Connect with us


Administrație

EXCLUSIV Pe cine dă vina primarul Lugojului pentru dezastrul de la stația de epurare

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a dat un răspuns publicației Lugojeanul despre situația de la stația de epurare. Boldea susține că el nu poate fi făcut răspunzătoar de acest proiect și, drept dovadă, arată că auditorii Curții de Conturi, care au verificat proiectul au imputat un prejudiciu minuscul Primăriei Lugoj, pentru restul deficiențelor trebuind să răspundă alte persoane și instituții.  Edilul șef al Lugojului susține că insclusiv imaginile prezentate în presă, zilele trecute, sunt mincinoase și că au fost realizate într-o clădire ce nu ține de proiectul modernizării stației de epurare.

PMP

„S-a filmat și s-a prezentat în mod mincinos o clădire dezafectată, care e în spatele metatancurilor, care nu a fost modernizată, care este în paragină și a fost în paragină de 50 de ani, care nu face parte din proiectul realizat și sigur că poți să spui ce vrei despre acel lucru. Eu pot să vă spun că a fost Curtea de Conturi și a verificat, din cauza sesizărilor pe care le știți, în special stația de epurare. Ne-a găsit un prejudiciu de 263 de lei, adică două furtune. Restul, noi am făcut toate plățile legal și noi am predat stația de epurare, în decembrie 2013, iar de atunci, chiar din 2012, dacă luăm ultimii cinci ani, în fiecare an din epurare și colectarea apelor uzate, Meridian a câștigat în medie câte trei milioane de lei în fiecare an. Calculați cât au câștigat în ultimii ani. Cei care scriu că este stația noastră nu știu ce vorbesc. Noi plătim apa de ploaie și canalizarea la Meridian, ca oricare consumator din oraș”, a spus Boldea, care susține că Primăria Lugoj nu este decât un simplu consumator în relația cu Meridianul.

USR

Francisc Boldea afirmă că responsabilitatea pentru situația de la stația de epurare o poartă Meridian, la care acționar unic este Consiliul Local. Primarul Lugojului spune că proiectul a fost făcut greșit în 2006 și din cauza proiectului nu funcționează stația astăzi, iar pentru lucrările neexecutate sunt responsabili cei care au semnat recepția.

„Dacă au făcut tot după proiect și sunt făcute toate lucrurile după proiect, proiectul poate l-a făcut cineva care nu a mai făcut așa ceva și nu s-a priceput. Responsabil pentru tot ce se face la un proiect e proiectantul, că doar nu e altcineva. Constructorul răspunde, iar proiectantul îi dă dispoziție de șantier. Dirigintele de șantier, cum era Pozsar, verifică dacă constructorul a făcut ceea ce era în proiect. Recepția e semnată de Alin Tech (n.r- viceprimar, la aceea vreme), ca președinte, cu reprezentantul Inspectoratului de construcții cu dirigintele de șantier, cu reprezentantul Meridianului și cei din Primăria, care făceau parte din comisia de recepție. Tot ei au semnat și stingerea și au spus că fiecare lucru a fost făcut, procesul verbal de stingere. Știu că eu sunt ținta, dar nu am două paie cu acest proiect. Faptul că s-a predat investiția în 2013, în totalitate e ca și când eu îți dau ție o mașină, tu faci taximetrie cu ea și spui că nu merge viteza a cincea, asta e altceva, dar tu faci bani grei cu ea. Așa e și aici. Meridian a încasat bani pentru epurare, chiar dacă spune că nu merge stația”, a spus Boldea pentru Lugojeanul.

Primarul Boldea susține că și în cazul amenzilor primite de Meridian se spun minciuni.

„Amenzile pe care le primește Meridianul, pentru că și aici se spun minciuni, sunt pentru faptul că le-a expirat autorizația de operator de exploatare. Una e liciența, pe care o au până în 2018, alta e autorizația de operator. Apele Române le-a dat autorizație doar pe 6 luni, până la 1 mai 2017, și ei de atunci nu mai au autorizație, asta e cel mai grav lucru pe care nu îl au.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

PMP

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite