Connect with us


Administrație

EXCLUSIV Pe cine dă vina primarul Lugojului pentru dezastrul de la stația de epurare

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a dat un răspuns publicației Lugojeanul despre situația de la stația de epurare. Boldea susține că el nu poate fi făcut răspunzătoar de acest proiect și, drept dovadă, arată că auditorii Curții de Conturi, care au verificat proiectul au imputat un prejudiciu minuscul Primăriei Lugoj, pentru restul deficiențelor trebuind să răspundă alte persoane și instituții.  Edilul șef al Lugojului susține că insclusiv imaginile prezentate în presă, zilele trecute, sunt mincinoase și că au fost realizate într-o clădire ce nu ține de proiectul modernizării stației de epurare.

RETIM

„S-a filmat și s-a prezentat în mod mincinos o clădire dezafectată, care e în spatele metatancurilor, care nu a fost modernizată, care este în paragină și a fost în paragină de 50 de ani, care nu face parte din proiectul realizat și sigur că poți să spui ce vrei despre acel lucru. Eu pot să vă spun că a fost Curtea de Conturi și a verificat, din cauza sesizărilor pe care le știți, în special stația de epurare. Ne-a găsit un prejudiciu de 263 de lei, adică două furtune. Restul, noi am făcut toate plățile legal și noi am predat stația de epurare, în decembrie 2013, iar de atunci, chiar din 2012, dacă luăm ultimii cinci ani, în fiecare an din epurare și colectarea apelor uzate, Meridian a câștigat în medie câte trei milioane de lei în fiecare an. Calculați cât au câștigat în ultimii ani. Cei care scriu că este stația noastră nu știu ce vorbesc. Noi plătim apa de ploaie și canalizarea la Meridian, ca oricare consumator din oraș”, a spus Boldea, care susține că Primăria Lugoj nu este decât un simplu consumator în relația cu Meridianul.

Francisc Boldea afirmă că responsabilitatea pentru situația de la stația de epurare o poartă Meridian, la care acționar unic este Consiliul Local. Primarul Lugojului spune că proiectul a fost făcut greșit în 2006 și din cauza proiectului nu funcționează stația astăzi, iar pentru lucrările neexecutate sunt responsabili cei care au semnat recepția.

„Dacă au făcut tot după proiect și sunt făcute toate lucrurile după proiect, proiectul poate l-a făcut cineva care nu a mai făcut așa ceva și nu s-a priceput. Responsabil pentru tot ce se face la un proiect e proiectantul, că doar nu e altcineva. Constructorul răspunde, iar proiectantul îi dă dispoziție de șantier. Dirigintele de șantier, cum era Pozsar, verifică dacă constructorul a făcut ceea ce era în proiect. Recepția e semnată de Alin Tech (n.r- viceprimar, la aceea vreme), ca președinte, cu reprezentantul Inspectoratului de construcții cu dirigintele de șantier, cu reprezentantul Meridianului și cei din Primăria, care făceau parte din comisia de recepție. Tot ei au semnat și stingerea și au spus că fiecare lucru a fost făcut, procesul verbal de stingere. Știu că eu sunt ținta, dar nu am două paie cu acest proiect. Faptul că s-a predat investiția în 2013, în totalitate e ca și când eu îți dau ție o mașină, tu faci taximetrie cu ea și spui că nu merge viteza a cincea, asta e altceva, dar tu faci bani grei cu ea. Așa e și aici. Meridian a încasat bani pentru epurare, chiar dacă spune că nu merge stația”, a spus Boldea pentru Lugojeanul.

Primarul Boldea susține că și în cazul amenzilor primite de Meridian se spun minciuni.

„Amenzile pe care le primește Meridianul, pentru că și aici se spun minciuni, sunt pentru faptul că le-a expirat autorizația de operator de exploatare. Una e liciența, pe care o au până în 2018, alta e autorizația de operator. Apele Române le-a dat autorizație doar pe 6 luni, până la 1 mai 2017, și ei de atunci nu mai au autorizație, asta e cel mai grav lucru pe care nu îl au.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie a primăriei privind tarabele cu mărțișoare la Lugoj, de 1 și 8 martie, pentru acest an

Publicat

în

RETIM

După ce anul trecut comercianții de mărțișoare nu și-au putut vinde creațiile decât online, pentru că în România apăreau primele restricții, în acest an primăria a aprobat un loc din oraș pentru tarabele acestora. Este vorba despre Piața I.C. Drăgan, acolo unde vânzătorii de mărțișoare și alte cadouri de 1 și 8 martie se vor putea desfășura.

Comercianții vor putea să-și ocupe locurile în piață în două ture, una pentru 1 martie și cealaltă pentru ziua de 8 martie. Pentru mărțișoare, vânzarea va începe vineri, 26 februarie și va dura până pe 1 martie, de Mărțișor. 

Pentru Ziua Femeii, comercianții vor putea să își expună produsele din 5 martie, care pică tot într-o vineri, până luni de 8 martie. Până acum, potrivit primăriei lugojene, au cerut autorizație în jur de 20 de comercianți.

Capacitatea maximă a locației este de 30 de vânzători, asta și pentru că administrația locală va impune distanțarea socială a comercianților, din cauza pandemiei. Aceștia vor purta obligatoriu mască și vor oferi dezinfectant de mâini clienților.

Citiţi mai departe

Administrație

Consiliul local va vota lista tinerilor care s-au calificat pentru obținerea unei locuințe ANL

Publicat

în

Foto Arhiva

Consilierii locali lugojeni vor discuta, în ședința de joi, 25 februarie, proiectul privind lista de priorități pentru alocarea locuințelor ANL, destinate închirierii, pentru tineri de până 35 de ani. Lista este compusă în urma evaluării dosarelor depuse la Primăria Lugoj, în baza Legii 180/2018.

RETIM

„Luând în considerarea că locuințele ANL, destinate închirierii urmează să fie finalizate, la nivelul municipiului Lugoj au fost analizate dosarele depuse de persoane fizice, în vederea închirierii locuințelor ANL și  a rezultat următoarea ordine de priorități, conform anexei, fapt pentru care se impune aprobarea prin Hotărârea Consiliului Local a proiectului de hotărâre privind aprobarea listei dosarelor depuse în în perioada 01.01.2019-01.01.2021 și a listei de priorități în soluționarea cererilor de locuințe a ANL pentru tineri, destinate închirierii”, se arată în referatul pentru susținerea proiectului.

După aprobarea consilierilor locali, se pot depune contestații timp de șapte zile, la primarul municipiului.

Mai jos, puteți vedea, lista priorităților în funcție de punctajul obținut.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul face primii pași pentru transformarea în Smart City. Lugojenii sunt așteptați la dezbateri

Publicat

în

Primăria Lugoj îi invită pe lugojenii pasionați de tehnologie să facă parte din focus grupurile locale, ale căror rezultate vor sta la baza dezvoltării Strategiei Locale de transformare a Lugojului într-un Smart City – Oraș Inteligent. Un oraș inteligent sau smart city este un concept de dezvoltare urbană care integrează tehnologii și sisteme pentru a administra în mod eficient și securizat resursele unui oraș, în vederea îmbunătățirii calității vieții cetățenilor, dezvoltării comunității și protejării mediului.

RETIM

Cele 2 focus grupuri vor cuprinde următoarele domenii:

 Guvernare Locală, Sănătate, Educație, Mediu, Turism și Siguranță publică

25 februarie 2021 – intervalul orar 12:00 – 15:00

26 februarie 2021 – intervalul orar 11:00 – 14:00

Infrastructură și tehnologie, transport public, energie (smart grid)

25 februarie 2021 – intervalul orar 15:30 – 17:30

26 februarie 2021 – intervalul orar 14:30 – 17:00

Pentru a participa la aceste întâlniri vă invităm să completați următorul formular: https://forms.gle/NZs2Mj85x625DTfu8

Scopul final al acestui exercițiu este acela de a seta obiective îndrăznețe, necesare unui oraș european la standardele secolului în care trăim.

Formatul acestor prime întâlniri va fi fizic, numărul persoanelor va fi limitat pentru eficiență și pentru respectarea normelor de sănătate în vigoare.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite