Connect with us

Administrație

Primarul Lugojului: „Dacă refuzam solicitarea revoluționarilor era abuz în serviciu”

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a explicat, pentru Lugojeanul.ro, de ce a acceptat să transforme în proiect de hotărâre solicitarea unei asociați de revoluționari din Lugoj, privind decernarea titlului de Cetățean de Onoare pentru mai multe persoane. (vezi stirea aici). Edilul șef susține că era obligat de lege să facă această propunere consilierilor lugojeni, în caz contrar putând fi acuzat de abuz în serviciu.

„Robu la Timișoara de ce credeți că a acceptat? Nu puteam să resping această solicitare fără să o pun în discuție în Consiliul Local. Ar fi fost considerat abuz în serviciu, care se pedepsește cu pușcărie. Solicitarea a venit din partea unei asociații de revoluționari și a secretariatului de stat. Rămâne ca aleșii locali să o aprobe sau nu”, afirmă Boldea.

Proiectul pe care primarul Francisc Boldea îl pregătește pentru următoarea ședință de consiliu, prin care se cere acordarea titlului de Cetățean de Onoare mai multor persoane controversate care au participat la Revoluția din ’89, a stârnit revolta opoziției. PNL Lugoj și PMP au anunțat deja că nu vor vota un astfel de proiect. Pentru ca inițiativa să se transforme în hotărâre a Consiliului Local trebuie să obțină două treimi din voturile aleșilor locali. PSD are doar majoritate simplă, în momentul de față.

1 Comment

1 Comment

  1. Beni

    19 noiembrie 2019 at 19:35

    Sper ca consilierii PSD sa consulte electoratul inainte sa voteze asa ceva avand in vedere ca un consilier local este reprezentantul unor oameni!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Consilierii lugojeni, convocaţi la şedinţă. Ce subiecte sunt pe ordinea de zi a administraţiei locale

Publicat

în

Consiliului local este convocat în şedinţă ordinară joi, 28 mai. Şedinţa se va ţine în sistem de videoconferinţă. Printre cele mai importante puncte, se discută aprobarea organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj.

„A decedat domnul Borchescu, de la Tehnic şi trebui să angajăm pe cineva în locul său. Mai trebuie să scoatem la concurs două posturi la Serviciul de Salubritate, administrator şi contabil, pentru că nu avem. Până acum am funcţionat cu un contabil detaşat de la Casa de Cultură”, a declarat Francisc Boldea.

Celelalte puncte de pe ordinea de zi se referă la:

– Aprobarea agendei acţiunilor cultural – educative pe anul 2020 propuse a fi cofinanţate din bugetul local. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Spitalul Municipal ,,Dr. Teodor Andrei” Lugoj a unui generator curent, grup electrogen KOHLER-SDMO J 110K. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea Regulamentului privind stabilirea și acordarea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al municipiului Lugoj, pentru unităţile/lăcaşurile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România, situate pe raza administrativ – teritorială a municipiului Lugoj.Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea contului de execuţie al bugetului local pe trimestrul I al anului 2020. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Alocarea din bugetul local a sumei de 5.000 lei necesară achiziționării a două laptopuri pentru premierea a doi elevi lugojeni pentru spirit civic. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

– Stabilirea naturii juridice a unor imobile. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Data așteptată de mii de lugojeni. Când se redeschide piața de vechituri ocico a orașului

Publicat

în

Una dintre cele mai așteptate zile pentru lugojeni este cea în care vor putea să meargă din nou la piața de vechituri a orașului. Din nefericire însă, această zi este programată să vină de-abia peste mai bine de o lună de acum. Potrivit administrației locale, piața ocico se va deschide cu o parcare nouă și, dacă lumea își va dori, se va ține nu o dată, ci de două ori pe săptămână.

“Acum lucrăm la partea de parcare din stânga, vor fi 400 de locuri de parcare noi. O să vreau să consult mai apoi populația, să fie piața marțea și sâmbăta, întrucât nu se lucrează și mai multă lume poate să vină. O să vedem dacă vor și clienții, și comercianții. Data de deschidere nu o avem fixă, însă se va întâmpla după ce se termină starea de alertă, și dacă nu se extinde, adică cel mai probabil la 1 iulie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Francisc Boldea.

Piața de vechituri a fost printre primele locații din Lugoj care s-au închis din cauza pandemiei de coronavirus.

Citiţi mai departe

Administrație

RETIM a început programul de spălare a pubelelor de colectare a deşeurilor reziduale

Publicat

în

Compania RETIM informează toate categoriile de clienţi din judeţul Timiş – persoane fizice, asociaţii de locatari, persoane juridice şi instituţii publice- că a început un amplu program de spălare a pubelelor de colectare a deşeurilor reziduale (pubelele negre şi verzi).

RETIM Ecologic Service SA derulează în următoarea perioadă un program complex prin care toate recipientele de colectare a deşeurilor reziduale din judeţul Timiş vor fi spălate. Sunt folosite maşini de colectare specială care, după ce ridică şi descarcă pubelele, efectuează şi operaţiunea de spălare a acestora.

Pentru judeţul Timiş există mai multe astfel autospeciale care vor merge prin rotaţie pe toate traseele din judeţ, iar în perioada mai – septembrie toate pubelele vor fi spălate de două ori, RETIM urmând să efectueze această operaţiune în toate zonele de colectare. Spălarea tuturor pubelelor se realizează la fiecare adresă într-o zi inclusă în graficul obişnuit de colectare a deşeurilor reziduale, neexistând un program diferit pentru această activitate.

Prin urmare, într-una din zilele obişnuite de colectare a deşeurilor menajere utilizatorii serviciului nostru de salubrizare vor putea vedea o autospecială RETIM care va spăla pubela alocată, lăsând-o mai curată şi mai igienică.

În acelaşi timp, RETIM reia apelul către toţi clienţii noştri privind conştientizarea şi respectarea regulilor generale de colectare separată a deşeurilor pe categorii : reziduale, reciclabile, sticlă (toate cu recipiente dedicate alocate), dar şi a regulilor mai stricte comunicate în perioada pandemiei de COVID-19, care rămân valabile în continuare.  Toate aceste reguli sunt disponibile pe site-ul nostru.

Compania RETIM rămâne în contact direct cu clienţii săi pe toate canalele de comunicare online şi recomandă folosirea acestora cu prioritate: website www.retim.ro, email contact@retim.ro si pagina oficială de Facebook.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

 

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite