Connect with us


Administrație

[RAPORT] Relatii bune intre public si functionari! Cele mai interesante petitii depuse de lugojeni in 2013

Publicat

în

primaria lugojTransparența, unul dintre cei mai importanți și greu de obținut factori din oricare instituție publică din România, este de multe ori lăsată pe planul al doilea de către funcționarii publici, de cele mai multe ori aceștia nefiind trași la răspundere pentru faptele lor. În ciuda acestor inconveniențe, cel puțin la Lugoj, în legătura dintre contribuabil și administrație locală, relația a fost una normală de-a lungul anului trecut, fapt ce se redă și în raportul de activitate al Compartimentului de Relații cu Publicul. Satisfacerea cererilor pentru jurnaliști, înregistrarea de petiții și oferirea de informații publice oricui le solicită, sunt doar câteva dintre sarcinile pe care angajații compartimentului le-au avut de îndeplinit.

PMP

Pe lângă eliberarea de documente de interes pentru persoanele fizice sau juridice din municipiu, o mare parte dintre solicitările venite pe adresa biroului de relații publice sunt cele ale jurnaliștilor. În 2013, sute de astfel de cereri au fost înregistrate la adresa primăriei, de toate ocupându-se purtătorul de cuvânt al instituției, ajutat de subordonați, dar și de birourile pentru care solicitările de informații publice erau înaintate. Astfel, în 2013 un număr de 377 de solicitări de acces la informații publice au fost rezolvate de compartiment.

USR

Dintre acestea, 46 s-au referit la utilizarea banilor publici, 132 la modul de îndeplinire al atribuțiilor instituției publice, 2 pentru acte normative sau reglementări, 12 privind modul de aplicare al legii 544 și restul de 185 pentru alte probleme, precum statistici, stare civilă, posturi vacante sau licitații. Același compartiment s-a ocupat și de programarea lugojenilor la audiențele cu primarul orașului. Astfel, 200 de persoane au participat la audiențe, ce au loc în fiecare miercuri, cu începere de la ora 15:00. Principalul motiv pentru care oamenii au venit în audiență l-a reprezentat datoriile și imposibilitatea achitării acestora, dar și neînțelegerile între vecini sau solicitarea de ajutor financiar.

Petițiile, cel mai greu de soluționat dintre toate elementele cu care biroul lucrează, au venit în cursul a celor două semestre anuale în număr de 60, 32 în primul semestru și 28 în al doilea. Cele mai multe s-au îndreptat către arhitectul șef al orașului, 15 petiții, după care spre compartimentul tehnic, care a primit 11 petiții, iar locul trei l-a ocupat serviciul Poliția Locală, spre care s-au îndreptat 5 petiții. Dintre acestea, cele mai multe s-au referit la disputele dintre vecini, la problemele câinilor străzii sau la deranjamentele provocate de localurile cu activitate noaptea. Petiții nu au depus doar lugojenii simplii, ci și jurnaliști, firme sau chiar politicieni.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

PMP

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite