Fidelity by Iulius Mall

[RAPORT] Relatii bune intre public si functionari! Cele mai interesante petitii depuse de lugojeni in 2013

primaria lugojTransparența, unul dintre cei mai importanți și greu de obținut factori din oricare instituție publică din România, este de multe ori lăsată pe planul al doilea de către funcționarii publici, de cele mai multe ori aceștia nefiind trași la răspundere pentru faptele lor. În ciuda acestor inconveniențe, cel puțin la Lugoj, în legătura dintre contribuabil și administrație locală, relația a fost una normală de-a lungul anului trecut, fapt ce se redă și în raportul de activitate al Compartimentului de Relații cu Publicul. Satisfacerea cererilor pentru jurnaliști, înregistrarea de petiții și oferirea de informații publice oricui le solicită, sunt doar câteva dintre sarcinile pe care angajații compartimentului le-au avut de îndeplinit.

Pe lângă eliberarea de documente de interes pentru persoanele fizice sau juridice din municipiu, o mare parte dintre solicitările venite pe adresa biroului de relații publice sunt cele ale jurnaliștilor. În 2013, sute de astfel de cereri au fost înregistrate la adresa primăriei, de toate ocupându-se purtătorul de cuvânt al instituției, ajutat de subordonați, dar și de birourile pentru care solicitările de informații publice erau înaintate. Astfel, în 2013 un număr de 377 de solicitări de acces la informații publice au fost rezolvate de compartiment.

Publicitate

Dintre acestea, 46 s-au referit la utilizarea banilor publici, 132 la modul de îndeplinire al atribuțiilor instituției publice, 2 pentru acte normative sau reglementări, 12 privind modul de aplicare al legii 544 și restul de 185 pentru alte probleme, precum statistici, stare civilă, posturi vacante sau licitații. Același compartiment s-a ocupat și de programarea lugojenilor la audiențele cu primarul orașului. Astfel, 200 de persoane au participat la audiențe, ce au loc în fiecare miercuri, cu începere de la ora 15:00. Principalul motiv pentru care oamenii au venit în audiență l-a reprezentat datoriile și imposibilitatea achitării acestora, dar și neînțelegerile între vecini sau solicitarea de ajutor financiar.

Petițiile, cel mai greu de soluționat dintre toate elementele cu care biroul lucrează, au venit în cursul a celor două semestre anuale în număr de 60, 32 în primul semestru și 28 în al doilea. Cele mai multe s-au îndreptat către arhitectul șef al orașului, 15 petiții, după care spre compartimentul tehnic, care a primit 11 petiții, iar locul trei l-a ocupat serviciul Poliția Locală, spre care s-au îndreptat 5 petiții. Dintre acestea, cele mai multe s-au referit la disputele dintre vecini, la problemele câinilor străzii sau la deranjamentele provocate de localurile cu activitate noaptea. Petiții nu au depus doar lugojenii simplii, ci și jurnaliști, firme sau chiar politicieni.

1 comments
  1. felicitari celor de la relatii cu publicul.sunt doua fete deosebite care lamuresc cetatenii si se spoarta frumos cu toata lumea.cand intri la ele in birou te intampina o atmosfera deosebita iar biroul este superb.
    multa putere de munca , fetelor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate