Connect with us

Administrație

Primarul a blocat investiţiile în cartierul Militari, deoarce consilierii nu vor să-i aprobe transferul terenului de la MApN

Publicat

în

Francisc Boldea a făcut o nouă mutare în disputa pentru transferul terenului de la MapN către municipiul Lugoj, pentru a le forţa mâna consilierilor locali. Primarul Lugojului a pus din nou pe ordinea de zi, a ultimei şedinţe, controversatul proiect, însă a şi anunţat că până nu se va face transferul va bloca orice investiţie în cartierul Militari.

Proiectul de hotărâre, propus de Francisc Boldea, a bătut toate recordurile fiind introdus de şapte ori pe ordinea de zi şi respins de tot atâtea ori. De fapt, este vorba despre o solicitare către Guvern, de a trece un teren de 8.500 de metri pătrați de la Ministerul Apărării în domeniul public al municipiului. Pe aceste teren se află drumul de acces în cartierul Militari.

Cei care se opun sunt consilierii PNL, PMP, USR şi independentul Marius Martinescu. Motivul pentru care aceştia nu sunt de acord cu transferul este faptul că, în schimbul terenului, administraţia locală ar trebui să construiască şi să cedeze 30 de apartamente către MApN, valoare considerată mult prea mare pentru suprafaţa în cauză.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

“Grupul de consilieri ai PNL, consideră că varianta dobândirii terenului prin transfer, sub forma pe care ne-o propune primarul municipiului este una vădit dezavantajoasă pentru Lugoj, pentru că la nivelul investiţional propus, valoarea de transfer pe care municipiul Lugoj trebuie să o dea MApN este de aproximativ un million de euro, la care se adaugă şi terenul aferent apartamentelor, de aproximativ 1.500 de metri patraţi. Valoarea de un million de euro rezultă din bugetul aprobat de Consiliul local, unde pentru apartamentele în discuţie a fost alocată suma de 10.400.803 lei, de unde rezultă că pentru un singur apartament se vor investi 34.000 de euro”, a declarat Bogdan Blidariu, liderul grupului de consilieri PNL, care a precizat că această valoare este mult prea mare pentru un teren de 8.500 m/p, din care se poate folosi doar jumătate, restul fiind în zona de protecţie a CFR.

RETIM

Francisc Boldea cere schimbarea legii

Francisc Boldea susţine însă că, dacă terenul nu este preluat de municipiu, există riscul ca zeci de lugojeni să nu mai aibă pe unde ajunge acasă.

“Faptul că cei din opoziţie se opun la acest transfer, dă posibilitatea ca Armata să închidă poarta şi să nu mai putem intra într-un cartier în care am investit enorm şi care a fost al nostru pe perioada ivestiţiilor”, spune primarul Lugojului.

Francisc Boldea a făcut chiar o solicitare către parlamentarii PSD şi Guvern, pentru schimbarea legii administraţiei locale, privind clădirile de patrimoniu. Boldea vrea ca, atunci când primeşti un imobil, să fie nevoie de o majoritate simplă și nu de două treimi din voturile consilierilor.

“Am cerut să se defalce acest lucru, astfel ca la primire să se aprobe cu jumătate calificată, cum ar fi în cazul nostru 10 din 19 consilieri, iar la vânzare sau cedare să fie 13, ca să nu pierdem nimic din patrimoniul oraşulului, fără o hotărâre esenţială a Consiliului Local”, spune Boldea.

Cum nici în ultima şedinţă proiectul nu a fost aprobat, primarul Lugojului a anunţat că sistează orice lucrări de infrastructură în cartierul unde sunt construite deja peste 50 de case. Aici mai sunt de realizat mai multe lucrări la drumuri, canalizare, reţeaua de apă etc.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Un sindicat din care fac parte angajați ai Primăriei Lugoj cere retragerea organigramei și a proiectelor de desființare a anumitor instituții

Publicat

în

Sindicatul Liber al Angajaților din Primăria Municipiului Timișoara, din care fac parte și angajați ai Primăriei Lugoj, cere primarului Claudiu Buciu retragerea a nouă proiecte aflate pe ordinea de zi a ședinței de luni și organizarea unei dezbateri publice, conform normelor legale aflate în vigoare.

Sindicatul condus de juristul Tiberiu Negrei invocă faptul că au fost încălcate normele Legii 62/2011 a dialogului social și a Legii 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare și consultare a angajaților și a Legii 52/2003, privind transparența decizională și OUG 57/2019, privind Codul administrativ.

„Depinde numai și numai dumnealui. Poate să le retragă și să organizeze o dezbatere. El este inițiatorul proiectelor și de asta depinde sută la sută de dânsul. În mod normal și logic, mă aștept să le retragă. V-am trimis și niște anexe să vedeți ce a însemnat așa-zisa consultare”, a declarat Negrei.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Liderul sindical spune că nu a primit niciunul dintre proiectele în cauză, așa cum a solicitat.

RETIM

„Legat de organigramă. Consultarea nu a fost consultare. Am fost invitat, la Primărie, în sala de ședințe. Acolo au fost chemați și colegi, ni s-a spus că domnul primar nu vine, că vrea să vorbească cu fiecare individual. L-am rugat să ne transmită mai multe informații, până astăzi, nu am primit nimic”, a mai adăugat Negrei.

Acesta spune că dacă proiecte nu vor fi retrase și vor fi aprobate, Sindicatul va face o plângere prealabilă către Consiliul Local, după care, dacă va fi necesar le va ataca în instanță.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Un lugojean cere anularea prelungirii termenului de valabilitate pentru PUG-ul orașului, ca să scape de o sancțiune

Publicat

în

Un lugojean sancționat pentru că și-a ridicat casa fără autorizație a transmis Primăriei Lugoj și Consiliului local o plângere prealabilă, în care solicită anularea unei hotărâri din 2020, prin care legislativul lugojean aproba prelungirea Planului de Urbanism General (PUG), până în 31.12.2023. Prin intermediul aceleiași plângeri lugojeanul cere și anularea certificatului de urbanism, prin care Primăria Lugoj îi solicită intrarea în legalitate.

Autorul plângerii și-a ridicat, în 2021 o clădire P+1E, pe strada Titulescu, din Lugoj, fără să dețină autorizație de construcție. Acesta susține că angajase persoane calificate să facă toate demersurile, dar a început construcția fără ca documentul să fie eliberat. În 09.08.2021, a fost sancționat contravențional pentru acest fapt, de către Primăria Lugoj, care a dispus intrarea în legalitate. Lugojeanul spune că certificatul eliberat pentru intrarea în legalitate nu este legal, pentru că folosește reglementări prevăzute în PUG.

În opinia acestuia, PUG-ul Lugojului, intrat în vigoare în 1997, nu mai este valabil, pentru că a expirat perioada de valabilitate a acestuia, care putea să fie de maxim zece ani. Lugojeanul își susține părerea cu un articol de lege: art. 46 din Legea 350/200, care spune că: „Planul urbanistic general are atât caracter director și strategic, cât și caracter de reglementare și reprezintă principalul instrument de planificare operațională, constituind baza legală pentru realizarea programelor și acțiunilor de dezvoltare. Fiecare unitate administrativ-teritorială trebuie să își actualizeze la maximum 10 ani Planul urbanistic general în funcție de evoluția previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali și a necesităților locale”.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Proprietarul sancționat de Primărie consideră că, în 2020, când Consiliul Local decidea prelungirea PUG-ului, documentul era deja în afara termenului de valabilitate și nu mai putea fi prelungit. Plângerea prealabilă va fi discutată în următoarea ședință a Consiliului local. Dacă aleșii locali nu îi vor da un răspuns pozitiv, lugojeanul mai are doar varianta unui proces în instanță.

RETIM

 

Citiţi mai departe

Administrație

Cum se reorganizează Primăria. Noua organigramă cuprinde 284 de posturi, dintre care 123 sunt vacante

Publicat

în

Primarul Lugojului propune consilierilor locali o nouă organigramă, după care să funcționeze Primăria Lugoj. Documentul va fi discutat în ședința din 27 iunie și are termen de implementare 180 de zile.

Este vorba de o reorganizare totală a direcțiilor și serviciilor din Primăria Lugoj. O parte dintre acestea dispar definitiv, iar o altă parte se regăsesc sub o nouă formă. Exemple sunt Casa de Cultură și Direcția de Poliție Locală. Casa de Cultură nu va mai exista ca entitate, dar se regăsește ca activitate sub noua Direcție de Comunicare, Cultură și Evenimente. La fel se întâmplă și cu Poliția Locală, care dispare ca direcție, dar activitatea se va desfășura sub forma unui serviciu public, aflat direct în subordinea primarului. În noua organigramă sunt desființate mai multe funcții, mai ales a unor șefi și directori, dar apar și alte posturi noi.

În total, sunt 284 de posturi, dintre care 123 sunt vacante. La ultima organigramă, aprobată în aprilie 2022, existau 235 de posturi, dintre care 48 erau vacante. De menționat este faptul că în respectiva organigramă nu erau cuprinse Casa de Cultură, Muzeul, Biblioteca, Școala de Artă și alte  instituții care funcționau tot sub autoritatea Primăriei Lugoj.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

Iată, mai jos, argumentele transmise de către primarul Claudiu Buciu consilierilor locali, pentru modificare organigramei, cât și toate transformările care vor avea loc.

RETIM

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Trei servicii din cadrul Primăriei se desființează. O parte din angajați vor fi preluați, o parte concediați

Publicat

în

FOTO ARHIVA

Serviciile de Sere verzi, Piețe și Salubrizare se vor desființa. Edilii locali nu sunt mulțumiți de cum funcționează aceste structuri și încearcă o nouă formă de organizare pentru desfășurarea acestor activități. Proiectele privind desființarea lor vor fi discutate de către consilierii locali, în ședința din 27 iunie. Conform acestora, activitatea celor trei servicii va înceta din 01.09. 2022, urmând să fie preluată de către Societatea Administrare a Patrimoniului Lugoj.

„Termenul de implementare e de șase luni. Vor fi preluați de către noua societate doar angajații care și au făcut corect treaba și care optează pentru angajare în prima săptămâna de după adoptarea organigramei. Restul vor fi disponibilizați”, a declarat primarul Lugojului, Claudiu Buciu.

Serviciul de Salubritate a fost înființat în 2019, însă, până la această dată, nu a reușit să obțină autorizațiile necesare funcționării. În cadrul acestui serviciu sunt prevăzute 27 de posturi, dintre care unul de conducere, restul de execuție. Serviciul de Sere a înregistrat o scădere a profitului, în perioada 2017-2021, iar la sfârșitul anului 2021 a încheiat pe minus. În cadrul acestui serviciu sunt prevăzute opt posturi. Conform proiectului, la Serviciul sere și spații verzi nu s-au realizat obiectivele privind întreținerea eficientă a parcurilor și spațiilor verzi din municipiu. Acest serviciu funcționa cu 33 de posturi, dintre care unul de conducere.

Poveștile îi îndrumă pe cei mici | Colecționează-le pentru ei!

 

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite