Connect with us

Administrație

Mii de proprietari din Lugoj nu au contracte cu Retim. Cine le va prelua gunoiul de la 1 mai

Publicat

în

De la 1 mai, Retim, noul operator de gunoi va începe activitatea pe zona Lugojului. Chiar dacă mai sunt doar câteva zile până la acest moment, în momentul de faţă există o serie de probleme nerezolvate.

PNL Lugoj

În primul rând, mai mult de jumătate din populaţia Lugojului nu are contracte semnate cu noul operator. Asociaţiile de locatari refuză în continuare semnarea contractelor colective, recomandând Retim-ului să semneze indivudual cu fiecare proprietar. Primarul Francisc Boldea susţine că la case au fost distribuite circa 7.000 de pubele, doar jumătate din necesar. Contractele nu au fost primite de către oameni, care au fost puşi să semneze doar pe o tabletă, fără să vadă niciun document. Cei aproximativ 25 de angajaţi Salprest nu au fost preluaţi nici în momentul de faţă de către Retim.

În acest context incert, primarul Francisc Boldea susţine că administraţia Lugojului nu poate să intervină. “Există o foarte mare îngrijorare şi din partea noastră la momentul de faţă. Dar contractul este direct, între cele două părţi: operator şi populaţie. Noi nu avem cum să intervenim. Am convocat pentru săptămâna aceasta o întâlnire la primărie cu conducerea societăţii Salprest, operatorul care îşi încetează activitatea la 1 mai şi Retim, cel care începe. Vrem să ştim şi noi cum stau lucrurile”, a declarat Francisc Boldea, primarul Lugojului.

“Contractele se vor încheia, gunoiul se va ridica!”

Pe de altă parte, Salprest, societatea care s-a ocupat de salubritatea Lugojului, până în prezent, trece prin momente extrem de dificile. Încasările pentru serviciile prestate se fac tot mai greu. Retim, care este şi operatorul deponeului de la Ghizela ameninţă că nu îi va mai primi gunoiul, dacă în următoarele zile nu va achita facturile restante, pentru lunile ianuarie şi februarie. “Ne-au somat doar. E destul de greu. Noi facem tot ce putem să încasăm de la populaţie, avem zece angajaţi pe teren, însă plăţile se fac tot mai greu. Factura noastră este de cel puţin un miliard pe lună, ori noi trebuie să încasăm banii aştia”, spune Mircea Ghera, directorul Salprest.

Ghera susţine că momentan datoriile sunt eşalonate, însă nu garantează că Salprest poate plăti după graficul stabilit de Retim.

Traian Stancu, directorul Agenţiei Intercomunitare de Deşeuri Timiş, asociaţia care supreveghează salubritatea, din partea CJT, are încredere că Retim va rezolva problemele.

“Cunosc toate problemele care au apărut la Lugoj. Retim este una din cele mai bune societăţi de salubritate din ţară. Am trimis oamenii la Lugoj şi au aflat ce se întâmplă. Noi nu ne putem împiedica de un preşedinte de asociaţie care vrea şi el să se lipească la un proiect şi să câştige nişte bani sau de nu ştiu ce nemulţumiri ale unei societăţi. Retim va începe operarea de la 1 mai şi o să vedeţi că nu vor fi probleme. Eu pot garanta pentru asta! Pentru toate situaţiile care nu sunt rezolvate, Retim are o perioadă de 60 de zile, conform contractului să le rezolve. Dar va ridica gunoiul, lugojenii pot sta liniştiţi că nu se va ajunge la un blocaj. Contractele se vor semna, gunoiul se va ridica”, a declarat Stancu.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lugojul nu beneficiază de cel mai important proiect finanțat de UE în Timiș

Publicat

în

Zeci de localități din Timiș vor beneficia de investiții de peste 180 de milioane de euro privind sistemele de canalizare și alimentare cu apă. Finanțarea se face din fonduri europene și este cel mai mare proiect obținut de județul Timiș. Contractul de finanțare s-a semnat în Palatul Administrativ la Timișoara de către ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb, directorul Aquatim Ilie Vlaicu și președintele CJT Calin Dobra.

PNL Lugoj

“Acest proiect înseamnă investiții în 81 de localități din județul Timis, este vorba de 45 de UAT-uri. Așadar sunt investiții masive în tot județul Timiș. Înseamnă 13 uzine de apă noi, uzine de apă reabilitate, șase stații de epurare. De asemenea este vorba de vreo 482 de kilometri de rețea de apă, 412 kilometri de rețea de canalizare”, a declarat Ilie Vlaicu, directorul Aquatim.

Lugojul a făcut cerere de aderare

Întrebat ce se va întâmpla cu Lugojul, care nu este prins în acest proiect, având sistem propriu de gestionare a rețelelor de apă și canalizare, directorul Aquatim a spus că nu este în măsură să comenteze. La întrebare a răspuns Călin Dobra, președintele Consiliului Județean.

“Mă bucur că administrația locală și-a dat seama de seriozitatea și rolul important pe care îl gestionează operatorul regional și după cum ați văzut au făcut demersuri, printr-o hotărâre a Consiliului Local, pentru aderare. Un prim pas este derarea la ADID, iar următorul pas este preluarea de către operatorul regional Aquatim. În momentul când va intra echipa de la Aquatim în Lugoj sunt ferm convins că toate situațiile problematice vor fi rezolvate”, a declarat Dobra.

Lugojul se confruntă cu mari probleme legate de canalizare și epurarea apelor menajere, operatorul Meridian 22 încasând amenzi de peste 2.500.000 lei.

Localitățile care vor beneficia de proiect sunt: Banloc, Balinț, Bucovăț, Buziaș, Cenad, Cenei, Checea, Ciacova, Deta, Făget, Fibiș, Gătaia, Gavojdia, Ghiroda, Giarmata, Giulvăz, Gottlob, Jebel, Jimbolia, Liebling, Livezile, Lovrin, Mașloc, Moșnita Noua, Otelec, Recaș, Remetea Mare, Sacosu Turcesc, Sag, Saravale, Sânmihaiu Roman, Sânnicolau Mare, Sânpetru Mare, Satchinez, Săcalaz, Secaș, Sînandrei, Știuca, Timișoara, Tomești, Tormac, Traian Vuia, Uivar, Victor Vlad Delamarina.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj nu poate începe nicio lucrare nouă. Până când vor fi blocate administrațiile locale

Publicat

în

Asociaţia Municipiilor din România din care face parte şi Lugojul a avut miercuri o întâlnire, în urma căreia s-a adoptat o rezoluţie prin care se solicită preşedintelui Klaus Iohannis să promulge cât mai rapid legea bugetului, iar Guvernului să adopte o ordonanţă de urgenţă care să permită scurtarea perioadei de adoptare a bugetelor locale.

„Am adoptat în cadrul AMR o rezoluţie în trei puncte. Şi anume, solicităm domnului preşedinte ca legea bugetului să fie promulgată cât mai repede, pentru că deja activitatea primăriilor este grav afectată. Bugetul, aşa cum este el, ne ajută, pentru că neadoptarea lui este dezastru pentru noi toţi. Avem speranţa că ne va asculta şi ne va ajuta în această direcţie. Doi: solicităm o ordonanţă de urgenţă Guvernului, astfel încât, din cauza faptului că bugetul a fost aprobat atât de târziu, să facem o excepţie în acest an cu perioada de aprobare a bugetelor, pentru că deja este foarte târziu şi ne dorim să aprobăm bugetele cât mai repede. Activitatea instituţiilor este afectată. Trei: până când bugetul intră în vigoare, cotele de la 41,7 până la 60%, conform înţelegerii pe care o avem şi conform legii bugetului, pe perioada în care bugetul nu a fost în vigoare, solicităm ca Guvernul, la rectificarea bugetară, să o direcţioneze către autorităţile locale, aşa cum ne-am înţeles şi aşa cum au promis“, a declarat preşedintele AMR, Robert Negoiţă.

Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro că niciuna din lucrările programate pe anul acesta nu poate începe, din cauză că bugetul național nu fost încă aprobat. Edilul e de părere că cel mai devreme, Lugojul va avea un buget aprobat în parte a doua a lunii aprilie.

“Nu putem da drumu niciunei lucrări noi. Se lucrează doar în proiectele multianuale. Cel mai grav e că nu putem nici măcar să demarăm lucrările pentru repararea și asfaltarea drumurilor afectate de vremea din această iarnă. După promulgarea bugetului național el trebuie transmis ministerelor. Apoi Ministerul Fianațelor trimite la ANAF și la consiliile județene, apoi consiliul județean trebuie să facă propunerile, să țină ședință pentru aprobare. Toate aceste durează, eu cred că cel puțin până în 15 aprilie. În cel mai bun caz devine operațional la sfârșitul lunii. Este o mare problemă anul acesta”, a spus Francisc Boldea.

PNL Lugoj

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj e gata să plătească peste 300 de mii de euro pentru mentenanța la ștrand

Publicat

în

Primăria Lugoj a scos la licitație serviciul de mentenanță pentru ștrandul și bazinul acoperit din Lugoj. Valoarea contractului este de 1,4 milioane de lei, pentru patru ani. Primarul Francisc Boldea explică valoarea foarte mare prin faptul că în acest serviciu intră toate măsurile privind funcționare, dar și de asigurare a calității apei din bazine.

„E tot ce ține de calitatea apei, de măsurători la apă, de cantități, în așa fel încât apa să se mențină în parametrii optimi. Sunt firme specializate în acest domeniu, care știu ce trebuie să facă. Termenul de achiziție este 4 aprilie. Probabil o să se înscrie mai multe firme și asta e în avantajul nostru. Cel mai important lucru este că acolo nu pot să depășească anumite cantități, pentru că dacă nu se încadrează e o mare problemă. Apa nu trebuie schimbată un an, nu ai voie să lași bazinul gol. Totul trebuie făcut conform regulilor”, a declarat Francisc Boldea, pentru Lugojeanul.ro

Deschiderea ştrandului e programată pentru luna mai, după ce a fost amânată de mai multe ori. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate, conform proiectului, în 2014.

PNL Lugoj

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: