Connect with us


Administrație

Lugojul are buget local. Toate proiectele consilierilor din opoziţie au fost respinse

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

Consilierii locali au aprobat proiectul de buget propus de primarul Francisc Boldea, chiar dacă de-a lungul şedinţei de joi, 11 aprilie, au existat nenumărate nemulţumiri. Aproape la toate capitolele reprezentanţii opoziţiei, dar şi şefii compartimentelor de specialitate au spus că banii sunt puţini şi nu vor ajunge.

RETIM

“Filosofia bugetului prevede toate sumele necesare pentru funcționare. În jur de 69 de milioane de lei, doar din bugetul local, iar pentru dezvoltare în jur de 107 milioane de lei. Pentru funcționarea Executivului vor fi alocate în jur de 12 milioane de lei, pentru Învățământ în jur de 5,7 milioane, la Sănătate în jur de 5,6 milioane de lei. Cea mai mare sumă este pentru Direcția de Asistență Socială 13,7 milioane de lei, pentru că de anul acesta trebuie să plătim și asistenții personali ai persoanelor cu handicap”, a declarat Francisc Boldea, după finalizarea proiectului de buget.

Consilierii liberali au avut o serie de amendamente, pe care le-au propus pentru a fi prinse în buget. De exemplu, liberalii şi-ar fi dorit să se aloce bani pentru studiu de fezabilitate pentru construirea unui spital nou, pentru achiziţia unui tomograf, un studiu pentru construcţia unei grădiniţe şi creşe în centrul oraşului, studiu pentru construcţia unei şcoli în zona de est (Stadion, Strand, Ţesători), reparaţii capitale şi consolidarea Podului de Fier, achiziţionare de utilaje de curăţenie şi deszăpezit etc.

“Ca de fiecare dată, consilierii liberali au venit cu o serie de propuneri şi amendamente, ţinând cont de necesităţile reale şi folosirea eficientă a resurselor bugetare. Lugojul este foarte murdar, parcurile şi zonele verzi sunt neîngrijite, drumurile sunt distruse, şcolile au nevoie de investiţii, spitalul este în colaps financiar. Din păcate, nu acelaşi lucru îl văd şi consilierii PSD&ALDE şi primarul, care au respins toate propunerile noastre. Nu mai e mult până anul viitor, când sunt convins că noua administraţie locală va găsi soluţii pentru rezolvarea acestor probleme.”, a declarat pentru Lugojeanul.ro, Bogrdan Blidariu, liderul grupului liberal.

Consilierul USR Liviu Brânduşoni a transmis şi el o listă cu 33 de proiecte, înainte de construirea bugetului. Niciunul nu s-a regăsit în proiectul propus de primar.

“A;a cum ne-am obişnuit în ultimii ani, nicio propunere a USR sau a celorlalţi colegi din opoziţie nu a fost luată în considerare de către primarul Francisc Boldea. Am avut un număr de 33 de propuneri, utile pentru lugojeni, însă priorităţile actualei administraţii sunt altele. Cheltuim foarte mulţi bani pentru lucrări care au mai fost trecute în bugetul anilor anteriori, lucrări care nici nu au început şi banii sunt blocaţi. Altele au început şi nu sunt finalizate sau sunt terminate dar prost. Din păcate, asistăm la o atitudine ostilă la orice propunere care vine din partea opoziţiei, indiferent dacă este bună pentru lugojeni.”, a spus şi consilierul Liviu Brânduşoni, care a adăugat că a votat proiectul de buget. Brânduşoni a atras însă atenţia că “filosofia primarului Boldea”, a transformat Lugojul într-un oraş murdar, care nu are un ştrand, bazin acoperit sau alte investiţii în folosul cetăţenilor.

 

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie a primăriei privind tarabele cu mărțișoare la Lugoj, de 1 și 8 martie, pentru acest an

Publicat

în

RETIM

După ce anul trecut comercianții de mărțișoare nu și-au putut vinde creațiile decât online, pentru că în România apăreau primele restricții, în acest an primăria a aprobat un loc din oraș pentru tarabele acestora. Este vorba despre Piața I.C. Drăgan, acolo unde vânzătorii de mărțișoare și alte cadouri de 1 și 8 martie se vor putea desfășura.

Comercianții vor putea să-și ocupe locurile în piață în două ture, una pentru 1 martie și cealaltă pentru ziua de 8 martie. Pentru mărțișoare, vânzarea va începe vineri, 26 februarie și va dura până pe 1 martie, de Mărțișor. 

Pentru Ziua Femeii, comercianții vor putea să își expună produsele din 5 martie, care pică tot într-o vineri, până luni de 8 martie. Până acum, potrivit primăriei lugojene, au cerut autorizație în jur de 20 de comercianți.

Capacitatea maximă a locației este de 30 de vânzători, asta și pentru că administrația locală va impune distanțarea socială a comercianților, din cauza pandemiei. Aceștia vor purta obligatoriu mască și vor oferi dezinfectant de mâini clienților.

Citiţi mai departe

Administrație

Consiliul local va vota lista tinerilor care s-au calificat pentru obținerea unei locuințe ANL

Publicat

în

Foto Arhiva

Consilierii locali lugojeni vor discuta, în ședința de joi, 25 februarie, proiectul privind lista de priorități pentru alocarea locuințelor ANL, destinate închirierii, pentru tineri de până 35 de ani. Lista este compusă în urma evaluării dosarelor depuse la Primăria Lugoj, în baza Legii 180/2018.

RETIM

„Luând în considerarea că locuințele ANL, destinate închirierii urmează să fie finalizate, la nivelul municipiului Lugoj au fost analizate dosarele depuse de persoane fizice, în vederea închirierii locuințelor ANL și  a rezultat următoarea ordine de priorități, conform anexei, fapt pentru care se impune aprobarea prin Hotărârea Consiliului Local a proiectului de hotărâre privind aprobarea listei dosarelor depuse în în perioada 01.01.2019-01.01.2021 și a listei de priorități în soluționarea cererilor de locuințe a ANL pentru tineri, destinate închirierii”, se arată în referatul pentru susținerea proiectului.

După aprobarea consilierilor locali, se pot depune contestații timp de șapte zile, la primarul municipiului.

Mai jos, puteți vedea, lista priorităților în funcție de punctajul obținut.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul face primii pași pentru transformarea în Smart City. Lugojenii sunt așteptați la dezbateri

Publicat

în

Primăria Lugoj îi invită pe lugojenii pasionați de tehnologie să facă parte din focus grupurile locale, ale căror rezultate vor sta la baza dezvoltării Strategiei Locale de transformare a Lugojului într-un Smart City – Oraș Inteligent. Un oraș inteligent sau smart city este un concept de dezvoltare urbană care integrează tehnologii și sisteme pentru a administra în mod eficient și securizat resursele unui oraș, în vederea îmbunătățirii calității vieții cetățenilor, dezvoltării comunității și protejării mediului.

RETIM

Cele 2 focus grupuri vor cuprinde următoarele domenii:

 Guvernare Locală, Sănătate, Educație, Mediu, Turism și Siguranță publică

25 februarie 2021 – intervalul orar 12:00 – 15:00

26 februarie 2021 – intervalul orar 11:00 – 14:00

Infrastructură și tehnologie, transport public, energie (smart grid)

25 februarie 2021 – intervalul orar 15:30 – 17:30

26 februarie 2021 – intervalul orar 14:30 – 17:00

Pentru a participa la aceste întâlniri vă invităm să completați următorul formular: https://forms.gle/NZs2Mj85x625DTfu8

Scopul final al acestui exercițiu este acela de a seta obiective îndrăznețe, necesare unui oraș european la standardele secolului în care trăim.

Formatul acestor prime întâlniri va fi fizic, numărul persoanelor va fi limitat pentru eficiență și pentru respectarea normelor de sănătate în vigoare.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite