Connect with us


Administrație

Zona Lugojului, cea mai saraca anul acesta! Primarii s-au plans ca nu au bani pentru asistenti sociali si motorina

Publicat

în

colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (2)Bani pentru benzina polițiștilor, bani pentru asistenții sociali și în general bani pentru alte mici sau mari probleme, asta au cerut astăzi primarii sau secretarii din 31 de localități din zona Lugoj-Făget-Buziaș, prezenți în orașul nostru cu ocazia Colegiului Prefectural. Întâlnirea, condusă de prefectul Eugen Dogariu, a fost una relaxată și câteodată amuzantă, chiar dacă primarii veniți să își strige păsurile aici nu au făcut-o de plăcere. La ședință au mai participat și Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș, Liliana Oneț, subprefect, dar și primarul Lugojului, Francisc Boldea și alți primari din zona municipiului nostru.

RETIM

Primul care a luat cuvântul a fost Titu Bojin, aflat la conducerea consiliului județean. Acesta s-a referit la faptul că zona noastră este una slabă din punct de vedere financiar anul acesta. Din acest motiv, unele proiecte au rămas „în aer”, cum ar fi drumurile județene ce trebuie reabilitate, pregătirile pentru iarnă și pentru deszăpezire, unele comune fiind slab dotate în acest sens, dar și problemele referitoare la sumele necesare pentru încheierea de an pe plus în localitățile timișene cu probleme. Tot Bojin a mai spus că, până la 6 decembrie, de Moș Nicolae, toți cetățenii care beneficiază de ajutoare alimentare de la Uniunea Europeană le vor primi garantat, inclusiv mierea de albine, care a fost inițial retrasă din pachetele acestora, pe motiv că era contrafăcută.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (5)

Problema ajutoarelor a fost oarecum dezbătută după ce primarul localității Boldur, Cristian Stoi, care a spus că asistații sociali din comuna lui nu au primit încă niciun kilogram de făină. Tot el a mai precizat că în Boldur oamenii care trebuie să primească bani ca asistenți sociali se plâng la primărie că nu își primesc banii, ei neștiind care este situația la județ sau mai sus, vina picând în cârca primarului.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (6)

Un alt primar care și-a spus păsul în cadrul întrevederii de astăzi de la Lugoj a fost cel din Traian Vuia, Iosif Barboni, care, în stilul său caracteristic de bănățean autentic, a spus printre altele că în primăria lui sunt oameni angajați care iau 540 de lei în mână și care fac și treaba a trei oameni odată, fapt îngrijorător pentru orice localitate, oricât de mică sau de săracă ar fi. Problema personalului din administrațiile locale a fost dezbătută și de alți primari, care s-au plâns tot de faptul că nu au oameni și că cei pe care îi au sunt „munciți până pică”, productivitatea lor fiind minimă din această cauză. Tot Barboni a mai spus că în localitatea sa nu există polițist la postul local de la ora 16:00. La un accident sau la probleme care intervin după acea oră, câteodată chiar primarul este cel care trebuie să intervină și să cheme ajutoare de la Lugoj sau Făget. Deși postul de poliție a fost modernizat și are și un apartament pentru un agent permanent, acesta este chemat seara la Făget, astfel că mica localitate rămâne fără pază pe timpul după-amiezii și a nopții.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (3)

Tot despre polițiști s-a vorbit în problema legată de rația de motorină a acestora, care este de 30 de litri pe zi. Primarii au spus că această rație le ajunge acestora pentru o intervenție, maxim două, restul de carburant urmând să fie suportat de către edili, care, ce să vezi, au la rândul lor probleme cu rezerva de carburant, aceasta ajungându-le pentru doar o deplasare la Timișoara într-o lună.

După ce s-au plâns, la majoritatea cazurilor expuse de primari, cei care împart banii nu au putut decât să dea din umeri și să spună că pur și simplu nu mai au bani. Totuși, primarul din Bârna are promisă o mașină din partea Inspectoratului Județean de Poliție, pe când cel din Traian Vuia va primi un polițist la postul din localitate 24 de ore din 24, semn că cel puțin pentru cei doi edili șefi drumul până la Lugoj a fost o investiție, deși din buzunarul propriu, profitabilă.

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie a primăriei privind tarabele cu mărțișoare la Lugoj, de 1 și 8 martie, pentru acest an

Publicat

în

RETIM

După ce anul trecut comercianții de mărțișoare nu și-au putut vinde creațiile decât online, pentru că în România apăreau primele restricții, în acest an primăria a aprobat un loc din oraș pentru tarabele acestora. Este vorba despre Piața I.C. Drăgan, acolo unde vânzătorii de mărțișoare și alte cadouri de 1 și 8 martie se vor putea desfășura.

Comercianții vor putea să-și ocupe locurile în piață în două ture, una pentru 1 martie și cealaltă pentru ziua de 8 martie. Pentru mărțișoare, vânzarea va începe vineri, 26 februarie și va dura până pe 1 martie, de Mărțișor. 

Pentru Ziua Femeii, comercianții vor putea să își expună produsele din 5 martie, care pică tot într-o vineri, până luni de 8 martie. Până acum, potrivit primăriei lugojene, au cerut autorizație în jur de 20 de comercianți.

Capacitatea maximă a locației este de 30 de vânzători, asta și pentru că administrația locală va impune distanțarea socială a comercianților, din cauza pandemiei. Aceștia vor purta obligatoriu mască și vor oferi dezinfectant de mâini clienților.

Citiţi mai departe

Administrație

Consiliul local va vota lista tinerilor care s-au calificat pentru obținerea unei locuințe ANL

Publicat

în

Foto Arhiva

Consilierii locali lugojeni vor discuta, în ședința de joi, 25 februarie, proiectul privind lista de priorități pentru alocarea locuințelor ANL, destinate închirierii, pentru tineri de până 35 de ani. Lista este compusă în urma evaluării dosarelor depuse la Primăria Lugoj, în baza Legii 180/2018.

RETIM

„Luând în considerarea că locuințele ANL, destinate închirierii urmează să fie finalizate, la nivelul municipiului Lugoj au fost analizate dosarele depuse de persoane fizice, în vederea închirierii locuințelor ANL și  a rezultat următoarea ordine de priorități, conform anexei, fapt pentru care se impune aprobarea prin Hotărârea Consiliului Local a proiectului de hotărâre privind aprobarea listei dosarelor depuse în în perioada 01.01.2019-01.01.2021 și a listei de priorități în soluționarea cererilor de locuințe a ANL pentru tineri, destinate închirierii”, se arată în referatul pentru susținerea proiectului.

După aprobarea consilierilor locali, se pot depune contestații timp de șapte zile, la primarul municipiului.

Mai jos, puteți vedea, lista priorităților în funcție de punctajul obținut.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul face primii pași pentru transformarea în Smart City. Lugojenii sunt așteptați la dezbateri

Publicat

în

Primăria Lugoj îi invită pe lugojenii pasionați de tehnologie să facă parte din focus grupurile locale, ale căror rezultate vor sta la baza dezvoltării Strategiei Locale de transformare a Lugojului într-un Smart City – Oraș Inteligent. Un oraș inteligent sau smart city este un concept de dezvoltare urbană care integrează tehnologii și sisteme pentru a administra în mod eficient și securizat resursele unui oraș, în vederea îmbunătățirii calității vieții cetățenilor, dezvoltării comunității și protejării mediului.

RETIM

Cele 2 focus grupuri vor cuprinde următoarele domenii:

 Guvernare Locală, Sănătate, Educație, Mediu, Turism și Siguranță publică

25 februarie 2021 – intervalul orar 12:00 – 15:00

26 februarie 2021 – intervalul orar 11:00 – 14:00

Infrastructură și tehnologie, transport public, energie (smart grid)

25 februarie 2021 – intervalul orar 15:30 – 17:30

26 februarie 2021 – intervalul orar 14:30 – 17:00

Pentru a participa la aceste întâlniri vă invităm să completați următorul formular: https://forms.gle/NZs2Mj85x625DTfu8

Scopul final al acestui exercițiu este acela de a seta obiective îndrăznețe, necesare unui oraș european la standardele secolului în care trăim.

Formatul acestor prime întâlniri va fi fizic, numărul persoanelor va fi limitat pentru eficiență și pentru respectarea normelor de sănătate în vigoare.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite