Connect with us

Administrație

Mii de proprietari din Lugoj nu au contracte cu Retim. Cine le va prelua gunoiul de la 1 mai

Publicat

în

De la 1 mai, Retim, noul operator de gunoi va începe activitatea pe zona Lugojului. Chiar dacă mai sunt doar câteva zile până la acest moment, în momentul de faţă există o serie de probleme nerezolvate.

În primul rând, mai mult de jumătate din populaţia Lugojului nu are contracte semnate cu noul operator. Asociaţiile de locatari refuză în continuare semnarea contractelor colective, recomandând Retim-ului să semneze indivudual cu fiecare proprietar. Primarul Francisc Boldea susţine că la case au fost distribuite circa 7.000 de pubele, doar jumătate din necesar. Contractele nu au fost primite de către oameni, care au fost puşi să semneze doar pe o tabletă, fără să vadă niciun document. Cei aproximativ 25 de angajaţi Salprest nu au fost preluaţi nici în momentul de faţă de către Retim.

În acest context incert, primarul Francisc Boldea susţine că administraţia Lugojului nu poate să intervină. “Există o foarte mare îngrijorare şi din partea noastră la momentul de faţă. Dar contractul este direct, între cele două părţi: operator şi populaţie. Noi nu avem cum să intervenim. Am convocat pentru săptămâna aceasta o întâlnire la primărie cu conducerea societăţii Salprest, operatorul care îşi încetează activitatea la 1 mai şi Retim, cel care începe. Vrem să ştim şi noi cum stau lucrurile”, a declarat Francisc Boldea, primarul Lugojului.

„Contractele se vor încheia, gunoiul se va ridica!”

Pe de altă parte, Salprest, societatea care s-a ocupat de salubritatea Lugojului, până în prezent, trece prin momente extrem de dificile. Încasările pentru serviciile prestate se fac tot mai greu. Retim, care este şi operatorul deponeului de la Ghizela ameninţă că nu îi va mai primi gunoiul, dacă în următoarele zile nu va achita facturile restante, pentru lunile ianuarie şi februarie. “Ne-au somat doar. E destul de greu. Noi facem tot ce putem să încasăm de la populaţie, avem zece angajaţi pe teren, însă plăţile se fac tot mai greu. Factura noastră este de cel puţin un miliard pe lună, ori noi trebuie să încasăm banii aştia”, spune Mircea Ghera, directorul Salprest.

Ghera susţine că momentan datoriile sunt eşalonate, însă nu garantează că Salprest poate plăti după graficul stabilit de Retim.

Traian Stancu, directorul Agenţiei Intercomunitare de Deşeuri Timiş, asociaţia care supreveghează salubritatea, din partea CJT, are încredere că Retim va rezolva problemele.

“Cunosc toate problemele care au apărut la Lugoj. Retim este una din cele mai bune societăţi de salubritate din ţară. Am trimis oamenii la Lugoj şi au aflat ce se întâmplă. Noi nu ne putem împiedica de un preşedinte de asociaţie care vrea şi el să se lipească la un proiect şi să câştige nişte bani sau de nu ştiu ce nemulţumiri ale unei societăţi. Retim va începe operarea de la 1 mai şi o să vedeţi că nu vor fi probleme. Eu pot garanta pentru asta! Pentru toate situaţiile care nu sunt rezolvate, Retim are o perioadă de 60 de zile, conform contractului să le rezolve. Dar va ridica gunoiul, lugojenii pot sta liniştiţi că nu se va ajunge la un blocaj. Contractele se vor semna, gunoiul se va ridica”, a declarat Stancu.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Consilierii lugojeni se întâlnesc să discute despre transport, impozite şi un proiect controversat

Publicat

în

Consilierii lugojeni se întâlnesc joi, 26 aprilie 2018, de la orele 14.00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Lugoj, unde se va desfăşura şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal Lugoj.

Aleşii locali vor discuta despre cum va fi gestionat de la 1 mai transportul în comun din Lugoj, aflat acum în administrarea Meridianului, despre majorarea impozitelor şi taxelor locale pentru 2019, aprobarea regulamentului de funcţionare a Direcţiei de asistenţă socială, majorarea tarifelor la apă şi canal, stabilirea cuantumului lunar de carburant pentru maşinile Primăriei Lugoj. Revine pe ordinea de zi şi controversatul proiect privind transferul terenului de la MapN, în proprietatea municipiului Lugoj, proiect respins de cinci ori de către consilierii locali.

Iată, mai jos, ordinea de zi a şedinţei de joi, 26 aprilie:

Proiecte de hotărâri privind:

  1. Solicitarea către Guvernul României de emitere a unei hotărâri pentru   transmiterea din domeniul public al Statului Român și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al Municipiului Lugoj, județul Timiș a unei părți din  imobilul 1252 situat în municipiul Lugoj, str. Timișorii nr. 124. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  2. Stabilirea modalității de gestiune, aprobarea Regulamentului, Studiului de oportunitate, Caietului de sarcini și Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local din Municipiul Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  3. Aprobarea Studiului de Fezabilitate, Documentației tehnico – economice și Indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivul de investiții “Modernizarea stațiilor de transport public și implementarea sistemului automatizat de închiriere biciclete în municipiul Lugoj” și Caietul de sarcini achiziție autobuze electrice. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  4. Aprobarea indexării nivelurilor impozitelor și taxelor locale care constau într-o anumită sumă în lei sau care sunt stabilite pe baza unei anumite sume în lei, a taxelor speciale precum și limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local, aplicabile în anul fiscal 2019. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  5. Stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2019. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  6. Aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Direcției de asistență socială comunitară Lugoj; Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  7. Stabilirea costului mediu lunar de întreţinere și a contribuției de întreținere datorată de beneficiarii și /sau susținătorii legali ai acestora pe anul 2018, pentru serviciile acordate în regim rezidențial în Căminul pentru persoane vârstnice din cadrul Complexului de servicii “Sfântul Nicolae”. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  8. Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2018 al S.C. „Meridian 22” S.A. Lugoj. Iniţiatori: consilierii locali Crăciunescu Iosif și Ban Gheorghe;
  9. Stabilirea cuantumului lunar de carburant pentru autovehiculele care deservesc parcul auto al Primăriei Municipiului Lugoj și a serviciilor publice subordonate. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
Citiţi mai departe

Administrație

Izvorul de la care se alimentează mii de lugojeni va fi reabilitat. Primăria anunţă începerea lucrărilor

Publicat

în

Asa ar urma să arate izvorul de la Tapia, după amenajare

Asa ar urma să arate izvorul de la Tapia, după amenajare

Un proiect anunţat de administraţia locală încă din 2016 este readus în actualitate de Primăria Lugoj. Primarul Francisc Boldea a anunţat că vor începe lucrările la izvorul de pe drumul județean 680 Lugoj – Tapia, vor fi demarate lucrări de reabilitare și modernizare.

Izvorul va fi reabilitat până în luna iunie

Proiectul este programat să fie finalizat la începutul lunii iunie. Izvorul de la Tapia este un loc cunoscut de unde foarte mulți lugojeni iau apă de băut, dar care este distrus de aproape 30 de ani. Suma alocată pentru reparații și modernizare este de 50.000 de lei.

SURSA TEN TV

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii nu vor merge la ştrand în luna mai, aşa cum a promis primarul. Francisc Boldea ameninţă cu sancţiuni

Publicat

în

Ştrandul din Lugoj nu se deschide nici în acest an, de 1 mai, aşa cum se întâmplă în alte locuri din ţară.

Surse din administraţia locală susţin că întârzierile sunt mari şi nu e exclus ca şi în această vară ştrandul să rămână tot închis. Chiar dacă, încă de anul trecut, primarul Francisc Boldea a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor luna mai a acestui an.

“Se lucrează! S-au adus toate pompele şi noi sperăm să fie gata în luna mai”, a spus Francisc Boldea. Întrebat dacă acest termen va fi respectat, edilul-şef al Lugojului a spus că nu poate garanta.

“Dar dacă nu se finalizează, contructorul va fi pus să plătească penalităţi. Aşa cum scrie în contract”, a spus primarul, pentru Lugojeanul.ro

Lucrările la ştrandul din Lugoj au fost blocate din 2014, la un an după ce au început. Primăria Lugoj, constructorul Matcon și proiectantul Rheinbrucke, au avut mai multe neînţelegeri legate de plățile făcute în timpul proiectului. Valoarea lucrărilor de reabilitare depășește 2 milioane de euro. L-am Întrebat pe Francisc Boldea, de ce nu s-au aplicat penalităţi până în prezent. “Nu se putea. Pentru că pe toată perioada cât nu s-a lucrat, contractul a fost suspendat”, s-a justificat primarul Lugojului.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: