Connect with us
Winter in My Town

Administrație

Administraţia Lugojului, aproape de colaps. Serviciul de apă şi canalizare ar putea să rămână fără operator

Publicat

în

Una dintre cele mai mari probleme ale administraţiei Boldea, staţia de epurarea ar putea să ducă Lugojului într-o situaţie fără precedent. Serviciul de apă şi canalizare, administrat în prezent de către Meridian 22, societate a Consiliului Local Lugoj, va fi scos la licitaţie.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Problemele mari care încă se înregistrează la staţia de epurare fac pe orice operator să stea deoparte de acest serviciu. Chiar şi conducerea Meridian, care încasează în această perioadă amenzi după amenzi, din cauză că staţia nu este funcţională, se gândeşte dacă va accepta participarea la licitaţie sub o asemenea formă.

“E o decizie pe care trebuie să o ia Consiliul de Administraţie, eu nu pot să-mi asum singur o asemenea decizie”,a declarat pentru Lugojeanul, directorul general al societăţii, Iosif Groza. De altfel zilele trecute, Meridian a cerut clarificări faţă de condiţiile legate de staţia de epurare, trecute în caietul de sarcini.

“Da, am cerut nişte lămuriri. Sunt două lucruri care se bat cap în cap. La unul din puncte spune că sarcina de a pune în funcţiune staţia de epurare este a Primăriei Lugoj, la alt punct spune că în termen de 90 de zile, societatea care câştigă licitaţia trebuie să intre în parametri normali ai staţiei. Ori, dacă ei nu o pun în funcţiune în cele 90 de zile, noi nu putem atinge parametrii aceia. Pentru asta am avut nedumeriri, care le are oricine vrea să participe la licitaţie”, spune Groza.

RETIM

Contrar celor spuse de primarul Francisc Boldea, directorul Meridian confirmă ca staţia nu este funcţională decât în treapta mecanică şi susţine că Meridian nu are posibilitatea să aducă staţia la staţia de epurarea la starea necesară. “Acolo necesită mulţi bani. Dar primăria are un contract cu o firmă care să o pună în funcţiune şi să atingă parametri. Acolo, încă nu e gata investiţia. Nu există recepţie finală şi nu există punere în funcţiune. Eu spun realitatea, nu mă interesează politica. Scrie clar că Meridian a preluat treapta mecanică şi restul obiectivului spre pază şi în custodie”, a declarat directorul Meridian 22.

PNL îl acuză pe primar că a falsificat o decizie a Consiliului Local

De altfel, zilele trecute, într-o postare pe Facebook, Claudiu Buciu, preşedintele PNL Lugoj îl acuza pe primarul Francisc Boldea că a falsificat decizia Consiliului Local privind organizarea licitaţiei, eliminând aspecte importante pe care consilierii le-au stabilit pentru caietul de sarcini. Printre aceste şi cele legate de staţia de epurare.

“Licitaţia pentru concesionarea serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare se va desfaşura având la baza falsificarea documentelor aprobate de Consiliul Local al Municipiului Lugoj in data de 15 martie 2018, prin Hotararea numarul 38. Din patru criterii de atribuire, aprobate de către Consiliul Local, Boldea a lasat doar trei.

În timp ce Consiliul Local a votat un criteriu care asigură calitatea serviciilor prestate (în baza unor indici de performanţă ai viitorului operator), Boldea l-a eliminat complet!!! În timp ce termenul de mobilizare în cazul avariilor trebuia să fie o condiţie obligatorie (adică intervenţiile să fie făcute pe loc, imediat ce au fost sesizate avariile), Boldea a transformat-o într-o opţiune la îndemâna viitorului operator, diminuandu-i importanţa în stabilirea câştigătorului licitaţiei.

În timp ce Consiliul Local a stabilit ca ponderea redeventei este de 20% în punctajul final, Boldea a decis singur ca ponderea redevenţei va fi de 50%!!! Nu este important cât va încasa primăria de la viitorul operator, ci cât de bine îşi va face acesta treaba şi cât de mici vor fi tarifele pe care le vor plăti lugojenii. Până acum Meridianul nu a plătit redevente semnificative către primarie, fiind, în realitate în pierdere.

La fel, Consiliul Local a stabilit ca viitorul operator trebuie să preia o parte din riscurile activităţii de exploatare (10%). Criteriul a fost însa eliminat de către Boldea, probabil pentru că Staţia de Epurare nu poate fi pusă în funcţiune, fapt pentru care niciun potenţial ofertant nu vrea să fie scos ţap ispăşitor.

In mod similar, fara a fi aprobat de Consiliul Local, a fost introdusa obligativitatea procesarii unei cantitati de 400.000 de mc/luna în timp ce Meridianul facturează doar aproximativ 150.000 de mc/luna, fapt ce ne obligă să înregistrăm în continuare pierderi de 65%, pierderi ce se regăsesc în tarifele pe care le plătesc lugojenii. In mod totalmente ilegal, Boldea „comandă“ în mod conştient, procesarea unei cantităţi triple faţă de ceea ce se consuma în prezent, în Lugoj!”, arată Claudiu Buciu.

Primăria replică prin comunicate de presă

Francisc Boldea se apără printr-un comunicat de presă, trimis ca replică la postarea preşedintelui PNL.

“Prin HCL 38/15.03.2018 referitoare la aprobarea documentației privind stabilirea modalității de gestiune, aprobarea studiului de oportunitate, caietului de sarcini și contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj s-a aprobat și fișa de date a achiziției.

Fișa de date a achiziției  nu face parte dintre documentele care se aprobă de către Consiliul Local și a fost supusă aprobării Consiliului Local la solicitarea expresă a consilierilor PNL. Singura autoritate în măsură să aprobe Fișa de date a achiziției este însă Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Primăria Municipiului Lugoj a depus la ANAP Fișa de date a achiziției exact în varianta aprobată de către Consiliul Local. ANAP a respins însă succesiv de patru ori în datele de 20.04.2018, 27.04.2018, 10.05.2018 și 15.05.2018 Fișa de date a achiziției, solicitând modificări ale acesteia privind ponderea criteriilor de atribuire, ba chiar eliminarea unuia dintre criteriile stabilite de noi inițial. În acest sens criteriul privind preluarea riscurilor pentru care în Fișa de date a achiziției  avea alocată o pondere de 10% a fost eliminat la recomandarea ANAP ca nefiind un factor de evaluare relevant în atribuirea contractului.

În ceea ce privește creșterea de la 20% la 50% a ponderii criteriului privind redevența menționăm că Autoritatea Contractantă va folosi redevența pentru lucrări de investiții în rețeaua de apă canal, ANAP considerând acest apect ca fiind foarte relevant și solicitând mărirea corespunzătoare a ponderii acestui criteriu.

În Fișa de date a achiziției am alocat inițial componentei tehnice o pondere de 40 %. ANAP a considerat ca acest factor nu poate depăși 10% ca pondere pentru a nu distorsiona rezultatul procedurii. Tot la componenta tehnică ANAP a stabilit că Timpul de rezolvare al sesizărilor/reclamațiilor se va elimina pentru că Autoritatea Contractantă are posibilitatea impunerii la nivelul contractului a unor clauze referitoare la Timpul de rezolvare a sesizărilor/reclamațiilor și deci nu poate fi un criteriu de atribuire.

În fișa finală de date a achiziției întocmită cu respectarea tuturor recomandărilor și solicitărilor ANAP care a fost aprobată de către ANAP în data de 21.05.2018, nu a fost introdusă obligativitatea procesării unei cantități de apă de 400.000 mc pe lună, așa cum, în mod complet tendențios și neadevărat, se menționează în articolul amintit. 400.000 mc pe lună este de fapt capacitatea de procesare a celor trei uzine de apă existente la nivelul municipiului Lugoj. Cantitatea procesată va reieși din consumul efectiv care va fi facturat la tarifele aprobate de Consiliul Local și în conformitate cu contractele dintre operator și persoanele fizice și juridice deservite de către acesta, nefiind nicidecum unul discreționar cum se insinuează în articol.

După aprobarea de către ANAP a Fișei de date a achiziției, aceasta nu a mai fost supusă din nou aprobării Consiliului Local nefiind un document care trebuie aprobat în consiliu. De altfel, urgența impusă de termenul foarte scurt pe care îl avem pentru finalizarea achiziției serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj și stabilirea unui operator al acestuia nu ne-a permis o altă întârziere a procedurii.

Mai menționăm că, privind achiziția serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj, în data de 22.05.2018 a fost publicat anunțul de concesiune, în data de 25.05.2018 a fost transmisă documentația la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și în data de 29.05.2018  a fost publicată pe SEAP documentația, data de depunere a ofertelor fiind 05.07.2018.

Articolul amintit politizează un aspect important de aministrație al municipiului Lugoj, respectiv buna funcționare a sistemului public de alimentare cu apă și canalizare și distorsionează complet realitatea în scopul obținerii, cu orice preț, de capital politic.

Menționăm că, pentru noi ca administrație, problemele privind buna gestionare a sistemului de apa și canalizare, precum și investițiile în acest domeniu ocupă un loc prioritar, fiind o problemă de interes major pentru calitatea vieții lugojenilor”, se arată în comunicatul remis de Primăria Lugoj.

Noul operator va trebui să meargă tot cu pierderi de 65 %, plătite de lugojeni

Preşedintele PNL susţine însă că primarul minte inclusiv în comunicatul de presă. “Iata ce spune legea: „autorităţile deliberative ale administratiei publice locale … adoptă hotărâri în legătură cu: aprobarea documentaţiei de atribuire.“ – Articolul 8, aliniatul 3, litera d) din Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice. Primarul minte şi el pe cine poate şi mai şi trimite comunicate în numele primăriei, făcând de ras o instituţie care, până la urmă, ne reprezintă pe toţi. Recunoaşte totuşi, în acelaşi comunicat, faptul că, fiind în întârziere (din cauza incompetenţei), nu a mai avut timp să introduca din nou în Consiliul Local, spre aprobare, documentaţia de atribuire.

PNL ar fi votat din nou propunerea primarului, însa acesta nu dorea să ştim ce şmecherii a făcut între timp. Mai mult, primarul a introdus şi clauza potrivită căreia cantitatea minima care va trebui procestă este de 400.000 mc/luna. Primarul spune că aceasta este capacitatea uzinelor de apă ale Lugojului şi că „cantitatea procesată va reieşi din consumul efectiv care va fi facturat la tarifele aprobate“. Total paralel cu realitatea, primarul dă dovadă că habar nu are (sau îi convine) că în ultimii ani, Meridianul proceseaza 450.000 mc/lună şi factureaza doar 135.000 mc/lună, înregistrând pierderi de 65%, pierderi care sunt introduse în tariful pe care îl plătim fiecare dintre noi.

Boldea vrea ca în continuare camarila PSD să aibă de unde să-şi alimenteze conturile, obligând viitorul operator să proceseze de trei ori mai mult decât livrează populaţiei. Legislaţia în vigoare admite pierderi de maximum 10%, însă la Lugoj, datorită mafiei din PSD, se admite o pierdere de 65%.  Tot mai multi funcţionari din primărie ne transmit faptul că licitaţia are şi alte probleme, mai ales legate de faptul că Staţia de Epurare (în care primarul a îngropat 6 milioane de euro) nu funcţionează, fapt pentru care noul operator nu va putea primi licenţa de operare”, susţine preşedintele PNL Lugoj.

 

 

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

loading...

Administrație

Certificat verde sau nu la Târgul de Crăciun la Lugoj? Reacția primarului orașului

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Târgurile de Crăciun se vor desfășura în acest sezon de sărbătoare doar pentru persoanele cu certificate verzi. Se întâmplă la Timișoara, la București, dar și la Sibiu sau alte orașe din România, acolo unde târgurile organizate cu ocazia sărbătorilor au ajuns de renume mondial.

La Lugoj, deși administrația locală mai are doar câteva zile până să organizeze complet târgul, situația privind certificatul verde este ambiguă. Pe de-o parte, administrația locală spune că nu va exista o delimitare a zonei de târg. Potrivit legii, în acest caz nu este nevoie de certificat verde pentru a achiziționa produse de la căsuțe.

Pe de altă parte, edilul șef spune că va respecta legislația de la acea dată, dând de înțeles că s-ar putea totuși ca obligativitatea certificatului verde să fie impusă.

RETIM

“Nu va fi o incintă închisă. Accesul nu va fi restricționat, însă se vor respecta regulile stabilite la nivel național. Se vor respecta regulile stabilite prin legislația în vigoare la momentul derulării evenimentului”, a explicat primarul Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro

Citiţi mai departe

Administrație

Lista persoanelor care pot să primească în chirie locuințe ANL, la Lugoj

Publicat

în

FOTO Arhiva

Primăria Lugoj a stabilit persoanele care au prioritate la închirierea locuințelor ANL. 58 de solicitanți se află pe această listă, care va ajunge, în ședința din 25 noiembrie la votul consilierilor locali. În funcție de punctajul obținut, aceștia vor avea acces la locuințe. Este vorba de tineri, de până în 35 de ani, care trebuie să dovedească, în primul rând că muncesc pe raza municipiului Lugoj. Iată, mai jos, lista solicitanților, cu punctajul obținut, în urma dosarelor depuse la primărie până în 19 iulie 2021.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Din totalul dosarelor depuse, patru persoane au retras cererile, iar alte trei au fost plecate în străinătate când reprezentanții Primăriei Lugoj au efectuat ancheta socială și nu au transmis o dovadă că au loc de muncă pe teritoriul municipiului

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul a cumpărat luminițe festive pentru Crăciun de 130.000 de lei

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Lugojul ar urma să arate ca în povești de sărbători. Asta după ce primăria din oraș a cumpărat ghirlande, decorațiuni și alte luminițe pentru Crăciun și restul sărbătorilor de iarnă în valoare totală, cu tot cu montare și demontare, de aproape 130.000 de lei.

La capitoulul luminițe, s-au cheltuit 93.575 de lei, pentru becuri LED de toate formele, ghirlande, instalații, cortine luminoase și altele. La capitolul montare și demontare, primăria a mai scos din buzunar alte 37.780 de lei. Montarea urmează să aibă loc în curând, iar demontarea va avea loc în lunile ianuarie sau februarie.

Important de menționat este faptul că primăria a “rupt” contractul cu Elba, firma care furniza an de an instalațiile de iluminat pentru sărbători în oraș pe timpul fostei administrații. Compania care a vândut produsele și serviciile către Lugoj este una din județul Hunedoara.

RETIM

foto: Facebook.com/Cosmina Livadaru

Citiţi mai departe

Administrație

ADID și RETIM continuă verificarea pubelelor la Lugoj. Se dau avertismente și amenzi

Publicat

în

Reprezentanții ADID Timiș și Retim anunță continuarea acțiunii de verificare a modului de precolectare a deșeurilor reciclabile (pubela galbenă) și reziduale (pubela neagră) și în Municipiul Lugoj!

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„Începând de mâine, 23 noiembrie 2021, acestei acțiuni de verificare desfășurată de ADID Timiș, i se vor alătura și reprezentanți ai: Primăriei Municipiului Lugoj, Poliției Locale Lugoj, operatorului Retim Ecologic Service SA. Verificarea este permanentă și se va desfășura atât la asociațiile de proprietari, cât și la punctele de colectare unifamiliale, iar în urma verificării conținutului pubelelor se vor aplica avertismente și amenzi de către Poliția Locală”, anunță reprezentanții ADID.

Acțiunea vine în completarea tuturor măsurilor de informare realizate de ADID Timiș și Retim ( spoturi radio, spoturi tv, articole de presă, publicitate outdoor, sms-uri, postări facebook, newsletter, afișe, pliante, etc) adresate tuturor utilizatorilor, acestea având scopul de informare asupra modului corect de precolectare. În continuarea acestor măsuri, se va trece la etapa de etichetare a pubelelor neconforme, prin  aplicarea etichetelor roșii, ceea ce presupune că acele pubele nu vor fi mai fi colectate de către operator, decât după ce conținutul acestora va fi conform.

Gradul scăzut de implicare al cetățenilor influențează procentul mic de reciclare; prin toate acțiunile desfășurate vizăm conștientizarea importanței realizării procesului de precolectare separată a deșeurilor într-un mod corect, în scopul atingerii țintelor de reciclare și valorificare a deșeurilor asumate la nivel local și național, precum și protejarea mediului înconjurător.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite