Connect with us

Lugoj

Critica pentru Boldea si Ruga Lugojeana

Publicat

în

DSC_4216In ultimele zile, mai ales referitor la articolul acesta, am primit o serie de critici pentru ca l-am criticat pe Francisc Boldea, primarul orasului Lugoj. Eu am administrat pentru un an si cinci luni un site de stiri de unul singur, perioada in care am avut o relatie impecabila cu domnul primar, bineinteles din punct de vedere al colaborarii presa-institutie publica, relatie care cred ca si in aceste momente este foarte buna.

PMP

In tot acest timp, nu am avut niciun contract cu primaria, cu firme „recomandate” sau orice alt beneficiu financiar care ar fi putut veni de la vreo institutie publica spre mine. De asemenea, Boldea nu m-a invitat niciodata sa „tac” in favoarea lui, cum stiti bine ca se procedeaza in majoritatea cazurilor cu jurnalistii care „dau” in politicieni, iar din acest motiv am toata stima pentru dansul, indiferent cat va mai ocupa functia de primar. Totusi, am vrut sa raspund unor semnale, cateva chiar si din primarie, care mi-au atras atentia ca eu scriu, in ultima vreme, critica dura la adresa primarului lugojean peste tot pe unde apuc.

USR

Ziaristii, cati mai suntem?
Este foarte simplu: din pacate, multi asa-zisi jurnalisti s-au cam lasat de meserie, dintr-o cauza sau alta, dar din pricina banilor in general. Eu am recunoscut ca nu mi-a mers foarte bine cu acel site de stiri din punct de vedere financiar si, decat sa ma las cumparat, de primari, de prefecti, de presedinti, am preferat sa ma angajez la o publicatie pe care o stiam independenta (la naiba, se pare ca e intr-adevar asa!), lucru pe care l-am si facut, desi da, poate candva, nu voi mai fi la fel de liber ca pe un site personal, dar sincer nu ma intereseaza independenta in acest moment, pentru ca momentan mi se ofera libertate in exprimare si asta e ceva RAR in orice redactie din Romania sau din lume.

Revenind la critica, domnul primar si prietenii sai ar trebui sa stie, cum de altfel Boldea stie foarte bine, ca eu nu critic fara motiv. La cinematograf, de exemplu, am criticat pentru ca imi doresc foarte mult sa vad un film in orasul meu cat mai repede, iar atunci cand vad ca trece termen dupa termen si nu se deschide, ca imi scrie lumea zeci sau sute de mesaje si ma intreaba de ce nu se deschide cinematograful, imi vine sa urlu.

Boldea e si primar, si politician
Sunt SIGUR ca primarul are intentii bune in toate proiectele sale, dar ca nu doar de el depinde cand si cum se finalizeaza. Sa nu uitam ca primarul nu este decat un om care cere bani de mai sus, nimic altceva. Nu vine el cu bani de acasa sa faca bazin sau cinematograf. Imi cer scuze ca voi folosi un cuvant urat, dar la fel cum presedintii de consilii judetene cersesc bani la Bucuresti, asa o fac si primarii la consiliile judetene sau direct la Capitala, pentru ca asta e meseria lor, asta e politica si basta.

Oricand critic pe cineva din primarie sau chiar pe domnul primar, sunt sigur ca ati observat ca nu o fac tocmai fara motiv. Ca nu convine acelui cineva, asta e la mintea cocosului, dar cel putin pe Boldea nu cred ca l-am criticat vreodata din rautate, pentru ca nu sunt eu asa ca persoana, ci doar pentru ca am tinut, la fel ca lugojenii, la un anume proiect sau eveniment si am vrut doar fie sa se finalizeze mai repede, fie sa se organizeze mai bine decat in alti ani.

In concluzie, Boldea nu e un primar rau sau slab sau cum mai vreti voi, dar vrea sa faca prea multe sau vrea sa para ca face prea multe deodata si, cum era si de asteptat, se incurca in declaratii si vrea sa faca pe marele politician, cand tot ce are de facut este sa isi tina electoratul aproape si sa inaugureze cate un proiect odata, nu si bazinul, si cinematograful, si strandul intr-un an. Acest lucru, fizic si mai ales financiar, nu se poate, iar daca promiti si nu faci, omul te tine minte si, daca e jurnalist, te critica pana faci cumva si iti duci promisiunea la sfarsit.

Daca dai sau nu frau criticilor si le raspunzi cu critici sau cu fapte, asta ramane la latitudinea alegatorilor sa decida. Munca jurnalistului se termina la critica, la alegeri el neavand nicio calitate deosebita, alta decat cea de alegator in cabina de vot, ca oricare alt cetatean.

Cum fu la rugă?
Despre ruga din acest an, imi mentin parerea aproape in totalitate. De ce? Pentru ca, desi organizata bine, ca de obicei, ruga a fost salvata de muzica populara. Sa va arat o poza, sa numarati si sa imi spuneti cam cate persoane vedeti voi in ea:DSC_3455

Asta se intampla la ora 22:30 -22:45, nu mai retin exact, cand celebra formatie Bjelo Dugme Band canta la Casa de Cultura. Masele de oameni pur si simplu plecau de acolo si mergeau spre „popularisti”, pentru ca, ce sa vezi, era mai fain acolo, lumea intelegea muzica si dansa de mama focului. La Bjelo astia, chitaristii erau lesinati, nu aveau nicio expresie, niciun chef, pur si simplu stateau si dadeau din degete sa scoata niste sunete din instrumentele lor. Singurul care a salvat „cantarea” a fost solistul, care a avut energie si a facut pe plac publicului.

Despre public, acesta mi s-a parut destul de rezervat, dar asta e doar o opinie proprie, ca poate am fost eu prea obosit sau poate pentru ca nu am stat pana la final. Au fost o mana de oameni care au stiut refrenurile unor piese si care au si aplaudat, dar majoritatea celor veniti la spectacolul pentru „tineret”, ca asa este trecut in comunicatul de presa al primariei dinaintea rugii, n-au prea inteles mare branza din cele cantate sau petrecute acolo. Pacat, poate suntem noi prea tineri, dar concertul a fost slab ca performanta, mai ales din cauza instrumentistilor. Poate s-au saturat si ei de cantat, dupa atatia ani de urcat pe scena.

25 Comments

25 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Dezvoltăm România! Dezvoltăm Timișul European! (P)

Publicat

în

În 6 decembrie, timișenii se vor afla în fața unei mari oportunități. Este pentru prima dată după foarte mulți ani, când există posibilitatea ca toți factorii decizionali de la nivel local și național să aibă o viziune comună pentru dezvoltarea județului. Votul din 6 decembrie va fi cel care va da semnificație rezultatului de la alegerile locale. Autoritățile locale au nevoie de sprijin consistent din partea Guvernului și a Parlamentului pentru ca proiectele de care Timișul are nevoie să se concretizeze.

PMP

”Guvernul PNL a reușit să atragă într-un an fonduri europene cât toate guvernările PSD la un loc. Președintele Klaus Iohannis a obținut la Bruxelles o sumă record pentru investiții, 80 miliarde de euro. Dezvoltarea Timișului va fi posibilă doar cu un parteneriat puternic administrație locală-Guvern-Președinte și un Parlament sănătos ca liant. Dacă noua conducere a Consiliului Județean nu va avea de partea sa, un Guvern liberal, dezvoltarea Timișului va fi pusă sub semnul incertitudinii”, susține Ionuț Gaiță, candidatul PNL Timiș pentru Senatul României.

USR

Dezvoltarea Timișului la nivel european este deviza liberalilor pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie. Guvernul PNL a pornit deja pe acest drum, dar au existat foarte multe situații în care majoritatea toxică din Parlament, reprezentată de PSD, a pus piedici.
”Suntem singura țară din europeană care nu a intrat în recesiune tehnică. Economia a crescut, in trimestrul III, cu 5,6%. Este rezultatul măsurilor bune luate de Guvern: am eliminat supra-acciza la carburant și suprataxarea contractelor part-time, introduse de PSD, am reușit să scădem inflația de la 5,4% la 2,8%. Am mărit alocațiile cu 20% și pensiile cu 14%. Sunt fapte evidente care se simt direct în buzunarele românilor. Am reușit toate aceste lucruri într-o perioadă extrem de dificilă. Dar, toate aceste rezultate sunt confirmarea faptului că în ultimul an am creat premisele pentru dezvoltarea României. De aici înainte, cu un guvern responsabil și cu măsuri deștepte, avem baza pe care putem construi”, afirmă deputatul liberal, Marilen Pirtea.

Programul propus de Alin Nica, noul președinte liberal al Consiliului Județean, a câștigat încrederea oamenilor și a adus în discuție, după foarte multă vreme, obiectivele mari pe care acum candidații PNL le-au integrat pe lista priorităților pentru următorii 4 ani. Iată câteva dintre proiectele pe care aceștia le consideră obligatorii pentru dezvoltarea Timișului, la nivel european:
Centura Timișoarei și legătura cu autostrada A1 sunt două proiecte văzute ca un întreg. Centura este o prioritate pentru întreg județul, care va asigura pentru cetățeni și transportatori noi legături cu drumurile de mare viteză și care va fluidiza traficul în Timișoara. De asemenea, o nouă legătură rutieră cu două benzi pe sens, între Arad, Timișoara și DN 69 va fi cea de-a treia descărcare de pe autostradă, după Remetea Mare și Giarmata.

Autostrada Timișoara-Moravița ne va lega de Belgrad. Timișoara poate deveni singurul mare centru universitar din țară înconjurat de autostrăzi cu legături rapide directe spre Europa, prin două rute (Timișoara-Belgrad-Atena și Timișoara-Nădlac-Budapesta-Milano).
Sala Polivalentă cu 16. 000 de locuri. Este un obiectiv care poate da Timișoarei cel mai mare spațiu multidisciplinar din zona de vest a țării. De aici se va da tonul vieții cultural-sportive în România. Noua sală va putea găzdui evenimente, târguri și expoziții naționale și internaționale de mare amploare.

Un stadion nou cu o capacitate de aproximativ 32.000 de locuri. Noua Arenă sportivă poate fi ridicată pe vechiul amplasament ”Dan Păltinișanu”. Timișul are nevoie de infrastructură sportivă de nivel european pentru a putea găzdui evenimente sportive cu relevanță națională și internațională, dar și pentru a da un imbold puternic revigorării sportului bănățean.
Un nou spital modern în Lugoj. Noua structură va avea între 250 și 300 de paturi și va deservi peste 200.000 de cetățeni din estul județului Timiș. Investiția se va ridica la aproximativ 60 de milioane de euro și are șansa de a fi finanțată prin Programul Național de Reziliență, din fonduri europene.

Timișoara – Capitală Europeană a Culturii. Anul 2023 va fi un regal cultural de succes pentru Timișoara și pentru întreg județul, dar pentru ca acest lucru să fie posibil, trebuie ca în următorii 2 ani, publicul timișean să-și recupereze spațiile culturale și patrimoniul cartierului Cetate.

Comandat de PNL Timiș. Executat de SC BANAT PRESS SRL Cod mandatar financiar: 11200025

Citiţi mai departe

Lugoj

Noaptea Muzeelor …pe rețele de socializare. Muzeul din Lugoj va difuza un film realizat de elevi

Publicat

în

Foto destepti.ro

Cea de-a șaisprezecea ediție a Nopții Europene a Muzeelor, ce trebuia să se desfășoare, ca de obicei, în luna mai a acestui an, a fost reprogramată de organizatorul european pe 14 noiembrie din cauza contextului pandemic pe care îl traversăm.

PMP

Pentru că siguranța vizitatorilor este cea mai importantă, multe muzee și spații culturale abordează acest eveniment în mediul virtual, propunând publicului activități pe rețelele sociale.

USR

Muzeul din Lugoj se înscrie în acest concept, prin realizarea unui proiect digital, în colaborare cu elevii Liceului Teoretic “Iulia Hașdeu”, coordonați de doamna profesor Ibolya Șipoș. Făcând apel la creativitatea elevilor, i-am încurajat să exploreze, în mod activ, colecţiile muzeale de istorie locală și etnografie. Ei au creat un film de prezentare, ce va fi publicat pe pagina de Facebook a Muzeului de Istorie și Etnografie din Lugoj, referitor la obiectele, personalitățile lugojene și evenimentele istorice care i-au impresionat cel mai mult. Așadar, manifestările din acest an prilejuite de Noaptea Muzeelor se desfășoară în mediul online – o reflectare a schimbărilor interesului public pentru consumul cultural în binecunoscuta manieră clasică, o modificare tributară circumstanțelor pe care le trăim.
În ideea fidelizării publicului nostru și în mediul online, o importantă preocupare a muzeului lugojean reprezintă adaptarea la noile realități ale comportamentului cultural”, arată reprezentanții muzeului, într-un comunicat de presă.

Citiţi mai departe

Lugoj

Cele mai bune cadouri pentru gameri

Publicat

în

Jucătorii pot fi o categorie dificilă pentru care să cumpărați cadouri. Nu numai că există o mulțime de produse din care să alegeți, dar ei tind să fie și foarte pretențioși, în momentul în care își aleg echipamentul.

PMP

Din fericire pentru dvs., am adunat șapte dintre cele mai bune cadouri pentru jucători, la timp pentru sezonul festiv. Chiar dacă nu puteți deosebi un Oculus de un Twitch, această listă vă va pune pe calea cea bună.
Oculus Quest All-in-One VR Gaming Headset – 64 GB
Acest sistem de realitate virtuală va face ca jocurile să prindă viață, literalmente. Setul cu cască fără fir este combinația perfectă de tehnologie de ultimă generație, care este, de asemenea, distractivă și ușor de încercat pentru întreaga familie. În plus, nu este necesar un computer sau gaming laptop. Puteți folosi un smartphone pentru configurare. Sunt disponibile sute de jocuri Oculus Quest, inclusiv jocurile „Angry Birds” pentru copii, jocuri active de dans și sport și jocuri de puzzle și strategie.
Cască de jocuri HyperX Cloud Alpha
Căștile ultra-ușoare HyperX au câștigat premii pentru confort și sunet, astfel încât gamerul dvs. se poate juca ore întregi. Chiar și cei care purtau ochelari le-au considerat confortabile. Aceste căști cu fir nu trebuie încărcate niciodată, așadar durata de viață a bateriei nu le va întrerupe jocul. În plus, modelul HyperX este compatibil cu o varietate de sisteme de jocuri, cum ar fi PC, PlayStation 4, Xbox One, precum și orice gaming laptop, telefon sau player de muzică cu mufă audio de 3,5 mm.
Tastatură de joc Razer BlackWidow TE Chroma V2
Considerată drept una dintre cele mai rapide tastaturi de pe piață, Razer BlackWidow este excelentă pentru jucătorii super competitivi, la nivel de turneu. Cunoașteți pe cineva care se ocupă serios de e-sport sau care iubește să urmărească Twitch? Această tastatură este cu siguranță pe lista lor de dorințe. Jucătorii pot chiar să mapeze propriile apăsări de taste complexe pentru a-și personaliza tastatura și —bonus — vine cu un suport de încheietură detașabil și confortabil.
Scaun de joc X Rocker Pro Series H3
Se apropie iarna, așa că este timpul să ne așezăm confortabil. Indiferent dacă jucătorul dvs. urmărește filme sau se joacă non-stop, acest scaun va fi locul lor preferat din casă. Ce îl face atât de grozav? Difuzoare încorporate, motoare vibrante sincronizate cu bas, compatibilitate Wi-Fi și faptul că vine aproape complet asamblat (adăugați doar cotierele). Dacă aveți mai mulți jucători în casa dvs., puteți lua două scaune și să le conectați pentru modul multi-joc.
Mouse-ul pentru jocuri Logitech G703 Lightspeed
Între școală și jocuri, un gamer nu e niciodată departe de biroul său. Oferiți-le un cadou care să îndeplinească mai multe sarcini în același timp, la fel cum fac și ei. Mouse-ul wireless Logitech Lightspeed este rapid, personalizabil și se mulează în palmă. Asociați-l cu suportul de mouse cu încărcare wireless Logitech, fac o pereche perfectă.
Consola de jocuri video Nintendo Switch
Unul dintre cele mai bune cadouri pentru un gamer este o consolă de jocuri video. Este un obiect de lux pe care nu-l vor uita niciodată și-l vor utiliza constant.

USR

Nintendo Switch este o consolă hibridă excelentă, cu un număr mare de jocuri fantastice. Utilizatorii se pot juca pe televizor în modul andocat, apoi îl pot scoate din doc și îl pot lua cu ei, la plimbare. Funcționează cu o gamă largă de controlere și oferă unele dintre cele mai bune jocuri din ultimii cinci ani, inclusiv The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey și Hollow Knight. Cea mai bună parte este că cele două controlere de pe lateralul Switch-ului pot fi îndepărtate și utilizate în jocuri multiplayer precum Mario Kart 8 Deluxe și Super Smash Bros. Ultimate.

Transmițător Bluetooth Creative Labs
Dacă jucătorul din viața dvs. are deja o pereche excelentă de căști Bluetooth, atunci transmițătorul Bluetooth Creative Labs este modalitatea perfectă de a le conecta la un Nintendo Switch sau la orice alt dispozitiv USB-C. Calitatea sunetului este excelentă și, de asemenea, arată foarte bine.

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate