Connect with us

Administrație

Primăria mai are patru zile să comunice Curţii de Conturi prejudiciul de la staţia de epurare

Publicat

în

Primăria Lugoj mai are timp până la sfârşitul acestei săptămâni să dea un răspuns Curţii de Conturi în legătură cu prejudiciul de la Curtea de Conturi. Concret, în controlul efectuat în 2017, auditorii au constatat mai multe probleme, atât în activitatea primăriei cât şi a instituţiilor şi direcţiilor subordonate: Casa de Cultură a Municipiului, Clubul Sportiv Municipal Lugoj şi Direcţia de Asistenţă Socială şi au stabilit ca recuperarea prejudiciului şi rezolvarea tuturor problemelor semnalate să se facă până la 30 iunie, anul acesta. Chiar dacă au mai rămas doar câteva zile, Primăria nu a comunicat Curţii de Conturi cum a rezolvat această solicitare şi nici despre ce prejudicii e vorba în cazurile menţionate mai sus.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Preşedintele PNL Lugoj, Claudiu Buciu a postat pe pagina sa de Facebook, un mesaj în care susţine că cei Primăria Lugoj au întocmit un raport prin care susţin că nu există niciun prejudiciu în cazul Staţiei de Epurare, unde s-au cheltuit aproximativ 6.000.000 de euro şi obiectivul nu funcţionează.

“Direcţia Tehnică din primărie, în ciuda expertizei făcute chiar la solicitarea primăriei şi în ciuda faptului că staţia nu funcţionează de peste 6 ani (nu exista niciun proces verbal de punere în funcţiune) pregăteşte astăzi un raport prin care să certifice în fals că nu există niciun prejudiciu. Probabil, pentru ei, 6 milioane de euro sunt bani de buzunar. Aşteptăm să vedem cine va semna raportul Directiei Tehnice, pentru a şti cu privire la ce persoane vom sesiza autorităţile, raportat la acest nou fals”, spune Claudiu Buciu.

Preşedintele PNL Lugoj se arată mirat de faptul că, până în momentul de faţă, situaţia nu este anchetată de autorităţi.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

„Cu toate că subiectul este dezbătut de ani de zile în presa locala, cu toate că Camera de Conturi Timiş a constatat realitatea cu privire la acest jaf, Poliţia Lugoj, Parchetul de pe lângă Judecatoria Lugoj, DNA Timişoara, şi orice alte instituţii care au obligaţia de a se autosesiza, preferă să se facă că nu văd nimic. Boldea şi PSD se pare că sunt mai mult protejaţi decat <<vânaţi>> de justitie…”, susţine Buciu

Sub ochii blânzi ai primăriei, constructorul şi-a bătut joc de investiţie

Expertiza la care face referire Buciu a fost întocmită chiar la comanda Primăriei Lugoj de către S.C. PREFCOM SRL, în luna iulie 2016 şi a scos la iveală mari probleme legate modul în care au fost executate lucrările. Raportul respectiv a fost făcut public de către consilierii locali Liviu Brînduşoni şi Marius Martinescu, iar în el specialiştii arată că multe din obiectivele prinse în contract nu au fost realizate, iar unele componente nici măcar nu au fost achiziţionate vreodată.

Ciudat e şi modul în care a decurs investiţia. Deşi în aprilie 2009, societatea Confort a câştigat licitaţia pentru modernizarea şi reabilitarea staţiei de epurare, pentru circa 19 milioane de lei, cu termen de finalizare în martie 2010, la doar trei ani, Primăria Lugoj semnează un nou contract cu aceeaşi societate care are ca obiectiv finalizarea şi remedierea oricărei defecţiuni. Pentru cel de-al doilea contract, Primăria mai plăteşte aproximativ 700 mii de lei, firmei patronate de Georgică Cornu, supranumit regale asfaltului din Banat.

Să nu credeţi că asta a rezolvat situaţia. La fel ca şi la primul contract s-a încheiat o anexă de obiecţiuni, adică lucrări neconforme sau care nu au fost executate deloc. Ciudat este că şi anexa cu obiecţiuni de la primul contract şi anexa de obiecţiuni de la cel de-al doilea contract au acelaşi termen de finalizare 25 aprilie 2013. Şi mai ciudat şi de neînţeles este cum de prima anexă de obiecţiuni are termen de finalizare după semnarea celui de-a doilea contract cu aceiaşi societate. Sau, cu alte cuvinte, de ce s-a mai semnat un contract atâta timp cât exista o anexă de obiecţiuni în termen?

Toate contractele şi anexele nu au rezolvat însă problemele. Aceste fapt este dovedit de raportul de expertiză întocmit de Prefcom

Punctual în acest raport se arată că:

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria și Retim îi așteaptă pe copii, la o acțiune educativă în Parcul George Enescu

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj, Adid Timiș și Retim Ecologic Services S.A. vă așteaptă sâmbătă, 18 septembrie 2021, în intervalul orar 10.00 – 12.00 în Parcul George Enescu din Lugoj, la o serie de activități educative dedicate copiilor.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Organizatorii acestui eveniment, vin cu informații relevante privind gestionarea deșeurilor, respectiv realizarea procesului de colectare separată în vederea reciclării și încurajarea reutilizării acestora. Aceștia au pregătit pentru copii o serie de activități educative și recreative, după cum urmează: un test rapid de cunoștințe ecologice realizat pe platforma kahoot și un atelier inedit de pictură în cadrul căruia se vor decora sacoșe de bumbac reutilizabile, pe care cei mici le vor păstra.

„Prin aceste activități de educație ecologică sperăm să dezvoltăm și să consolidăm comportamente responsabile și prietenoase cu mediul. Sunt așteptați cât mai mulți copii la standul din Parcul George Enescu, pentru acumulare de noi cunoștințe, distracție, voie bună și multe premii surpriză”, au anunțat organizatorii.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

Avarie majoră la o magistrală de apă din Lugoj. Uzinele sunt oprite

Publicat

în

Lugojul trece printr-o avarie majoră, la rețeaua de apă. Acvilian Belințan, directorul societății Meridian a declarat pentru Lugojeanul.ro, că a cedat magistrala de apă a de pe str. Brândușelor.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„S-a spart magistrala de 450, de pe Brândușelor, până pe 13 Decembrie. Uzinele au picat amândouă, pentru că pompele nu pot duce pierderile ce le avem aici. S-a deschis undeva la 3 metri din asfalt. Momentan încercăm să izolăm partea aceasta de oraș, dar vanele nu închid. După ce reușim să închidem vanele, repornim uzinele, dar nu pot face față. Magistrala încercăm să o reparăm până mâine la prânz”, a declarat Belințan.

Directorul Meridian a mai spus că pentru o parte din oraș nu va fi apă până la mâine la prânz, iar în restul orașului presiunea va fi extrem de scăzută.

 

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj reziliază contractul cu antreprenorul care execută lucrările în centrul orașului

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu a anunțat că va rezilia contractul cu constructorul care trebuia să reabiliteze primul tronson din centrul orașului Lugoj. Demersul vine chiar în urma solicitării antreprenorului, care nu mai dorește să realizeze lucrarea cu aceeași bani, pentru care a câștigat licitația. Astăzi, reprezentanții Primăriei și cei ai constructorului se întâlnesc pentru a evalua nivelul și costurile lucrărilor executate.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„Antreprenorul general spune că prețurile au crescut foarte mult și ne-a comunicat intenția de a rezilia contractul și a făcut o solicitare în acest sens. Practic contractul este denunțat unilateral de către antreprenor. Urmează să ne întâlnim pentru a evalua o situație finală a lucrărilor executate și a materialelor existente pe șantier. Vom plăti tot ce s-a executat la zi, vom face un proces-verbal de recepție parțială și vom face un proces-verbal de reziliere a contractului.”, a declarat Claudiu Buciu.

Primarul Lugojului spune că s-a întâlnit și cu proiectantul lucrărilor și a fost schimbată soluția de execuție, astfel că vor fi scoase la licitație toate cele trei tronsoane, cu bani care se vor obține dintr-o finanțare europeană.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Administrație

Proiect pe bani europeni de șase milioane de euro pentru parcurile și malurile Lugojului

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Spitalul din Lugoj nu este singurul proiect mare care va fi realizat în oraș pe fonduri europene. Un alt proiect despre care administrația vorbește este legat de parcurile și malurile Timișului. Potrivit conducerii administrației locale, investiția va fi una importantă, de aproximativ 6 milioane de euro.

“Se refac parcurile integral pe fonduri europene. Este vorba despre un proiect gigant, care va cuprinde toate spațiile verzi importante din oraș, dar și malurile care nu au fost puse până acum în valoare”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

În proiect sunt cuprinse toate parcurile mari din oraș, Ștrand, Copiilor, Cornet, George Enescu, dar și malurile Timișului, între pasarela din Cotu Mic și Podul de Fier. Proiectarea va costa 740.000 de lei, iar suma alocată pentru proiectul în sine se va ridica la 5.950.000 de lei.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite