Connect with us


Administrație

Podul lui Boldea, blocat de autoritățile din Timiș: „E prea aproape de Podul de Fier”

Publicat

în

Un nou pod peste Timiș va fi ridicat în perioada următoare, asta dacă și avizele necesare pentru construirea lui vor fi eliberate de instituțiile statului. Primarul Francisc Boldea susține că noul pod va deveni realitate, fiind în stadiul în care firma angajată, cu sediul în Viena, a realizat deja studiul de fezabilitate și cel geotehnic.

PMP

“Despre necesitatea podului nu cred că mai trebuie să spun nimic, întrucât Podul de Fier a expirat demult. Am găsit tot o firmă austriacă, cu o vechime de 70 de ani în proiectare care a găsit o soluție foarte bună, astfel încât podul de fier să rămână simbolul orașului și să fie plin cu terase, să fie doar pentru trecere pietonală și biciclete, iar podul de lângă să fie pentru circulația autoturismelor de până la 3,5 tone. În acest fel s-ar rezolva și problema sentimentală privind Podul de Fier și problema de descongestionare a traficului privind centrul orașului”, a declarat Francisc Boldea pentru Știrile TenTV.

USR

Edilul șef se plânge însă că ridicarea podului s-a blocat din cauza unui răspuns primit de la Direcția de Cultură și a unor politicieni răi.

“Deocamdată întâmpinăm greutăți datorită reclamațiilor făcute de unii lideri politici să spun așa la Monumente. Noi am depus documentația, nu suntem mulțumiți de răspunsul primit de la Monumente și ca atare vom repune pe rol această solicitare a noastră. Acum a fost trimis proiectul spre Comisia de Circulație care se va întruni la sfârșitul lunii. Niciodată din prima încercare nu am obținut toate avizele că sunt prea mulți care reclamă orice lucru vrei să-l faci în Municipiul Lugoj. Dar sperăm să se rezolve și acest lucru și atunci lucrurile intră în linie dreaptă”, a mai declarat Boldea pentru televiziunea locală.

Proiectul nu a fost avizat

Lugojeanul.ro a stat de vorbă cu reprezentanții Direcției Județene pentru Cultură Timiș.

“Deci nu s-a împotmolit nimic la noi. Noi am primit proiectul și Comisia Regională a decis că, așa cum arată acum, nu poate primi niciun aviz mai ales din cauza amplasării noului pod mult prea aproape de cel vechi. Sunt anumite legi și termene pe care administrațiile locale trebuie să le respecte. Noi așteptăm proiectul nou sau revizuit și dacă îndeplinește condițiile, normal că va și primi aprobare”, a declarat Sorin Predescu, directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș pentru Lugojeanul.ro

Podul de Fier din Lugoj a fost dat în folosință în anul 1902. Podul dorit de Francisc Boldea va avea două benzi de circulație, una pe fiecare sens, dar și un design deosebit, urmând să fie susținut de două pârgii și să fie construit fără picioare de susținere. Podul, care va costa două milioane de euro, va fi dotat cu piste pentru bicicliști, trotuare și va avea o lățime totală de 12 metri.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Derapaj al fostei administrații în proiectul autobuzelor electrice. Ce trebuie să facă Lugojul urgent

Publicat

în

Noua administrație a Lugojului s-a trezit cu o altă problemă, lăsată moștenire, în unul dintre cele mai mari proiecte cu finanțare europeană în care este implicat municipiul. Este vorba despre achiziționarea celor 81 de autobuze electrice, de către Ministerul Dezvoltării, pentru mai multe orașe din România.

Nouă dintre acestea, plus stațiile de încărcare, ar urma să ajungă la Lugoj. Numai că, în momentul de față, nu există un depou unde să fie parcate aceste autobuze și nici o locație disponibilă pentru stațiile de încărcare. Primarul Claudiu Buciu spune că fosta administrație a prevăzut ca noile autobuze și stațiile de încărcare să fie duse în curtea societății Meridian, lucru care nu este posibil.

„Problemele noastre sunt legate de faptul că nu s-a prevăzut existența unui depou în acest proiect, pe de-o parte. Pe de altă parte, locul principal de încărcare a acestora a fost stabilit în curte la Meridian, societate care are imobilele ipotecate și e posibil ca acest loc să nu mai poată să fie folosit pentru această destinație. Căutăm variante în care să facem un depou sau o autogară, unde aceste autobuze să poată staționa sau să poată să fie încărcate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

După cum am scris aici, Ministerul Dezvoltării a organizat deja cea de-a treia licitație, la care s-au înscris șapte firme din Turcia, Cehia și Germania pentru a construi autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile se ridică la suma de 180 de milioane de lei.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

PMP

USR

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

PMP

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite