Connect with us

Administrație

INTERVIU: „Trebuie să vă spun că, eu sunt mulțumit de ceea ce am făcut până acum în Lugoj”

Publicat

în

Foto Arhiva

Lugojeanul: Începem acest interviu cu un subiect de actualitate, bugetul Lugojului pentru 2019. Vor fi bani pentru investiții în acest an?

RETIM

Francisc Boldea: – Deşi am avut mai multe rectificări pozitive în 2018, totuşi trebuie să reţinem că din reducerea impozitului, de la 16 la 10 la sută, la venituri am avut o diminuare faţă de anii precedenţi de opt, nouă milioane de lei. La această diminuare se adaugă, la 1 ianuarie 2019, în jur de 8 milioane de lei restanţe de la societăţile comerciale, la impozite şi taxe, şi în jur de 7.5 milioane de lei restanţe de la populaţie.

În fiecare an avem o diminuare a veniturilor, mai ales că noi suntem singura primărie, vedeţi că nici Timişoara nu a rezistat, care nu a mărit taxele şi impozitele locale. Această diminuare ar fi trebuit compensată cu măriri de taxe şi impozite. Excedentul bugetar pe care îl avem, eu estimez că e între 70 şi 80 de milioane de lei, cred că satisface necesităţile şi de investiţii şi defuncţionare, acoperă şi golurile casă, pentru funcţionarea normală.

AUTOLIV

– Cu toate acestea, la finalul anului 2018, ați dat o decizie prin care ați interzis instituțiilor din subordinea primăriei să mai cheltuie bani de la bugetul local…

– 90 la sută s-au conformat, la 10 la sută le-am aprobat modificări pentru că sunt unii care aveau situații de lucrări care trebuiau plătite. La școli, pe lângă componenta de bază per capita, noi putem să-i ajutăm complementar. Aici intră materiale și investiții. Aproape la fiecare unitate de învățământ am dublat bugetul. Dar modul de cheltuire al banilor trebuie să respecte capitolele, așa cum au fost prinse în buget. Fiecare la sfârșitul anului are o problemă. De asta am și luat măsura. Pentru că banii din reparații, din modernizări, sunt trecuți pe alte obiecte de inventare. Eu cu chestiunea aceasta nu sunt de acord, pentru că la alte cheltuieli poate să intre orice, lucruri care nu sunt necesare. Asta se întâmplă în fiecare an, în luna noiembrie, decembrie, când de la capitolul reparații se trec banii la capitolul alte cheltuieli. Lucrul asta vreau să-l elimin! Alte cheltuieli nu există.

-Ce s-a întâmplat la spital, s-au cheltuit banii alocați?

-Nu! Au rămas cam jumătate din bani necheltuiți. Din peste 30 de miliarde de lei (n.r. – bani vechi) pe care i-am dat noi, cred că în jur de 17, 18 au rămas. Au modificat de trei ori lista de necesități, le trebuie mereu altceva. Se tot vorbește de tomograf. Eu le-am spus că dacă se obține prin minister e foarte bine, dacă nu, în fiecare an, m-am gândit, să aibă spitalul pentru investiții câte 700 de mii de euro. O sumă pe care ei nu o pot cheltui. Și în ani de zile sunt milioane de euro, care ar fi putut să dezvolte spitalul cum trebuie. Le-am zis că dacă vor, în 2019, tomograful, nu am nimic împotrivă, dar renunță la restul. Nu! Ei vor și reparații, și poartă, și laborator, paturi, și ce vor ei.

-Și atunci de ce nu se cheltuie banii, pentru că necesități sunt în spital?

-Părerea mea este că toate întârzierile sunt cauzate pentru că nu găsesc firme de proiectare, ba au contestații la licitații, birocrație din asta. Sau poate fi altceva, ce eu nu știu, în sensul că nu sunt atât de preocupați de partea asta de investiții, deși, după mine, este cea mai importantă.

Cine a greșit la stația de epurare

-Cum a fost 2018 pentru dumneavoastră, pentru că din ce s-a văzut “din afară”, a părut un an destul de agitat?

-Celor care au scris numai minciuni în 2018, o să le dau prilejul și în 2019 să scrie. Dacă vreți, vă explic! În fiecare zi, vreau să fac ceva nou în oraș și se lucrează ceva în oraș. Nu se termină imediat, că nu se poate, e imposibil. Dar la toate astea se spune de la început: „A, o să termine, dar nu e bun, o să facă dar nu e bun”, încearcă să se diminueze. Pe partea politică. Eu nu mi-am propus să răspund nimănui pentru asta, pentru că dacă e să vorbim despre 2018, putem spune că opoziția încercat să distrugă Meridian și Salprest.

A prostit fosta conducere, a venit la licitația de semnare a contractului de alimentare apă și canal, să facă actele astfel încât să nu participe Meridianul la licitație și să rămână Lugojul fără apă și canal. La 1 iunie, dacă vă amintiți a fost atunci cu demisie, cu întâmplările care au fost. Tot la Meridian, oamenii care lucrează acolo au familii, când văd toată ziua “Meridianul e în faliment”, pleacă. Din păcate au plecat meseriași, instalatori, am pierdut o categorie de oameni foarte utili orașului, din aceste încercări de desființare a Meridianului. Din cauza aceasta, la ora actuală sunt patru instalatori. Nu au cum să facă față.

Mai mult, după ce s-a câștigat licitația, același atac permanent pe Meridian. Că nu are licență, că ia amenzi, că nu o să facă… Da, Meridian nu a avut licență din 2016, până în 17 decembrie. Dar a primit licență. Noi am avut o problemă cu stația de epurare, pentru că stația nu a fost predată la Primărie niciodată. Pentru că a fost folosită de Meridian, în toată perioada de investiții. Banii pe canalizare și epurare s-au luat de către Meridian, nu de către Primărie. Meridianul nu a schimbat nici cinci furtune, cât a folosit stația, abia acum am schimbat și se vor îmbunătăți parametrii, o să vedeți, la linia apei vorbesc.

La linia nămolului sunt niște probleme imposibile, deoarece cantitatea de nămol care vine în stația de epurare este mai mică decât pentru canitatea pentru care a fost construită. Ca atare, stația este pentru 58 de mii de locuitori, nu s-a legat nicio comună, populație mai este și plecată și atunci cantitatea de nămol este mult mai mică. A doua problemă și mai complicată este distanța mare până acolo, care răcește nămolul și nu poate să producă biogaz, a treia problemă, și mai gravă, este că la Lugoj canalizarea și apa menajeră este egală cu apa pluvială, e pe aceeași conductă. Ca atare se produce o diluție a nămolului și la stație ajunge doar apă.

– Dacă tot ați adus discuția la Meridian și stația de epurare, care este soluția pentru amenzile primite în perioada aceasta, pentru că s-a adunat o sumă considerabilă de aproape două milioane de lei?

– E o problemă a Meridianului, nu e o problemă a Primăriei…

– Totuși, Meridianul e societatea Consiliului local, a orașului?

– Asta întrebați Consiliul, că vă spun ei! Eu nu sunt șeful Meridianului, eu am contract cu ei pentru serviciile pe care le fac pentru mine, eu nu pot să impun… Aici, cum să spun, ei trebuia să aibă permanent, i-am spus și domnului Groza, cât a fost director, să aibă licență. Când nu ai licență de taximerie, nu poți să faci taximetrie. Așa e și cu Meridian, ei nu au avut licență de apă…

– Amenzile sunt primite pentru epurare…

– Nu, nu! Toată lumea a mutat discuția către stația de epurare. Nu are nimic una cu cealaltă…

– Deci, amenzile primite pentru ce sunt?

– Că nu au avut licență și că nu au fost asigurați parametrii de către societatea care primește licența, vă arăt, că scrie acolo, clar: “Societatea care primește licența e obligată să asigure parametrii”. Dacă tu, în zece ani de zile, nu ai curățat, nu ai schimbat un furtun, cum să iasă parametrii. Ceea ce nu se înțelege, partea a doua a proiectului, cu punerea în funcțiune, se numește automatizare. E greșit spus punerea în funcțiune, ea este în funcțiune manuală, doar că trebuie calcultorul să spună „obiectul ăsta lucrează luni de la ora 3 la 4”.  Mai mult, aparatura consumă și plătește Primăria curentul.

– Totuși, cine trebuia să supravegheze efectiv lucrarea de la Stația de epurare, pentru că de acolo au pornit toate problemele?

– Comisia de recepție. Primarul nu a fost în comisie. E o comisie care va răspunde pentru fiecare lucru care s-a făcut. Pentru că proiectul de execuție a fost recepționat de comisia de recepție, s-a făcut o Anexă 2 și s-a stins Anexa 2, tot de către comisia de recepție și semnată de Meridian, de Salprest, de Inspecția în Construcții, de Direcția Tehnică de aici, de viceprimar și de cine a mai semnat la vremea respectivă.

– A fost greșeală a comisiei de recepție?

– Nu pot să spun, că nu am făcut parte din comisie. Pe baza acelei recepții, noi am făcut procesul verbal de predare-primire. A fost o problemă la al doilea contract, la fermentatoare, la linia nămolului, unde a fost de 700 de mii proiectul, unde aceeași comisie de recepție a făcut recepția, au făcut Anexa 2, dar nu au mai scris-o pentru că a intrat în faliment constructorul. Mai mult, Primăria Lugoj nu a mai făcut nicio plată către Confort, din ziua în care s-a stins Anexa 2.

– Dar nici nu ați recuperat garanția depusă de Confort?

– Garanția e problema economică, domnul Nichita, care acum este la Fisc, a fost director economic și cine a fost după el, trebuia să ceară, după doi ani, să nu se atingă nimeni de garanție. Confort a profitat de delăsarea lor, a celor de la Economic. Dar dacă sunt lucruri nerezolvate, e greșeala doar a comisiei de recepție.

Ștrand: „Nu am depășit contractul ca durată a lucrărilor”

– Mai sunt și alte proiecte cu probleme în oraș, cu întârzieri mari…

– Care sunt astea, un exemplu?

– Ștrandul, cred că e cel mai bun exemplu. Trebuia finalizat într-un an, până în 2014, și nu funcționează nici în prezent. Ce s-a întâmplat la ștrand?

– Nu s-a întâmplat nimic. Durează mult până să se facă. A început în 2013. Din 2015, până în 2016 nu s-a lucrat deloc, au venit alegerile în 2016 și abia în 2017 s-au apucat de lucru…

– De ce nu s-a lucrat în tot timpul acesta?

– Nu am depășit contractul ca durată a lucrărilor. L-am întrerupt, din mai multe motive. Obiectivul de investiții, fără o dispoziție de șantier dată de proiectant nu se poate face nimic. Toate neînțelegerile au fost între proiectant și constructor. Nu au fost problemă de plată, din partea noastră. Legal noi nu am avut dreptul să intervenim între proiectant și constructor. Ar fi fost un abuz clar. E exact ca la stația de epurare, când vrei să faci ceva nou dintr-un lucru vechi. S-a încercat din proiectare să se facă o casă, sub bazin, pentru sala mașinilor. Din acest lucru, proiectantul a modificat și a făcut din bazinul acela mare un bazin de sărituri, o parte mecanică și un bazin de retenție, pentru că dacă se făcea dedesubt ajungea să fie sub nivelul Timișului, ar fi fost mereu inundat acolo.

– Cine a cerut toate modificările de la ștrand? Constructorul?

– Constructorul și Primăria Lugoj. Toți specialiștii care au văzut proiectul. Pentru că cei de la Apele Române nu au sesizat de la început că există posibilitatea ca apa să se ridice sus, prin bazin, pentru că nu poți face la cinci metri sub pamânt, să fie jos partea mecanică. Asta a creat primele probleme. A doua situație a fost că opoziția de atunci, din 2008-2012, nu a fost de acord să cumpărăm terenul de sport “Timișul”. Noi, a trebuit să mutăm bazinul și să adaptăm ștrandul, după care am reușit să cumpărăm partea din față și a trebuit să translatăm tot bazinul în față.

Toate încercările astea, de întârziere, de modificare, de subminare pot să spun, toate duc la întârziere proiectului. Nici acum nu putem spune că toate problemele sunt rezolvate. De exemplu, nu putem să găsim salvamari. La Lugoj nu e nimeni care să fie făcut cursuri de salvamari. Am solicitat la Constanța, să ne trimită un specialist și îi asigurăm masă, casă, ca să stea aici și să pregătească oamenii. Ne trebuie 10 oameni. E necesară o metenanță a ștrandului, pentru calitatea apei.  Să nu credeți că e simplu. Dar, trebuie să remarcați că nu se compune doar din ștrand orașul. Eu l-am preluat cu 33 la sută asfalt…

– Ajungem și la drumuri, am vorbit despre proiectele cu probleme…

– Ștrandul nu mai este un proiect cu probleme. În luna mai va fi inaugurat!

– S-a pus la un moment dat problema, în Consiliul Local, legată de epurarea apelor de la ștrand. Cum se va face?

– La ștrand nu se va schimba apa un an de zile. Avem un sistem de filtrare atât de modern și de bine pus la punct că apa va fi albastră ca cerul pe tot sezonul. Mai avem o sistematizare la ștrand. E vorba despre Casa Căsătorilor, unde a fost restaurantul, o clădire de intrare unde e poarta, în același sistem ca și ștrandul acoperit, o rampă pentru urcarea pe pod. Proiectul e gata și urmează să scoatem execuția lucrărilor la licitație. Tot în zona aceea, în parc refacem terenul Timișul.

„90 la sută din drumuri sunt asfaltate”

– Să trecem la partea de drumuri, că văd că doriți să vorbiți despre ele. S-au refăcut foarte multe drumuri, însă după această zăpadă foarte multe sunt cu probleme, cu gropi. Cine le repară?

– 90 la sută din străzile din oraș s-au refăcut! Tot ce e în garanție se reface pe cheltuiala constructorului. După fiecare iarnă avem probleme și aici o să mai avem probleme multe. Deocamdată sunt trei gropi în zona centrală: una la Podul de Fier și două în dreptul PNL-ului, dar astea au apărut pentru că la deszăpezire prinde lama și scoate bucăți de asfalt, nu ai cum să eviți asta. Se întâmplă peste tot.

Restul, aș lua-o pe cartiere. Cartierul Balta Lată – 90 la sută, Buchini – 95 la sută, rămase două străzi, cartierul Timișoarei: străzile toate, apă, canal, curent, iluminat public, trotuare, tot făcut! În Militari sunt făcute străzile principale toate, mai sunt trei străzi, care le vom face anul acesta. În spate la OMV, am terminat în proporție de sută la sută. În Cotu Mic, cam 90 la sută am terminat, mai avem Neculce, Pongratz și pe Miron Costin și e gata și Cotu Mic. În Izlazu Mic, de Obor, s-a scos la licitație pentru continuarea parcărilor și s-a făcut toată zona cu Țesători, cu tot ce este acolo. ITL e 90 la sută făcut, Naimontelep, tot ce a fost drumuri și trotuarele de pe șase străzi. Așa încet, încet microraioanele, complet Stadion, splaiul Sporturilor, zona Ștrand și în afară de Tiberiu Brediceanu, cu piatră cubică, toate străzile au fost făcute. Apoi lucrăm la apă și canal pentru Mărăști și Mărășești, care vor fi asfaltate. Apoi în Bocșei, am făcut 19 străzi, mai sunt trei străzi. Cartierul Mondial Bocșei e prevăzut pe proiectul nou și va fi făcut. Apoi zona Cloșca, Crișan, Hezerișului, 13 Decembrie, Horia, Brândușelor, toate sunt refăcute. Sigur, ele trebuie întreținute. De aceea, anul acesta, în zona centrală, acolo unde s-au făcut intervenții avem proiectul realizat pentru un strat de uzură, egalizator, de la Școala 4, până la Primărie, Universitate, la sensul de pe Coloman Wallisch, apoi strada Bucegi, Episcop Bălan, până la MOL și înapoi pe Rebreanu, pe Bălcescu, Podul De Fier, Primărie. Trotuare, sunt peste 90 la sută din trotuare făcute.

Un primar mulțumit

– Ce alte proiecte mari aveți pentru acest an?

– Am să le spun la discutarea bugetului? Surpriză.

– Readuceți în prim-plan poiectul pentru refacerea centrului?

– Îl punem în practică! Dar stau cu proiectul, pentru că nu pot să fac sensul giratoriu. Când va fi podul aprobat de Monumente, strada care vine de la Biserica Ucraineană, Baia Comunală, va veni până în sensul giratoriu de la pod și se va duce pe splaiul Brediceanu. Se va închide circulația, între Ceasul Electric și Artima, va fi o zonă pietonală frumoasă, singura zonă lată din oraș pe care o avem. Dar fără acest lucru nu putem face nimic. Trebuie să anulăm circulația pe Podul de Fier. Dacă din greșeală trece un camion pe el și se lasă doar 10 centimetri, trebuie să anulăm circulația pe el. Lugojul nu poate funcționa cu un singur pod. Nu se vrea, va rămâne tot așa și ne mutăm spre Piața Drăgan, închidem strada și facem terase acolo. O altă zonă care mă preocupă foarte mult, ați văzut că am asfaltat strada de la gară, care dă în Mocioni. De acolo, până la Timișul e zonă frumoasă pe care o să o modernizăm, pentru că e poarta de intrare în oraș. E ultima dată că mai încercăm cu proiectul pentru Stadion, dacă nu se va rezolva vom reface stadionul din bani de la bugetul local….

– Hipodromul a fost un proiect despre care ați vorbit, de mai multe ori. Ce se întâmplă cu el?

– Acolo acoperim groapa, iar restul o să fie o zonă de agrement pentru care ne dorim un parteneriat public privat. Dacă nu, revizuim proiectul pe care îl avem cu Serbia și vrem să obținem o finanțare, în comun, cu Veliko Gradiște. Va fi un fel de Herneacova, mai puțin lacul de acumulare.

– Alte proiecte importante, în Lugoj?

– O să le vedeți!

– De asta v-am solicitat interviu, ca să vă întrebăm?

– Oricum nu o să le spun astăzi. Trebuie să vă spun că, eu sunt mulțumit de ceea ce am făcut până acum în Lugoj, orice ar spune unii…

– Simțiți că s-a creat un curent împotriva dumneavoastră în oraș? Îi simțiți pe oameni că sunt împotriva dumneavoastră?

– Nu, în niciun caz. Din contră, poziția mea s-a întărit foarte  mult în ultimul timp! Lumea ține cu ăla pe care îl bați. Din contră, mă duc în foarte multe cartiere și toată lumea îmi spune să nu mă las… Eu nu pot să folosesc cuvintele pe care le spun ei, dar vă dați seama cum vorbesc de cei care mă critică. Toată lumea mă încurajează! Dovadă și mai clară: ați văzut undeva, în România, un primar să iasă în fața oamenilor, să aibă curajul să vorbească? Ați văzut undeva? Eu, de Revelion, am ieșit pe platoul din fața Casei de Cultură a Sindicatelor, între oameni.

Pentru ce își cere primarul scuze

– Am fost și eu pe platou, a fost un moment în care v-ați cerut scuze. Care ar fi greșelile pentru care v-ați cerut scuze?

– Aaaa, dumneavoastră doar pe astea le vedeți. Am mai și greșit pentru că eu sunt om, mai greșesc și eu. Trebuie să vă spun un lucru! Am primit de la bunicul meu o bucată de teren, pe strada Cloșca. M-au mințit până am ajuns eu primar. Toți m-au mințit! După mine s-a aprobat intravilan, înainte de mine e intravilan, doar al meu a fost extravilan. Pentru asta am stat un an de zile, ca să pot să-l dau moștenire nepoatei mele. Niciodată nu s-a opus nimeni în Consiliul Local ca să îți faci un plan de urbanism, doar acum. Toți cei care m-au atacat s-au răzbunat pe nepoată…

– Știți foarte bine motivul pentru care unii consilieri s-au opus, pentru că firma de proiectare e Rheinbruke, cea care face proiectele pentru Primăria Lugoj.

– Care firmă de proiectare? Și în declarația de avere conteză soț, soție, copii… –

– Dar vedeți o problemă, legată de faptul că firma de proiectare cu care lucrează Primăria Lugoj a făcut PUZ-ul nepoatei?

– Nu! Nu! Păi, ea stă în Timișoara, e proprietară, era cu ei la facultate, la Timișoara. Înseamnă că ea, în Lugoj, nu mai poate să lucreze cu nimeni. Astea sunt minciunile care se spun ca să existe motiv. Lumea nu crede aceste minciuni, dovada că eu am fost pe platou, merg în mijlocul lumii. A doua problemă pentru care să-mi cer scuze. În această iarnă a nins foarte puternic, a nins 44 de ore. M-a durut foarte mult că am auzit că au spus unii că “unde s-a ascuns Boldea”. Eu am fost aici, în primărie, pentru că nu pot să mă duc pe stradă, că atunci trage toată lumea de mine să mă duc la el, și la el, și la el. Eu am fost toată ziua aici, ca să coordonez, pentru că asta e treaba mea.

Am primit amendă pentru cum era zăpada duminică, la 7 seara, iar la 6 seara s-a terminat Codul Portocaliu. Doar pentru că a reclamat cineva de aici, că de ce a primit doar Timișoara. Timișoara nu are contract, dar eu am contract cu o firmă, Salprest, care trebuie să respecte contractul. Dacă nicio altă firmă, în afară de Salprest, nu a venit la licitație, eu ce pot să fac.

– Dar știați despre situația în care e Salprestul, nu v-ați gândit că nu vor putea să facă față?

– Când am semnat contractul, era vară și nu era în insolvență. M-am bazat și pe ce s-a întâmplat anii trecuți. Sigur că la calamitate nu poți să te opui și durează două trei-zile până se face. Iar chestia asta, să mergi să-ți faci poză pe tractor, la mine, în fața casei, când vezi că toate străzile pe care își face poză se vede pământul jos. Asta înseamnă că cineva a trecut deja pe acolo, a ajuns cu deszapezirea la pămât. Dacă tu spui că ai făcut 70 de străzi, erau cartierele desfundate, cel puțin cinci cartiere, dar nu a fost niciunul.

De ce se află primarul în conflict cu partidul pe care-l conduce

– Am văzut că vă tot referiți la activitatea consilierilor locali și spuneți că nu fac proiecte și își primesc banii degeaba…

– Niciun proiect nu fac! Și eu am fost în opoziție 16 ani, dar ne duceam la primar și propuneam proiecte, și negociam, până la urmă tot făceam ceva. Ei o să ia 400 de milioane pe an și nu au făcut nimic.

– Dar și colegii dumneavostră, consilierii PSD, sunt în aceeași situație.

– Colegii mei, eu am dreptul de inițiativă, dar eu în numele lor propun. Pentru că toate sunt discutate aici, timp de câteva ore. Eu în numele lor propun.

– Au fost mai multe situații, în care, au ieșit la iveală disensiuni între dumneavoastră și colegii de partid. Se vorbește de o anumită “răceală” între dumneavostră și filiala locală a PSD.

– Eu sunt președintele partidului! Când ești la putere, cum suntem noi la Lugoj, ne vedem de programul de administrare și toți, absolut toți îl apărăm. Pentru că nu poate să-l apere doar unul. Opoziția are mai multă libertate, însă opoziția are un singur obiectiv, să blocheze ce vrem noi să facem.

– O să încheiem interviul cu o întrebare care a devenit deja tradițională: mai candidați pentru cel de-al patrulea mandat?

– Eu sunt mulțumit de ceea ce fac în oraș, nu pot să fac mai mult. O să fac o paranteză. Știți că, înainte de a veni aici, am făcut “Brediceanu” frumos. De atunci, au pierdut și titlul de “școală europeană”, și titlul de „colegiu național”,  au pierdut cantina, au pierdut chioșcul. Au venit patru sau cinci directori, după mine. Spuneți-mi ce s-a adăugat? O să vorbim după ce nu voi mai fi primar! Când nu voi mai fi primar, nu voi mai fi nici președinte de partid, nici consilier. Eu am vrut să transform orașul. Nu o să-i pot mulțumi pe toți.

Astăzi mă simt bine, asta nu înseamnă nimic, doar că sunt sănătos. Ce va fi mâine, nimeni nu ştie! Poate la un moment dat voi recomanda pe cineva, poate chiar voi recomanda pe cineva, care poate să fie şi din afara partidului. La Primăria Lugoj se alege omul. S-ar putea la un moment dat să recomad pe cineva, s-ar putea ca lumea să nu ţină cont de recomandarea mea, s-ar putea să ţină, dar e foarte important ca în Lugoj să fie linişte.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Buciu spune că decizia CNSC obligă doar la reevaluarea ofertei firmei care vrea să construiască spitalul, nu o face câștigătoare

Publicat

în

Managerul proiectului pentru construcția spitalului din Lugoj, Claudiu Buciu, afirmă că decizia dată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) nu face altceva decât să ceară Primăriei Lugoj să reevalueze oferta Asocierii SSAB AG, după ce aceasta a contestat hotărârea Primărieie Lugoj de respingere a ofertei.(vezi aici)

„Așa cum știți, comisia de evaluare din cadrul Primăriei Lugoj a respins toate ofertele depuse pentru această licitație și, în lipsa de oferte conforme, a anulat procedura de licitare. Ambele procese-verbale pentru cele două operațiuni de care v-am spus, sunt validate de Agenției Națională pentru Achiziții Publice. Ulterior deciziilor noastre, unul dintre ofertanți a contestat decizia finală de anulare la CNSC, un consiliu care nu le-a dat câștig de cauză, ci doar a dispus reevaluarea ofertei. Noi nu suntem de acord cu decizia consiliului și vom contesta această decizie la Curtea de Apel Timișoara, instanța competentă”, a declarat Claudiu Buciu, care spune că licitația pentru un constructor a fost reluată deja.

Consiliul local Lugoj a desemnat, astăzi, pe primarul interimar Bogdan Blidariu să se ocupe de angajarea unui apărător care să inițieze procedurile necesare contestării deciziei.

 

 

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Firma descalificată la licitația pentru construcția spitalului, repusă în drepturi de Consiliul de soluționare a contestațiilor. Primăria atacă decizia în instanță

Publicat

în

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a emis o decizie în urma contestației, formulată de SSAB-AG SA în calitate de lider al Asocierii SSAB AG SA­ACER PROJE ÎNȘAAT A.Ș-BEMEL AG SRL (Asocierea SSAB AG), împotriva rezultatului procedurii de atribuire emis de PRIMĂRIA MUNICIPIULUI LUGOJ, în cadrul procedurii de licitație deschisă pentru contractul de lucrări „Construire spital și funcțiuni conexe pentru Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” Lugoj”.  La începutul lunii februarie,  reprezentanții Primăriei Lugoj au anunțat că licitația pentru construcția noului spital din municipiu va fi reluată.

„Din cauza faptului că doar una dintre ofertele financiare s-a încadrat în valoarea estimată a contractului (oferta depusă de asociere), următoarea etapă a evaluării s-a desfășurat doar cu privire la această ofertă. În această ultimă etapă, ofertantul a trebuit să facă dovada experienței similare. Din păcate, asocierea nu a putut face dovada experienței similare solicitate. Mai mult, în ceea ce privește experiența în domeniul construirii de spitale, asocierea a depus documente prin care a încercat să inducă în eroare comisia de evaluare, respectiv a depus documente neconforme cu realitatea. Aceste documente au provenit de la societatea din Republica Turcia, dar au fost asumate pentru conformitate cu originalul de către liderul asocierii, o importantă societate ce activează în domeniul construcțiilor din România. Certificarea pentru conformitatea cu originalul a documentelor prezentate a ridicat suspiciuni rezonabile că liderul asocierii are cunoștință despre caracterul nereal al documentelor prezentate”, spunea la aceea dată Claudiu Buciu, managerul proiectului pentru construcția noului spital.

Ce a decis Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor

Pentru construcția noului spital din Lugoj au fost depuse două oferte, de către Synergy Construct SRL (din București) și SSAB-AG SA (din Bacău), ambele valide din punct de vedere tehnic, dar în urma evaluării financiare comisia a costatat că doar o ofertă se încadrează în valoarea estimată a contractului.

În urma analizei contestației și a tuturor probelor prezentate, Consiliul a hotărât să admită contestația formulată de SSAB-AG SA și să oblige autoritatea contractantă, Primăria Lugoj, să aducă la îndeplinire măsurile dispuse într-un termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei.

Iată mai jos decizia Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor:

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) și ale art. 27 alin. (1) din Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, Consiliul adoptă următoarea

DECIZIE

Nr. 655/C5/498
Data: 15.03.2024

Prin contestația nr. SSB097/19.02.2024, înregistrată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor sub nr. 10517/20.02.2024, formulată de SSAB-AG SA în calitate de lider al Asocierii SSAB AG SA­ACER PROJE ÎNȘAAT A.Ș-BEMEL AG SRL (Asocierea SSAB AG) cu sediul social în municipiul Bacău, strada Calea Republicii nr. 159, et. 1, județul Bacău, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J4/1042/1991, având CUI RO 2816022, reprezentată legal prin președintele Consiliului de Administrație Nistor Gabriel și convențional prin Societatea Civilă Profesională „Perju, Rotaru & Asociații”, cu sediul procesual ales la sediul societății de avocați, în municipiul București, Șos. Nicolae Titulescu nr. 48, et. 4, sector 1, formulată împotriva rezultatului procedurii de atribuire, emis de PRIMĂRIA MUNICIPIULUI LUGOJ, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul procedurii de licitație deschisă organizată în vederea atribuirii contractului de lucrări având ca obiect „Construire spital și funcțiuni conexe pentru Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” Lugoj”, prin publicarea în SEAP a anunțului de participare nr. CN1056944/05.07.2023, s-a solicitat:

  1. În principal, anularea rezultatului procedurii, a raportului procedurii de atribuire înregistrat la autoritatea contractantă sub nr. 16/11547/06.02.2024 (publicat în SEAP la data de 08.02.2024) și al procesului-verbal de evaluare a documentelor suport DUAE din 02.2024, precum și a documentelor subsecvente acestora, incluzând adresa de comunicare a rezultatului procedurii nr. 16/12713/08.02.2024, din cauza evaluării realizate de către o comisie de evaluare a cărei imparțialitate nu poate fi considerată în afara oricărui dubiu;
  2. În consecință, obligarea autorității contractante la reluarea procedurii și la reevaluarea ofertei Asocierii SSAB cu înlocuirea membrilor comisiei de evaluare;
  3. În subsidiar, anularea rezultatului procedurii, a raportului procedurii de atribuire înregistrat la autoritatea contractantă sub nr. nr. 16/11547/06.02.2024 (publicat în SEAP la data de 08.02.2024) și al procesului-verbal de evaluare a documentelor suport DUAE din 01.02.2024 ori al altor acte ce stau la baza acestui rezultat, precum și a documentelor subsecvente acestora, incluzând adresa de comunicare a rezultatului procedurii nr. 16/12713/08.02.2024, din perspectiva greșitei rețineri a caracterului inacceptabil al ofertei depuse de Asocierea SSAB;
  1. Obligarea autorității contractante la reluarea procedurii și la reevaluarea ofertei depuse de ofertantul Asocierea SSAB AG conform prevederilor legale incidente și Deciziei ce urmează a fi pronunțată în prezenta cauză, cu înlocuirea comisiei de evaluare;
  2. Cheltuielile de judecată vor fi solicitate pe cale separată. Procedura de soluționare în fața Consiliului s-a desfășurat în scris.

CONSILIUL NAȚIONAL DE SOLUȚIONARE A CONTESTAȚIILOR, asupra cauzei de față, constată următoarele:

Pentru aceste motive,
în baza legii și a mijloacelor de probă aflate la dosar,

CONSILIUL DECIDE:

Admite contestația formulată de SSAB-AG SA în calitate de lider al Asocierii SSAB AG SA-ACER PROJE INȘAAT A.Ș-BEMEL AG SRL (Asocierea SSAB AG) în contradictoriu cu PRIMĂRIA MUNICIPIULUI LUGOJ, în calitate de autoritate contractantă.

Obligă autoritatea contractantă să aducă la îndeplinire măsurile dispuse într-un teren de 30 zile de la comunicarea prezentei.

Prezenta decizie este obligatorie pentru părți.

Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate.

Primăria atacă în instanță decizia

Primarul interimar Bogdan Blidariu spune că decizia Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor  va fi atacată în instanță.

„Noi atacăm la Curtea de Apel și dacă vom câștiga atunci evaluarea va fi încheiată. Astăzi avem pe ordinea de zi un proiect pentru angajarea apărătorului. Procedura durează foarte puțin, în câteva zile se va judeca. Noi avem deja licitația în curs pentru găsirea unui nou constructor, este cu o clauză suspensivă, dar e pe SEAP. Se va încheia repede”, a transmis Blidariu.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Nouă autobuze electrice au intrat în circulație la Lugoj. Urmează noi achiziții

Publicat

în

Autobuzele electrice din Lugoj au intrat pe traseu la începutul acestei săptămâni. Este vorba despre nouă autovehicule achiziționate printr-un program al Ministerului Dezvoltării, plus stațiile de încărcare aferente. De asemenea, a fost realizată amplasarea provizorie a trei stații de încărcare lentă și a unei stații de încărcare rapidă, până când va fi finalizată autobaza de pe strada Timișoarei, unde vor fi instalate stațiile permanente de încărcare.

„Au fost puse în circulație noile autobuze electrice. Este vorba despre cele nouă autobuze cu o lungime de 10 m fiecare, achiziționate pe fonduri europene în cursul acestui an. Vom înlocui și vechile stații de autobuz, având fondurile necesare în buget. Totodată, avem aprobată și finanțare pe fonduri europene pentru realizarea afișajului electronic în noile stații de autobuz și pentru implementarea e-ticketing-ului”, a declarat Bogdan Blidariu, primar interimar al Lugojului.

În cadrul unor proiecte desfășurate în parteneriat cu comunele Coștei, Victor Vlad Delamarina și Gavojdia, Primăria Municipiului Lugoj va mai achiziționa încă trei autobuze electrice și șase microbuze în acest an.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii lugojeni aprobă proiecte de 24 de milioane de euro, pentru finanțarea din Programul Regional Vest

Publicat

în

Consiliul local din Lugoj va aproba, în ședința din 28 martie, depunerea a șase proiecte pentru finanțarea din Programul Regional Vest, de la ADR. Este vorba despre lista de proiecte considerate prioritare din „Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Lugoj, pentru perioada 2021-2030″. Aceste proiecte ajung la suma totală de 24 de milioane de euro, iar implementarea lor se întinde până în 2027.

„În perioada următoare, municipiul Lugoj urmează depună spre finanțare o serie de proiecte de mare importanță pentru dezvoltarea localității noastre. În calitate de autoritate de management pentru regiunea de vest, ADR ne-a transmis lista cu documentele care trebuie depuse. Astfel, în ședința ordinară a Consiliului local, vom supune spre aprobare proiectele care au fost selectate din lista de proiecte prioritare cuprinsă în strategia integrată de dezvoltare urbană a municipiului Lugoj, pentru perioada 2021-2030, care îndeplinesc criteriile de finanțare ale ADR Vest”, a declarat primarul interimar Bogdan Blidariu.

Programul Regional Vest este principalul instrument de finanțare din fonduri europene care sprijină  creșterea economică, creșterea calității vieții și  dezvoltarea durabilă în Regiunea Vest.

RETIM

Viziunea Programului Regional Vest 2021-2027 este de a avea o regiune competitivă la nivel european, cu un nivel ridicat de cercetare-dezvoltare, inovare și digitalizare, capabilă să atragă și să capitalizeze investiții, conectată intern și internațional, ai cărei cetățeni beneficiază de servicii. publice eficiente, în localități cu o calitate a vieții ridicate.

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest gestionează programe de dezvoltare regională din fonduri europene în Regiunea Vest – județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș.

AUTOLIV

Începând cu perioada de finanțare 2021-2027, ADR Vest este Autoritate de Management pentru Programul Regional Vest, care va însemna investiții de peste 1,18 miliarde euro în regiune.  Mai multe detalii despre atribuțiile Autorității de management regăsiți aici. Mai jos găsiți și lista proiectelor pe care Lugojul le depune:

Citiţi mai departe

Cele mai citite