Connect with us


Administrație

Mii de lei din… divorturi! Primaria Lugoj a incasat bani de la cuplurile care s-au despartit pe cale administrativa

Publicat

în

casatorie divort lugoj cat costa bani primaria civilDacă aveați impresia că administrația locală câștigă bani doar din impozite și numai din impozite, vă asigurăm că la divorțuri nu vă gândeați până acum că ar putea să aducă bani în visteria primăriei. Astfel, încă din 2011, de când a fost aprobată o hotărâre de Guvern, care spune că orice divorț este taxabil în mod legal de către cei care au înfăptuit căsătoria, adică starea civilă, administrația lugojeană, din cele 72 de cereri de divorț pe care le-a primit, a emis nu mai puțin de 63 de certificate în acest sens, 19 dintre ele fiind emise doar în acest an, 22 în 2012 și tot 22 în 2011.

PMP

Chiar dacă nu par a fi numere mari, suma pe care administrația locală a încasat-o de pe urma fiecărui cuplu care a decis să se despartă pe cale administrativă, renunțând la dezlegarea prin instanță, doar în 2013, este una de luat în considerare. 8300 de lei, atât au plătit în total căsătoriții care au decis să pună capăt relației lor nu doar sentimental, ci și în acte.

USR

Totuși, ca să divorțezi, trebuie să îndeplinești câteva cerințe, dar și să cazi de comun acord cu partenerul sau partenera, pentru că cererea de divorț trebuie să fie semnată de ambele părți. De asemenea, niciuna dintre părțile care intentează divorțul nu poate să aibă copii minori cu celălalt soț, născuți din căsătorie sau adoptați împreună, dar nici să fie pusă sub interdicție.divort lugoj cale administrativa

Taxa pentru desfacerea căsătoriei pe cale administrativă, adică fără judecător, avocați și proces interminabil, este de 500 de lei, aceasta plătindu-se în cazul lugojenilor la casieria instituției administrației locale. Ca să dăm numerele din ambele poluri ale problemei, căsătoriile care s-au încheiat în cei trei ani în care a funcționat hotărârea de Guvern, au fost în număr de 769, 247 în 2011, 286 în 2012 și 236 în 2013, până la această dată.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

PMP

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite