Connect with us

Administrație

Primăria mai are patru zile să comunice Curţii de Conturi prejudiciul de la staţia de epurare

Publicat

în

Primăria Lugoj mai are timp până la sfârşitul acestei săptămâni să dea un răspuns Curţii de Conturi în legătură cu prejudiciul de la Curtea de Conturi. Concret, în controlul efectuat în 2017, auditorii au constatat mai multe probleme, atât în activitatea primăriei cât şi a instituţiilor şi direcţiilor subordonate: Casa de Cultură a Municipiului, Clubul Sportiv Municipal Lugoj şi Direcţia de Asistenţă Socială şi au stabilit ca recuperarea prejudiciului şi rezolvarea tuturor problemelor semnalate să se facă până la 30 iunie, anul acesta. Chiar dacă au mai rămas doar câteva zile, Primăria nu a comunicat Curţii de Conturi cum a rezolvat această solicitare şi nici despre ce prejudicii e vorba în cazurile menţionate mai sus.

RETIM

Preşedintele PNL Lugoj, Claudiu Buciu a postat pe pagina sa de Facebook, un mesaj în care susţine că cei Primăria Lugoj au întocmit un raport prin care susţin că nu există niciun prejudiciu în cazul Staţiei de Epurare, unde s-au cheltuit aproximativ 6.000.000 de euro şi obiectivul nu funcţionează.

“Direcţia Tehnică din primărie, în ciuda expertizei făcute chiar la solicitarea primăriei şi în ciuda faptului că staţia nu funcţionează de peste 6 ani (nu exista niciun proces verbal de punere în funcţiune) pregăteşte astăzi un raport prin care să certifice în fals că nu există niciun prejudiciu. Probabil, pentru ei, 6 milioane de euro sunt bani de buzunar. Aşteptăm să vedem cine va semna raportul Directiei Tehnice, pentru a şti cu privire la ce persoane vom sesiza autorităţile, raportat la acest nou fals”, spune Claudiu Buciu.

Autoliv angajează!

Preşedintele PNL Lugoj se arată mirat de faptul că, până în momentul de faţă, situaţia nu este anchetată de autorităţi.

„Cu toate că subiectul este dezbătut de ani de zile în presa locala, cu toate că Camera de Conturi Timiş a constatat realitatea cu privire la acest jaf, Poliţia Lugoj, Parchetul de pe lângă Judecatoria Lugoj, DNA Timişoara, şi orice alte instituţii care au obligaţia de a se autosesiza, preferă să se facă că nu văd nimic. Boldea şi PSD se pare că sunt mai mult protejaţi decat <<vânaţi>> de justitie…”, susţine Buciu

Sub ochii blânzi ai primăriei, constructorul şi-a bătut joc de investiţie

Expertiza la care face referire Buciu a fost întocmită chiar la comanda Primăriei Lugoj de către S.C. PREFCOM SRL, în luna iulie 2016 şi a scos la iveală mari probleme legate modul în care au fost executate lucrările. Raportul respectiv a fost făcut public de către consilierii locali Liviu Brînduşoni şi Marius Martinescu, iar în el specialiştii arată că multe din obiectivele prinse în contract nu au fost realizate, iar unele componente nici măcar nu au fost achiziţionate vreodată.

Ciudat e şi modul în care a decurs investiţia. Deşi în aprilie 2009, societatea Confort a câştigat licitaţia pentru modernizarea şi reabilitarea staţiei de epurare, pentru circa 19 milioane de lei, cu termen de finalizare în martie 2010, la doar trei ani, Primăria Lugoj semnează un nou contract cu aceeaşi societate care are ca obiectiv finalizarea şi remedierea oricărei defecţiuni. Pentru cel de-al doilea contract, Primăria mai plăteşte aproximativ 700 mii de lei, firmei patronate de Georgică Cornu, supranumit regale asfaltului din Banat.

Să nu credeţi că asta a rezolvat situaţia. La fel ca şi la primul contract s-a încheiat o anexă de obiecţiuni, adică lucrări neconforme sau care nu au fost executate deloc. Ciudat este că şi anexa cu obiecţiuni de la primul contract şi anexa de obiecţiuni de la cel de-al doilea contract au acelaşi termen de finalizare 25 aprilie 2013. Şi mai ciudat şi de neînţeles este cum de prima anexă de obiecţiuni are termen de finalizare după semnarea celui de-a doilea contract cu aceiaşi societate. Sau, cu alte cuvinte, de ce s-a mai semnat un contract atâta timp cât exista o anexă de obiecţiuni în termen?

Toate contractele şi anexele nu au rezolvat însă problemele. Aceste fapt este dovedit de raportul de expertiză întocmit de Prefcom

Punctual în acest raport se arată că:

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Buciu acuză că PSD întârzie din nou executarea lucrărilor pentru sensul giratoriu de pe centură. Cu încă doi ani!

Publicat

în

Într-o reacție fermă la anunțul lansării licitației pentru studiul de fezabilitate la sensul giratoriu de pe centura Lugojului, Claudiu Buciu a criticat demersurile PSD și pe Călin Dobra (despre care am scris aici)

RETIM

„După ce 12 ani (2008-2020) administrația PSD a Lugojului a ignorat total această problemă, în urmă cu trei ani și jumătate, atunci când PNL a preluat administrația Lugojului, am demarat imediat procedurile pentru construirea a două giratorii pe Centura Lugojului. Unul la intersecția cu Strada Tapiei și unul la intersecția cu Strada Hezerișului, ambele la fel de necesare. Pentru a putea realiza giratoriul de la intersecția cu Strada Tapiei, era nevoie de un teren suplimentar, teren care (pentru a evita îndelungile proceduri de expropriere) a fost cumpărat de consilierii locali ai PNL și donat Municipiului Lugoj.Apoi am solicitat avizul CNAIR. Doi ani de zile au durat procedurile până la obținerea avizului. Cine conducea CNAIR? Același Grindeanu. Același care în recenta campanie electorală ne anunța că va face el giratoriul… după ce doi ani ne-a blocat cu bună știință. Astăzi avem documentația tehnico-economică finalizată, putând începe imediat procedura de achiziție a proiectării și execuției lucrărilor”, a declarat Buciu.

În continuare, Buciu spune că prin preluare sensului și reluarea tuturor procedurilor, PSD doar întârzie din nou executarea lucrărilor.

Autoliv angajează!

„După ce încă din Decembrie 2022 avea semnat contractul de credit cu BEI pentru realizarea a 34 de giratorii pe teritoriul întregii țări, abia ieri a pornit licitațiile pentru întocmirea a 34 de Studii de Fezabilitate și Proiecte Tehnice pentru realizarea a tot atâtea sensuri giratorii. Termen de finalizare… cel puțin 18 luni. Apoi urmează licitațiile pentru execuția lucrărilor… Eficiență, nu glumă, ținând cont că 50% din finanțare era asigurată din decembrie 2022, restul de 50% urmând să fie alocați de Guvernul României. Giratoriul de la Lugoj (datorită Primăriei Municipiului Lugoj), era singura investiție (din cele 34) care avea deja documentația tehnico – economică finalizată și, în cazul nostru, se putea trece direct la licitarea proiectării și execuției (maximum 3 luni).
PSD preferă însă să ne pună în aceeași oală cu restul investițiilor care au bătut pasul pe loc și să ne ofere o altă așteptare de minimum doi ani de zile. Doar pentru a ne arăta cât de mult ne ignoră.
Nu mai contează câte accidente vor mai avea loc. Ori câți oameni nevinovați își vor mai pierde viața”, arată Buciu

Declarația lui Buciu vine în contextul în care competiția politică s-a intensificat în municipiul Lugoj și mai mult după alegerile locale.

Citiţi mai departe

Administrație

Un nou interimat în fruntea Primăriei Lugoj. Cine va conduce orașul până în octombrie

Publicat

în

Demisia primarului interimar, Bogdan Blidaru, care intră în vigoare la 1 iulie, va aduce o nouă conducere pentru Primăria Lugoj. Aceasta ar urma să asigure un interimat până în luna octombrie, când vor prelua mandatul noii aleși locali.

RETIM

„Săptămâna viitoare, joi, va exista o ședință ordinară a Consiliului Local, ședința ordinară pe luna iunie, iar unul dintre proiectele de hotărâre este acela de alegere a unui nou viceprimar al municipiului din cei 19 consilieri care formează astăzi Consiliul Local, până la 1 noiembrie. După ce va fi ales acel viceprimar prin votul consilierilor locali, desigur, va exista o predare mai mult formală de la mine către acel viceprimar care va prelua și atribuțiile de primar, conform ordinului prefectului”, ne-a declarat Bogdan Blidaru, primarul interimar încă în funcție al Lugojului.

Până în prezent, social-democrații lugojeni nu s-au arătat foarte dornici să preia conducerea interimară. Călin Dobra, președintele PSD Lugoj și candidatul care a câștigat alegerile pentru funcția de primar, i-a acuzat pe liberali că, prin demisiile date la 1 iulie, doresc doar să blocheze activitatea. În același timp, Dobra spune că PSD are oameni pregătiți în orice moment să preia funcțiile de pe care liberalii pleacă.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Centrul Lugojului nu e gata! Ce lucrări mai sunt de executat și când ar trebui să aibă loc recepția

Publicat

în

FOTO Florin Blaga

Reabilitarea centrului orașului Lugoj, pe primul tronson nu este finalizată. Chiar dacă se poate circula în zona care a fost închisă mai bine de patru ani, există o serie de deficiențe ș lucrări nefinalizate, sesizate deja de mulți dintre lugojeni pe rețelele de socializare. Reprezentanții administrației locale spun că proiectul e realizat în proporție de aproximativ 84%. Recepția finală este planificată pentru începutul lunii august.

RETIM

„Până la momentul recepției, mai sunt de executat câteva lucrări esențiale pentru a asigura finalizarea completă a proiectului. În următoarele săptămâni, se va realiza sigilarea rosturilor la nivelul planului de călcare și înlocuirea pavajului natural acolo unde este necesar. De asemenea, vor fi montate diverse echipamente propuse prin proiect. Printre acestea se numără panouri informative cu afișaj digital și panouri de informare pentru nevăzători, menite să îmbunătățească accesibilitatea și informarea publicului. Totodată, va fi instalată o stație de încărcare pentru trotinete electrice, contribuind la promovarea mijloacelor de transport ecologice. Va fi amplasată o cișmea, iar securitatea zonei va fi sporită prin montarea unor camere de supraveghere video. În plus, vor fi instalați bolarzi retractabili pentru a bloca accesul auto și cei doi stâlpi de iluminat de pe strada Bucegi, care vor completa modernizarea estetică și funcțională a centrului orașului”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Autoritățile locale susțin că toate activitățile vor fi încheiate la timp, redând orașului un centru modernizat și atractiv.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Reparațiile podului de la Tapia mai așteaptă. CJT nu a fost în stare nici să obțină avizele necesare

Publicat

în

Podul de la Tapia, construit în secolul al XVIII-lea, este închis oficial traficului din 23 noiembrie 2023. Decizia a fost luată după constatarea unei fisuri diagonale în structura de rezistență a podului, care punea în pericol siguranța celor care ar fi dorit să-l traverseze, existând un risc semnificativ de prăbușire, arată Tion.ro

RETIM

Traficul este deviat pe ruta varianta de ocolire a municipiului Lugoj – DN 6 – Criciova și retur, conform semnalizărilor instituite pe traseu, însă nimeni nu respectă această reglementare. Potrivit reprezentanților administrației județene, traficul va rămâne închis până la finalizarea lucrărilor de modernizare a podului.

În noiembrie anul trecut, Consiliul Județean Timiș declara că proiectul de refacere a podului se afla în faza de autorizație de construire. Acum, aceștia afirmă că urmează să fie desemnat un constructor pentru lucrările de modernizare.

Autoliv angajează!

„La podul de la Tapia, până în prezent s-au făcut documentațiile în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor necesare începerii lucrărilor. În prezent este în curs procedura de evaluare a ofertelor depuse pentru desemnarea constructorului”, au declarat, la solicitarea Tion, reprezentanții Consiliului Județean Timiș.

Construit în cadrul marelui proiect de sistematizare al Banatului al Imperiului Habsburgic, podul de la Tapia rămâne un element important al patrimoniului cultural, așteptând acum să fie restaurat pentru a putea fi utilizat din nou în condiții de siguranță

Citiţi mai departe

Cele mai citite