Connect with us

Actualitate

Situație tensionată din cauza carantinării Lugojului. Comunicat al primarului privind desfășurarea evenimentelor

Publicat

în

Sute de lugojeni au contestat în ultimele ore, pe rețelele sociale, decizia de a băga Lugojul în carantină. Oamenii sunt nemulțumiți și de faptul că alte localități, aflate în situații mult mai grele decât Lugojul, nu au intrat în carantină. Cel mai bun exemplu este Timișoara, un oraș cu un procent mult mai mare al infectaților, cu mai multe focare, cu spitale pline de bolnavi COVID, dar care nu este în carantină.

Meniul zilei, Octavian

Oamenii sunt intrigați și de bâjbiala autorităților, care prin prefectul județului declarau, vineri dimineața, că nu se intră în carantină, iar la prânz au decis carantina. Decizia fiind pusă în aplicare, peste doar câteva ore.

Un alt aspect de neînțeles este declararea carantinei într-un moment în care rata de infectare scăzuse în ultimele zile, după mai multe săptămâni, sub 7 bolnavi la mia de locuitori.

Primarul Claudiu Buciu a transmis în această după-amiază un comunicat, în care încearcă să explice cum s-au desfășurat lucrurile. Iată, întregul document, mai jos:

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

„Avand in vedere faptul ca in spatiul public se dezbate intens cu privire la cauzele care au dus la emiterea Ordinului numarul 4660046 din 20 noiembrie 2020 al Sefului DSU privind instituirea carantinei zonale pentru Municipiul Lugoj,

Tinand cont de faptul ca rolul meu, din functia de Primar al Municipiului Lugoj, in astfel de situatii, este acela de a sustine orice decizie care este luata de specialisti pentru binele cetatenilor, indiferent de “costul electoral” al sustinerii unei astfel de decizii,

Consider intemeiat si necesar sa fac urmatoarele precizari:

  1. primariile nu sunt implicate si nu detin nicio atributie legala in luarea deciziilor de carantinare zonala a localitatilor.
  2. conform Articolului 12, Aliniatul 1 din Legea 136 din 18 iulie 2020 (republicata): “Carantina zonală se instituie prin Ordin al Sefului Departamentului pentru Situații de Urgență sau al persoanei desemnate de acesta, în baza hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, la propunerea Direcției de Sănătate Publică teritoriale și cu avizul Institutului Național de Sănătate Publică.” 
  3. conform Aliniatului 3 al aceluiasi articol „masurile prevazute se instituie, atunci cand, in baza evaluarii, se constata ca riscul raspandirii comunitare nu poate fi controlat prin alte metode, iar procentul persoanelor infectate este peste pragul stabilit de Institutul Național de Sănătate Publică.”
  4. prin Ordinul 1309 din 21 iulie 2020 al Ministrului Sanatatii privind modalitatea de aplicare a masurilor de prevenire si limitare a imbolnavirilor cu SARS-COV-2, au fost stabilite criteriile utilizate in evaluarea riscului epidemiologic de imbolnavire cu virusul SARS-COV-2, in vederea instituirii carantinei zonale. Acestea sunt, pe de o parte criterii pentru declansarea analizei amanuntite in vederea propunerii deciziei de carantinare zonala, iar pe de alta parte, criterii aditionale pentru luarea deciziei de carantinare. Iata care sunt criteriile din prima categorie: a) trend crescator in ultimele 14 zile; b) rata de infectare peste nivelul de alerta (3/1000); c) ponderea majoritara a cazurilor in cadrul comunitatii fata de focarele inregistrate in comunitati inchise; d) ponderea populatiei in varsta de 65 de ani si peste; e) personal insuficient pentru desfasurarea anchetelor epidemiologice, in raport cu numarul de cazuri confirmate; f) personal sanitar in/suficient in spitalele care asigura asistenta medicala pacientilor suspecti/confirmati cu COVID-19, dotare insuficienta cu echipamente personale de protectie; g) gradul de ocupare al paturilor, atat pe sectiile COVID-19, cat si pe sectiile ATI sa fie mai mare de 90%; h) populatia din zona afectata nu este complianta la regimul de izolare la domiciliu pentru 14 zile in urma unui contact apropiat cu un caz confirmat sau cazuri confirmate izolate la domiciliu. Iata si criteriile aditionale (prin care se asigura existenta infrastructurii locale care permite satisfacerea nevoilor de baza ale populatiei din zona ce urmeaza sa fie carantinata): a) existenta medicilor de familie pe raza localitatii; b) existenta unei unitati comerciale; c) existenta unei farmacii; d) daca localitatea este traversata de un drum judetean/national; e) daca exista suficiente resurse umane in cadrul politiei locale sau pot fi mobilizate alte resurse umane pentru asigurarea monitorizarii zilnice a respectarii regimului de izolare la domiciliu; f) evaluarea spitalului care asigura asistenta medicala pacientilor suspecti/confirmati COVID-19 din pdv al gradului de ocupare, a situatiei stocului de medicamente, a numarului de personal medical.  
  5. tot conform legii, ordinele Sefului DSU pot fi contestate in instanta. Asadar, daca anumiti politicieni considera ca acest ordin a fost emis fara respectarea legislatiei in vigoare, ii invit sa-l conteste in instanta si nu sa faca politica intr-o situatie atat de grava.     

Nu cunosc datele exacte pe baza carora s-au facut evaluarile in mod concret, insa tin sa va prezint pe scurt situatia in care ne aflam, din perspectiva elementelor care imi sunt cunoscute in acest moment si la care sunt indreptatit sa am acces in mod legal.

Rata de infectare a crescut in mod constant in ultimele 14 zile, atingand chiar pragul de 7/1000. 

In Lugoj exista in prezent 7 focare in supraveghere: Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica pentru Copii – Lugoj (40 de cazuri, din care 16 copii); Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica nr. 1 – Lugoj (118 cazuri); Clubul Sportiv Municipal – Lugoj (13 cazuri); Primaria Municipiului Lugoj (14 cazuri); Serviciul de Ambulanta – Lugoj (8 cazuri); o intreprindere (18 cazuri) si o casa de persoane varstnice (25 de cazuri), numarul de cazuri de persoane infectate fiind mult mai mare pe raza Municipiului Lugoj, fapt ce confirma ca suntem in prezenta unei transmiteri comunitare. 

Spitalul si-a atins capacitatea maxima, atat in ceea ce priveste numarul de locuri ocupate in sectia ATI, cat si numarul de locuri pe alte sectii in care sunt ingrijiti pacientii suspecti/confirmati, ieri fiind nevoie sa transferam doi pacienti la spitale din Timisoara. In plus, instalatia de oxigen a spitalului face fata cu greu numarului mare de pacienti. Ingrijorator este si faptul ca tot mai multe spitale din Tara raman fara locuri libere si sunt in imposibilitate de a mai interna pacienti. 

Am facut apel la dvs. sa respectam toate masurile de protectie si distantare sociala, tocmai pentru a frana cresterea galopanta a ratei de infectare. Marea majoritate a Lugojenilor respecta toate masurile insa, cu toate acestea, rata de infectare a atins pragul neverosimil de 7/1000. A merge mai departe in acelasi ritm de crestere ar fi catastrofal pentru noi si mai ales pentru noii infectati, care ar putea ajunge in situatia de a nu mai avea unde sa fie internati. Eforturile depuse de personalul medical din spital sunt deja la limita posibilitatilor umane, fapt pentru care orice crestere a volumului de munca duce la o suprasolicitare ce poate afecta calitatea normala a actului medical. 

Tin sa subliniez faptul ca instituirea starii de carantina zonala nu restrange atat de drastic libertatea de miscare si posibilitatea de contact incat sa garanteze 100% scaderea ratei de infectare. Astfel, in continuare, totul depinde de noi. Vom reusi sa scadem aceasta rata doar daca vom tine cont de toate masurile dispuse pana in prezent.”

 

 

Actualitate

VIDEO Individ, filmat când își făcea nevoile în centrul Lugojului. Poliția locală, inexistentă!

Publicat

în

Lugojenii s-au obișnuit să vadă malurile Timișului pline de mizerie. Cu toate campaniile de curățenie și amenințările Primăriei, de instalare a unor camere de supraveghere, proastele obiceiuri nu dispar. Ba, dimpotrivă, apar și gesturi incalificabile, ale unor indivizi lipsiți de cei șapte ani de acasă.

Meniul zilei, Octavian

În imaginile alăturate, apare un nesimțit care își face nevoile la câțiva metri de Podul de Fier, exact în centrul orașului. Pe de altă parte, se mai poate discuta și de lipsa unor WC-uri publice. Asta însă nu scuză nesimțirea unora. Poate dacă polițiștii locali ar fi mai vizibili în oraș, astfel de lucruri nu s-ar întâmpla.

Citiţi mai departe

Actualitate

Se fac programări telefonice pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate la SPCLEP Lugoj

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj aduce la cunoștința cetățenilor că se pot face telefonic programări  de preluare a cerererilor pentru eliberarea actelor de identitate la Serviciul Public Comunitar Local pentru Evidența Persoanelor Municipiului Lugoj.

Meniul zilei, Octavian

Programarea se poate face de luni până vineri între orele 10.00 – 12.00, la telefon 0256 352516, cu maximum 30 de zile înainte de data solicitată.

Prin acest demers municipalitatea intenționează să reducă numărul persoanelor care sunt nevoite să aștepte uneori perioade lungi de timp pentru depunerea cererilor de eliberare a actelor de identitate.

 

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Actualitate

Cea mai importantă cale ferată pentru Lugoj urmează să fie modernizată cu 3 miliarde de lei

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Caransebeș – Lugoj (lotul 1) și Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. 

Valoarea estimată a contractelor trece de 3,1 miliarde lei, adică peste 600 milioane euro. Vitezele au scăzut mult în ultimele două decenii și trenurile fac peste 100 de minute între Caransebeș și Timișoara, viteza medie fiind 60 km/h.

La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeș și Timișoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26.07.2021, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. 

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Ce cuprinde proiectul de modernizare:

Pe tronsonul 1:

– vor fi construiți 24 de km de linii noi;

– se vor reabilita 12 poduri și 49 de podețe;

– va fi construit un pasaj denivelat;

– se vor implementa 4 instalații de centralizare electronică;

– se reabilitează clădirile pentru călători din Caransebeș, Zăgujeni și Găvojdia, iar cea din Căvăran se va reconstrui;

– încă o clădire nouă va fi ridicată în gara din Caransebeș, pentru mentenanța și revizia trenurilor.

Pe tronsonul 2:

– vor exista 20 de km de linii noi;

– 14 poduri și 40 de podețe vor fi reabilitate și se va construi un pasaj denivelat;

– și pe acest tronson vor fi implementate instalații de centralizare electronică – 5 la număr;

– se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare.

Citiţi mai departe

Actualitate

Bărbat, în vârstă de 50 de ani, prins beat la volan, în Lugoj. Polițiștii i-au făcut dosar penal

Publicat

în

La data de 14 iunie a.c., polițiștii municipiului Lugoj au oprit pentru control, pe strada Caransebeșului, un autoturism, condus de un bărbat, de 50 de ani.

Meniul zilei, Octavian

În urma testării cu aparatul etilotest, a rezultat o alcoolemie de 0.80 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Cel în cauză, a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei. Pe numele  conducătorului auto, a fost întocmit dosar penal pentru “conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice”.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite