Administrație
Documentul care “aruncă în aer” noul pod al lui Boldea. Se prăbuşeşte sau nu clădirea din vecinătate!?
Un lugojean care locuieşte în clădirea din vecinătatea Podului de Fier a înregistrat la Primăria Lugoj o sesizare prin care atrage atenţia primarului Francisc Boldea, că locul ales pentru ridicarea viitorului pod peste Timiş pune în pericol una clădirile emblematice ale Lugojului, dar şi viaţa celor care locuiesc în ea. Omul dovedeşte cu o expertiză, efectuată de o firmă din Timişoara, încă din 2008, că starea imobilului este una precară şi construcţia unui pod în vecinătatea ei ar putea să o pună la pământ.
“Construcţia ca atare este înclinată spre Timiş, având tot felul de fisuri în pereţi şi fundaţie, care este de cărămidă arsă. Menţionez că locuiesc aici din anul 1968, iar prin anii 1970, prin faţa clădirii s-a introdus conducta magistrală de canalizare a oraşului spre Jabăr, fapt ce a determinat o slăbire în plus a rezistenţei solului şi aşa aflat pe malul Timişului, care, cu fiecare inundaţie, a slăbit din stabilitate, datorită pânzei freatice din sol, aflată foarte aproape de suprafaţă”, arată lugojeanul, care avertizează că ridicarea zidurilor de susţinere pentru pod şi trepidaţiile produse de trafic vor accelera prăbuşirea clădirii.
Primarul, deranjat de subiect
Contactat de Lugojeanul.ro, primarul Francisc Boldea susţine că ştie sesizarea lugojeanului, dar spune că temerea acestuia nu este întemeiată.
“Am şi stat de vorbă cu omul, l-am chemat la mine. El vroia ca să nu dăm drumu la trafic pe acolo. Dânsul nu se opune ca podul să se construiască, nici vorbă. Dânsul zice că ar trebuie să facem, ca cei care vin de la Biserica Greco-Catolică să vină până la Podul de Fier şi să nu facem pe străduţa mică revenirea, atunci nu s-ar afecta. Dânsul are jos un magazin acolo şi s-ar ridica şoseaua şi i-ar bloca accesul. Ştiu, ştiu acum aţi găsit ceva…foarte important! Din 49 de mii, unul e foarte important. Nu există posibilitatea ca să pice clădirea, nu există! Care e diferenţa, că e mai aproape de Podul de Fier. Noul pod nu influenţează cu nimic. Este la 10-15 metri de clădire. Din contră, consolidăm malul. Ăsta e punctul nostru de vedere. Noi am făcut studiu geo, mai e de primit un aviz şi urmează să facem proiectarea şi acolo se va pune problema asta. Acolo se stabileşte de proiectant, dacă e valabil, pe baza datelor culese!”, a declarat Francisc Boldea, vizibil deranajat de această discuţie.
Publicăm, mai jos, sesizarea înregistrată la Primăria Lugoj de către lugojean.
Administrație
„Dorel” a dat prima lovitură în centrul Lugojului. Când trebuie finalizată lucrarea și cum ar trebui să arate zona VIDEO
Au fost reluate lucrările la centrul orașului Lugoj, demarate în urmă cu patru ani de zile în urmă. Conform declarațiilor primarului interimar Bogdan Blidariu, acestea ar trebui să fie finalizate în 75 de zile, dar sunt așteptări pentru încheierea lor mai devreme de termenul din contract.
„După finalizarea proiectării în septembrie 2023, a demarat licitația pentru desemnarea executantului. La sfârșitul lunii ianuarie, a fost desemnată câștigătoare o asociere de firme locale, cu EBens Blue Bau SRL lider de asociere. Contractul a fost semnat la finele lui februarie, iar lucrările vor începe efectiv pe 22 martie”, a precizat Blidariu, declara săptămâna trecută primarul Blidariu.
Constructorul a surprins pe toată lumea și a demarat lucrările la începutul acestei săptămâni. Dar cum graba nu este întotdeauna bună, muncitorii au reușit deja să spargă o rețea de apă. E de preferat ca aceasta să fie singura greșeală, și să fie doar o întâmplare izolată fără nicio legătură cu profesionalismul firmei constructoare.
Cum ar trebui să arate centrul finalizat
Valoarea lucrărilor, conform noului contract, este de 2.900.000 de lei, față de 4.900.000 de lei, cât era semnat de fosta administrație. Blidariu spune că această nouă valoare a contractului va aduce economii semnificative în bugetul municipalității.
Noul spațiu central va fi format din două trotuare pietonale și o alee pe care se va putea circula și auto, ocazional. Suprafața va fi pavată cu lespezi de piatră naturală. Spațiul va fi dotat cu mobilier urban: bănci, coșuri de gunoi, cișmele și jardiniere, fiind o copie a centrului istoric care a existat la Lugoj.
„Suprafața care va fi realizată conform noului contract va fi integral din piatră naturală, comparativ cu vechiul contract care prevedea doar beton pe cea mai mare parte a suprafeței. Pe partea carosabilă, grosimea pietrei naturale va fi de 10 cm, iar pe partea pietonală, de 8 cm”, a mai explicat primarul interimar.
Lucrările de refacere a pavajului din centrul orașului Lugoj s-au blocat după alegerile locale, când s-a schimbat conducerea Primăriei Lugoj. Noua conducere a constatat că proiectul începuse fără avizele necesare și fără mutarea unor rețele de gaz și electricitate, aflate în zonă. Locul a rămas decopertat și îngrădit în ultimii ani, perioadă în care edilii locali susțin că au încercat să obțină avizele necesare și să realizeze lucrările de subteran.
Administrație
O singură firmă vrea să repare Podul de Fier din Lugoj. Când încep lucrările și cât durează
S-a încheiat licitația pentru desemnarea unui constructor care să repare Podul de Fier din Lugoj, considerat o emblemă a orașului. O singură firmă și-a depus oferta, care în momentul de față se află în procedura de evaluare. Dacă îndeplinește toate condițiile, lucrările sunt programate să înceapă în luna iunie și vor dura circa 10 luni de zile. Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului, spune că traficul va fi blocat, dar nu pe toată această perioadă.
„În acest moment, este în curs de evaluare singura ofertă depusă, deci a fost depusă o singură ofertă. Estimăm că evaluarea se va finaliza în cursul săptămânii viitoare. În paralel, s-au făcut demersurile pentru desemnarea dirigintelui de șantier pentru acest obiectiv de investiții”, a declarat Blidariu.
Proiectul este finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” și are o valoare de 11,2 milioane de lei fără TVA. Cuprinde nu doar reabilitarea structurală a podului, ci și restaurarea celor patru clădiri-anexă, precum și implementarea unui sistem de iluminat arhitectural și refacerea instalațiilor existente. Podul de Fier, inaugurat în 1902, a devenit o parte integrantă a peisajului urban al Lugojului. În ultimele decenii, însă, a suferit degradări accentuate.
Administrație
Ultima strigare, poate acum e adevărat! Primăria anunță data exactă când încep lucrările pentru centrul Lugojului
Administrație
Luna aceasta încep lucrările de modernizare pe segmentul Lugoj-Timișoara Est. Termenul de execuție este estimat la 3 ani
Autoritățile au anunțat că din luna martie încep lucrărilor de modernizare pe segmentul Lugoj-Timișoara Est al Magistralei CFR București-Timișoara. Proiectul, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va aduce îmbunătățiri semnificative în infrastructura feroviară a României.
Cu o lungime de 54 de kilometri, acest tronson va fi modernizat pentru a permite trenurilor de călători să atingă o viteză maximă de 160 km/h, sporind eficiența și confortul călătoriei. Contractul pentru aceste lucrări a fost semnat cu un constructor din Spania, valoarea acestuia ridicându-se la aproape 2 miliarde de lei, iar autoritățile sunt hotărâte să respecte acest grafic strâns.
Această investiție face parte dintr-un proiect mai amplu, care vizează modernizarea a aproximativ 160 de kilometri de linie de tren între Caransebeș, Timișoara și Arad. Toate cele patru loturi au beneficiat de finanțare din PNRR.
- Sporto săptămână în urmă
CSM Lugoj bate fără drept de apel campioana și împarte primul loc cu Rapidul. Se anunță o ultimă etapă de foc VIDEO
- Actualitate7 zile în urmă
A făcut infarct la volan și s-a oprit cu mașina într-un parapet pe autostradă
- Politicăo săptămână în urmă
Guvernul aprobă calendarul alegerilor. Când începe oficial campania electorală
- Actualitateo săptămână în urmă
Avertizare de vreme severă, de la Administraţia de Meteorologie. Cele mai multe precipitații vor fi în vestul țării