Connect with us

Administrație

Retim a început dezastruos preluarea gunoiului din Arad. Urmează Lugojul!

Publicat

în

Retim a început cu un eşec serviciul de colectare a deşeurilor din Arad. Arădeni din toate zonele municipiului se plâng că nu au cum să ajungă la punctele de distribuire a pubelelor pentru a le ridica, dar şi de faptul că de zile întregi stau cu gunoaiele în stradă și că nu cunosc programul de colectare, respectiv când să scoată pubelele pe stradă. În unele cazuri, operatorul salubrizării stradale nu a mai venit să ridice gunoiul, în ziua obișnuită, arată Aradon.ro

„Este inadmisibil ce se întâmplă zilele acestea în Arad. Am cerut Direcţiei Generale Poliţia Locală, prin compartimentul de specialitate, să identifice locaţiile unde Retim nu şi-a făcut datoria şi să aplice sancţiuni. Retim-ului vreau să-i transmit doar atât: să nu ne confunde!” – a declarat primarul Gheorghe Falcă, pentru sursa citată

În urma acţiunii de verificare dispuse de edilul Aradului, Retim a fost sancționat pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale. În mai puțin de două ore, poliţiştii locali au încheiat 20 de procese verbale, sancțiunile însumate ridicându-se la 20.600 de lei.

Retim are probleme şi la Lugoj

RETIM Ecologic Service SA este începând de marţi, 24 aprilie, noul operator de salubrizare în municipiul Arad. De la 1 mai, RETIM va începe colectarea gunoaielor şi de la Lugoj. Până acum reprezentanţii societăţii nu au reuşit să încheie contracte cu toţi lugojenii.  Nici programul de preluare a deşeurilor nu a fost comunicat. Pubelele nu au ajuns la toţi proprietarii, iar oamenii nu ştiu cum şi unde vor achita serviciile.

Primarul Francisc Boldea, a declarat pentru Lugojeanul că nu are cum să intervină pentru că este o relaţie directă între o societate comercială şi cetăţeni. Directorul ADID, Traian Stancu, organismul care se ocupă cu supravegherea salubrităţii în Timiş, a lăudat Retimul şi a garantat că nu vor exista probleme la Lugoj.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

SURSE Staţia de Epurare a Lugojului ajunge la DNA. Curtea de Conturi a sesizat instanţa

Publicat

în

Scandalul de la Staţia de Epurare a Lugojului e departe de a se stinge. Conform unor surse din administraţie, după controlul efectuat la Lugoj, inspectorii Curţii de Conturi au sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie, chiar dacă conducerea Primăriei Lugoj nu recunoaşte, în momentul de faţă, că ar exista un prejudiciu la acest obiectiv.

De fiecare dată când a fost întrebat de această situaţie, primarul Francisc Boldea a declarat că prejudiciul găsit de Curte este de 267 de lei, valoarea a două furtune.  Numai că inspectorii Curţii de Conturi au lăsat în sarcina Primăriei să stabilească întinderea prejudiciului total şi să dea un răspuns oficial. Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro că, zilele trecute, a trimis informarea către Curtea de Conturi şi că nu există un alt prejudiciu decât cel stabilit, adică valoarea celor două furtune.

Nu de aceeaşi părere sunt şi inspectorii Curţii de Conturi, care în sesizarea trimisă instanţei arată că în urma controlului există indicii de săvârşire a infracţiunii de neglijenţă în serviciu, prevăzută şi pedepsită de art.298 Cod Penal, într-o lucrare în care antreprenorul SC Confort SA&BETONUT  ZRT SRL, în calitate de prestator, având ca obiect – executarea lucrării: “Modernizarea Staţiei de Epurare – Execuţie”, se angajează să realizeze lucrările contractate, la valoarea contractului de 16.6893.076,91 de lei, la care se adaugă 3.171.684,61 de lei TVA.

Documente care confirmă prejudiciul

În fapt, e vorba de neurmărirea recuperării garanţiei de bună execuţie la obiectivul Modernizarea Staţiei de Epurare, pentru lucrările neremediate semnalate pentru punerea în funcţiune a obiectivului de investiţii, consemnate şi de expertiza tehnică realizată de firma de expertiză Prefcon SRL. În expertiză se menţionează că lucrările nu au fost terminate complet, existând de asemenea unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată, chiar dacă în Procesul Verbal de stingere a Anexei 2 se menţionează că au fost remediate şi completate.

Conform expertizei valoarea investiţiei necesare pentru punerea în funcţiune a staţiei este de 15-20% din valoarea proiectului iniţial, de unde rezultă o valoare estimată a prejudiciului de 2.503.961 de lei(15% din valoarea contractului) la care se adaugă TVA.

Pe de altă parte, când au făcut sesizarea inspectorii au ţinut cont şi de oferta solicitată şi primită de Primăria Lugoj de la societatea Kematronic pentru lucrările de remediere, completare, actualizare, terminare şi montaj, probe, valoarea fiind stabilită la suma de 399.240 de euro.

Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro, că nu a aflat de sesizarea Curţii de Conturi. “Nu ştiu nimic de această sesizare şi pe ce nu ştiu nu pot să cometez. Dar, legal, ar fi fost să facă sesizarea atunci, după efectuarea controlului, nu la şase luni după. Asta e”, a spus primarul Lugojului.

Citiţi mai departe

Administrație

COLAPS Cu o datorie imensă şi tot mai puţini angajaţi, Salprest anunţă că nu va mai putea mătura străzile oraşului

Publicat

în

 

Proaspăt câştigătoare a licitaţiei pentru salubritatea în oraşul Lugoj, măturat străzi şi întreţinut parcuri, societatea Consiliului Local, Salprest S.A. anunţă că se află într-o situaţie critică şi se îndreaptă cu paşi repezi spre faliment.

Dezastrul din curtea Salprest a început în momentul în care a pierdut contractul de preluare a deşeurilor menajere de la populaţie. De la 1 mai, societatea timişoreană Retim a preluat această sarcină, după ce a câştigat licitaţia pentru zona zero a judeţului, în care intră şi oraşele Lugoj şi Buziaş.

Salprest, fosta societate de salubritate a Lugojului, a rămas fără obiectul muncii, chiar dacă unele activităţi privind curăţenia oraşului le gestionează în continuare. E vorba despre măturatul şi spălatul străzilor, curăţare şi transportul zăpezii pe timpul iernii, dezinsecţia şi deratizarea, lichidarea depozitelor clandestine de deşeuri şi colectarea şi transportul deşeurilor din construcţii etc. Însă toate aceste activităţi nu asigură veniturile pe care Salprest le încasa de la populaţie pentru serviciul de colectare a gunoaielor. La această lipsă de venituri se adaugă şi datoriile de peste 1,5 milioane de lei cu care societatea a rămas.

Despre toată această situaţie, Consiliul de Administraţie al Salprest a trimis o informare către Consiliul Local. Mircea Ghera directorul general Salprest spune că salvarea societăţii nu mai depinde el, în momentul de faţă.

“Nu ştiu, să decidă Consiliul de Administraţie şi acţionarii. Eu sunt un angajat, nu eu sunt cel care trebuie să decid ce se va întâmpla”, spune Mircea Ghera.

Primarul Lugojului susţine că Salprestul trebuie să se descurce cu veniturile pe care le va obţine din activităţile prestate pentru Primărie.

“Rămâne cu muncitorii proporţional cu activitatea pe care o are. Ei având acum doar activităţile de la primărie, în funcţie de suma alocată în buget îşi dimensionează personalul”, spune primarul Boldea.

Cu alte cuvinte, Salprest va trece printr-o nouă tranşă de concedieri. În documentaţia trimisă Consiliului Local, care este actionar unic al societăţii, conducerea a cuprins şi o organigrama de 30 de persoane, ceea ce înseamnă că va trebui să facă o nouă rundă de concedieri. De la 68 de angajaţi, la 30. Societatea a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane. Din acelaşi document reiese însă că, personalul rămas nu va mai putea executa lucrările de măturat stradal, pe care Primăria le comandă.

Citiţi mai departe

Administrație

DNA, sesizată de către un consilier lugojean din cauza transferului de teren pe care vrea să-l facă primarul Boldea

Publicat

în

Primul subiect aflat pe ordine de zi a şedinţei de astăzi, a consilierilor locali, privind transferul unui teren din proprietatea MapN în proprietatea municipiului Lugoj a intrat în atenţia DNA. Consilierul USR Liviu Brînduşoni a depus o plângere pentru cercetarea unor posibile fapte de corupţie.

“Am trimis către DNA central o sesizare cu privire la posibile fapte de abuz în serviciu, cu privire la insistenţa cu care se propune aprobarea acestui proiect, în condiţiile în care asupra consilierilor se fac anumite presiuni să votăm. Am expus starea de fapt, insistenţa cu care se propune şi cer să se facă verificări, mai ales în condiţiile în care MApN a comunicat că cetăţenii pot beneficia de un drept de servitute, deci nu e nevoie să cheltuim 2,5 milioane de euro ca să împiedicăm, ceea ce spune primarul Boldea, situaţia în care ei nu vor mai avea acces”, a declarat Brînduşoni.

Povestea transferului de teren, începe în luna februarie a acestui an. De atunci, primarul Francisc Boldea a pus de şapte ori pe ordinea de zi a unor şedinţe ordinare şi extraordinare proiectul privind transferul unui teren de 8.500 de metri pătraţi din proprietatea MapN, în proprietatea municipiului. Proiectul primarului a căzut de fiecare dată, deoarece, în schimbul terenului, municipiul Lugoj s-ar angaja să dea 30 de apartamente MapN-ului, o valoare pe care consilierii locali o consideră exagerată pentru suprafaţa respectivă.

Primarul Lugojului a motivat, de fiecare dată, că terenul e necesar pentru că, altfel, se blochează accesul în cel mai nou cartier de locuinţe al Lugojului, unde sunt construite deja câteva zeci de case. Numai că, în aceeaşi zonă, se află şi terenul pe care un dezvoltator imobiliar vrea să ridice 600 de locuinţe, precum şi câteva zeci de hectare ale unor revoluţionari. Aceştia au venit la fiecare şedinţă şi au creat un adevărat circ, după ce consilierii locali nu au vrut să aprobe proiectul primarului.

 

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: