Connect with us

Administrație

Zona Lugojului, cea mai saraca anul acesta! Primarii s-au plans ca nu au bani pentru asistenti sociali si motorina

Publicat

în

colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (2)Bani pentru benzina polițiștilor, bani pentru asistenții sociali și în general bani pentru alte mici sau mari probleme, asta au cerut astăzi primarii sau secretarii din 31 de localități din zona Lugoj-Făget-Buziaș, prezenți în orașul nostru cu ocazia Colegiului Prefectural. Întâlnirea, condusă de prefectul Eugen Dogariu, a fost una relaxată și câteodată amuzantă, chiar dacă primarii veniți să își strige păsurile aici nu au făcut-o de plăcere. La ședință au mai participat și Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș, Liliana Oneț, subprefect, dar și primarul Lugojului, Francisc Boldea și alți primari din zona municipiului nostru.

Crama Aramic

Primul care a luat cuvântul a fost Titu Bojin, aflat la conducerea consiliului județean. Acesta s-a referit la faptul că zona noastră este una slabă din punct de vedere financiar anul acesta. Din acest motiv, unele proiecte au rămas „în aer”, cum ar fi drumurile județene ce trebuie reabilitate, pregătirile pentru iarnă și pentru deszăpezire, unele comune fiind slab dotate în acest sens, dar și problemele referitoare la sumele necesare pentru încheierea de an pe plus în localitățile timișene cu probleme. Tot Bojin a mai spus că, până la 6 decembrie, de Moș Nicolae, toți cetățenii care beneficiază de ajutoare alimentare de la Uniunea Europeană le vor primi garantat, inclusiv mierea de albine, care a fost inițial retrasă din pachetele acestora, pe motiv că era contrafăcută.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (5)

Problema ajutoarelor a fost oarecum dezbătută după ce primarul localității Boldur, Cristian Stoi, care a spus că asistații sociali din comuna lui nu au primit încă niciun kilogram de făină. Tot el a mai precizat că în Boldur oamenii care trebuie să primească bani ca asistenți sociali se plâng la primărie că nu își primesc banii, ei neștiind care este situația la județ sau mai sus, vina picând în cârca primarului.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (6)

Un alt primar care și-a spus păsul în cadrul întrevederii de astăzi de la Lugoj a fost cel din Traian Vuia, Iosif Barboni, care, în stilul său caracteristic de bănățean autentic, a spus printre altele că în primăria lui sunt oameni angajați care iau 540 de lei în mână și care fac și treaba a trei oameni odată, fapt îngrijorător pentru orice localitate, oricât de mică sau de săracă ar fi. Problema personalului din administrațiile locale a fost dezbătută și de alți primari, care s-au plâns tot de faptul că nu au oameni și că cei pe care îi au sunt „munciți până pică”, productivitatea lor fiind minimă din această cauză. Tot Barboni a mai spus că în localitatea sa nu există polițist la postul local de la ora 16:00. La un accident sau la probleme care intervin după acea oră, câteodată chiar primarul este cel care trebuie să intervină și să cheme ajutoare de la Lugoj sau Făget. Deși postul de poliție a fost modernizat și are și un apartament pentru un agent permanent, acesta este chemat seara la Făget, astfel că mica localitate rămâne fără pază pe timpul după-amiezii și a nopții.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (3)

RETIM

Tot despre polițiști s-a vorbit în problema legată de rația de motorină a acestora, care este de 30 de litri pe zi. Primarii au spus că această rație le ajunge acestora pentru o intervenție, maxim două, restul de carburant urmând să fie suportat de către edili, care, ce să vezi, au la rândul lor probleme cu rezerva de carburant, aceasta ajungându-le pentru doar o deplasare la Timișoara într-o lună.

După ce s-au plâns, la majoritatea cazurilor expuse de primari, cei care împart banii nu au putut decât să dea din umeri și să spună că pur și simplu nu mai au bani. Totuși, primarul din Bârna are promisă o mașină din partea Inspectoratului Județean de Poliție, pe când cel din Traian Vuia va primi un polițist la postul din localitate 24 de ore din 24, semn că cel puțin pentru cei doi edili șefi drumul până la Lugoj a fost o investiție, deși din buzunarul propriu, profitabilă.

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

A început consultarea publică pentru transformarea orașelor Timișoara, Arad, Lugoj și Reșița în orașe verzi și sustenabile

Publicat

în

„Inovative Solutions for Green Cities” un proiect lansat de UrbanizeHub și finanțat din Fondul Social European prin POCA 2014-2020, are ca scop transformarea orașelor Timișoara, Arad, Lugoj și Reșița în orașe verzi și comunități urbane sustenabile. În luna noiembrie 2022, s-au organizat patru workshop-uri împreună cu reprezentanți ai administrațiilor locale și societății civile, rezultând în patru planuri cu recomandări și proiecte pentru dezvoltarea sustenabilă a orașelor.

Crama Aramic

Acum, e timpul să se țină cont de opinia cetățenilor, prin demararea campaniei de consultare publică. Chestionarul (pe care îl puteți completa aici) se adresează cetățenilor din cele 4 orașe interesați de viitorul sustenabil al comunităților urbane și vizează 8 dimensiuni, incluzând eficiența energetică, iluminatul public, mobilitatea urbană, managementul deșeurilor, digitalizarea, dezvoltarea urbană verde, educația și implicarea.

Rezultatele acestui chestionar vor fi analizate și vor fi pregătirile pentru Urban Innovation Hackathon, unde concurenții vor putea propune soluții care să contribuie la dezvoltarea verde a orașelor. Conferința Urban Talks va fi ținută după hackathon, unde vor fi diseminate rezultatele și vor fi aduși experți în dezvoltare durabilă și lideri din administrație pentru a discuta despre viitorul orașelor.

Implementarea proiectului va ține cont de principiile de egalitate de șanse și dezvoltare durabilă.

RETIM

Toți cetățenii sunt invitați să se alăture și să participe la modelarea orașelor prin completarea chestionarului.

Citiţi mai departe

Administrație

Peste 50 de finanțări europene aduc Lugojului un buget record în 2023. Proiectul de buget este pus în dezbatere publică

Publicat

în

Bugetul Lugojului pentru 2023 a fost publicat pe site-ul instituției (aici), pentru dezbatere publică. Proiectul de buget cuprinde și banii care vin din finanțările obținute de către administrația locală din fonduri europene, cel mai mare proiect fiind cel al noului spital, care urmează să fie construit la Lugoj.
Municipiul de pe malurile Timișului are în acest an mai mulți bani de cheltuit decât Consiliul Județean Timiș. Dacă CJT are un buget de aproximativ 850 de milioane de lei, Lugojul dispune de peste 920 de milioane.
„Săptămâna trecută, la sediul Primăriei Municipiului Lugoj și pe site-ul instituției, a fost afișat proiectul bugetului local pe anul 2023. Valoarea totală a sumelor cuprinse în bugetul local, este un cuantum de peste 923.000.000 de lei, din care peste 806.000.000 de lei sunt prevăzuți la secțiunea de dezvoltare. Bugetul din acest an este cel mai mare din istoria orașului nostru și acest lucru provine din atragerea a peste 735.000.000 de lei fonduri nerambursabile, ca urmare a aprobării unui număr de peste 50 de cereri de finanțare. Putem face un calcul interesant și putem afirma la nivelul municipiului Lugoj au fost atrase, în ultimii 2 ani, fonduri nerambursabile în cuantum de 4.200 de euro pe cap de locuitor, în condițiile în care, statistic, anual, media taxelor și impozitelor plătite de un cetățean al orașului nostru este de doar 160 de euro”, spune Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.
După perioada legală de 30 de zile, în care va sta în dezbatere publică, proiectul de buget va ajunge pe masa consilierilor locali pentru aprobare.

Crama Aramic

Citiţi mai departe

Administrație

Claudiu Buciu, reacție după plângerea făcută de angajații nemulțumiți de majorarea prea mică a salariilor

Publicat

în

Fostul primar al Lugojului, Claudiu Buciu, consilier al primarului interimar, a reacționat, pe pagina sa de Facebook, după ce Lugojeanul.ro a anunțat (aici), că o parte din angajații Primăriei Lugoj se pregătesc să dea în judecată instituția, din cauză că majorarea salariilor a fost mai mică decât cea discutată cu sindicatul.
„La început de an am mărit salariile tuturor angajaților Municipiului Lugoj cu 12%. Unii dintre aceștia sunt nemulțumiți. Și vor să conteste majorarea “prea mică” a salariilor în instanță. Au contestat majorarea o mare parte din angajații Poliției Locale, angajații Serviciului pentru evidența persoanelor, angajații Serviciului Sere și Spații Verzi și câțiva angajați din aparatul propriu. În contextul actual, în care salariul minim a fost stabilit la 3.000 RON, pentru instituția noastră a fost extrem de dificil să acordăm această majorare, însă am făcut-o, fiind o obligație legală.
Ne surprinde în mod neplăcut decizia colegilor noștri, care cunosc faptul că, spre exemplu, doar pentru realizarea Spitalului Nou, a cărui finanțare a fost obținută de către administrația actuală, cofinanțarea se ridică la peste 30 de milioane de RON, în contextul în care valoarea proiectului este de peste 740 de milioane de RON”, spune Buciu.
Claudiu Buciu mai spune că este relevant că majoritatea nemulțumiților se aseamănă sub anumite aspecte și că există mereu o tagmă de așa ziși angajați ai statului care ignoră total menirea funcției deținute.
„Din fericire, la Lugoj, numărul lor a început să scadă. Vă asigurăm că vom face toate demersurile necesare ca angajații statului care vă desconsideră să nu mai fie plătiți din banii Dvs. Le mulțumim colegilor, majoritari, care au înțeles și apreciat majorarea de salarii acordată. Ei sunt cei care au înțeles ce ne dorim, au înțeles că dorim binele comunității noastre și au avut decența să nu conteste majorarea salariilor. Ei sunt cei care contribuie real la efortul uriaș necesar aducerii Lugojului la normalitate”, a mai spus Buciu.

Crama Aramic

Citiţi mai departe

Administrație

MOL nu vrea să-și mute stația de carburanți și cere prelungirea contractului

Publicat

în

Povestea închiderii stației de carburanți care aparține MOL România și se află pe terenul primăriei continuă. Contractul celor de la MOL expiră în 23 februarie, iar Primăria a anunțat deja că nu mai dorește ca acesta să fie prelungit. Pe locul fostei benzinării ar urma să fie construită o parcare, necesară, după cum spun edilii locali, pentru stadion.

Crama Aramic

În ianuarie, anul trecut, Consiliul local a emis o hotărâre prin care s-a decis încetarea contractului la termenul stabilit (n.r.- 23.02.2023). 11 consilieri au votat pentru această decizie, iar șapte s-au împotrivit.

Printr-o adresă transmisă în urmă cu câteva zile Primăriei Lugoj și Consiliului local, cei de la MOL își anunță solicitarea de prelungire a contractului. Reprezentanții companiei cer o audiență în care să discute această problemă.

Problema se află și pe ordinea ședinței Consiliului local din 31 ianuarie, când consilierii locali își vor putea spune părerea în legătură cu prelungirea contractului pentru stația MOL.

RETIM

Citiţi mai departe

Cele mai citite