Connect with us

Administrație

Primăria îi cheamă pe datornici să-și achite datoriile până în 15 decembrie, dacă vor să scape de penalități

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Lugoj prin HCL 173 din 24.10.2019 a aprobat instituirea unor facilități fiscale și procedura de anulare a accesoriilor în cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31.12.2018 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ- teritorială a municipiului Lugoj.

RETIM

Prezenta procedură se aplică de la data aprobării prin HCL, respectiv 24.10.2019,  până în data de 15.12.2019, inclusiv (data limită de depunere a cererii, sub sancțiunea decăderii), termenul de soluționare al organului fiscal fiind 31.12.2019.

Procedura vizează anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.12.2018, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

AUTOLIV

  1. toate obligațiile bugetare principale restante se sting până la data de 15.12.2019;
  2. se sting toate obligațiile bugetare principale și accesoriile cu termene de plată cuprinse între 01.01.2019 si 15.12.2019;
  3. debitorul a depus toate declarațiile fiscale, sau obligațiile fiscale au fost stabilite prin decizie de impunere, până la data depunerii cererii;
  4. cererea de anulare a accesoriilor se depune după îndeplinirea condițiilor prevăzute la lit.a)-c), până cel târziu la data de 15.12.2019.

Debitorii care doresc să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii vor depune o notificare (formular tipizat pus la dispoziție de către Serviciul Impozite și  Taxe, cam.3B) până cel târziu la data de 15.12.2019.

După verificarea îndeplinirii obligațiilor declarative, organul fiscal emite din oficiu Certificatul de atestare fiscală pe care îl comunică debitorului. În cazul existenței unor neconcordanțe, acestea vor fi clarificate de ambele părți.

Accesoriile care pot face obiectul anulării se amâna la plată și organul fiscal emite decizia de amânare la plată a accesoriilor.

În acest moment debitorul care a depus notificarea poate plăti sumele stabilite, menționate la punctele a) și b)  și, apoi, depune cererea de anulare a accesoriilor. Termenul limita pentru aceste acțiuni este 15.12.2019, sub sancțiunea decăderii.

Cererea de anulare a accesoriilor se soluționează de către organul fiscal până la 31.12.2019.

Toate persoanele fizice sau juridice interesate de anularea accesoriilor restante la 31.12.2018, sunt așteptate la sediul Primariei Municipiului Lugoj, cam.3B, până la data de 15.12.2019, inclusiv, pentru a depune notificare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Luna aceasta încep lucrările de modernizare pe segmentul Lugoj-Timișoara Est. Termenul de execuție este estimat la 3 ani

Publicat

în

Autoritățile au anunțat că din luna martie încep lucrărilor de modernizare pe segmentul Lugoj-Timișoara Est al Magistralei CFR București-Timișoara. Proiectul, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va aduce îmbunătățiri semnificative în infrastructura feroviară a României.

RETIM

Cu o lungime de 54 de kilometri, acest tronson va fi modernizat pentru a permite trenurilor de călători să atingă o viteză maximă de 160 km/h, sporind eficiența și confortul călătoriei. Contractul pentru aceste lucrări a fost semnat cu un constructor din Spania, valoarea acestuia ridicându-se la aproape 2 miliarde de lei, iar autoritățile sunt hotărâte să respecte acest grafic strâns.

Această investiție face parte dintr-un proiect mai amplu, care vizează modernizarea a aproximativ 160 de kilometri de linie de tren între Caransebeș, Timișoara și Arad. Toate cele patru loturi au beneficiat de finanțare din PNRR.

AUTOLIV

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte milioane de euro de la bugetul local, adăugați la costurile privind construcția noului spital din Lugoj

Publicat

în

În ultima ședință a Consiliului local din Lugoj, unul dintre proiectele aflate pe ordinea de zi s-a referit la actualizarea devizului general pentru construcția noului spital. Valoarea devizului a crescut cu șapte milioane de euro, pe lângă ce 150 de milioane din finanțarea din PNRR.

RETIM

„Ce se întâmplă? Toată piața de construcții a fost bulversată de pandemie și de războiul din Ucraina și prețurile cresc într-un ritm accelerat. Și atunci Statul Român a introdus un capitol 7 – Actualizări. Noi am actualizat devizul în limitele finanțării noastre, fără a depăși plafonul de finanțare semnat. Prevăzători fiind, de la momentul semnării, noi am prevăzut o rezervă de 11 milioane de euro la proiect. În urma reevaluării devizului general, arhitectul ne-a spus că ar trebui să mai adăugăm undeva la 7 milioane de euro. Banii i-am luat din acea rezervă de implementare”, a declarat Claudiu Buciu, managerul de proiect al construirii noului spital din Lugoj.

Prima procedură de achiziție publică pentru găsirea unui constructor în vederea ridicării noului spital a eșuat. Constructorul selectat nu îndeplinea condițiile privind experiența în construirea de spital de asemenea mărime. Primăria Lugoj se pregătește să reia procedura de achiziție publică, urmând ca zilele următoare să lanseze o nouă licitație.

AUTOLIV

Citiţi mai departe

Administrație

110 persoane solicită în prezent casă de la Primăria Municipiului Lugoj

Publicat

în

FOTO Arhiva

Primăria Municipiului Lugoj a inițiat un proiect privind stabilirea listei de priorități pentru închirierea de locuințe sociale, în conformitate cu prevederile legale și cu analiza detaliată a situației sociale din oraș. Documentul va fi discutat de către consilierii locali, în ședința din 29 februarie.

RETIM

Conform documentului, întocmit pe baza Procesului-verbal al Comisiei sociale de analizare a cererilor de locuințe din fondul de stat, lista de priorități a fost actualizată și cuprinde 110 persoane aflate în situații de nevoi locative.

Locuințele sociale urmează să fie repartizate de către autoritățile administrației publice locale conform criteriilor stabilite, într-o ordine de prioritate care să reflecte nevoile și situațiile de urgență ale solicitanților. Conform reprezentanților Primăriei Lugoj, în această perioadă se efectuează și un inventar al locuințelor aflate în fondul de stat urmând identificarea celor care pot fi atribuite.

AUTOLIV

Citiţi mai departe

Administrație

Digul din centrul Lugojului, grav afectat de inundațiile din urmă cu patru ani, e încă în stare precară

Publicat

în

FOTO Arhiva

Digul din centru municipiului Lugoj, grav afectat de inundațiile devastatoare din urmă cu patru ani, rămâne într-o stare precară și astăzi, deși autoritățile promiteau repararea acestuia imediat după inundațiile din iunie 2020. Situat în cartierul Ștrand, digul de beton în lungime de aproape un kilometru continuă să fie o amenințare pentru comunitate.

RETIM

Responsabilii de la Apele Române anunțau acum doi ani că Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) va începe procedura de achiziție pentru reparații, iar proiectul tehnic a fost deja remis. Cu toate acestea, digul rămâne nereparat până în prezent.

Proiectul tehnic prevedea refacerea părților deteriorate ale parapetului, etanșarea rosturilor și fisurilor, și asigurarea unei permeabilități reduse la apă pe o lungime de 970 de metri. Cu toate acestea, lucrările nu au început din lipsă de acoperire bugetară.

AUTOLIV

Sorina Neaga, purtătorul de cuvânt al ABA Banat, a confirmat că investiția este prinsă în bugetul de investiții și că anul acesta se vor executa lucrările de refacere a digului.

Refacerea digului din centrul Lugojului, pe tronsoanele avariate de viituri, face parte din lucrarea complexă de investiții propusă de ABA Banat, și anume consolidare și reprofilare râu Timiș pe sector Lugoj, frontieră Serbia, județul Timiș. Este vorba de o lucrare foarte mare, întinsă până la granița cu Serbia. Achiziția execuției lucrărilor a fost finalizat anul trecut, în decembrie 2023, când a fost semnat și contractul de execuție al lucrărilor propuse. Lucrările prevăzute în această investiție vastă vor începe până în luna aprilie a acestui an. Nu ne putem pronunța cu exactitate când anume vor începe efectiv lucrările la parapetul de beton din municipiul Lugoj, dar putem spune vor demara anul acesta”, a declarat purtătorul de cuvânt, pentru Lugojeanul.ro.

În lipsa unei intervenții rapide și eficiente, cartierul Ștrand rămâne expus riscului de noi inundații și pagube materiale semnificative.

Citiţi mai departe

Cele mai citite