Connect with us

Administrație

Se colectează deșeurile voluminoase și periculoase în zona 0 Timiș 

Publicat

în

RETIM Ecologic Service SA și ADID Timiș derulează până pe 12 iunie 2019 campania de colectare a deșeurilor voluminoase și periculoase în Zona 0 – Timiș – zonă care include localitățile: Lugoj, Buziaș, Recaș, Balint, Bara, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Costeiu, Criciova, Darova, Gavojdia, Ghizela, Nădrag, Nitchidorf, Racovița, Sacoșu turcesc, Secaș, Știuca, Topolovațu Mare, Victor Vlad de la Marina si Belinț.

Cetățenii din aceste localități vor putea depune prin aport voluntar în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare menționate în tabelele atașate deșeurile voluminoase și deșeurile periculoase.

Deșeurile voluminoase sunt mobilier, covoare, obiecte mari de folosință îndelungată altele decât deșeurile din echipamente electrice și electronice precum :calorifere fontă, calorifere aluminiu, uși, tocuri de uși, geamuri, tocuri de geamuri și sticlă de geam, comode, mese de cafea, de toaletă, decorative, mese de scris pentru copii, rafturi, etajere, etajere metalice, canapele, paturi, dulapuri, birouri, scaune, banchete, oale, ceasuri, perdele, draperii, dulapuri de baie, suporturi prosoape, lustre, tablouri, obiecte sanitare, căzi, vase de toaletă, robineți, cabine de duș, suporturi, baterii, chiuvete, bideuri, capace vase de toaletă, lavoare, rezervoare de apă pentru vase de toaletă, carpete, preșuri, etc.

Deseuri periculoase sunt: ambalaje care conțin reziduuri de substanțe periculoase sau sunt contaminate cu substante periculoase, ambalaje metalice care contin o matrica poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanti, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte), materiale de lustruire și îmbrăcăminte de protecție contaminate cu substanțe periculoase, vopsele, cerneluri, adezivi și rășini cu conținut de substanțe periculoase; baterii și acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii și acumulatori nesortate conținând aceste baterii, solvenți, acizi, alcali, uleiuri și grăsimi, altele decât cele comestibile, detergenți cu conținut de substanțe periculoase, butelii de gaz sub presiune (inclusiv haloni), cu conținut de substanțe periculoase, deșeuri din lemn cu conținut de substante periculoase, pesticide, deșeuri de vopsele și lacuri cu conținut de solvenți organici sau alte substanțe periculoase.

Nu se colectează în cadrul acestor campanii: deșeuri municipale, biodegradabile; vegetale; periculoase; industriale (inclusiv cele rezultate din producție), construcții si demolări; echipamente electrice si electronice;  ambalaje.

Nu se colectează deșeurile electrice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, computere, etc.)!

ATENȚIE! Deșeurile voluminoase și periculoase se păstrează în gospodărie până în momentul depunerii voluntare la punctul de colectare și nu se depun pe domeniul public în afara programului de colectare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Consilierii lugojeni, convocaţi la şedinţă. Ce subiecte sunt pe ordinea de zi a administraţiei locale

Publicat

în

Consiliului local este convocat în şedinţă ordinară joi, 28 mai. Şedinţa se va ţine în sistem de videoconferinţă. Printre cele mai importante puncte, se discută aprobarea organigramei și a statului de funcții ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj.

„A decedat domnul Borchescu, de la Tehnic şi trebui să angajăm pe cineva în locul său. Mai trebuie să scoatem la concurs două posturi la Serviciul de Salubritate, administrator şi contabil, pentru că nu avem. Până acum am funcţionat cu un contabil detaşat de la Casa de Cultură”, a declarat Francisc Boldea.

Celelalte puncte de pe ordinea de zi se referă la:

– Aprobarea agendei acţiunilor cultural – educative pe anul 2020 propuse a fi cofinanţate din bugetul local. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Spitalul Municipal ,,Dr. Teodor Andrei” Lugoj a unui generator curent, grup electrogen KOHLER-SDMO J 110K. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea Regulamentului privind stabilirea și acordarea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al municipiului Lugoj, pentru unităţile/lăcaşurile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România, situate pe raza administrativ – teritorială a municipiului Lugoj.Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Aprobarea contului de execuţie al bugetului local pe trimestrul I al anului 2020. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

– Alocarea din bugetul local a sumei de 5.000 lei necesară achiziționării a două laptopuri pentru premierea a doi elevi lugojeni pentru spirit civic. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

– Stabilirea naturii juridice a unor imobile. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Data așteptată de mii de lugojeni. Când se redeschide piața de vechituri ocico a orașului

Publicat

în

Una dintre cele mai așteptate zile pentru lugojeni este cea în care vor putea să meargă din nou la piața de vechituri a orașului. Din nefericire însă, această zi este programată să vină de-abia peste mai bine de o lună de acum. Potrivit administrației locale, piața ocico se va deschide cu o parcare nouă și, dacă lumea își va dori, se va ține nu o dată, ci de două ori pe săptămână.

“Acum lucrăm la partea de parcare din stânga, vor fi 400 de locuri de parcare noi. O să vreau să consult mai apoi populația, să fie piața marțea și sâmbăta, întrucât nu se lucrează și mai multă lume poate să vină. O să vedem dacă vor și clienții, și comercianții. Data de deschidere nu o avem fixă, însă se va întâmpla după ce se termină starea de alertă, și dacă nu se extinde, adică cel mai probabil la 1 iulie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Francisc Boldea.

Piața de vechituri a fost printre primele locații din Lugoj care s-au închis din cauza pandemiei de coronavirus.

Citiţi mai departe

Administrație

RETIM a început programul de spălare a pubelelor de colectare a deşeurilor reziduale

Publicat

în

Compania RETIM informează toate categoriile de clienţi din judeţul Timiş – persoane fizice, asociaţii de locatari, persoane juridice şi instituţii publice- că a început un amplu program de spălare a pubelelor de colectare a deşeurilor reziduale (pubelele negre şi verzi).

RETIM Ecologic Service SA derulează în următoarea perioadă un program complex prin care toate recipientele de colectare a deşeurilor reziduale din judeţul Timiş vor fi spălate. Sunt folosite maşini de colectare specială care, după ce ridică şi descarcă pubelele, efectuează şi operaţiunea de spălare a acestora.

Pentru judeţul Timiş există mai multe astfel autospeciale care vor merge prin rotaţie pe toate traseele din judeţ, iar în perioada mai – septembrie toate pubelele vor fi spălate de două ori, RETIM urmând să efectueze această operaţiune în toate zonele de colectare. Spălarea tuturor pubelelor se realizează la fiecare adresă într-o zi inclusă în graficul obişnuit de colectare a deşeurilor reziduale, neexistând un program diferit pentru această activitate.

Prin urmare, într-una din zilele obişnuite de colectare a deşeurilor menajere utilizatorii serviciului nostru de salubrizare vor putea vedea o autospecială RETIM care va spăla pubela alocată, lăsând-o mai curată şi mai igienică.

În acelaşi timp, RETIM reia apelul către toţi clienţii noştri privind conştientizarea şi respectarea regulilor generale de colectare separată a deşeurilor pe categorii : reziduale, reciclabile, sticlă (toate cu recipiente dedicate alocate), dar şi a regulilor mai stricte comunicate în perioada pandemiei de COVID-19, care rămân valabile în continuare.  Toate aceste reguli sunt disponibile pe site-ul nostru.

Compania RETIM rămâne în contact direct cu clienţii săi pe toate canalele de comunicare online şi recomandă folosirea acestora cu prioritate: website www.retim.ro, email contact@retim.ro si pagina oficială de Facebook.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

 

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite