Connect with us

Administrație

De ce se inundă Lugojul, după fiecare ploaie puternică. Francisc Boldea: “Așa e peste tot în lume”

Publicat

în

Primarul susține că problemele pe care Lugojul le are cu străzile care se inundă la ploile mai puternice sunt și în alte locuri din lume, pentru că „nimeni nu face canalizări care să facă față la calamități”

Meniul zilei, Octavian

“Conducta de canalizare a Lugojului are diametrul între 1,2 şi 1,5 m. Distanţa până la staţia de epurare este de 9 km. Nu există în lume cineva să facă diametrul mai mare că nu ar avea cădere. Am văzut, la televizor, în Statele Unite, în Maryland, le-a luat mașinile de pe stradă, pentru că nimeni nu poate să facă canalizarea pentru calamitate. Nu încape apa pe conducta de canalizare. Sunt patru locuri vulnerabile în municipiul Lugoj: Spl. Coposu, A.C. Popovici, Episcop Bălan şi Mărăsești. Și pe un mal și pe altul, totul se datorează faptului că pe magistrala de 1,20 nu încape apa, chiar dacă noi o tragem cu pompa, tot durează un timp, în care creşte nivelul apei în oraş pentru că nu încape toată în conductă. Jumătate de oră durează, după care se duce toată apa şi nu mai e nicio inundaţie în oraş”, susține Francisc Boldea.

Primarul Lugojului a declarat că cei de la Apele Române nu i-au dat voie să străpungă digul de pe malurile Timișului, pe Splaiul Coposu și vizavi pe Splaiul Brediceanu, pentru a pune o conductă cu pompe și cu supapă cu sens unic, pe care să elimine apa de ploaie de pe străzi. În momentul de față Primăria Lugoj lucrează la un alt proiect pe care să-l propună celor de la Apele Române. „Să facem o refulare, care să iasă pe dig cu supapă de sens unic și vană și să băgăm din 30 în 30 de m câte un gaigar care să tragă apa și sa o dea peste dig”, spune primarul.

Conducte vechi și colmatate

Boldea este contrazis, însă, de fostul primar al Lugojului, Marius Martinescu, care susține că alta este cauza inundaților tot mai dese de pe străzile municipiului.

RETIM

“Îmi amintesc o ultimă discuție cu Boldea de prin anul 2010, cand l-am întrebat de ce nu vrea să înlocuiască conductele de apă și canalizare, deși banii erau aprobați de Guvern. Răspunsul a venit imediat : <<Tot ce se face sub pământ nu aduce voturi!>>. Acum după 10 ani, cu singura lui grijă, de a avea voturi, concluziile se văd. Rețelele de apă sunt praf, deși banii erau din 2007. Boldea a cheltuit 29 de milioane lei, iar după 10 ani de lucrări haotice lugojenii plătesc pierderi de apa de 65%! Rețelele de canal sunt praf, nu s-au înlocuit cele din zonele critice, iar secțiunea necolmatată în conductele magistrale este între 30-35%. Efectele se văd și produc suferință și pagube pentru lugojeni”, arată Martinescu.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj are 5,5 milioane de lei, din care vrea să cumpere mai multe clădiri din oraș

Publicat

în

Consilierii locali au aprobat alocarea a 5,5 milioane de lei pentru achiziția mai multor imobile din Lugoj. Unul dintre acestea este cel care găzduiește Casa de Cultură a Sindicatelor, unde primarul Claudiu Buciu a declarat că s-a început o corespondență cu marile confederații sindicale, care dețin în proprietate imobilul și se așteaptă răspunsul acestora la oferta Primăriei Lugoj.

Meniul zilei, Octavian

O altă clădire „celebră” și terenul aferent, pe care Primăria ar vrea să și-o treacă  în proprietate este Unitate A, a fostei Intreprinderi Textile Lugoj. Primarul Lugojului spune că, aici, ar urma să funcționeze sediul celor trei noi societăți ale consiliului local: cea de apă și canal, cea de salubritate și cea de administrare a patrimoniului public.

Tot din banii menționați mai sus, primarul mai speră să achiziționeze și clădirile actualei societăți Meridian 22, care sunt în executare silită din cauza datoriilor și vor fi scoase la licitație, clădirile de pe Insula din Cotu Mic, cu care Meridianul a garantat un împrumut bancar, dar și terenurile aferente Școlii Generale nr.1.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii locali din Lugoj își cumpără tablete de 40 de mii de lei. „Facem economie la hârtie”

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni vor avea tablete pe care să-și descarce documentele necesare desfășurării activității din cadrul Consiliului Local Municipal Lugoj. Achiziția acestor tablete se va face cu bani de la bugetul local, la o valoare estimată de 40 de mii de lei. În ședința, de joi, 6 mai, când s-a aprobat bugetul local, un consilier a cerut ca acești bani să fie direcționați către alte cheltuieli. Este vorba despre Paul David, de la USR, care a considerat că fiecare consilier își poate asigura suportul electronic pentru a lucra în sistem online.

Meniul zilei, Octavian

„Acei bani pentru tablete, se pot redirecționa spre altceva, deoarece după cum se vede cu toți ne putem conecta la ședință și să ne citim toate documentele. Din punctul meu de vedere aș prefera ca acei bani să fie cheltuiți pentru altceva, pentru premierea copiilor sau orice altceva”, a spus David.

Viceprimarul Bogdan Blidariu a răspuns solicitării și a spus că decizia fost luată după discuțiile cu mai mulți consilieri locali, care au cerut astfel de dispozitive, acestea urmând să fie folosite și în momentul în care ședințele nu se vor mai ține în sistem online, pentru descărcarea proiectelor de hotărâre și arhivarea lor. În felul acesta se renunță la tipărirea acestora și transmiterea pe suport de hârtie, pentru fiecare consilier în parte. Blidariu a anunțat că grupul de consilieri PNL nu va vota amendamentul lui David. De altfel, acest amendament a fost respins, iar achiziția va fi făcută în zilele următoare.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii locali votează bugetul pentru anul 2021

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni se întâlnesc astăzi, 6 mai, de la ora 14.00, în ședință extraordinară pentru aprobarea bugetului local. Bugetul pentru 2021 este dedicat în mare parte achizițiilor de utilaje și a documentațiilor pentru accesarea de proiecte europene. De exemplu, anul acesta, Primăria va cheltui peste 12,5 milioane de lei pentru documentațiile necesare acestor proiecte și încă 12 milioane de lei pentru achiziția utilajelor, o parte dintre acestea urmând să fie cumpărate în leasing.

Meniul zilei, Octavian

De exemplu vor fi achiziționate: 10 autobuze second-hand, patru microbuze pentru transport școlar, două buldoexcavatoare, trei miniexcavatoare, o volă, un utilaj de curățare a rețelelor de canalizare, un echipament pentru compactarea solului etc.

În privința documentațiilor necesare pentru demararea unor proiecte, administrația locală a prins bani pentru: o nouă stație de epurare, pentru o uzină de apă nouă, pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare, pentru reabilitarea clădirilor unor școli și licee în oraș, pentru construcția de școli, grădinițe și creșe, pentru construcția a 12 ateliere și laboratoare pentru școlile profesionale, pentru noul spital, pentru construcția unui complex sportiv la fostul hipodrom, pentru încă o porțiune a șoselei de centură, între strada Buziașului și Caransebeșului, pentru un sens giratoriu pe strada Tapiei și unul la Universitate, pentru o autogară și un depou de autobuze, pentru noul parc industrial de pe str. Timișoarei, pentru un parc fotovoltaic de 60 de hectare, pentru o parcare supraetajată în spatele fostei prefecturi etc.

Sursele de finanțare pentru realizarea acestor obiective, după finalizarea documentațiilor, vor fi bugetul local, finanțările europene și guvernamentale și împrumuturi bancare.

RETIM

În total 30 de milioane de lei vor fi cheltuiți pentru continuarea de lucrări rămase nefinalizate, dar contractate de fosta administrație, și încă 30 de milioane pentru investiții noi. Aici, primarul a dat exemplu reabilitarea rețelelor de apă, realizarea branșamentelor, continuare lucrărilor la PRO Arte, reabilitare pasajul pietonal Mocioni etc.

Citiţi mai departe

Administrație

Aproape două milioane de lei pentru firmele noi, de la Consiliul Local Lugoj

Publicat

în

Aproape două milioane de lei va transfera Consiliul Local Lugoj, din bugetul local, în conturile celor trei firme noi, care vor asigura serviciile de transport în comun, salubritate, apă și canal la Lugoj. Primarul Claudiu Buciu spune că banii sunt necesari pentru ca cele trei firme, care aparțin consiliului local, să aibă de unde să plătească salarii și să poată funcționa până încep să facă primele încasări.

Meniul zilei, Octavian

„Așa cum știți am înființat două societăți comerciale și urmează să o înființăm și pe a treia, pentru gestionarea activităților esențiale, de bază, pentru municipiul nostru, respectiv o societatea care să se ocupe de infrastructura de apă canal, una care să se ocupe transportul în comun și una care va administra patrimoniul imobiliar și alte activități de importanță gospodărească ale municipiului. În acest scop, pentru că aceste societăți nu pot avea venituri din primele zile de funcționare, am prevăzut, de la bugetul local, ca și capital social, 1 milion pentru societatea de apă și canal, 500 de mii de lei pentru societatea de transport și 250 de mii de lei pentru societatea de administrare a patrimoniului. Acești bani sunt pentru plata salariilor și pentru achiziția de materiale și echipamente necesare funcționării, pentru început”, a declarat primarul Claudiu Buciu.

Unele dintre firmele nou înființate vor prelua o parte din angajații fostului Meridian, societatea de apă și canal, dar și a serviciului public de salubritate, care nu are licență și nu mai poate funcționa.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite