Connect with us

Administrație

PNL cere demisia lui Boldea. Cât de gravă e situația

Publicat

în

 

RETIM

Situația stației de epurare aduce tot mai multe probleme Lugojului, iar administrația locală dă semne că nu este în stare să gestioneze această criză. PNL Lugoj a susținut luni, 6 noiembrie, o conferință de presă, în care subiectul principal a fost starea dezastruoasă a lucrărilor efectuate la stației de epurare.

Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj i-a solicitat primarului Francisc Boldea să-și dea demisia, din cauza modului în care a gestionat marile investiții: strand, SPA, stație de epurare etc. Acesta a mai spus ca inspectorii Curții de Conturi, care se află într-un control prelungit la Lugoj ar putea să ceară suspendarea edilului șef, în baza unui articol de lege care prevede proasta gestionare a fondurilor locale.

Autoliv angajează!

Situația gravă la stația de epurare

Lugojul a cheltuit circa 6 milioane de euro ca să reabiliteze stația de epurare, iar în prezent, după 8 ani de lucrări, nu este finalizată, Meridian –  societatea Consiliului Local – fiind amendată lunar de către Apele Române cu câte 100.000 de lei pentru că deversează ape neepurate în râul Timiș. Claudiu Buciu, președintele PNL, a dezvăluit într-o conferință de presă, la care au mai participat consilierii Mihai Anghel și Bogdan Blidariu, toate neregulile care s-au petrecut la reabilitarea stației de epurare.

“Am reușit să intrăm în posesia mai multor documente și vrem să vă prezentăm concluziile noastre față de modul cum s-au desfășurat lucrurile acolo. Lugojenii trebuie să știe că primăria a demarat procedurile pentru realizarea stației de epurare în anul 2006, când a realizat un contract de proiectare cu firma Hidroexpert din Timișoara, urmând să solicite finanțare pentru reabilitarea stației. În această investiție au fost atrase și fonduri de la Agenția Fondului de Mediu și s-a semnat un contract de finanțare nerambursabil pentru suma de 9.482.778 de lei. Apoi  pe baza proiectului întocmit de către Hidroexperet s-a organizat o licitație și s-a desemnat un constructor în 2009, prima mare investiție și primul mare contract pe care l-a semnat Francisc Boldea, ca primar al Lugojului. Contractul a fost semnat cu o asociere de firme Confort SA și Beton SRL din Ungaria , pentru o valoare totală de 19.169.761 de lei. Este important să reținem că Agenția Fondului de Mediu era condusă de Attila Korody, iar firma venită în asociere cu Confortul este din Ungaria”, spune Buciu.

Președintele PNL Lugoj arată că acest contract s-a prelungit nejustificat de opt ori și au fost încheiate opt acte adiționale pentru motive care se aflau în afara contractului.

“Probabil firma nu a fost capabilă să facă lucrările respective. Problema este că astăzi, după opt ani de zile, nu funcționează nimic în această stație, nici măcar treapta mecanică așa cum susține Francisc Boldea. Dânsul spune că executantul mai are obligația să execute niște lucrări așa cum s-a stabilit la așa zisa recepție. Problema care se pune este că până la momentul recepției nimeni nu a observat nicio deficiență de executare a contractului. Dirigintele de șantier, domnul Pozsar, președinte UDMR la aceea vreme, a semnat toate raportele, fără obiecții. Adică tot ce s-a lucrat până în 2012 a fost în regulă. În acest mod, totul s-a plătit. Până în 2012 în iunie, s-a plătit 98% din contract. S-au încheiat foarte multe note de renunțare și note de comenzi suplimentare. Unii spun că proiectul a fost greșit dar acest lucru trebuia să fie observat de beneficiarul investiției și trebuia remediat din timp”, arată Buciu.

Contracte peste contracte, ca să se acopere neregulile

Președintele PNL îl consideră responsabil direct pe primarul Francisc Boldea de situația de la stația de epurare.  “Noi considerăm că Boldea este principalul vinovat pentru modul cum s-a derulat acest contract, cu toate că dânsul spune că lucrările nu sunt efectuate, la momentul când a predat stația către Meridian, nefiind pusă în funcțiune s-a încheiat un proces verbal de predare-primire, fără să se spună că ceva nu merge, la care se anexează procesul verbal de terminare a lucrărilor, iar în 25 ianuarie 2012, o anexa 2, anexă în care în care au fost menționate lucrările care trebuiesc remediate, dar este anexat și procesul verbal de stingere a anexei 2, proces verba încheiat în iunie 2013. Acest proces verbal de stingere înseamnă că primăria, prin reprezentanții ei, a constat și consfințit că toate lucrările prinse în contract au fost executate și sunt funcționale”, afirmă Buciu.

Liberalii consideră că s-a efectuat acest demers pentru că primarul se grăbea să predea stația Meridianului, ca să scape de probleme, dar și pentru ca executantul să-și poată ridica suma de un milion de lei, depusă ca și garanție.

“Exista niște lucruri care dovedesc că Boldea a încercat să ascundă ceea ce s-a întâmplat acolo. Cunoscând situația, Primăria Lugojului, culmea absurdului, a încheiat un contract tot cu Confort pentru a remedia deficiențele din primul contract. Adică noi plătim pe cineva să ne facă o lucrare, constatăm că nu o face și îl mai plătim încă o dată pentru a remedia ce nu a făcut bine. Și acest contract a fost plătit în integralitate. El avea și o parte de lucrări suplimentare care nu au fost prevăzute în proiectul inițial, undeva la 30 la sută. Văzând că nu poate să o pună în funcțiune, ceea ce era obligația primului constructor adică asocierea Cofort&Beton SRL, primăria mai încheie un alt contract în 2014, cu Kematronic, care ca obiect punerea în funcțiune și instruire de personal. Punerea în funcțiune intra în obligația primei firme, nu trebuia să fie cost suplimentar. Plătește un avans ilegal de 42.126 de lei, din nou nu se face nimic. În 2016, la doi ani după ce a fost semnat un contract de punere în funcțiune, primăria comandă o expertiză să vadă ce nu s-a realizat acolo. În mod normal, noi nu trebuia să mai comandăm nicio expertiză. Societatea care face expertiza constată că nimic nu fucționează.  Și această expertiză a costat în jur de 50.000 de lei și a fost plătită. Anul acesta Boldea ne-a spus că decolmatarea canalului colector de la Pohalma va rezolva problema stației de epurare și mai pierde 20 de mii de euro, cu o firmă din Timișoara, care a dat sub antrepriză unei firme din Lugoj, fără niciun efect asupra stației”, arată Claudiu Buciu.

Amenzi lunare de 100.000 de lei

Liberalii avertizeazează că pentru faptul că stația de epurare nu a fost pusă în funcțiune și contractul a fost realizat defectuos, Agenția Fondului de Mediu va  cere cei 9 milioane de lei înapoi. „Cocluziile noastre și dincolo de faptul că am constatat aceste probleme sunt că Boldea ne-a mințit în permanență și că a reușit să mai facă o investiție nefuncțională în Lugoj, pentru o sumă colosală de circa 6 milioane de euro. Din păcate toate echipamentele montate sau nemontate la stație au ieșit din perioada de garanție și nu mai pot fi refolosite. Nimeni nu își mai asumă repararea lor sau repunerea în funcțiune. Care sunt pierderile pentru Primăria Lugoj? În primul rând faptul că acest contract nu a fost dus la sfârșit atrage automat pierderea finanțării de la Agenția de Mediu și Lugojul se află în acest moment în situația în care Agenția Fondului de Mediu poate să ne ceară cei 9 milioane de lei înapoi și sigur ne va cere, iar Primăria va trebui să-i dea de la bugetul local. În plus, amenzile pe care Meridian le primește în fiecare lună, de 100 de mii de lei, vor trebui plătite tot din banii lugojenilor.”

Liberalii îi invită marți, de la ora 13, pe consilierii locali, pe primar și pe reprezentanții Meridian 22, la stația de epurare pentru a vedea la fața locului care este situația și pentru a găsi o soluție.

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Buciu acuză că PSD întârzie din nou executarea lucrărilor pentru sensul giratoriu de pe centură. Cu încă doi ani!

Publicat

în

Într-o reacție fermă la anunțul lansării licitației pentru studiul de fezabilitate la sensul giratoriu de pe centura Lugojului, Claudiu Buciu a criticat demersurile PSD și pe Călin Dobra (despre care am scris aici)

RETIM

„După ce 12 ani (2008-2020) administrația PSD a Lugojului a ignorat total această problemă, în urmă cu trei ani și jumătate, atunci când PNL a preluat administrația Lugojului, am demarat imediat procedurile pentru construirea a două giratorii pe Centura Lugojului. Unul la intersecția cu Strada Tapiei și unul la intersecția cu Strada Hezerișului, ambele la fel de necesare. Pentru a putea realiza giratoriul de la intersecția cu Strada Tapiei, era nevoie de un teren suplimentar, teren care (pentru a evita îndelungile proceduri de expropriere) a fost cumpărat de consilierii locali ai PNL și donat Municipiului Lugoj.Apoi am solicitat avizul CNAIR. Doi ani de zile au durat procedurile până la obținerea avizului. Cine conducea CNAIR? Același Grindeanu. Același care în recenta campanie electorală ne anunța că va face el giratoriul… după ce doi ani ne-a blocat cu bună știință. Astăzi avem documentația tehnico-economică finalizată, putând începe imediat procedura de achiziție a proiectării și execuției lucrărilor”, a declarat Buciu.

În continuare, Buciu spune că prin preluare sensului și reluarea tuturor procedurilor, PSD doar întârzie din nou executarea lucrărilor.

Autoliv angajează!

„După ce încă din Decembrie 2022 avea semnat contractul de credit cu BEI pentru realizarea a 34 de giratorii pe teritoriul întregii țări, abia ieri a pornit licitațiile pentru întocmirea a 34 de Studii de Fezabilitate și Proiecte Tehnice pentru realizarea a tot atâtea sensuri giratorii. Termen de finalizare… cel puțin 18 luni. Apoi urmează licitațiile pentru execuția lucrărilor… Eficiență, nu glumă, ținând cont că 50% din finanțare era asigurată din decembrie 2022, restul de 50% urmând să fie alocați de Guvernul României. Giratoriul de la Lugoj (datorită Primăriei Municipiului Lugoj), era singura investiție (din cele 34) care avea deja documentația tehnico – economică finalizată și, în cazul nostru, se putea trece direct la licitarea proiectării și execuției (maximum 3 luni).
PSD preferă însă să ne pună în aceeași oală cu restul investițiilor care au bătut pasul pe loc și să ne ofere o altă așteptare de minimum doi ani de zile. Doar pentru a ne arăta cât de mult ne ignoră.
Nu mai contează câte accidente vor mai avea loc. Ori câți oameni nevinovați își vor mai pierde viața”, arată Buciu

Declarația lui Buciu vine în contextul în care competiția politică s-a intensificat în municipiul Lugoj și mai mult după alegerile locale.

Citiţi mai departe

Administrație

Un nou interimat în fruntea Primăriei Lugoj. Cine va conduce orașul până în octombrie

Publicat

în

Demisia primarului interimar, Bogdan Blidaru, care intră în vigoare la 1 iulie, va aduce o nouă conducere pentru Primăria Lugoj. Aceasta ar urma să asigure un interimat până în luna octombrie, când vor prelua mandatul noii aleși locali.

RETIM

„Săptămâna viitoare, joi, va exista o ședință ordinară a Consiliului Local, ședința ordinară pe luna iunie, iar unul dintre proiectele de hotărâre este acela de alegere a unui nou viceprimar al municipiului din cei 19 consilieri care formează astăzi Consiliul Local, până la 1 noiembrie. După ce va fi ales acel viceprimar prin votul consilierilor locali, desigur, va exista o predare mai mult formală de la mine către acel viceprimar care va prelua și atribuțiile de primar, conform ordinului prefectului”, ne-a declarat Bogdan Blidaru, primarul interimar încă în funcție al Lugojului.

Până în prezent, social-democrații lugojeni nu s-au arătat foarte dornici să preia conducerea interimară. Călin Dobra, președintele PSD Lugoj și candidatul care a câștigat alegerile pentru funcția de primar, i-a acuzat pe liberali că, prin demisiile date la 1 iulie, doresc doar să blocheze activitatea. În același timp, Dobra spune că PSD are oameni pregătiți în orice moment să preia funcțiile de pe care liberalii pleacă.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Centrul Lugojului nu e gata! Ce lucrări mai sunt de executat și când ar trebui să aibă loc recepția

Publicat

în

FOTO Florin Blaga

Reabilitarea centrului orașului Lugoj, pe primul tronson nu este finalizată. Chiar dacă se poate circula în zona care a fost închisă mai bine de patru ani, există o serie de deficiențe ș lucrări nefinalizate, sesizate deja de mulți dintre lugojeni pe rețelele de socializare. Reprezentanții administrației locale spun că proiectul e realizat în proporție de aproximativ 84%. Recepția finală este planificată pentru începutul lunii august.

RETIM

„Până la momentul recepției, mai sunt de executat câteva lucrări esențiale pentru a asigura finalizarea completă a proiectului. În următoarele săptămâni, se va realiza sigilarea rosturilor la nivelul planului de călcare și înlocuirea pavajului natural acolo unde este necesar. De asemenea, vor fi montate diverse echipamente propuse prin proiect. Printre acestea se numără panouri informative cu afișaj digital și panouri de informare pentru nevăzători, menite să îmbunătățească accesibilitatea și informarea publicului. Totodată, va fi instalată o stație de încărcare pentru trotinete electrice, contribuind la promovarea mijloacelor de transport ecologice. Va fi amplasată o cișmea, iar securitatea zonei va fi sporită prin montarea unor camere de supraveghere video. În plus, vor fi instalați bolarzi retractabili pentru a bloca accesul auto și cei doi stâlpi de iluminat de pe strada Bucegi, care vor completa modernizarea estetică și funcțională a centrului orașului”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Autoritățile locale susțin că toate activitățile vor fi încheiate la timp, redând orașului un centru modernizat și atractiv.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Reparațiile podului de la Tapia mai așteaptă. CJT nu a fost în stare nici să obțină avizele necesare

Publicat

în

Podul de la Tapia, construit în secolul al XVIII-lea, este închis oficial traficului din 23 noiembrie 2023. Decizia a fost luată după constatarea unei fisuri diagonale în structura de rezistență a podului, care punea în pericol siguranța celor care ar fi dorit să-l traverseze, existând un risc semnificativ de prăbușire, arată Tion.ro

RETIM

Traficul este deviat pe ruta varianta de ocolire a municipiului Lugoj – DN 6 – Criciova și retur, conform semnalizărilor instituite pe traseu, însă nimeni nu respectă această reglementare. Potrivit reprezentanților administrației județene, traficul va rămâne închis până la finalizarea lucrărilor de modernizare a podului.

În noiembrie anul trecut, Consiliul Județean Timiș declara că proiectul de refacere a podului se afla în faza de autorizație de construire. Acum, aceștia afirmă că urmează să fie desemnat un constructor pentru lucrările de modernizare.

Autoliv angajează!

„La podul de la Tapia, până în prezent s-au făcut documentațiile în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor necesare începerii lucrărilor. În prezent este în curs procedura de evaluare a ofertelor depuse pentru desemnarea constructorului”, au declarat, la solicitarea Tion, reprezentanții Consiliului Județean Timiș.

Construit în cadrul marelui proiect de sistematizare al Banatului al Imperiului Habsburgic, podul de la Tapia rămâne un element important al patrimoniului cultural, așteptând acum să fie restaurat pentru a putea fi utilizat din nou în condiții de siguranță

Citiţi mai departe

Cele mai citite