Connect with us


Administrație

PNL cere demisia lui Boldea. Cât de gravă e situația

Publicat

în

 

PMP

Situația stației de epurare aduce tot mai multe probleme Lugojului, iar administrația locală dă semne că nu este în stare să gestioneze această criză. PNL Lugoj a susținut luni, 6 noiembrie, o conferință de presă, în care subiectul principal a fost starea dezastruoasă a lucrărilor efectuate la stației de epurare.

USR

Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj i-a solicitat primarului Francisc Boldea să-și dea demisia, din cauza modului în care a gestionat marile investiții: strand, SPA, stație de epurare etc. Acesta a mai spus ca inspectorii Curții de Conturi, care se află într-un control prelungit la Lugoj ar putea să ceară suspendarea edilului șef, în baza unui articol de lege care prevede proasta gestionare a fondurilor locale.

Situația gravă la stația de epurare

Lugojul a cheltuit circa 6 milioane de euro ca să reabiliteze stația de epurare, iar în prezent, după 8 ani de lucrări, nu este finalizată, Meridian –  societatea Consiliului Local – fiind amendată lunar de către Apele Române cu câte 100.000 de lei pentru că deversează ape neepurate în râul Timiș. Claudiu Buciu, președintele PNL, a dezvăluit într-o conferință de presă, la care au mai participat consilierii Mihai Anghel și Bogdan Blidariu, toate neregulile care s-au petrecut la reabilitarea stației de epurare.

“Am reușit să intrăm în posesia mai multor documente și vrem să vă prezentăm concluziile noastre față de modul cum s-au desfășurat lucrurile acolo. Lugojenii trebuie să știe că primăria a demarat procedurile pentru realizarea stației de epurare în anul 2006, când a realizat un contract de proiectare cu firma Hidroexpert din Timișoara, urmând să solicite finanțare pentru reabilitarea stației. În această investiție au fost atrase și fonduri de la Agenția Fondului de Mediu și s-a semnat un contract de finanțare nerambursabil pentru suma de 9.482.778 de lei. Apoi  pe baza proiectului întocmit de către Hidroexperet s-a organizat o licitație și s-a desemnat un constructor în 2009, prima mare investiție și primul mare contract pe care l-a semnat Francisc Boldea, ca primar al Lugojului. Contractul a fost semnat cu o asociere de firme Confort SA și Beton SRL din Ungaria , pentru o valoare totală de 19.169.761 de lei. Este important să reținem că Agenția Fondului de Mediu era condusă de Attila Korody, iar firma venită în asociere cu Confortul este din Ungaria”, spune Buciu.

Președintele PNL Lugoj arată că acest contract s-a prelungit nejustificat de opt ori și au fost încheiate opt acte adiționale pentru motive care se aflau în afara contractului.

“Probabil firma nu a fost capabilă să facă lucrările respective. Problema este că astăzi, după opt ani de zile, nu funcționează nimic în această stație, nici măcar treapta mecanică așa cum susține Francisc Boldea. Dânsul spune că executantul mai are obligația să execute niște lucrări așa cum s-a stabilit la așa zisa recepție. Problema care se pune este că până la momentul recepției nimeni nu a observat nicio deficiență de executare a contractului. Dirigintele de șantier, domnul Pozsar, președinte UDMR la aceea vreme, a semnat toate raportele, fără obiecții. Adică tot ce s-a lucrat până în 2012 a fost în regulă. În acest mod, totul s-a plătit. Până în 2012 în iunie, s-a plătit 98% din contract. S-au încheiat foarte multe note de renunțare și note de comenzi suplimentare. Unii spun că proiectul a fost greșit dar acest lucru trebuia să fie observat de beneficiarul investiției și trebuia remediat din timp”, arată Buciu.

Contracte peste contracte, ca să se acopere neregulile

Președintele PNL îl consideră responsabil direct pe primarul Francisc Boldea de situația de la stația de epurare.  “Noi considerăm că Boldea este principalul vinovat pentru modul cum s-a derulat acest contract, cu toate că dânsul spune că lucrările nu sunt efectuate, la momentul când a predat stația către Meridian, nefiind pusă în funcțiune s-a încheiat un proces verbal de predare-primire, fără să se spună că ceva nu merge, la care se anexează procesul verbal de terminare a lucrărilor, iar în 25 ianuarie 2012, o anexa 2, anexă în care în care au fost menționate lucrările care trebuiesc remediate, dar este anexat și procesul verbal de stingere a anexei 2, proces verba încheiat în iunie 2013. Acest proces verbal de stingere înseamnă că primăria, prin reprezentanții ei, a constat și consfințit că toate lucrările prinse în contract au fost executate și sunt funcționale”, afirmă Buciu.

Liberalii consideră că s-a efectuat acest demers pentru că primarul se grăbea să predea stația Meridianului, ca să scape de probleme, dar și pentru ca executantul să-și poată ridica suma de un milion de lei, depusă ca și garanție.

“Exista niște lucruri care dovedesc că Boldea a încercat să ascundă ceea ce s-a întâmplat acolo. Cunoscând situația, Primăria Lugojului, culmea absurdului, a încheiat un contract tot cu Confort pentru a remedia deficiențele din primul contract. Adică noi plătim pe cineva să ne facă o lucrare, constatăm că nu o face și îl mai plătim încă o dată pentru a remedia ce nu a făcut bine. Și acest contract a fost plătit în integralitate. El avea și o parte de lucrări suplimentare care nu au fost prevăzute în proiectul inițial, undeva la 30 la sută. Văzând că nu poate să o pună în funcțiune, ceea ce era obligația primului constructor adică asocierea Cofort&Beton SRL, primăria mai încheie un alt contract în 2014, cu Kematronic, care ca obiect punerea în funcțiune și instruire de personal. Punerea în funcțiune intra în obligația primei firme, nu trebuia să fie cost suplimentar. Plătește un avans ilegal de 42.126 de lei, din nou nu se face nimic. În 2016, la doi ani după ce a fost semnat un contract de punere în funcțiune, primăria comandă o expertiză să vadă ce nu s-a realizat acolo. În mod normal, noi nu trebuia să mai comandăm nicio expertiză. Societatea care face expertiza constată că nimic nu fucționează.  Și această expertiză a costat în jur de 50.000 de lei și a fost plătită. Anul acesta Boldea ne-a spus că decolmatarea canalului colector de la Pohalma va rezolva problema stației de epurare și mai pierde 20 de mii de euro, cu o firmă din Timișoara, care a dat sub antrepriză unei firme din Lugoj, fără niciun efect asupra stației”, arată Claudiu Buciu.

Amenzi lunare de 100.000 de lei

Liberalii avertizeazează că pentru faptul că stația de epurare nu a fost pusă în funcțiune și contractul a fost realizat defectuos, Agenția Fondului de Mediu va  cere cei 9 milioane de lei înapoi. „Cocluziile noastre și dincolo de faptul că am constatat aceste probleme sunt că Boldea ne-a mințit în permanență și că a reușit să mai facă o investiție nefuncțională în Lugoj, pentru o sumă colosală de circa 6 milioane de euro. Din păcate toate echipamentele montate sau nemontate la stație au ieșit din perioada de garanție și nu mai pot fi refolosite. Nimeni nu își mai asumă repararea lor sau repunerea în funcțiune. Care sunt pierderile pentru Primăria Lugoj? În primul rând faptul că acest contract nu a fost dus la sfârșit atrage automat pierderea finanțării de la Agenția de Mediu și Lugojul se află în acest moment în situația în care Agenția Fondului de Mediu poate să ne ceară cei 9 milioane de lei înapoi și sigur ne va cere, iar Primăria va trebui să-i dea de la bugetul local. În plus, amenzile pe care Meridian le primește în fiecare lună, de 100 de mii de lei, vor trebui plătite tot din banii lugojenilor.”

Liberalii îi invită marți, de la ora 13, pe consilierii locali, pe primar și pe reprezentanții Meridian 22, la stația de epurare pentru a vedea la fața locului care este situația și pentru a găsi o soluție.

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Derapaj al fostei administrații în proiectul autobuzelor electrice. Ce trebuie să facă Lugojul urgent

Publicat

în

Noua administrație a Lugojului s-a trezit cu o altă problemă, lăsată moștenire, în unul dintre cele mai mari proiecte cu finanțare europeană în care este implicat municipiul. Este vorba despre achiziționarea celor 81 de autobuze electrice, de către Ministerul Dezvoltării, pentru mai multe orașe din România.

PMP

Nouă dintre acestea, plus stațiile de încărcare, ar urma să ajungă la Lugoj. Numai că, în momentul de față, nu există un depou unde să fie parcate aceste autobuze și nici o locație disponibilă pentru stațiile de încărcare. Primarul Claudiu Buciu spune că fosta administrație a prevăzut ca noile autobuze și stațiile de încărcare să fie duse în curtea societății Meridian, lucru care nu este posibil.

USR

„Problemele noastre sunt legate de faptul că nu s-a prevăzut existența unui depou în acest proiect, pe de-o parte. Pe de altă parte, locul principal de încărcare a acestora a fost stabilit în curte la Meridian, societate care are imobilele ipotecate și e posibil ca acest loc să nu mai poată să fie folosit pentru această destinație. Căutăm variante în care să facem un depou sau o autogară, unde aceste autobuze să poată staționa sau să poată să fie încărcate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

După cum am scris aici, Ministerul Dezvoltării a organizat deja cea de-a treia licitație, la care s-au înscris șapte firme din Turcia, Cehia și Germania pentru a construi autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile se ridică la suma de 180 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite