Connect with us


Administrație

Sezonul teraselor bate la usa! Peste 20 de patroni sunt asteptati sa isi ridice autorizatiile de la primaria Lugoj

Publicat

în

terasa lugojSâmbăta aceasta nu este doar ziua în care fetele primesc mărțișoare, ci și cea în care se dă startul oficial sezonului teraselor din oraș. Deși până la această oră, din cauza vremii închise de afară, niciun patron nu și-a cerut acest drept de a-și înșira umbreluțele și mesele pe domeniul public, peste 20 de astfel de amplasamente urmează să își facă apariția în perioada următoare în Lugoj, conform estimărilor Biroului Comercial din cadrul administrației locale. Legea pe care patronii care vor să își deschidă terasa și în acest an trebuie să o citească este HCL 95 pe 2008, acolo unde s-au stabilit toate detaliile pentru un astfel de amplasament, hotărâre pe care o puteți descărca de mai jos.

RETIM

„Anul trecut au funcționat 23 de terase sezoniere în oraș. Patronii acestora au cerut și primit avizul necesar pentru desfășurarea de activități de alimentație publică pe unele zone de trotuare din municipiul Lugoj. Până acum niciun patron nu a venit să își depună actele necesare avizului, care trebuie să conțină, printre altele, și autorizația de alimentație publică pentru terasă”, ne-a declarat Angelica Rus, purtător de cuvânt al primăriei Lugoj. Toate terasele din oraș, cu excepția uneia, pot funcționa între 1 martie și 31 octombrie.

Excepția o constiutie chiar terasa aflată vis-a-vis de primărie, care nu se află pe trotuar, ci pe un spațiu public scos la licitație și adjudecat până la finele lui 2015 de către patronul acesteia. În acest caz, terasa poate funcționa fără probleme în intervalul 1 februarie -31 decembrie. Pentru toate informațiile necesare deschiderii de terase în Lugoj, patronii se pot adresa Biroului Comercial din cadrul primăriei Lugoj, etajul 1, camera 112.

În cadrul hotărârii de consiliu local în care se prevăd normele de funcționare a teraselor, se specifică și sancțiunile aplicabile în cazul în care aceste reguli nu sunt respectate. Astfel, dacă patronul deschide terasa fără autorizația de funcționare, acesta va fi amendat cu 2.000 de lei, iar în cazul în care amplasarea terasei necesită o construcție provizorie, nerespectarea planurilor depuse la primărie pentru acestea se sancționează cu amendă în valoare de 1.000 de lei.

De asemenea, este interzisă amplasarea de terase sezoniere în dreptul trecerilor de pietoni, dar și la distanță mai mică de 5 metri de intersecții sau pe trotuare care sunt mai înguste de 2,8 metri. De punerea în aplicare a acestei hotărâri se ocupă serviciul Poliției Locale, dar și primarul, care poate amenda sau închide, prin dispoziție, un amplasament care este în neconcordanță cu regulile din hotărârea consiliului local.

Hotărârea Consiliului Local Lugoj 95/2008 privind condiţiile de funcţionare şi amplasare a teraselor sezoniere în Municipiul Lugoj

sursa foto: Facebook.com

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Se caută doi șefi pentru Primăria Lugoj. Posturile au fost scoase la concurs

Publicat

în

Primăria Municipiul Lugoj organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului, de: Șef birou, clasa I, gradul II-Biroul investiții, Direcția tehnică și Șef birou, clasa I, gradul II-Biroul agricol cadastru, Direcția administrație publică locală.

RETIM

Proba scrisă se va desfășura în data de 08 aprilie 2021, ora 11.00, iar proba de interviu se va desfășura în data de 14 aprilie ora 11.00, la sediul Primăriei Municipiului Lugoj, Piaţa Victoriei nr. 4.

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; trebuie să aibă studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura științe inginerești, respectiv master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalent; minim  5 ani vechime în specialitatea funcțiilor publice de conducere.

Perioada de depunere a dosarelor de concurs: 08 martie –29 martie 2021.Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei nr.4, Birou relații cu publicul, e-mail: contact@primarialugoj.ro sau personal@primarialugoj.ro.

Detalii suplimentare găsiți aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul rămâne fără Centrul de Informare Turistică

Publicat

în

RETIM

Ciuperca de pe malul Timișului, ridicată pentru a servi drept Centru de Informare Turistică, va fi demolată. Anunțul a fost făcut de către primarul Claudiu Buciu, într-o conferință de presă. Edilul a vorbit despre faptul că această clădire și-a dovedit inutilitatea de-a lungul anilor. În locul ciupercăi, pe malul râului vor apărea piste de biciclete și trotuare.

“Vom reamenaja malurile Timișului, între cele două pasarele pietonale. Vom construi piste de biciclete și zonă pietonală, totul pe fonduri europene. Infocentrul acela îl vom demola, în momentul amenajărilor. A fost zero ca utilitate pentru oraș. Turismul e important, dar promovarea se face altfel”, a precizat Buciu.

Viitorul centru de informare turistică va fi amenajat într-un spațiu deja existent, cel mai probabil undeva în centrul orașului. Ciuperca turistică a costat lugojul aproape 120.000 de euro, bani europeni.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii sunt invitați la dezbatere publică pentru construirea noului magazin LIDL

Publicat

în

Primarul Municipiului Lugoj intenţionează să organizeze o dezbatere publică în data de 10.03.2021, începând cu ora 14.00, cu tema “Planul Urbanistic Zonal (PUZ) –Construire supermarket LIDL și amenajare locuri de parcare în incintă, amplasare panouri publicitare pe teren și fațadă, amplasare totem, amenajare accese, împrejmuire proprietate, organizare de șantier, municipiul Lugoj, județul Timiș, str. Caransebeșului”.

RETIM

Dezbaterea publică se va desfășura prin mijloace electronice, printr-o platformă online de videoconferință, respectiv platforma “Zoom Meetings”. Pentru accesarea platformei menționate vă rugăm să utilizați următoarele date:ID 4929674126 și parola: CLM2020

Documentațiile aferente pot fi consultate la avizier -ul instituției și pe site -ul Primăriei Municipiului Lugoj, (aici)

La dezbaterea publică sunt invitați să participe cetățenii municipiului Lugoj, presa locală, precum și orice persoană interesată.

Citiţi mai departe

Administrație

Avertizarea de la Primărie: Unele locuri de joacă pot pune în pericol viața copiilor

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj, aduce la cunoștința cetățenilor că 10 complexe de joacă pentru copii din municipiu prezintă defecțiuni grave ale elementelor de joacă iar utilizarea lor poate pune viața copiilor în pericol.

RETIM

„Având în vedere aceste aspecte s-a procedat la sigilarea acestora și s-a solicitat supravegherea acestor zone de către Poliția Locală pentru a nu fi rupte benzile de delimitare și interdicțiile de utilizare. Este vorba de locurile de joacă din următoarele locații:1.Micro I2.Str. Astalaș -în spatele grădiniței3.MicroIV –centrala termică4.Parc G.Enescu –joc de lemn vechi5.Cartier I.C. Drăgan –Buziașului6.Parcul Gării7.Mondial Bocșei -Herendeștiului8.Stadion I9.Parc Ștrand10.Str. Făgetului –Spital Neuro. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă informăm că municipalitatea are în vedere înlocuirea acestor complexe de joacă cu unele noi, moderne, care să poată fi folosite în siguranță de către copii”, a anunțat Primăria Lugoj, printr-un comunicat de presă

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite