolii, mușcate sau gazon, acestea fiind însă publice datorită platformei SEAP.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Cinematograful din Lugoj se redeschide. Data la care vei putea merge la film

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Cinematograful din Lugoj este primul dintre obiectivele de interes din oraș care se redeschid, la mai bine de un an de când a fost închis din cauza pandemiei de coronavirus. Potrivit administrației locale, locația urmează să fie deschisă pentru public începând cu 1 iunie.

Deocamdată primăria nu a anunțat dacă cinematograful se deschide complet sau la capacitate redusă, însă cert este că în interior lugojenii vor trebui să poarte masca de protecție, dar și să păstreze o distanță de cel puțin un scaun între ei.

Un alt obiectiv important pentru care se decide sau nu redeschiderea este piața ocico de vechituri.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj are 5,5 milioane de lei, din care vrea să cumpere mai multe clădiri din oraș

Publicat

în

Consilierii locali au aprobat alocarea a 5,5 milioane de lei pentru achiziția mai multor imobile din Lugoj. Unul dintre acestea este cel care găzduiește Casa de Cultură a Sindicatelor, unde primarul Claudiu Buciu a declarat că s-a început o corespondență cu marile confederații sindicale, care dețin în proprietate imobilul și se așteaptă răspunsul acestora la oferta Primăriei Lugoj.

Meniul zilei, Octavian

O altă clădire „celebră” și terenul aferent, pe care Primăria ar vrea să și-o treacă  în proprietate este Unitate A, a fostei Intreprinderi Textile Lugoj. Primarul Lugojului spune că, aici, ar urma să funcționeze sediul celor trei noi societăți ale consiliului local: cea de apă și canal, cea de salubritate și cea de administrare a patrimoniului public.

Tot din banii menționați mai sus, primarul mai speră să achiziționeze și clădirile actualei societăți Meridian 22, care sunt în executare silită din cauza datoriilor și vor fi scoase la licitație, clădirile de pe Insula din Cotu Mic, cu care Meridianul a garantat un împrumut bancar, dar și terenurile aferente Școlii Generale nr.1.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii locali din Lugoj își cumpără tablete de 40 de mii de lei. „Facem economie la hârtie”

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni vor avea tablete pe care să-și descarce documentele necesare desfășurării activității din cadrul Consiliului Local Municipal Lugoj. Achiziția acestor tablete se va face cu bani de la bugetul local, la o valoare estimată de 40 de mii de lei. În ședința, de joi, 6 mai, când s-a aprobat bugetul local, un consilier a cerut ca acești bani să fie direcționați către alte cheltuieli. Este vorba despre Paul David, de la USR, care a considerat că fiecare consilier își poate asigura suportul electronic pentru a lucra în sistem online.

Meniul zilei, Octavian

„Acei bani pentru tablete, se pot redirecționa spre altceva, deoarece după cum se vede cu toți ne putem conecta la ședință și să ne citim toate documentele. Din punctul meu de vedere aș prefera ca acei bani să fie cheltuiți pentru altceva, pentru premierea copiilor sau orice altceva”, a spus David.

Viceprimarul Bogdan Blidariu a răspuns solicitării și a spus că decizia fost luată după discuțiile cu mai mulți consilieri locali, care au cerut astfel de dispozitive, acestea urmând să fie folosite și în momentul în care ședințele nu se vor mai ține în sistem online, pentru descărcarea proiectelor de hotărâre și arhivarea lor. În felul acesta se renunță la tipărirea acestora și transmiterea pe suport de hârtie, pentru fiecare consilier în parte. Blidariu a anunțat că grupul de consilieri PNL nu va vota amendamentul lui David. De altfel, acest amendament a fost respins, iar achiziția va fi făcută în zilele următoare.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite