Connect with us


Administrație

Ţânţarii, căpuşele şi şobolanii se pot înmulţi la Lugoj. Dezinsecţia şi deratizarea întârzie şi în acest an

Publicat

în

Dezinsecţia şi deratizarea în municipiul de pe Timiş întârzie, la fel ca în fiecare an. Se întâmplă asta din cauza neînţelegerilor dintre membrii administraţiei locale.

PMP

Consilierii PNL, PMP, USR şi independentul Marius Martinescu au întocmit un proiect de hotărâre pentru dezinsecţia şi deratizarea completă. Şedinţa convocată, marţi, 8 mai, nu s-a mai ţinut, deoarece nu a primit aviz din partea secretarului Dan Ciucu.

USR

Funcţionarul public a motivat că nu poate aviza acest proiect deoarece, serviciul deratizării a fost deja programat să fie scos la licitaţie. Francisc Boldea, primarul municipiului, susţine că această activitate este prinsă în caietul de sarcini, aprobat de Consiliul Local.

“Niciun proiect nu poate apărea pe ordinea de zi, dacă nu are acordul de legalitate al secretarului municipiului. Domnul secretar le-a răspuns că este ilegal proiectul de hotărâre, din mai multe motive. Cel mai important ar fi că, în urmă cu o lună şi jumătate, toţi consilierii locali au votat caietul de sarcini, prin care deratizarea, împreună cu dezinsecţia, împreună cu deszăpezirea sunt scoase la licitaţie, iar firma care câştigă, conform caietului de sarcini se va ocupa de aceste servicii. Ca atare, miercurea viitoare, în 16 mai, este licitaţia pentru acest lucru. Ori, nu se putea să iei obiectul de activitate a unei firme care va câştiga săptămâna viitoare şi să spui am mai făcut o licitaţie. Este ilegal, complet ilegal!”, a declarat primarul Lugojului.

Salprest putea să facă dezinsecţia şi deratizarea, fără licitaţie

Iniţiatorii proiectului privind dezinsecţia susţin că, primarul minte şi că Salprest, societatea de salubritate, căreia Consiliul Local i-a prelungit activitatea cu 90 de zile, de la 1 mai, ar fi putut face aceste operaţiuni fără să aştepte organizarea unei licitaţii publice.

Consilierii locali afirmă că, în momentul de faţă, la Lugoj nu există un grafic, obligatoriu prin lege, privind dezinsecţia şi deratizarea. Bogdan Blidariu, liderul aleşilor PNL explică această situaţie.

“Conform legii, orice primărie trebuie să întocmească un grafic al acţiunilor de deratizare şi dezinsecţie. Acest grafic trebuie să cuprindă ce se face în fiecare lună calendaristică. Felul tratamentului, desinsecţie sau deratizare, că sunt rozătoare, ţânţari sau căpuşe, locaţia unde se execută şi aşa mai departe. Acţiunile astea trebuie să se desfăşoare conform prevederilor legale, în sensul că cetăţenii trebuie să fie anunţaţi. Asta am vrut noi să aflăm. Şi am aflat că nu există nimic, la nivel de muncipiul Lugoj”, a declarat Bogdan Blidariu, pentru Lugojeanul.

Primarul Francisc Boldea nu a putut preciza o dată exactă, la care se vor face aceste operaţiuni la Lugoj. A spus doar că dezinsecţia aeriană se va face “în curând”, iar cea de la sol va fi execuată după ce se vor finalize toate procedurile licitaţiei din 16 mai.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

PMP

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite