Connect with us

Actualitate

A încetat din viață ing. Virgil Turcan, primul primar ales al municipiului Lugoj de după Revoluția din decembrie 1989

Publicat

în

Sâmbătă, 14 martie 2020, după o îndelungată și grea suferință, a încetat din viață ing. Virgil Turcan, cel care a fost primul primar ales al municipiului Lugoj de după Revoluția din Decembrie 1989.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Virgil Turcan s-a născut la Lugoj în 7 martie 1944, fiind fiul Protopopului Ortodox de Lugoj Virgil Turcan.

A absolvit Liceul „Coriolan Brediceanu” în anul 1961, după care a urmat cursurile Facultății de Electrotehnică din Timișoara.

A fost director tehnic și ulterior director general la I.T.L . După Revoluția din Decembrie 1989 a ocupat funcția de director la I.G.O.L.

RETIM

În anul 1992 a primit încrederea lugojenilor devenind primul primar ales al municipiului Lugoj de după Revoluția din decembrie 1989, fiind în fruntea administrației până în anul 1996.

În acei ani de inceput de tranziție la economia de piață, când resursele de care dispunea orașul erau extrem de reduse Virgil Turcan a făcut primii pași spre  dezvoltarea orașului și atragerea în Lugoj a unor investiții străine.

A avut o foarte bună relație de colaborare cu Josif Constantin Drăgan și în ziua de 21 aprilie 1993, împreună cu acesta a pus piatra de temelie la construcția Universității Europene Drăgan.

A făcut tot ce a depins de el ca primar pentru inițierea și dezvoltarea unor bune relații internaționale ale Lugojului și a relațiilor de înfrățire cu orașe din Europa.

După anul 1996 a ocupat funcția de director la Filiala Lugoj a BancPost.

Dumnezeu să-l ţină în odihna lui eternă pe Virgil Turcan

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Cinci TIRuri pline cu gunoaie provenite din Italia, trimise să descarce deșeurile la Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

În data de 26 octombrie, polițiștii Serviciului de Investigarea Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș au fost sesizați cu privire la faptul că pe o platformă betonată din municipiul Lugoj, situată pe strada Herendeștiului, din județul Timiș, ar fi fost descărcate 5 autotrenuri, care transportau deșeuri mixte, activitate posibil ilegală.

Polițiștii specializați în investigarea criminalității economice și cei din cadrul Poliției Municipiului Lugoj s-au deplasat de urgență la fața locului împreună cu prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Lugoj, procurorul de serviciu și reprezentanți ai Comisariatului Judeţean de Mediu Timiș.

În urma verificărilor efectuate, a reieşit faptul că platforma ar fi deținută de către o societate comercială, care la data de 01.10.2021 ar fi încheiat un contract de închiriere cu o altă societate comercială, cu sediul în municipiul Oradea, județul Bihor.

RETIM

De asemenea, cele 5 autotrenuri conduse de șoferi de naționalități poloneze și ucrainene ar fi intrat în România din Italia, încărcate cu deșeuri mixte și ar fi avut ca destinație pentru descărcare imobilul din Lugoj, situat pe strada Herendeștiului. Cantitatea de 111.580 kg de deșeuri și cele 5 semiremorci au fost indisponibilizate, deșeurile urmând a fi returnate exportatorului.

A fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de „eliminarea deșeurilor care au făcut obiectul transferului, în spații neautorizate sau prin constituirea de depozite ilegale” și „exportul sau importul de deșeuri cu încălcarea dispozițiilor legale în domeniu”.

În continuare, se efectuează cercetări în vederea documentării întregii activități infracționale.

Citiţi mai departe

Actualitate

Nu se mai intră fără certificat verde nici în Primăria Lugoj

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj aduce la cunoștința persoanelor care urmează să participe la  concursurile pentru ocuparea unei funcții publice vacante că, în conformitate cu Hotărârea nr. 1130 din 22 octombrie 2021 privind stabilirea noilor măsuri care se aplică pentru prevenirea
și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, au nevoie de certificat verde.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Reprezentanții administrației locale arată că accesul în incinta instituției de face doar după prezentarea următoarele documente:

– dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

– rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore;

RETIM

– rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;

– dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Citiţi mai departe

Actualitate

“Semnul Fiarei!” Un lugojean a iscat un scandal la un magazin, întrebat de certificatul verde

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Scandal la intrarea într-un magazin de electronice și electrocasnice din Lugoj. Potrivit martorilor, la intrarea în magazin angajații au impus certificatul verde. Asta înseamnă că, dacă nu ești vaccinat sau trecut prin boală, și deci nu ai documentul emis care să ateste acest fapt, nu poți intra în incinta magazinului.

De dimineață, zeci de lugojeni surprinși de introducerea măsurii au făcut cale întoarsă de la intrarea în magazin. Unul dintre aceștia, un bărbat mai în vârstă, a iscat o mică disputa verbală între el și angajații magazinului.

Printre altele, lugojeanul a fost auzit rostind fraze precum “Semnul Fiarei” sau “Apocalipsa, nu mai putem cumpăra sau vinde fără semn”, în timp ce angajații locației încercau să îi explice că legea nu este făcută de ei, ci ei doar o aplică. Omul a plecat într-un final din fața magazinului.

RETIM

Angajații au explicat că inclusiv persoane posesoare de certificat verde au refuzat să îl arate la intrare, astfel că inclusiv aceștia au fost întorși din drum. Începând cu 25 octombrie, doar la supermarket sau farmacii mai poți intra fără certificatul verde.

Citiţi mai departe

Actualitate

Instituția din Lugoj unde poți intra fără certificat verde, deși regulile spun că ai avea nevoie de document

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Instituțiile din Lugoj se aliniază la noile norme intrate de curând în vigoare. Certificatul verde, care atestă că ai făcut vaccinul contra coronavirus sau că ai trecut prin boală, devine obligatoriu de arătat la intrarea în instituții publice. La Lugoj, se fac încă pregătiri pentru ca aceste instituții, dar și cele private, să poată verifica dacă persoanele care le trec pragul au sau nu certificatul.

O instituție care s-a dezis de verificarea acestui certificat este Poșta Română, care la Lugoj funcționează la binecunoscuta adresă de la Parcul Poștei, strada 20 Decembrie 1989, numărul 10. Poșta Română a transmis un comunicat prin care a anunțat că nu va cere certificat verde pentru niciun vizitator al instituției, niciunde în țară.

„Toți clienții Poștei Române, care au probleme de rezolvat la oficiile poștale, pot intra în incinta subunităților noastre fără a prezenta certificatul verde. Pensionarii și părinții pot să ridice pensiile și alocațiile așa cum au făcut-o și până acum!

RETIM

Așadar, la intrarea în oficii, nu solicităm prezentarea Certificatului verde, prin care să faceți dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2, dar, pentru siguranța noastră, a tuturor, vă rugăm:

  • Să purtați în mod corect masca de protecție, care trebuie să acopere gura și nasul;
  • Să vă dezinfectați mâinile, atât la intrare, cât și la ieșire, folosind dezinfectantul pus la dispoziția dumneavoastră în incinta subunității poștale;
  • Să respectați regula de o persoană în incinta oficiului;
  • Să respectați distanțarea socială, de cel puțin 2 m între persoane, atunci când așteptați la intrare.

Prin natura activității sale de furnizor de servicii poștale universale, Poșta Română este exceptată, în conformitate cu art.12, alin. (8) din Anexa la HG 1130/2021 de la prevederile Hotărârii pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19”, a transmis Poșta Română într-un comunicat de presă.

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite