Connect with us

Administrație

De ce se inundă Lugojul, după fiecare ploaie puternică. Francisc Boldea: “Așa e peste tot în lume”

Publicat

în

Primarul susține că problemele pe care Lugojul le are cu străzile care se inundă la ploile mai puternice sunt și în alte locuri din lume, pentru că „nimeni nu face canalizări care să facă față la calamități”

RETIM

“Conducta de canalizare a Lugojului are diametrul între 1,2 şi 1,5 m. Distanţa până la staţia de epurare este de 9 km. Nu există în lume cineva să facă diametrul mai mare că nu ar avea cădere. Am văzut, la televizor, în Statele Unite, în Maryland, le-a luat mașinile de pe stradă, pentru că nimeni nu poate să facă canalizarea pentru calamitate. Nu încape apa pe conducta de canalizare. Sunt patru locuri vulnerabile în municipiul Lugoj: Spl. Coposu, A.C. Popovici, Episcop Bălan şi Mărăsești. Și pe un mal și pe altul, totul se datorează faptului că pe magistrala de 1,20 nu încape apa, chiar dacă noi o tragem cu pompa, tot durează un timp, în care creşte nivelul apei în oraş pentru că nu încape toată în conductă. Jumătate de oră durează, după care se duce toată apa şi nu mai e nicio inundaţie în oraş”, susține Francisc Boldea.

Primarul Lugojului a declarat că cei de la Apele Române nu i-au dat voie să străpungă digul de pe malurile Timișului, pe Splaiul Coposu și vizavi pe Splaiul Brediceanu, pentru a pune o conductă cu pompe și cu supapă cu sens unic, pe care să elimine apa de ploaie de pe străzi. În momentul de față Primăria Lugoj lucrează la un alt proiect pe care să-l propună celor de la Apele Române. „Să facem o refulare, care să iasă pe dig cu supapă de sens unic și vană și să băgăm din 30 în 30 de m câte un gaigar care să tragă apa și sa o dea peste dig”, spune primarul.

Autoliv angajează!

Conducte vechi și colmatate

Boldea este contrazis, însă, de fostul primar al Lugojului, Marius Martinescu, care susține că alta este cauza inundaților tot mai dese de pe străzile municipiului.

“Îmi amintesc o ultimă discuție cu Boldea de prin anul 2010, cand l-am întrebat de ce nu vrea să înlocuiască conductele de apă și canalizare, deși banii erau aprobați de Guvern. Răspunsul a venit imediat : <<Tot ce se face sub pământ nu aduce voturi!>>. Acum după 10 ani, cu singura lui grijă, de a avea voturi, concluziile se văd. Rețelele de apă sunt praf, deși banii erau din 2007. Boldea a cheltuit 29 de milioane lei, iar după 10 ani de lucrări haotice lugojenii plătesc pierderi de apa de 65%! Rețelele de canal sunt praf, nu s-au înlocuit cele din zonele critice, iar secțiunea necolmatată în conductele magistrale este între 30-35%. Efectele se văd și produc suferință și pagube pentru lugojeni”, arată Martinescu.

1 Comment

1 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Buciu acuză că PSD întârzie din nou executarea lucrărilor pentru sensul giratoriu de pe centură. Cu încă doi ani!

Publicat

în

Într-o reacție fermă la anunțul lansării licitației pentru studiul de fezabilitate la sensul giratoriu de pe centura Lugojului, Claudiu Buciu a criticat demersurile PSD și pe Călin Dobra (despre care am scris aici)

RETIM

„După ce 12 ani (2008-2020) administrația PSD a Lugojului a ignorat total această problemă, în urmă cu trei ani și jumătate, atunci când PNL a preluat administrația Lugojului, am demarat imediat procedurile pentru construirea a două giratorii pe Centura Lugojului. Unul la intersecția cu Strada Tapiei și unul la intersecția cu Strada Hezerișului, ambele la fel de necesare. Pentru a putea realiza giratoriul de la intersecția cu Strada Tapiei, era nevoie de un teren suplimentar, teren care (pentru a evita îndelungile proceduri de expropriere) a fost cumpărat de consilierii locali ai PNL și donat Municipiului Lugoj.Apoi am solicitat avizul CNAIR. Doi ani de zile au durat procedurile până la obținerea avizului. Cine conducea CNAIR? Același Grindeanu. Același care în recenta campanie electorală ne anunța că va face el giratoriul… după ce doi ani ne-a blocat cu bună știință. Astăzi avem documentația tehnico-economică finalizată, putând începe imediat procedura de achiziție a proiectării și execuției lucrărilor”, a declarat Buciu.

În continuare, Buciu spune că prin preluare sensului și reluarea tuturor procedurilor, PSD doar întârzie din nou executarea lucrărilor.

Autoliv angajează!

„După ce încă din Decembrie 2022 avea semnat contractul de credit cu BEI pentru realizarea a 34 de giratorii pe teritoriul întregii țări, abia ieri a pornit licitațiile pentru întocmirea a 34 de Studii de Fezabilitate și Proiecte Tehnice pentru realizarea a tot atâtea sensuri giratorii. Termen de finalizare… cel puțin 18 luni. Apoi urmează licitațiile pentru execuția lucrărilor… Eficiență, nu glumă, ținând cont că 50% din finanțare era asigurată din decembrie 2022, restul de 50% urmând să fie alocați de Guvernul României. Giratoriul de la Lugoj (datorită Primăriei Municipiului Lugoj), era singura investiție (din cele 34) care avea deja documentația tehnico – economică finalizată și, în cazul nostru, se putea trece direct la licitarea proiectării și execuției (maximum 3 luni).
PSD preferă însă să ne pună în aceeași oală cu restul investițiilor care au bătut pasul pe loc și să ne ofere o altă așteptare de minimum doi ani de zile. Doar pentru a ne arăta cât de mult ne ignoră.
Nu mai contează câte accidente vor mai avea loc. Ori câți oameni nevinovați își vor mai pierde viața”, arată Buciu

Declarația lui Buciu vine în contextul în care competiția politică s-a intensificat în municipiul Lugoj și mai mult după alegerile locale.

Citiţi mai departe

Administrație

Un nou interimat în fruntea Primăriei Lugoj. Cine va conduce orașul până în octombrie

Publicat

în

Demisia primarului interimar, Bogdan Blidaru, care intră în vigoare la 1 iulie, va aduce o nouă conducere pentru Primăria Lugoj. Aceasta ar urma să asigure un interimat până în luna octombrie, când vor prelua mandatul noii aleși locali.

RETIM

„Săptămâna viitoare, joi, va exista o ședință ordinară a Consiliului Local, ședința ordinară pe luna iunie, iar unul dintre proiectele de hotărâre este acela de alegere a unui nou viceprimar al municipiului din cei 19 consilieri care formează astăzi Consiliul Local, până la 1 noiembrie. După ce va fi ales acel viceprimar prin votul consilierilor locali, desigur, va exista o predare mai mult formală de la mine către acel viceprimar care va prelua și atribuțiile de primar, conform ordinului prefectului”, ne-a declarat Bogdan Blidaru, primarul interimar încă în funcție al Lugojului.

Până în prezent, social-democrații lugojeni nu s-au arătat foarte dornici să preia conducerea interimară. Călin Dobra, președintele PSD Lugoj și candidatul care a câștigat alegerile pentru funcția de primar, i-a acuzat pe liberali că, prin demisiile date la 1 iulie, doresc doar să blocheze activitatea. În același timp, Dobra spune că PSD are oameni pregătiți în orice moment să preia funcțiile de pe care liberalii pleacă.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Centrul Lugojului nu e gata! Ce lucrări mai sunt de executat și când ar trebui să aibă loc recepția

Publicat

în

FOTO Florin Blaga

Reabilitarea centrului orașului Lugoj, pe primul tronson nu este finalizată. Chiar dacă se poate circula în zona care a fost închisă mai bine de patru ani, există o serie de deficiențe ș lucrări nefinalizate, sesizate deja de mulți dintre lugojeni pe rețelele de socializare. Reprezentanții administrației locale spun că proiectul e realizat în proporție de aproximativ 84%. Recepția finală este planificată pentru începutul lunii august.

RETIM

„Până la momentul recepției, mai sunt de executat câteva lucrări esențiale pentru a asigura finalizarea completă a proiectului. În următoarele săptămâni, se va realiza sigilarea rosturilor la nivelul planului de călcare și înlocuirea pavajului natural acolo unde este necesar. De asemenea, vor fi montate diverse echipamente propuse prin proiect. Printre acestea se numără panouri informative cu afișaj digital și panouri de informare pentru nevăzători, menite să îmbunătățească accesibilitatea și informarea publicului. Totodată, va fi instalată o stație de încărcare pentru trotinete electrice, contribuind la promovarea mijloacelor de transport ecologice. Va fi amplasată o cișmea, iar securitatea zonei va fi sporită prin montarea unor camere de supraveghere video. În plus, vor fi instalați bolarzi retractabili pentru a bloca accesul auto și cei doi stâlpi de iluminat de pe strada Bucegi, care vor completa modernizarea estetică și funcțională a centrului orașului”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Autoritățile locale susțin că toate activitățile vor fi încheiate la timp, redând orașului un centru modernizat și atractiv.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Reparațiile podului de la Tapia mai așteaptă. CJT nu a fost în stare nici să obțină avizele necesare

Publicat

în

Podul de la Tapia, construit în secolul al XVIII-lea, este închis oficial traficului din 23 noiembrie 2023. Decizia a fost luată după constatarea unei fisuri diagonale în structura de rezistență a podului, care punea în pericol siguranța celor care ar fi dorit să-l traverseze, existând un risc semnificativ de prăbușire, arată Tion.ro

RETIM

Traficul este deviat pe ruta varianta de ocolire a municipiului Lugoj – DN 6 – Criciova și retur, conform semnalizărilor instituite pe traseu, însă nimeni nu respectă această reglementare. Potrivit reprezentanților administrației județene, traficul va rămâne închis până la finalizarea lucrărilor de modernizare a podului.

În noiembrie anul trecut, Consiliul Județean Timiș declara că proiectul de refacere a podului se afla în faza de autorizație de construire. Acum, aceștia afirmă că urmează să fie desemnat un constructor pentru lucrările de modernizare.

Autoliv angajează!

„La podul de la Tapia, până în prezent s-au făcut documentațiile în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor necesare începerii lucrărilor. În prezent este în curs procedura de evaluare a ofertelor depuse pentru desemnarea constructorului”, au declarat, la solicitarea Tion, reprezentanții Consiliului Județean Timiș.

Construit în cadrul marelui proiect de sistematizare al Banatului al Imperiului Habsburgic, podul de la Tapia rămâne un element important al patrimoniului cultural, așteptând acum să fie restaurat pentru a putea fi utilizat din nou în condiții de siguranță

Citiţi mai departe

Cele mai citite