Connect with us


Administrație

[RAPORT] Relatii bune intre public si functionari! Cele mai interesante petitii depuse de lugojeni in 2013

Publicat

în

primaria lugojTransparența, unul dintre cei mai importanți și greu de obținut factori din oricare instituție publică din România, este de multe ori lăsată pe planul al doilea de către funcționarii publici, de cele mai multe ori aceștia nefiind trași la răspundere pentru faptele lor. În ciuda acestor inconveniențe, cel puțin la Lugoj, în legătura dintre contribuabil și administrație locală, relația a fost una normală de-a lungul anului trecut, fapt ce se redă și în raportul de activitate al Compartimentului de Relații cu Publicul. Satisfacerea cererilor pentru jurnaliști, înregistrarea de petiții și oferirea de informații publice oricui le solicită, sunt doar câteva dintre sarcinile pe care angajații compartimentului le-au avut de îndeplinit.

1-martie-USRPLUS

Pe lângă eliberarea de documente de interes pentru persoanele fizice sau juridice din municipiu, o mare parte dintre solicitările venite pe adresa biroului de relații publice sunt cele ale jurnaliștilor. În 2013, sute de astfel de cereri au fost înregistrate la adresa primăriei, de toate ocupându-se purtătorul de cuvânt al instituției, ajutat de subordonați, dar și de birourile pentru care solicitările de informații publice erau înaintate. Astfel, în 2013 un număr de 377 de solicitări de acces la informații publice au fost rezolvate de compartiment.

Dintre acestea, 46 s-au referit la utilizarea banilor publici, 132 la modul de îndeplinire al atribuțiilor instituției publice, 2 pentru acte normative sau reglementări, 12 privind modul de aplicare al legii 544 și restul de 185 pentru alte probleme, precum statistici, stare civilă, posturi vacante sau licitații. Același compartiment s-a ocupat și de programarea lugojenilor la audiențele cu primarul orașului. Astfel, 200 de persoane au participat la audiențe, ce au loc în fiecare miercuri, cu începere de la ora 15:00. Principalul motiv pentru care oamenii au venit în audiență l-a reprezentat datoriile și imposibilitatea achitării acestora, dar și neînțelegerile între vecini sau solicitarea de ajutor financiar.

RETIM

Petițiile, cel mai greu de soluționat dintre toate elementele cu care biroul lucrează, au venit în cursul a celor două semestre anuale în număr de 60, 32 în primul semestru și 28 în al doilea. Cele mai multe s-au îndreptat către arhitectul șef al orașului, 15 petiții, după care spre compartimentul tehnic, care a primit 11 petiții, iar locul trei l-a ocupat serviciul Poliția Locală, spre care s-au îndreptat 5 petiții. Dintre acestea, cele mai multe s-au referit la disputele dintre vecini, la problemele câinilor străzii sau la deranjamentele provocate de localurile cu activitate noaptea. Petiții nu au depus doar lugojenii simplii, ci și jurnaliști, firme sau chiar politicieni.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

VIDEO Stația de epurarea a Lugojului, din nou la PRO TV „Aici trebuie să vină DNA-ul”

Publicat

în

Jurnalistul PRO TV Rareș Năstase a revenit la Lugoj, pentru a arăta cum stau lucrurile la Stația de epurarea. A găsit același peisaj dezolant pe care l-a prezentat și anul trecut, în luna februarie. Dejecțiile din canalizarea Lugojului se scurg tot în Timiș, fără să fie epurate.

1-martie-USRPLUS

Rareș Năstase s-a arătat contrariat că nimeni din cei responsabili nu au răspuns în fața legii și că autoritățile nu au luat încă nicio măsură împotriva celor care au gestionat această investiție. Iată, mai jos o filmare făcută, la fața locului, de către jurnalist.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

VIDEO A început curățenia de primăvară. Echipele Primăriei sunt pe teren conform graficului

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

A început curățenia de primăvară, conform graficului anunțat de Primăria Lugoj. Echipele Serviciului de salubritate se deplasează pe străzile din Lugoj și cu ajutorul unui utilaj toaca toate deșeurile vegetale scoase de oameni la porți. Vă reamintim programul după care se desfășoară această acțiune, pe fiecare zonă în parte. Lugojenii sunt rugațis ă scoată deşeurile vegetale în faţa imobilelor, în grămezi fără a fi legate cu sârmă.

Activitatea se va desfășura conform graficului de mai jos, iar în aceste zile începe la orele 07.00, fapt pentru care populaţia este rugată să scoată în faţa imobilelor deşeurile provenite din gospodăriile proprii până la această oră.

RETIM

PROGRAMUL PE ZONE AL CAMPANIEI „CURĂȚENIA DE PRIMĂVARĂ”

Lugojul German

Perioada 1-5 Martie si 15-19 Martie

I. 01.03.2021 și 15.03.2021

• spl.C.Brediceanu

• spl.Campionilor

• spl.Sporturilor

• str.Paul Chinezu

• str.Ep. Dr.I. Bălan

• străzile adiacente

II. 02.03.2021 și 16.03.2021

• Cartier Țesători

• Stadion I

• Stadion II

• Stadion III

III. 03.03.2021 și 17.03.2021

• str. Bucegi

• str.I.L.Caragiale

• str.Coloman Walisch

• str.Gheorghe Doja

• Pasaj str. Titulescu

• străzile adiacente

IV. 04.03.2021. 18.03.2021

• Cartier Cotul Mic

• spl Tinereții

V. 05.03.2021 și 19.03.2021

• str.Banatului

• str.Bocșei

• str.Herendeștiului

• str. T. Vladimirescu

• străzile adiacente

Lugojul Român

Perioada 8-12 Martie si 22-27 Martie

I. 08.03.2021 și 22.03.2021

• str. D. Bolintineanu

• str. I. Maniu

• Str. G.A.Petculescu

• str. Bella Bartok

• str.I Hauffel

• str. G. Dobrin

• str. L. Blaga

• str. D. Brocea

• străzile adiacente

II. 09.03.2021 și 23.03.2021

• str. Făgetului

• str. 13. Decembrie

• str. Horia

• str. V. Alecsandri

• str. Brandușelor

• str. T. Vuia

• străzile adiacente

III. 10.03.2021 și 24.03.2021

• str.T. Popovici

• str. Caraiman

• str. Tapiei

• str. Libertății

• str. C. Munteanu

• str. Timișului

• str. A. Vlaicu

• str. D. Cantemir

• străzile adiacente

IV. 11.03.2021 și 25.03.2021

• spl. 1 Decembrie 1918

• Cartier Militari

• str. Astalaș

• str. Primăverii

• str. Privighetorii

• str. Cloșca

• str. Crișan

• str. Gen Dragalina

• str. Huniade

• străzile adiacente

V. 12.03.2021 și 26.03.2021

• str.Rosada

• str. Dunării

• str. Narciselor

• str. V.V.Delamarina

• str. Ștefan Cel Mare

• str. I. Creangă

• str. I.P.Banățeanu

• str. Impăratul Traian

• str. M. Kogalniceanu

• str. I.Vidu

• str. C. Coposu

• străzile adiacente

Zilele de 29, 30 și 31 martie, sunt rezervate pentru zonele care nu au fost amintite mai sus.

Mentionăm că, pentru orice nelămurire din partea cetățenilor, Serviciul Public Sere si Zone Verzi poate fi contactat la telefon 0256 351 902 sau 0760 808 137 între orele 7.00 – 15.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

RETIM

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie a primăriei privind tarabele cu mărțișoare la Lugoj, de 1 și 8 martie, pentru acest an

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

După ce anul trecut comercianții de mărțișoare nu și-au putut vinde creațiile decât online, pentru că în România apăreau primele restricții, în acest an primăria a aprobat un loc din oraș pentru tarabele acestora. Este vorba despre Piața I.C. Drăgan, acolo unde vânzătorii de mărțișoare și alte cadouri de 1 și 8 martie se vor putea desfășura.

Comercianții vor putea să-și ocupe locurile în piață în două ture, una pentru 1 martie și cealaltă pentru ziua de 8 martie. Pentru mărțișoare, vânzarea va începe vineri, 26 februarie și va dura până pe 1 martie, de Mărțișor. 

RETIM

Pentru Ziua Femeii, comercianții vor putea să își expună produsele din 5 martie, care pică tot într-o vineri, până luni de 8 martie. Până acum, potrivit primăriei lugojene, au cerut autorizație în jur de 20 de comercianți.

Capacitatea maximă a locației este de 30 de vânzători, asta și pentru că administrația locală va impune distanțarea socială a comercianților, din cauza pandemiei. Aceștia vor purta obligatoriu mască și vor oferi dezinfectant de mâini clienților.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite