Connect with us

Actualitate

Situație tensionată din cauza carantinării Lugojului. Comunicat al primarului privind desfășurarea evenimentelor

Publicat

în

Sute de lugojeni au contestat în ultimele ore, pe rețelele sociale, decizia de a băga Lugojul în carantină. Oamenii sunt nemulțumiți și de faptul că alte localități, aflate în situații mult mai grele decât Lugojul, nu au intrat în carantină. Cel mai bun exemplu este Timișoara, un oraș cu un procent mult mai mare al infectaților, cu mai multe focare, cu spitale pline de bolnavi COVID, dar care nu este în carantină.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Oamenii sunt intrigați și de bâjbiala autorităților, care prin prefectul județului declarau, vineri dimineața, că nu se intră în carantină, iar la prânz au decis carantina. Decizia fiind pusă în aplicare, peste doar câteva ore.

Un alt aspect de neînțeles este declararea carantinei într-un moment în care rata de infectare scăzuse în ultimele zile, după mai multe săptămâni, sub 7 bolnavi la mia de locuitori.

Primarul Claudiu Buciu a transmis în această după-amiază un comunicat, în care încearcă să explice cum s-au desfășurat lucrurile. Iată, întregul document, mai jos:

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

„Avand in vedere faptul ca in spatiul public se dezbate intens cu privire la cauzele care au dus la emiterea Ordinului numarul 4660046 din 20 noiembrie 2020 al Sefului DSU privind instituirea carantinei zonale pentru Municipiul Lugoj,

Tinand cont de faptul ca rolul meu, din functia de Primar al Municipiului Lugoj, in astfel de situatii, este acela de a sustine orice decizie care este luata de specialisti pentru binele cetatenilor, indiferent de “costul electoral” al sustinerii unei astfel de decizii,

Consider intemeiat si necesar sa fac urmatoarele precizari:

  1. primariile nu sunt implicate si nu detin nicio atributie legala in luarea deciziilor de carantinare zonala a localitatilor.
  2. conform Articolului 12, Aliniatul 1 din Legea 136 din 18 iulie 2020 (republicata): “Carantina zonală se instituie prin Ordin al Sefului Departamentului pentru Situații de Urgență sau al persoanei desemnate de acesta, în baza hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, la propunerea Direcției de Sănătate Publică teritoriale și cu avizul Institutului Național de Sănătate Publică.” 
  3. conform Aliniatului 3 al aceluiasi articol „masurile prevazute se instituie, atunci cand, in baza evaluarii, se constata ca riscul raspandirii comunitare nu poate fi controlat prin alte metode, iar procentul persoanelor infectate este peste pragul stabilit de Institutul Național de Sănătate Publică.”
  4. prin Ordinul 1309 din 21 iulie 2020 al Ministrului Sanatatii privind modalitatea de aplicare a masurilor de prevenire si limitare a imbolnavirilor cu SARS-COV-2, au fost stabilite criteriile utilizate in evaluarea riscului epidemiologic de imbolnavire cu virusul SARS-COV-2, in vederea instituirii carantinei zonale. Acestea sunt, pe de o parte criterii pentru declansarea analizei amanuntite in vederea propunerii deciziei de carantinare zonala, iar pe de alta parte, criterii aditionale pentru luarea deciziei de carantinare. Iata care sunt criteriile din prima categorie: a) trend crescator in ultimele 14 zile; b) rata de infectare peste nivelul de alerta (3/1000); c) ponderea majoritara a cazurilor in cadrul comunitatii fata de focarele inregistrate in comunitati inchise; d) ponderea populatiei in varsta de 65 de ani si peste; e) personal insuficient pentru desfasurarea anchetelor epidemiologice, in raport cu numarul de cazuri confirmate; f) personal sanitar in/suficient in spitalele care asigura asistenta medicala pacientilor suspecti/confirmati cu COVID-19, dotare insuficienta cu echipamente personale de protectie; g) gradul de ocupare al paturilor, atat pe sectiile COVID-19, cat si pe sectiile ATI sa fie mai mare de 90%; h) populatia din zona afectata nu este complianta la regimul de izolare la domiciliu pentru 14 zile in urma unui contact apropiat cu un caz confirmat sau cazuri confirmate izolate la domiciliu. Iata si criteriile aditionale (prin care se asigura existenta infrastructurii locale care permite satisfacerea nevoilor de baza ale populatiei din zona ce urmeaza sa fie carantinata): a) existenta medicilor de familie pe raza localitatii; b) existenta unei unitati comerciale; c) existenta unei farmacii; d) daca localitatea este traversata de un drum judetean/national; e) daca exista suficiente resurse umane in cadrul politiei locale sau pot fi mobilizate alte resurse umane pentru asigurarea monitorizarii zilnice a respectarii regimului de izolare la domiciliu; f) evaluarea spitalului care asigura asistenta medicala pacientilor suspecti/confirmati COVID-19 din pdv al gradului de ocupare, a situatiei stocului de medicamente, a numarului de personal medical.  
  5. tot conform legii, ordinele Sefului DSU pot fi contestate in instanta. Asadar, daca anumiti politicieni considera ca acest ordin a fost emis fara respectarea legislatiei in vigoare, ii invit sa-l conteste in instanta si nu sa faca politica intr-o situatie atat de grava.     

Nu cunosc datele exacte pe baza carora s-au facut evaluarile in mod concret, insa tin sa va prezint pe scurt situatia in care ne aflam, din perspectiva elementelor care imi sunt cunoscute in acest moment si la care sunt indreptatit sa am acces in mod legal.

Rata de infectare a crescut in mod constant in ultimele 14 zile, atingand chiar pragul de 7/1000. 

In Lugoj exista in prezent 7 focare in supraveghere: Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica pentru Copii – Lugoj (40 de cazuri, din care 16 copii); Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica nr. 1 – Lugoj (118 cazuri); Clubul Sportiv Municipal – Lugoj (13 cazuri); Primaria Municipiului Lugoj (14 cazuri); Serviciul de Ambulanta – Lugoj (8 cazuri); o intreprindere (18 cazuri) si o casa de persoane varstnice (25 de cazuri), numarul de cazuri de persoane infectate fiind mult mai mare pe raza Municipiului Lugoj, fapt ce confirma ca suntem in prezenta unei transmiteri comunitare. 

Spitalul si-a atins capacitatea maxima, atat in ceea ce priveste numarul de locuri ocupate in sectia ATI, cat si numarul de locuri pe alte sectii in care sunt ingrijiti pacientii suspecti/confirmati, ieri fiind nevoie sa transferam doi pacienti la spitale din Timisoara. In plus, instalatia de oxigen a spitalului face fata cu greu numarului mare de pacienti. Ingrijorator este si faptul ca tot mai multe spitale din Tara raman fara locuri libere si sunt in imposibilitate de a mai interna pacienti. 

Am facut apel la dvs. sa respectam toate masurile de protectie si distantare sociala, tocmai pentru a frana cresterea galopanta a ratei de infectare. Marea majoritate a Lugojenilor respecta toate masurile insa, cu toate acestea, rata de infectare a atins pragul neverosimil de 7/1000. A merge mai departe in acelasi ritm de crestere ar fi catastrofal pentru noi si mai ales pentru noii infectati, care ar putea ajunge in situatia de a nu mai avea unde sa fie internati. Eforturile depuse de personalul medical din spital sunt deja la limita posibilitatilor umane, fapt pentru care orice crestere a volumului de munca duce la o suprasolicitare ce poate afecta calitatea normala a actului medical. 

Tin sa subliniez faptul ca instituirea starii de carantina zonala nu restrange atat de drastic libertatea de miscare si posibilitatea de contact incat sa garanteze 100% scaderea ratei de infectare. Astfel, in continuare, totul depinde de noi. Vom reusi sa scadem aceasta rata doar daca vom tine cont de toate masurile dispuse pana in prezent.”

 

 

Actualitate

Poliția Timiș caută șefi de post adjuncți pentru comunele din zona Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş organizează concurs pentru ocuparea a 14 posturi vacante de ajutor șef de post, specialitatea ordine publică, prin încadrare directă din sursă externă a persoanelor cu studii corespunzătoare cerinţelor postului şi care îndeplinesc condiţiile legale, după cum urmează:

  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Bogda, poziția 1194;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Ghiroda, poziția 1220;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Mașloc, poziția 1225;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Pișchia, poziția 1233;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Becicherecu Mic, poziția 1282;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Giulvăz, poziția 1322;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Criciova, poziția 1383;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Găvojdia, poziția 1386;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Mănăștiur, poziția 1494;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Tomești, poziția 1504;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Saravale, poziția 1530;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Saravale, poziția 1531;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Lenauheim, poziția 1581;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Tormac, poziția 1587;

Important de precizat este că cei care doresc să se înscrie la concurs trebuie să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului, respectiv studii medii, absolvite cu diplomă de bacalaureat. Înscrierea se realizează, în perioada 13.09 – 24.09.2021 (inclusiv în zilele nelucrătoare, pe data de 24.09.2021 doar până la orele 16:00), online la adresa de e-mail sursaexterna@tm.politiaromana.ro

Cererile de înscriere însoțite de documentația solicitată transmise după data de 24.09.2021, orele 16:00, nu vor fi luate în considerare.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Actualitate

Lugojenii, chemați la dezbatere publică pe tema îmbunătăţirii calităţii spaţiilor publice din oraş

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj, împreună cu UrbanizeHub România, invită lugojenii la o dezbatere publică, în cadrul campaniei „Noi revitalizăm orașul”, pe tema îmbunătăţirii calităţii spaţiilor publice din oraşul Lugoj.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Evenimentul are loc în data de 20 septembrie 2021, de la ora 17:00, în fosta piață din cartierul Micro IV. Cetățenii sunt invitați vină cu opinii și sugestii despre îmbunătățirea spațiilor publice din oraș. Întâlnirea face parte din campania, în care, la începutul lunii august, Primăria Municipiului Lugoj a lansat un chestionar online, unde lugojenii au votat un „Top 5 spaţii publice din Lugoj, care au nevoie de intervenție”. Peste 300 de persoane au răspuns la acest chestionar, iar rezultatele vor fi comunicate pe pagina web oficială și pagina de Facebook a Primăriei Lugoj.

Campania „Noi revitalizăm orașul” are ca scop consultarea și implicarea cetățenilor în procesul de decizie al administrației locale și a debutat în iunie, anul trecut, când Primăria Municipiului Lugoj şi Urbanize Hub România s-au întâlnit cu locuitorii din cartierul „Eftimie Murgu”, pentru prima consultare publică, pe tema „Transformăm zona într-un loc plăcut pentru comunitate”.

Această întâlnire poate fi urmărită aici: https://youtu.be/6-tGUbVz8rM

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

UrbanizeHub România este una dintre cele mai importante grupări de specialiști în dezvoltare urbană, de la noi din țară și din Europa. În colaborarea cu Primăria Lugoj UrbanizeHub implică o echipă interdisciplinară, formată din specialiști în comunicare, facilitare și design thinking, în peisagistică, în geografie economică, arhitectură și urbanism. În portofoliul UrbanizeHub se află colaborări importante cu Comisia Europeană, Banca Mondială, Ministerul Dezvoltării, EIT Climate-KIC Europe, dar și cu mai multe orașe din România.

Citiţi mai departe

Actualitate

Tânăr arestat după ce i-a dat în cap unui șofer la Lugoj, pentru 200 de euro și 392 de lei

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

La data de 14 septembrie, în urma investigațiilor efectuate, polițiștii Biroului de Investigații Criminale Lugoj au identificat un bărbat, de 29 de ani, bănuit de comiterea infracțiunii de tâlhărie calificată, în municipiul Lugoj. În fapt, în noaptea de 14 septembrie, bărbatul ar fi sustras, prin violență,  200 de euro și  392 de lei dintr-un autoturism, acesta fiind surpris de către proprietatrul autovehiculului, moment în care l-ar fi lovit cu un obiect dur în zona capului.

Prejudiciul a fost recuperat în totalitate, bunurile fiind restituite persoanei păgubite. În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tâlhărie calificată, bănuitul fiind reținut pentru 24 ore, în cursul aceleiași zile fiind prezentat magistraților, care au dispus față de acesta măsura arestării preventive pe o perioadă de 30 de zile.

Tânărul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Timiș. Polițiștii continuă cercetările în vederea documenrării întregii activități infracționale a bărbatului.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Actualitate

Număr tot mai mare de cazuri noi la Lugoj și în satele din apropiere

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Lugojul și satele din jur se confruntă cu un nou val de îmbolnăviri cu noul coronavirus. Doar luni, 14 septembrie, în oraș și în zona de est a județului au fost raportate 20 de cazuri noi de infectare. Dintre acestea, 7 au fost înregistrate la Lugoj în doar 24 de ore.

În satele din jur, au fost înregistrate următoarele valori:

BARA 1

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

COSTEIU 1

DUMBRAVA 3

OHABA LUNGĂ 1

ORAŞ BUZIAŞ 1

ORAŞ FĂGET 2

PIETROASA 1

TRAIAN VUIA 1

VICTOR VLAD DELAMARINA 2

Luni, au fost efectuate un număr de 2.759 de teste, din care 1.059 teste rapide. Marți dimineața, numărul total de persoane internate (confirmate și suspecte) COVID-19 era de 211, dintre care 27 la ATI. O persoană a murit luni, confirmată cu SARS-CoV 2.

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite