Connect with us


Administrație

Mii de lei din… divorturi! Primaria Lugoj a incasat bani de la cuplurile care s-au despartit pe cale administrativa

Publicat

în

casatorie divort lugoj cat costa bani primaria civilDacă aveați impresia că administrația locală câștigă bani doar din impozite și numai din impozite, vă asigurăm că la divorțuri nu vă gândeați până acum că ar putea să aducă bani în visteria primăriei. Astfel, încă din 2011, de când a fost aprobată o hotărâre de Guvern, care spune că orice divorț este taxabil în mod legal de către cei care au înfăptuit căsătoria, adică starea civilă, administrația lugojeană, din cele 72 de cereri de divorț pe care le-a primit, a emis nu mai puțin de 63 de certificate în acest sens, 19 dintre ele fiind emise doar în acest an, 22 în 2012 și tot 22 în 2011.

1-martie-USRPLUS

Chiar dacă nu par a fi numere mari, suma pe care administrația locală a încasat-o de pe urma fiecărui cuplu care a decis să se despartă pe cale administrativă, renunțând la dezlegarea prin instanță, doar în 2013, este una de luat în considerare. 8300 de lei, atât au plătit în total căsătoriții care au decis să pună capăt relației lor nu doar sentimental, ci și în acte.

Totuși, ca să divorțezi, trebuie să îndeplinești câteva cerințe, dar și să cazi de comun acord cu partenerul sau partenera, pentru că cererea de divorț trebuie să fie semnată de ambele părți. De asemenea, niciuna dintre părțile care intentează divorțul nu poate să aibă copii minori cu celălalt soț, născuți din căsătorie sau adoptați împreună, dar nici să fie pusă sub interdicție.divort lugoj cale administrativa

RETIM

Taxa pentru desfacerea căsătoriei pe cale administrativă, adică fără judecător, avocați și proces interminabil, este de 500 de lei, aceasta plătindu-se în cazul lugojenilor la casieria instituției administrației locale. Ca să dăm numerele din ambele poluri ale problemei, căsătoriile care s-au încheiat în cei trei ani în care a funcționat hotărârea de Guvern, au fost în număr de 769, 247 în 2011, 286 în 2012 și 236 în 2013, până la această dată.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Avertizarea de la Primărie: Unele locuri de joacă pot pune în pericol viața copiilor

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj, aduce la cunoștința cetățenilor că 10 complexe de joacă pentru copii din municipiu prezintă defecțiuni grave ale elementelor de joacă iar utilizarea lor poate pune viața copiilor în pericol.

1-martie-USRPLUS

„Având în vedere aceste aspecte s-a procedat la sigilarea acestora și s-a solicitat supravegherea acestor zone de către Poliția Locală pentru a nu fi rupte benzile de delimitare și interdicțiile de utilizare. Este vorba de locurile de joacă din următoarele locații:1.Micro I2.Str. Astalaș -în spatele grădiniței3.MicroIV –centrala termică4.Parc G.Enescu –joc de lemn vechi5.Cartier I.C. Drăgan –Buziașului6.Parcul Gării7.Mondial Bocșei -Herendeștiului8.Stadion I9.Parc Ștrand10.Str. Făgetului –Spital Neuro. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă informăm că municipalitatea are în vedere înlocuirea acestor complexe de joacă cu unele noi, moderne, care să poată fi folosite în siguranță de către copii”, a anunțat Primăria Lugoj, printr-un comunicat de presă

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

VIDEO Stația de epurarea a Lugojului, din nou la PRO TV „Aici trebuie să vină DNA-ul”

Publicat

în

Jurnalistul PRO TV Rareș Năstase a revenit la Lugoj, pentru a arăta cum stau lucrurile la Stația de epurarea. A găsit același peisaj dezolant pe care l-a prezentat și anul trecut, în luna februarie. Dejecțiile din canalizarea Lugojului se scurg tot în Timiș, fără să fie epurate.

1-martie-USRPLUS

Rareș Năstase s-a arătat contrariat că nimeni din cei responsabili nu au răspuns în fața legii și că autoritățile nu au luat încă nicio măsură împotriva celor care au gestionat această investiție. Iată, mai jos o filmare făcută, la fața locului, de către jurnalist.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

VIDEO A început curățenia de primăvară. Echipele Primăriei sunt pe teren conform graficului

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

A început curățenia de primăvară, conform graficului anunțat de Primăria Lugoj. Echipele Serviciului de salubritate se deplasează pe străzile din Lugoj și cu ajutorul unui utilaj toaca toate deșeurile vegetale scoase de oameni la porți. Vă reamintim programul după care se desfășoară această acțiune, pe fiecare zonă în parte. Lugojenii sunt rugațis ă scoată deşeurile vegetale în faţa imobilelor, în grămezi fără a fi legate cu sârmă.

Activitatea se va desfășura conform graficului de mai jos, iar în aceste zile începe la orele 07.00, fapt pentru care populaţia este rugată să scoată în faţa imobilelor deşeurile provenite din gospodăriile proprii până la această oră.

RETIM

PROGRAMUL PE ZONE AL CAMPANIEI „CURĂȚENIA DE PRIMĂVARĂ”

Lugojul German

Perioada 1-5 Martie si 15-19 Martie

I. 01.03.2021 și 15.03.2021

• spl.C.Brediceanu

• spl.Campionilor

• spl.Sporturilor

• str.Paul Chinezu

• str.Ep. Dr.I. Bălan

• străzile adiacente

II. 02.03.2021 și 16.03.2021

• Cartier Țesători

• Stadion I

• Stadion II

• Stadion III

III. 03.03.2021 și 17.03.2021

• str. Bucegi

• str.I.L.Caragiale

• str.Coloman Walisch

• str.Gheorghe Doja

• Pasaj str. Titulescu

• străzile adiacente

IV. 04.03.2021. 18.03.2021

• Cartier Cotul Mic

• spl Tinereții

V. 05.03.2021 și 19.03.2021

• str.Banatului

• str.Bocșei

• str.Herendeștiului

• str. T. Vladimirescu

• străzile adiacente

Lugojul Român

Perioada 8-12 Martie si 22-27 Martie

I. 08.03.2021 și 22.03.2021

• str. D. Bolintineanu

• str. I. Maniu

• Str. G.A.Petculescu

• str. Bella Bartok

• str.I Hauffel

• str. G. Dobrin

• str. L. Blaga

• str. D. Brocea

• străzile adiacente

II. 09.03.2021 și 23.03.2021

• str. Făgetului

• str. 13. Decembrie

• str. Horia

• str. V. Alecsandri

• str. Brandușelor

• str. T. Vuia

• străzile adiacente

III. 10.03.2021 și 24.03.2021

• str.T. Popovici

• str. Caraiman

• str. Tapiei

• str. Libertății

• str. C. Munteanu

• str. Timișului

• str. A. Vlaicu

• str. D. Cantemir

• străzile adiacente

IV. 11.03.2021 și 25.03.2021

• spl. 1 Decembrie 1918

• Cartier Militari

• str. Astalaș

• str. Primăverii

• str. Privighetorii

• str. Cloșca

• str. Crișan

• str. Gen Dragalina

• str. Huniade

• străzile adiacente

V. 12.03.2021 și 26.03.2021

• str.Rosada

• str. Dunării

• str. Narciselor

• str. V.V.Delamarina

• str. Ștefan Cel Mare

• str. I. Creangă

• str. I.P.Banățeanu

• str. Impăratul Traian

• str. M. Kogalniceanu

• str. I.Vidu

• str. C. Coposu

• străzile adiacente

Zilele de 29, 30 și 31 martie, sunt rezervate pentru zonele care nu au fost amintite mai sus.

Mentionăm că, pentru orice nelămurire din partea cetățenilor, Serviciul Public Sere si Zone Verzi poate fi contactat la telefon 0256 351 902 sau 0760 808 137 între orele 7.00 – 15.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

RETIM

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite