Connect with us

Administrație

PNL cere demisia lui Boldea. Cât de gravă e situația

Publicat

în

 

Meniul zilei, Octavian

Situația stației de epurare aduce tot mai multe probleme Lugojului, iar administrația locală dă semne că nu este în stare să gestioneze această criză. PNL Lugoj a susținut luni, 6 noiembrie, o conferință de presă, în care subiectul principal a fost starea dezastruoasă a lucrărilor efectuate la stației de epurare.

Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj i-a solicitat primarului Francisc Boldea să-și dea demisia, din cauza modului în care a gestionat marile investiții: strand, SPA, stație de epurare etc. Acesta a mai spus ca inspectorii Curții de Conturi, care se află într-un control prelungit la Lugoj ar putea să ceară suspendarea edilului șef, în baza unui articol de lege care prevede proasta gestionare a fondurilor locale.

Situația gravă la stația de epurare

RETIM

Lugojul a cheltuit circa 6 milioane de euro ca să reabiliteze stația de epurare, iar în prezent, după 8 ani de lucrări, nu este finalizată, Meridian –  societatea Consiliului Local – fiind amendată lunar de către Apele Române cu câte 100.000 de lei pentru că deversează ape neepurate în râul Timiș. Claudiu Buciu, președintele PNL, a dezvăluit într-o conferință de presă, la care au mai participat consilierii Mihai Anghel și Bogdan Blidariu, toate neregulile care s-au petrecut la reabilitarea stației de epurare.

“Am reușit să intrăm în posesia mai multor documente și vrem să vă prezentăm concluziile noastre față de modul cum s-au desfășurat lucrurile acolo. Lugojenii trebuie să știe că primăria a demarat procedurile pentru realizarea stației de epurare în anul 2006, când a realizat un contract de proiectare cu firma Hidroexpert din Timișoara, urmând să solicite finanțare pentru reabilitarea stației. În această investiție au fost atrase și fonduri de la Agenția Fondului de Mediu și s-a semnat un contract de finanțare nerambursabil pentru suma de 9.482.778 de lei. Apoi  pe baza proiectului întocmit de către Hidroexperet s-a organizat o licitație și s-a desemnat un constructor în 2009, prima mare investiție și primul mare contract pe care l-a semnat Francisc Boldea, ca primar al Lugojului. Contractul a fost semnat cu o asociere de firme Confort SA și Beton SRL din Ungaria , pentru o valoare totală de 19.169.761 de lei. Este important să reținem că Agenția Fondului de Mediu era condusă de Attila Korody, iar firma venită în asociere cu Confortul este din Ungaria”, spune Buciu.

Președintele PNL Lugoj arată că acest contract s-a prelungit nejustificat de opt ori și au fost încheiate opt acte adiționale pentru motive care se aflau în afara contractului.

“Probabil firma nu a fost capabilă să facă lucrările respective. Problema este că astăzi, după opt ani de zile, nu funcționează nimic în această stație, nici măcar treapta mecanică așa cum susține Francisc Boldea. Dânsul spune că executantul mai are obligația să execute niște lucrări așa cum s-a stabilit la așa zisa recepție. Problema care se pune este că până la momentul recepției nimeni nu a observat nicio deficiență de executare a contractului. Dirigintele de șantier, domnul Pozsar, președinte UDMR la aceea vreme, a semnat toate raportele, fără obiecții. Adică tot ce s-a lucrat până în 2012 a fost în regulă. În acest mod, totul s-a plătit. Până în 2012 în iunie, s-a plătit 98% din contract. S-au încheiat foarte multe note de renunțare și note de comenzi suplimentare. Unii spun că proiectul a fost greșit dar acest lucru trebuia să fie observat de beneficiarul investiției și trebuia remediat din timp”, arată Buciu.

Contracte peste contracte, ca să se acopere neregulile

Președintele PNL îl consideră responsabil direct pe primarul Francisc Boldea de situația de la stația de epurare.  “Noi considerăm că Boldea este principalul vinovat pentru modul cum s-a derulat acest contract, cu toate că dânsul spune că lucrările nu sunt efectuate, la momentul când a predat stația către Meridian, nefiind pusă în funcțiune s-a încheiat un proces verbal de predare-primire, fără să se spună că ceva nu merge, la care se anexează procesul verbal de terminare a lucrărilor, iar în 25 ianuarie 2012, o anexa 2, anexă în care în care au fost menționate lucrările care trebuiesc remediate, dar este anexat și procesul verbal de stingere a anexei 2, proces verba încheiat în iunie 2013. Acest proces verbal de stingere înseamnă că primăria, prin reprezentanții ei, a constat și consfințit că toate lucrările prinse în contract au fost executate și sunt funcționale”, afirmă Buciu.

Liberalii consideră că s-a efectuat acest demers pentru că primarul se grăbea să predea stația Meridianului, ca să scape de probleme, dar și pentru ca executantul să-și poată ridica suma de un milion de lei, depusă ca și garanție.

“Exista niște lucruri care dovedesc că Boldea a încercat să ascundă ceea ce s-a întâmplat acolo. Cunoscând situația, Primăria Lugojului, culmea absurdului, a încheiat un contract tot cu Confort pentru a remedia deficiențele din primul contract. Adică noi plătim pe cineva să ne facă o lucrare, constatăm că nu o face și îl mai plătim încă o dată pentru a remedia ce nu a făcut bine. Și acest contract a fost plătit în integralitate. El avea și o parte de lucrări suplimentare care nu au fost prevăzute în proiectul inițial, undeva la 30 la sută. Văzând că nu poate să o pună în funcțiune, ceea ce era obligația primului constructor adică asocierea Cofort&Beton SRL, primăria mai încheie un alt contract în 2014, cu Kematronic, care ca obiect punerea în funcțiune și instruire de personal. Punerea în funcțiune intra în obligația primei firme, nu trebuia să fie cost suplimentar. Plătește un avans ilegal de 42.126 de lei, din nou nu se face nimic. În 2016, la doi ani după ce a fost semnat un contract de punere în funcțiune, primăria comandă o expertiză să vadă ce nu s-a realizat acolo. În mod normal, noi nu trebuia să mai comandăm nicio expertiză. Societatea care face expertiza constată că nimic nu fucționează.  Și această expertiză a costat în jur de 50.000 de lei și a fost plătită. Anul acesta Boldea ne-a spus că decolmatarea canalului colector de la Pohalma va rezolva problema stației de epurare și mai pierde 20 de mii de euro, cu o firmă din Timișoara, care a dat sub antrepriză unei firme din Lugoj, fără niciun efect asupra stației”, arată Claudiu Buciu.

Amenzi lunare de 100.000 de lei

Liberalii avertizeazează că pentru faptul că stația de epurare nu a fost pusă în funcțiune și contractul a fost realizat defectuos, Agenția Fondului de Mediu va  cere cei 9 milioane de lei înapoi. „Cocluziile noastre și dincolo de faptul că am constatat aceste probleme sunt că Boldea ne-a mințit în permanență și că a reușit să mai facă o investiție nefuncțională în Lugoj, pentru o sumă colosală de circa 6 milioane de euro. Din păcate toate echipamentele montate sau nemontate la stație au ieșit din perioada de garanție și nu mai pot fi refolosite. Nimeni nu își mai asumă repararea lor sau repunerea în funcțiune. Care sunt pierderile pentru Primăria Lugoj? În primul rând faptul că acest contract nu a fost dus la sfârșit atrage automat pierderea finanțării de la Agenția de Mediu și Lugojul se află în acest moment în situația în care Agenția Fondului de Mediu poate să ne ceară cei 9 milioane de lei înapoi și sigur ne va cere, iar Primăria va trebui să-i dea de la bugetul local. În plus, amenzile pe care Meridian le primește în fiecare lună, de 100 de mii de lei, vor trebui plătite tot din banii lugojenilor.”

Liberalii îi invită marți, de la ora 13, pe consilierii locali, pe primar și pe reprezentanții Meridian 22, la stația de epurare pentru a vedea la fața locului care este situația și pentru a găsi o soluție.

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cinematograful din Lugoj se redeschide. Data la care vei putea merge la film

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Cinematograful din Lugoj este primul dintre obiectivele de interes din oraș care se redeschid, la mai bine de un an de când a fost închis din cauza pandemiei de coronavirus. Potrivit administrației locale, locația urmează să fie deschisă pentru public începând cu 1 iunie.

Deocamdată primăria nu a anunțat dacă cinematograful se deschide complet sau la capacitate redusă, însă cert este că în interior lugojenii vor trebui să poarte masca de protecție, dar și să păstreze o distanță de cel puțin un scaun între ei.

Un alt obiectiv important pentru care se decide sau nu redeschiderea este piața ocico de vechituri.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj are 5,5 milioane de lei, din care vrea să cumpere mai multe clădiri din oraș

Publicat

în

Consilierii locali au aprobat alocarea a 5,5 milioane de lei pentru achiziția mai multor imobile din Lugoj. Unul dintre acestea este cel care găzduiește Casa de Cultură a Sindicatelor, unde primarul Claudiu Buciu a declarat că s-a început o corespondență cu marile confederații sindicale, care dețin în proprietate imobilul și se așteaptă răspunsul acestora la oferta Primăriei Lugoj.

Meniul zilei, Octavian

O altă clădire „celebră” și terenul aferent, pe care Primăria ar vrea să și-o treacă  în proprietate este Unitate A, a fostei Intreprinderi Textile Lugoj. Primarul Lugojului spune că, aici, ar urma să funcționeze sediul celor trei noi societăți ale consiliului local: cea de apă și canal, cea de salubritate și cea de administrare a patrimoniului public.

Tot din banii menționați mai sus, primarul mai speră să achiziționeze și clădirile actualei societăți Meridian 22, care sunt în executare silită din cauza datoriilor și vor fi scoase la licitație, clădirile de pe Insula din Cotu Mic, cu care Meridianul a garantat un împrumut bancar, dar și terenurile aferente Școlii Generale nr.1.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii locali din Lugoj își cumpără tablete de 40 de mii de lei. „Facem economie la hârtie”

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni vor avea tablete pe care să-și descarce documentele necesare desfășurării activității din cadrul Consiliului Local Municipal Lugoj. Achiziția acestor tablete se va face cu bani de la bugetul local, la o valoare estimată de 40 de mii de lei. În ședința, de joi, 6 mai, când s-a aprobat bugetul local, un consilier a cerut ca acești bani să fie direcționați către alte cheltuieli. Este vorba despre Paul David, de la USR, care a considerat că fiecare consilier își poate asigura suportul electronic pentru a lucra în sistem online.

Meniul zilei, Octavian

„Acei bani pentru tablete, se pot redirecționa spre altceva, deoarece după cum se vede cu toți ne putem conecta la ședință și să ne citim toate documentele. Din punctul meu de vedere aș prefera ca acei bani să fie cheltuiți pentru altceva, pentru premierea copiilor sau orice altceva”, a spus David.

Viceprimarul Bogdan Blidariu a răspuns solicitării și a spus că decizia fost luată după discuțiile cu mai mulți consilieri locali, care au cerut astfel de dispozitive, acestea urmând să fie folosite și în momentul în care ședințele nu se vor mai ține în sistem online, pentru descărcarea proiectelor de hotărâre și arhivarea lor. În felul acesta se renunță la tipărirea acestora și transmiterea pe suport de hârtie, pentru fiecare consilier în parte. Blidariu a anunțat că grupul de consilieri PNL nu va vota amendamentul lui David. De altfel, acest amendament a fost respins, iar achiziția va fi făcută în zilele următoare.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii locali votează bugetul pentru anul 2021

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni se întâlnesc astăzi, 6 mai, de la ora 14.00, în ședință extraordinară pentru aprobarea bugetului local. Bugetul pentru 2021 este dedicat în mare parte achizițiilor de utilaje și a documentațiilor pentru accesarea de proiecte europene. De exemplu, anul acesta, Primăria va cheltui peste 12,5 milioane de lei pentru documentațiile necesare acestor proiecte și încă 12 milioane de lei pentru achiziția utilajelor, o parte dintre acestea urmând să fie cumpărate în leasing.

Meniul zilei, Octavian

De exemplu vor fi achiziționate: 10 autobuze second-hand, patru microbuze pentru transport școlar, două buldoexcavatoare, trei miniexcavatoare, o volă, un utilaj de curățare a rețelelor de canalizare, un echipament pentru compactarea solului etc.

În privința documentațiilor necesare pentru demararea unor proiecte, administrația locală a prins bani pentru: o nouă stație de epurare, pentru o uzină de apă nouă, pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare, pentru reabilitarea clădirilor unor școli și licee în oraș, pentru construcția de școli, grădinițe și creșe, pentru construcția a 12 ateliere și laboratoare pentru școlile profesionale, pentru noul spital, pentru construcția unui complex sportiv la fostul hipodrom, pentru încă o porțiune a șoselei de centură, între strada Buziașului și Caransebeșului, pentru un sens giratoriu pe strada Tapiei și unul la Universitate, pentru o autogară și un depou de autobuze, pentru noul parc industrial de pe str. Timișoarei, pentru un parc fotovoltaic de 60 de hectare, pentru o parcare supraetajată în spatele fostei prefecturi etc.

Sursele de finanțare pentru realizarea acestor obiective, după finalizarea documentațiilor, vor fi bugetul local, finanțările europene și guvernamentale și împrumuturi bancare.

RETIM

În total 30 de milioane de lei vor fi cheltuiți pentru continuarea de lucrări rămase nefinalizate, dar contractate de fosta administrație, și încă 30 de milioane pentru investiții noi. Aici, primarul a dat exemplu reabilitarea rețelelor de apă, realizarea branșamentelor, continuare lucrărilor la PRO Arte, reabilitare pasajul pietonal Mocioni etc.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite