Primăria Lugoj a plătit 120.000 de lei unei firme de IT din Timișoara pentru realizarea unui sistem de management al birocrației dintre cetățean și instituție publică. Proiectul este la a doua încercare, potrivit primarului Buciu, care spune că fosta administrație a plătit 500.000 de lei pentru același proiect. După ce firma a tot tras de timp, fiind incapabilă să livreze produsul finit, primăria a dat-o în judecată.
“Încercăm să digitalizăm administrația locală. Am fost blocați un an și jumătate, firma cealaltă nu a făcut nimic, mai dați-ne o lună, mai două, și nu s-a făcut. Am reziliat contractul și facem cu altcineva, este o digitalizare a tuturor proceselor din primărie în relația cu cetățeanul. La orice depunere de exemplu vom putea urmări actele, putem vedea dacă actul a fost la biroul cu tare, dacă a trecut mai departe sau nu, putem vedea live ce se întâmplă în primărie”, a explicat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.
Același beneficiu îl vor avea și cetățenii, putând să verifice statutul documentelor lor în direct, unde se află și dacă au fost sau nu rezolvate problemele cu care s-au adresat primăriei. Primăria a modernizat unele birouri pentru a se ocupa de relaționarea cu publicul mai rapid, unele birouri răspunzând la solicitări chiar și în mai puțin de o săptămână. Digitalizarea va spori și mai mult acest proces de comunicare și rezolvare a problemelor cetățeanului.