Connect with us

Actualitate

Situație tensionată din cauza carantinării Lugojului. Comunicat al primarului privind desfășurarea evenimentelor

Publicat

în

Sute de lugojeni au contestat în ultimele ore, pe rețelele sociale, decizia de a băga Lugojul în carantină. Oamenii sunt nemulțumiți și de faptul că alte localități, aflate în situații mult mai grele decât Lugojul, nu au intrat în carantină. Cel mai bun exemplu este Timișoara, un oraș cu un procent mult mai mare al infectaților, cu mai multe focare, cu spitale pline de bolnavi COVID, dar care nu este în carantină.

RETIM

Oamenii sunt intrigați și de bâjbiala autorităților, care prin prefectul județului declarau, vineri dimineața, că nu se intră în carantină, iar la prânz au decis carantina. Decizia fiind pusă în aplicare, peste doar câteva ore.

Un alt aspect de neînțeles este declararea carantinei într-un moment în care rata de infectare scăzuse în ultimele zile, după mai multe săptămâni, sub 7 bolnavi la mia de locuitori.

Autoliv angajează

Primarul Claudiu Buciu a transmis în această după-amiază un comunicat, în care încearcă să explice cum s-au desfășurat lucrurile. Iată, întregul document, mai jos:

„Avand in vedere faptul ca in spatiul public se dezbate intens cu privire la cauzele care au dus la emiterea Ordinului numarul 4660046 din 20 noiembrie 2020 al Sefului DSU privind instituirea carantinei zonale pentru Municipiul Lugoj,

Tinand cont de faptul ca rolul meu, din functia de Primar al Municipiului Lugoj, in astfel de situatii, este acela de a sustine orice decizie care este luata de specialisti pentru binele cetatenilor, indiferent de “costul electoral” al sustinerii unei astfel de decizii,

Consider intemeiat si necesar sa fac urmatoarele precizari:

  1. primariile nu sunt implicate si nu detin nicio atributie legala in luarea deciziilor de carantinare zonala a localitatilor.
  2. conform Articolului 12, Aliniatul 1 din Legea 136 din 18 iulie 2020 (republicata): “Carantina zonală se instituie prin Ordin al Sefului Departamentului pentru Situații de Urgență sau al persoanei desemnate de acesta, în baza hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, la propunerea Direcției de Sănătate Publică teritoriale și cu avizul Institutului Național de Sănătate Publică.” 
  3. conform Aliniatului 3 al aceluiasi articol „masurile prevazute se instituie, atunci cand, in baza evaluarii, se constata ca riscul raspandirii comunitare nu poate fi controlat prin alte metode, iar procentul persoanelor infectate este peste pragul stabilit de Institutul Național de Sănătate Publică.”
  4. prin Ordinul 1309 din 21 iulie 2020 al Ministrului Sanatatii privind modalitatea de aplicare a masurilor de prevenire si limitare a imbolnavirilor cu SARS-COV-2, au fost stabilite criteriile utilizate in evaluarea riscului epidemiologic de imbolnavire cu virusul SARS-COV-2, in vederea instituirii carantinei zonale. Acestea sunt, pe de o parte criterii pentru declansarea analizei amanuntite in vederea propunerii deciziei de carantinare zonala, iar pe de alta parte, criterii aditionale pentru luarea deciziei de carantinare. Iata care sunt criteriile din prima categorie: a) trend crescator in ultimele 14 zile; b) rata de infectare peste nivelul de alerta (3/1000); c) ponderea majoritara a cazurilor in cadrul comunitatii fata de focarele inregistrate in comunitati inchise; d) ponderea populatiei in varsta de 65 de ani si peste; e) personal insuficient pentru desfasurarea anchetelor epidemiologice, in raport cu numarul de cazuri confirmate; f) personal sanitar in/suficient in spitalele care asigura asistenta medicala pacientilor suspecti/confirmati cu COVID-19, dotare insuficienta cu echipamente personale de protectie; g) gradul de ocupare al paturilor, atat pe sectiile COVID-19, cat si pe sectiile ATI sa fie mai mare de 90%; h) populatia din zona afectata nu este complianta la regimul de izolare la domiciliu pentru 14 zile in urma unui contact apropiat cu un caz confirmat sau cazuri confirmate izolate la domiciliu. Iata si criteriile aditionale (prin care se asigura existenta infrastructurii locale care permite satisfacerea nevoilor de baza ale populatiei din zona ce urmeaza sa fie carantinata): a) existenta medicilor de familie pe raza localitatii; b) existenta unei unitati comerciale; c) existenta unei farmacii; d) daca localitatea este traversata de un drum judetean/national; e) daca exista suficiente resurse umane in cadrul politiei locale sau pot fi mobilizate alte resurse umane pentru asigurarea monitorizarii zilnice a respectarii regimului de izolare la domiciliu; f) evaluarea spitalului care asigura asistenta medicala pacientilor suspecti/confirmati COVID-19 din pdv al gradului de ocupare, a situatiei stocului de medicamente, a numarului de personal medical.  
  5. tot conform legii, ordinele Sefului DSU pot fi contestate in instanta. Asadar, daca anumiti politicieni considera ca acest ordin a fost emis fara respectarea legislatiei in vigoare, ii invit sa-l conteste in instanta si nu sa faca politica intr-o situatie atat de grava.     

Nu cunosc datele exacte pe baza carora s-au facut evaluarile in mod concret, insa tin sa va prezint pe scurt situatia in care ne aflam, din perspectiva elementelor care imi sunt cunoscute in acest moment si la care sunt indreptatit sa am acces in mod legal.

Rata de infectare a crescut in mod constant in ultimele 14 zile, atingand chiar pragul de 7/1000. 

In Lugoj exista in prezent 7 focare in supraveghere: Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica pentru Copii – Lugoj (40 de cazuri, din care 16 copii); Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica nr. 1 – Lugoj (118 cazuri); Clubul Sportiv Municipal – Lugoj (13 cazuri); Primaria Municipiului Lugoj (14 cazuri); Serviciul de Ambulanta – Lugoj (8 cazuri); o intreprindere (18 cazuri) si o casa de persoane varstnice (25 de cazuri), numarul de cazuri de persoane infectate fiind mult mai mare pe raza Municipiului Lugoj, fapt ce confirma ca suntem in prezenta unei transmiteri comunitare. 

Spitalul si-a atins capacitatea maxima, atat in ceea ce priveste numarul de locuri ocupate in sectia ATI, cat si numarul de locuri pe alte sectii in care sunt ingrijiti pacientii suspecti/confirmati, ieri fiind nevoie sa transferam doi pacienti la spitale din Timisoara. In plus, instalatia de oxigen a spitalului face fata cu greu numarului mare de pacienti. Ingrijorator este si faptul ca tot mai multe spitale din Tara raman fara locuri libere si sunt in imposibilitate de a mai interna pacienti. 

Am facut apel la dvs. sa respectam toate masurile de protectie si distantare sociala, tocmai pentru a frana cresterea galopanta a ratei de infectare. Marea majoritate a Lugojenilor respecta toate masurile insa, cu toate acestea, rata de infectare a atins pragul neverosimil de 7/1000. A merge mai departe in acelasi ritm de crestere ar fi catastrofal pentru noi si mai ales pentru noii infectati, care ar putea ajunge in situatia de a nu mai avea unde sa fie internati. Eforturile depuse de personalul medical din spital sunt deja la limita posibilitatilor umane, fapt pentru care orice crestere a volumului de munca duce la o suprasolicitare ce poate afecta calitatea normala a actului medical. 

Tin sa subliniez faptul ca instituirea starii de carantina zonala nu restrange atat de drastic libertatea de miscare si posibilitatea de contact incat sa garanteze 100% scaderea ratei de infectare. Astfel, in continuare, totul depinde de noi. Vom reusi sa scadem aceasta rata doar daca vom tine cont de toate masurile dispuse pana in prezent.”

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand

Publicat

în

Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în fața comunității, angajamentul de a crea valoare pentru toți, de a fi o organizație axată pe sustenabilitate și economia circulară.

RETIM

Energia electrică ne însoțește constant în rutina noastră zilnică, definește lumea în care trăim din ce în ce mai mult, dar modul în care o folosim este diferit pentru fiecare dintre noi. Însă, fie că utilizăm energia electrică pentru a încărca un telefon sau mașina electrică, pentru a ilumina orașele în care locuim, pentru confortul nostru sau pentru mini-sera din sufragerie, fie că instalăm panouri solare, fiecare dintre noi are propriile scopuri și dorințe. Iar scopul companiilor PPC în România este să onoreze încrederea clienților, cei care ne încredințează confortul lor zilnic, pentru că energia electrică este necesară pentru nevoile și preferințele fiecărui client”, a declarat Alessio Menegazzo, CEO & Country Manager al companiilor PPC în România.

De asemenea, a fost lansat și www.ppcenergy.ro, noul site al companiilor PPC din România, precum și noua aplicația myPPC, două platforme digitale moderne în care clienții vor putea găsi, pe lângă date despre companiile PPC, funcționalități cum ar fi gestionarea contului, plata facturilor, dar și soluții energetice, alături de servicii cu valoare adăugată.

Autoliv angajează

Serviciile de furnizare ale PPC Energie și PPC Energie Muntenia nu vor fi influențate de schimbarea de identitate vizuală și adoptarea noii mărci. Tarifele și condițiile contractuale vor rămâne neschimbate, iar magazinele vor funcționa conform programului obișnuit, fără modificări în operațiuni. Astfel, clienții care vor să discute față în față cu un consultant, pot vizita magazinul PPC din Str. Stefan cel Mare, nr. 24-26 sau Iulius Mall, str. A.Demetriade, nr.1 etaj 1.

Începând din luna aprilie 2024, logoul PPC va înlocui treptat logoul Enel atât pe facturile clienților, cât și în toate punctele de contact, inclusiv în magazine, pe stațiile de plată de tip self-pay și în comunicările sau canalele online.

În data de 25 octombrie 2023, Grupul PPC a anunțat finalizarea tranzacției prin care a achiziționat participațiile deținute de către Grupul Enel în România, încheind cu succes prima sa extindere majoră pe piața externă. Finalizarea tranzacției a reprezentat un eveniment de referință pentru strategia de creștere a PPC, prin achiziționarea unui portofoliu semnificativ de proiecte regenerabile (deopotrivă finalizate și în curs de dezvoltare), dar și a operațiunilor de distribuție și furnizare a energiei electrice din România.

Citiţi mai departe

Actualitate

Polițiștii din Lugoj, Făget și Deta au deschis dosare penale pentru mai mulți comercianți de îngrășăminte chimice

Publicat

în

La data de 22.04.2024, polițiștii din județul Timiș au efectuat activități de control sub coordonarea Serviciului Arme, Explozivi si Substanțe Periculoase – I.P.J. Timiș, pe linia produselor pentru protecția plantelor și îngrășămintelor chimice. Au fost întocmite dosare penale.

RETIM

Polițiștii din Făget au efectuat un control la sediul unei societăți comerciale care are ca obiect de activitate lucrări agricole, unde a fost identificată cantitatea de 16.800 kg. de azot și alte îngrășăminte care se aflau depozitate pe o platformă din beton neacoperită și fără a fi ferită de condițiile meteo nefavorabile, nerespectând astfel fișa de securitate a produsului.

În cauză s-a întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracţiunii de “nerespectarea obligației de depozitare a îngrășămintelor chimice și produselor de protecție a plantelor în locuri protejate“, conform O.U.G. 195/2005 privind Protecția Mediului.

Autoliv angajează

Polițiștii din Deta au continuat verificările la două persoane fizice autorizate cu sediul în comuna Jebel.

În urma verificărilor, s-a descoperit că una din persoanele fizice autorizate depozitează ilegal cantitatea de 105 litri de produse de protecția plantelor (erbicide) din trei grupe diferite de toxicitate, cu termenul de valabilitate expirat, devenite deșeuri, pentru care nu au fost luate măsuri de eliminare.

Cantitatea de erbicide identificată a fost indisponibilizată în vederea continuării cercetărilor și neutralizării ulterioare.

De asemenea, în curtea altei persoane fizice autorizate din comuna Jebel a fost identificată cantitatea de aproximativ 6.000 kg. (6 tone) de îngrășământ chimic (azot) care se afla depozitată direct pe sol, neacoperită și fără a fi ferită de condițiile meteo nefavorabile, nerespectând astfel fișa de securitate a produsului.

În ambele situații, au fost întocmite dosare penale sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.

Polițiștii lugojeni împreună cu politiștii din cadrul S.A.E.S.P. Timiş și cu un consilier din cadrul Oficiului Fitosanitar Timiș au efectuat mai multe controale în Lugoj la mai multe societăți comerciale, unde au verificat modalitatea de gestionare și manipulare a produselor pentru protecția plantelor, precum și asigurarea sistemelor de pază potrivit Legii 333/2003.

Într-o încăpere a unei societăți comerciale din Lugoj a fost descoperită cantitatea de aproximativ 50 litri de produse pentru protecția plantelor cu termenul de valabilitatea expirat.

În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul savârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.

Polițiștii orașului Ciacova au descoperit că o persoană juridică depozitează ilegal cantitatea de 724 litri de produse de protectia plantelor (erbicide), din categoria de toxicitate XN (nocive), cu termenul de valabilitate expirat, devenite deșeuri, pentru care nu au fost luate masuri de eliminare.

În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul savârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.

Astfel, în urma acțiunilor desfășurate a fost indisponibilizată cantitatea totală de 22.800 de kg. de îngrășământ chimic și 879 de litri de produse pentru protecția plantelor având termenul de valabilitate expirat.

Citiţi mai departe

Actualitate

IPJ Timiș anunță că sunt depuse tot mai multe reclamații în urma unor fraude online. Cum vă puteți proteja

Publicat

în

IPJ Timiș anunță că din ce în ce mai mulți cetățeni raportează poliției fapte de înșelăciune și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos. Polițiștii atrag atenția asupra unei metode de fraude online, în care indivizi se pretind a fi experți în investiții sau în cadrul unor platforme, oferind promisiuni de sporire a veniturilor. Aceștia conving victimele să instaleze aplicații sau programe pe dispozitivele acestora, computer sau telefon, ce permit accesul neautorizat la date personale și financiare, inclusiv la conturi bancare și parole. Prejudiciul suferit este semnificativ, deoarece infractorii au acces la toți banii victimelor.

RETIM

„Este crucial să fiți vigilenți în fața promisiunilor de câștiguri rapide și să nu divulgați date sensibile, cum ar fi cele ale cardului bancar. Evitați să instalați aplicații, precum: Remote desktop, AnyDesk sau orice ală aplicație care ar permite accesul la distanță la dispozitivele dvs. și de asemenea, evitați să fotografiați cardurile bancare, deoarece acestea conțin informații confidențiale ce ar putea fi exploatate de terțe părți.”, transmist reprezentanții IPJ Timiș.

Pentru a preîntâmpina astfel de situații neplăcute polițiștii vă recomandă:
– Evitați să acceptați instalarea unor aplicații pe dispozitivele dvs. la solicitarea unor necunoscuți, pentru că riscați să le dați acestora posibilitatea de a avea acces la informațiile de pe dispozitivul dumneavoastră.
– Evitați să trimiteți fotografii cu card-urile dvs.;
– Dacă primiți mesaje sau mail-uri din partea băncilor să fiți atenți la URL (adresa electronică) și să nu dați curs solicitărilor fără să verificați la bancă corectitudinea acestora;

Autoliv angajează

Atenție la modul de utilizare a card-urilor bancare:
– Memorați codul PIN al card-ului bancar sau cel puțin nu-l păstrați alături de card. De asemenea codul PIN nu se divulgă nimănui, tocmai pentru a evita utilizarea acestuia fără acordul dvs.;
– Refuzați trimiterea de fotografii cu cardul bancar, acesta conține date prin care cel care le primește are acces la banii din contul dvs.
– În cazul în care vă pierdeți card-ul bancar, sesizați banca emitentă pentru a bloca contul dvs. și solicitați alt card;

Atenție atunci când vindeți sau cumpărați bunuri de pe internet:
– Dacă vindeţi bunuri prin diferite site-uri de vânzări, trebuie să ştiţi că plățile nu se fac prin accesarea link-urilor trimise de potenţiali cumpărători prin care vi se solicită să vă introduceți datele card-ului bancar. Datele card-ului se folosesc pentru a face plăți, nu pentru a încasa bani. Pentru încasarea banilor este nevoie de un cont IBAN. Atunci când vindeţi produse puteţi să primiţi banii prin transfer bancar în contul dvs. sau printr-o firmă de curierat, după ce cumpărătorul a intrat în posesia produsului. Totodată, dacă site-ul respectiv are chat, nu acceptaţi să mutaţi discuțiile pe diferite rețele de comunicare. Păstraţi discuțiile cu potențiali cumpărători pe site-ul oficial, astfel veţi putea fi ajutat în caz de fraudă;
– Optaţi pentru a plăti bunurile comandate la destinaţie, nu în avans.

Poliţiştii vă recomandă să fiţi vigilenţi atunci când vă întâlniți cu oferte de câștiguri ușoare pe internet, când faceți achiziții din magazine online și când utilizați card-ul bancar sau datele acestuia!

Citiţi mai departe

Actualitate

S-a emis autorizația de construire pentru lotul lipsă din autostradă secțiunea Margina – Holdea. Lucrările pot începe

Publicat

în

FOTO peundemerg.ro

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis luni, 22 aprilie 2024, o autorizație de construire parțială pentru lucrările de extindere a Autostrăzii Lugoj – Deva, în special pentru secțiunea Margina – Holdea, anunță Economica.ro.

RETIM

Conform autorizației, lucrările aprobate se vor concentra pe un tronson de 5,7 kilometri din secțiunea E a lotului 2 al autostrăzii. Valoarea totală a lucrărilor autorizate a fost estimată la 275,8 milioane de lei, fără TVA, și va include construcția a două pasaje importante.

Asociația Pro Infrastructura a anunțat că nu se poate săpa la tuneluri, pentru care a fost subcontractată o firmă din Bosnia.

Autoliv angajează

„A1 Margina-Holdea, prima autostradă PNRR ratată. Este cert: ne vedem prin 2027, deoarece proiectarea la tuneluri nu este gata, lucrările nu vor începe prea curând și vor dura minimum 34 de luni”, a transmis Pro Infrastructura.

Reprezentanții CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) au confirmat că antreprenorul principal, Dorinel Umbrărescu, se pregătește intens pentru demararea lucrărilor. „E în faza de organizare și când sunt toate pregătite, începe”, au explicat aceștia.

Acest proiect este parte a unei investiții mai ample, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care vizează finalizarea autostrăzii A1 de la Sibiu la Nădlac. După finalizarea lucrărilor pe acest lot, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu la Nădlac, granița cu Ungaria.

Citiţi mai departe

Cele mai citite