Connect with us


Administrație

Reportajul Lugojeanul: Pericol public, Podul de peste Timiș de la Coșteiu, vechi de 11 ani, va fi reparat

Publicat

în

podul mihail si gavril costeiu peste raul timis 2 mai 2002 foto 2013 lugojeanul (2)Construit în anul 2002 de către nemți, podul ce leagă localitatea Coșteiu de lanurile de grâu și porumb de peste Timiș ale țăranilor, ce poartă numele sfinților Mihail și Gavril, are toate șansele să-și piardă funcția de trecere peste apă în orice moment, deoarece atât structura de lemn, care este într-o stare inadmisibilă de degradare, cât și cea de metal, ruginită de ploile care au căzut neîncetat peste el, sunt la capătul puterilor.podul mihail si gavril costeiu peste raul timis 2 mai 2002 foto 2013 lugojeanul (7)

PMP

Din cauza birocrației și a banilor tot mai puțini pe care aleșii îi alocă acestor construcții vitale pentru cei care au pământ peste apă, o tragedie s-ar putea întâmpla în orice moment, dacă structura de lemn, sau mai rău, cea de metal, ar ceda sub camioanele cu lemne sau tractoarele încărcate cu porumb care traversează trecerea de peste apă în fiecare zi.podul mihail si gavril costeiu peste raul timis 2 mai 2002 foto 2013 lugojeanul (6)

USR

În urma unei licitații publice, firma lugojeană Compact Product SRL a câștigat un contract de 624.006,10 lei pentru a înlocui structura de lemn irecuperabilă a podului cu o cale asfaltica pe dală din beton armat, contract semnat între companie și Direcția pentru Administrarea Drumurilor și Podurilor Județene Timiș la 24 octombrie 2012.podul mihail si gavril costeiu peste raul timis 2 mai 2002 foto 2013 lugojeanul (5)

La mai bine de 6 luni de la semnarea contractului, lovindu-se ca de obicei de alte probleme birocratice, nimeni nu a început lucrarea pentru care se vor plăti în final peste 6 miliarde de lei vechi, totul pentru turnarea unei fâșii de asfalt de 590 de metri pătrați, ceea ce înseamnă că, pentru un singur metru lucrat, statul va plăti nu mai puțin de 1057,63 de lei, incluzând în preț dala și betonul ce o va acoperi.podul mihail si gavril costeiu peste raul timis 2 mai 2002 foto 2013 lugojeanul (4)

Nu se știe când vor începe lucrările cu adevărat și unde este vina pentru întârzierea acestora, însă un lucru este cert: cei care trec în fiecare zi podul își pun viața în pericol, deoarece într-o țară cu adevărat europeană, această trecere, aflată în stadiul acesta de degradare, ar fi fost închisă și reparată de urgență, însă la noi, licitațiile curg pe bandă rulantă și se finalizează în câțiva ani, iar metrul cub de beton se toarnă la prețuri absurde, de care japonezii ar râde cu părere de rău pentru o țară care acceptă să le plătească firmelor contractate asemenea sume imense.podul mihail si gavril costeiu peste raul timis 2 mai 2002 foto 2013 lugojeanul (3)

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

PMP

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite