Connect with us


Administrație

Administraţia Lugojului, aproape de colaps. Serviciul de apă şi canalizare ar putea să rămână fără operator

Publicat

în

Una dintre cele mai mari probleme ale administraţiei Boldea, staţia de epurarea ar putea să ducă Lugojului într-o situaţie fără precedent. Serviciul de apă şi canalizare, administrat în prezent de către Meridian 22, societate a Consiliului Local Lugoj, va fi scos la licitaţie.

RETIM

Problemele mari care încă se înregistrează la staţia de epurare fac pe orice operator să stea deoparte de acest serviciu. Chiar şi conducerea Meridian, care încasează în această perioadă amenzi după amenzi, din cauză că staţia nu este funcţională, se gândeşte dacă va accepta participarea la licitaţie sub o asemenea formă.

“E o decizie pe care trebuie să o ia Consiliul de Administraţie, eu nu pot să-mi asum singur o asemenea decizie”,a declarat pentru Lugojeanul, directorul general al societăţii, Iosif Groza. De altfel zilele trecute, Meridian a cerut clarificări faţă de condiţiile legate de staţia de epurare, trecute în caietul de sarcini.

“Da, am cerut nişte lămuriri. Sunt două lucruri care se bat cap în cap. La unul din puncte spune că sarcina de a pune în funcţiune staţia de epurare este a Primăriei Lugoj, la alt punct spune că în termen de 90 de zile, societatea care câştigă licitaţia trebuie să intre în parametri normali ai staţiei. Ori, dacă ei nu o pun în funcţiune în cele 90 de zile, noi nu putem atinge parametrii aceia. Pentru asta am avut nedumeriri, care le are oricine vrea să participe la licitaţie”, spune Groza.

Contrar celor spuse de primarul Francisc Boldea, directorul Meridian confirmă ca staţia nu este funcţională decât în treapta mecanică şi susţine că Meridian nu are posibilitatea să aducă staţia la staţia de epurarea la starea necesară. “Acolo necesită mulţi bani. Dar primăria are un contract cu o firmă care să o pună în funcţiune şi să atingă parametri. Acolo, încă nu e gata investiţia. Nu există recepţie finală şi nu există punere în funcţiune. Eu spun realitatea, nu mă interesează politica. Scrie clar că Meridian a preluat treapta mecanică şi restul obiectivului spre pază şi în custodie”, a declarat directorul Meridian 22.

PNL îl acuză pe primar că a falsificat o decizie a Consiliului Local

De altfel, zilele trecute, într-o postare pe Facebook, Claudiu Buciu, preşedintele PNL Lugoj îl acuza pe primarul Francisc Boldea că a falsificat decizia Consiliului Local privind organizarea licitaţiei, eliminând aspecte importante pe care consilierii le-au stabilit pentru caietul de sarcini. Printre aceste şi cele legate de staţia de epurare.

“Licitaţia pentru concesionarea serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare se va desfaşura având la baza falsificarea documentelor aprobate de Consiliul Local al Municipiului Lugoj in data de 15 martie 2018, prin Hotararea numarul 38. Din patru criterii de atribuire, aprobate de către Consiliul Local, Boldea a lasat doar trei.

În timp ce Consiliul Local a votat un criteriu care asigură calitatea serviciilor prestate (în baza unor indici de performanţă ai viitorului operator), Boldea l-a eliminat complet!!! În timp ce termenul de mobilizare în cazul avariilor trebuia să fie o condiţie obligatorie (adică intervenţiile să fie făcute pe loc, imediat ce au fost sesizate avariile), Boldea a transformat-o într-o opţiune la îndemâna viitorului operator, diminuandu-i importanţa în stabilirea câştigătorului licitaţiei.

În timp ce Consiliul Local a stabilit ca ponderea redeventei este de 20% în punctajul final, Boldea a decis singur ca ponderea redevenţei va fi de 50%!!! Nu este important cât va încasa primăria de la viitorul operator, ci cât de bine îşi va face acesta treaba şi cât de mici vor fi tarifele pe care le vor plăti lugojenii. Până acum Meridianul nu a plătit redevente semnificative către primarie, fiind, în realitate în pierdere.

La fel, Consiliul Local a stabilit ca viitorul operator trebuie să preia o parte din riscurile activităţii de exploatare (10%). Criteriul a fost însa eliminat de către Boldea, probabil pentru că Staţia de Epurare nu poate fi pusă în funcţiune, fapt pentru care niciun potenţial ofertant nu vrea să fie scos ţap ispăşitor.

In mod similar, fara a fi aprobat de Consiliul Local, a fost introdusa obligativitatea procesarii unei cantitati de 400.000 de mc/luna în timp ce Meridianul facturează doar aproximativ 150.000 de mc/luna, fapt ce ne obligă să înregistrăm în continuare pierderi de 65%, pierderi ce se regăsesc în tarifele pe care le plătesc lugojenii. In mod totalmente ilegal, Boldea „comandă“ în mod conştient, procesarea unei cantităţi triple faţă de ceea ce se consuma în prezent, în Lugoj!”, arată Claudiu Buciu.

Primăria replică prin comunicate de presă

Francisc Boldea se apără printr-un comunicat de presă, trimis ca replică la postarea preşedintelui PNL.

“Prin HCL 38/15.03.2018 referitoare la aprobarea documentației privind stabilirea modalității de gestiune, aprobarea studiului de oportunitate, caietului de sarcini și contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj s-a aprobat și fișa de date a achiziției.

Fișa de date a achiziției  nu face parte dintre documentele care se aprobă de către Consiliul Local și a fost supusă aprobării Consiliului Local la solicitarea expresă a consilierilor PNL. Singura autoritate în măsură să aprobe Fișa de date a achiziției este însă Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Primăria Municipiului Lugoj a depus la ANAP Fișa de date a achiziției exact în varianta aprobată de către Consiliul Local. ANAP a respins însă succesiv de patru ori în datele de 20.04.2018, 27.04.2018, 10.05.2018 și 15.05.2018 Fișa de date a achiziției, solicitând modificări ale acesteia privind ponderea criteriilor de atribuire, ba chiar eliminarea unuia dintre criteriile stabilite de noi inițial. În acest sens criteriul privind preluarea riscurilor pentru care în Fișa de date a achiziției  avea alocată o pondere de 10% a fost eliminat la recomandarea ANAP ca nefiind un factor de evaluare relevant în atribuirea contractului.

În ceea ce privește creșterea de la 20% la 50% a ponderii criteriului privind redevența menționăm că Autoritatea Contractantă va folosi redevența pentru lucrări de investiții în rețeaua de apă canal, ANAP considerând acest apect ca fiind foarte relevant și solicitând mărirea corespunzătoare a ponderii acestui criteriu.

În Fișa de date a achiziției am alocat inițial componentei tehnice o pondere de 40 %. ANAP a considerat ca acest factor nu poate depăși 10% ca pondere pentru a nu distorsiona rezultatul procedurii. Tot la componenta tehnică ANAP a stabilit că Timpul de rezolvare al sesizărilor/reclamațiilor se va elimina pentru că Autoritatea Contractantă are posibilitatea impunerii la nivelul contractului a unor clauze referitoare la Timpul de rezolvare a sesizărilor/reclamațiilor și deci nu poate fi un criteriu de atribuire.

În fișa finală de date a achiziției întocmită cu respectarea tuturor recomandărilor și solicitărilor ANAP care a fost aprobată de către ANAP în data de 21.05.2018, nu a fost introdusă obligativitatea procesării unei cantități de apă de 400.000 mc pe lună, așa cum, în mod complet tendențios și neadevărat, se menționează în articolul amintit. 400.000 mc pe lună este de fapt capacitatea de procesare a celor trei uzine de apă existente la nivelul municipiului Lugoj. Cantitatea procesată va reieși din consumul efectiv care va fi facturat la tarifele aprobate de Consiliul Local și în conformitate cu contractele dintre operator și persoanele fizice și juridice deservite de către acesta, nefiind nicidecum unul discreționar cum se insinuează în articol.

După aprobarea de către ANAP a Fișei de date a achiziției, aceasta nu a mai fost supusă din nou aprobării Consiliului Local nefiind un document care trebuie aprobat în consiliu. De altfel, urgența impusă de termenul foarte scurt pe care îl avem pentru finalizarea achiziției serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj și stabilirea unui operator al acestuia nu ne-a permis o altă întârziere a procedurii.

Mai menționăm că, privind achiziția serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj, în data de 22.05.2018 a fost publicat anunțul de concesiune, în data de 25.05.2018 a fost transmisă documentația la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și în data de 29.05.2018  a fost publicată pe SEAP documentația, data de depunere a ofertelor fiind 05.07.2018.

Articolul amintit politizează un aspect important de aministrație al municipiului Lugoj, respectiv buna funcționare a sistemului public de alimentare cu apă și canalizare și distorsionează complet realitatea în scopul obținerii, cu orice preț, de capital politic.

Menționăm că, pentru noi ca administrație, problemele privind buna gestionare a sistemului de apa și canalizare, precum și investițiile în acest domeniu ocupă un loc prioritar, fiind o problemă de interes major pentru calitatea vieții lugojenilor”, se arată în comunicatul remis de Primăria Lugoj.

Noul operator va trebui să meargă tot cu pierderi de 65 %, plătite de lugojeni

Preşedintele PNL susţine însă că primarul minte inclusiv în comunicatul de presă. “Iata ce spune legea: „autorităţile deliberative ale administratiei publice locale … adoptă hotărâri în legătură cu: aprobarea documentaţiei de atribuire.“ – Articolul 8, aliniatul 3, litera d) din Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice. Primarul minte şi el pe cine poate şi mai şi trimite comunicate în numele primăriei, făcând de ras o instituţie care, până la urmă, ne reprezintă pe toţi. Recunoaşte totuşi, în acelaşi comunicat, faptul că, fiind în întârziere (din cauza incompetenţei), nu a mai avut timp să introduca din nou în Consiliul Local, spre aprobare, documentaţia de atribuire.

PNL ar fi votat din nou propunerea primarului, însa acesta nu dorea să ştim ce şmecherii a făcut între timp. Mai mult, primarul a introdus şi clauza potrivită căreia cantitatea minima care va trebui procestă este de 400.000 mc/luna. Primarul spune că aceasta este capacitatea uzinelor de apă ale Lugojului şi că „cantitatea procesată va reieşi din consumul efectiv care va fi facturat la tarifele aprobate“. Total paralel cu realitatea, primarul dă dovadă că habar nu are (sau îi convine) că în ultimii ani, Meridianul proceseaza 450.000 mc/lună şi factureaza doar 135.000 mc/lună, înregistrând pierderi de 65%, pierderi care sunt introduse în tariful pe care îl plătim fiecare dintre noi.

Boldea vrea ca în continuare camarila PSD să aibă de unde să-şi alimenteze conturile, obligând viitorul operator să proceseze de trei ori mai mult decât livrează populaţiei. Legislaţia în vigoare admite pierderi de maximum 10%, însă la Lugoj, datorită mafiei din PSD, se admite o pierdere de 65%.  Tot mai multi funcţionari din primărie ne transmit faptul că licitaţia are şi alte probleme, mai ales legate de faptul că Staţia de Epurare (în care primarul a îngropat 6 milioane de euro) nu funcţionează, fapt pentru care noul operator nu va putea primi licenţa de operare”, susţine preşedintele PNL Lugoj.

 

 

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Se caută doi șefi pentru Primăria Lugoj. Posturile au fost scoase la concurs

Publicat

în

Primăria Municipiul Lugoj organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului, de: Șef birou, clasa I, gradul II-Biroul investiții, Direcția tehnică și Șef birou, clasa I, gradul II-Biroul agricol cadastru, Direcția administrație publică locală.

RETIM

Proba scrisă se va desfășura în data de 08 aprilie 2021, ora 11.00, iar proba de interviu se va desfășura în data de 14 aprilie ora 11.00, la sediul Primăriei Municipiului Lugoj, Piaţa Victoriei nr. 4.

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; trebuie să aibă studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura științe inginerești, respectiv master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalent; minim  5 ani vechime în specialitatea funcțiilor publice de conducere.

Perioada de depunere a dosarelor de concurs: 08 martie –29 martie 2021.Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei nr.4, Birou relații cu publicul, e-mail: contact@primarialugoj.ro sau personal@primarialugoj.ro.

Detalii suplimentare găsiți aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul rămâne fără Centrul de Informare Turistică

Publicat

în

RETIM

Ciuperca de pe malul Timișului, ridicată pentru a servi drept Centru de Informare Turistică, va fi demolată. Anunțul a fost făcut de către primarul Claudiu Buciu, într-o conferință de presă. Edilul a vorbit despre faptul că această clădire și-a dovedit inutilitatea de-a lungul anilor. În locul ciupercăi, pe malul râului vor apărea piste de biciclete și trotuare.

“Vom reamenaja malurile Timișului, între cele două pasarele pietonale. Vom construi piste de biciclete și zonă pietonală, totul pe fonduri europene. Infocentrul acela îl vom demola, în momentul amenajărilor. A fost zero ca utilitate pentru oraș. Turismul e important, dar promovarea se face altfel”, a precizat Buciu.

Viitorul centru de informare turistică va fi amenajat într-un spațiu deja existent, cel mai probabil undeva în centrul orașului. Ciuperca turistică a costat lugojul aproape 120.000 de euro, bani europeni.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii sunt invitați la dezbatere publică pentru construirea noului magazin LIDL

Publicat

în

Primarul Municipiului Lugoj intenţionează să organizeze o dezbatere publică în data de 10.03.2021, începând cu ora 14.00, cu tema “Planul Urbanistic Zonal (PUZ) –Construire supermarket LIDL și amenajare locuri de parcare în incintă, amplasare panouri publicitare pe teren și fațadă, amplasare totem, amenajare accese, împrejmuire proprietate, organizare de șantier, municipiul Lugoj, județul Timiș, str. Caransebeșului”.

RETIM

Dezbaterea publică se va desfășura prin mijloace electronice, printr-o platformă online de videoconferință, respectiv platforma “Zoom Meetings”. Pentru accesarea platformei menționate vă rugăm să utilizați următoarele date:ID 4929674126 și parola: CLM2020

Documentațiile aferente pot fi consultate la avizier -ul instituției și pe site -ul Primăriei Municipiului Lugoj, (aici)

La dezbaterea publică sunt invitați să participe cetățenii municipiului Lugoj, presa locală, precum și orice persoană interesată.

Citiţi mai departe

Administrație

Avertizarea de la Primărie: Unele locuri de joacă pot pune în pericol viața copiilor

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj, aduce la cunoștința cetățenilor că 10 complexe de joacă pentru copii din municipiu prezintă defecțiuni grave ale elementelor de joacă iar utilizarea lor poate pune viața copiilor în pericol.

RETIM

„Având în vedere aceste aspecte s-a procedat la sigilarea acestora și s-a solicitat supravegherea acestor zone de către Poliția Locală pentru a nu fi rupte benzile de delimitare și interdicțiile de utilizare. Este vorba de locurile de joacă din următoarele locații:1.Micro I2.Str. Astalaș -în spatele grădiniței3.MicroIV –centrala termică4.Parc G.Enescu –joc de lemn vechi5.Cartier I.C. Drăgan –Buziașului6.Parcul Gării7.Mondial Bocșei -Herendeștiului8.Stadion I9.Parc Ștrand10.Str. Făgetului –Spital Neuro. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă informăm că municipalitatea are în vedere înlocuirea acestor complexe de joacă cu unele noi, moderne, care să poată fi folosite în siguranță de către copii”, a anunțat Primăria Lugoj, printr-un comunicat de presă

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite