Connect with us

Administrație

Podul lui Boldea, blocat de autoritățile din Timiș: „E prea aproape de Podul de Fier”

Publicat

în

Un nou pod peste Timiș va fi ridicat în perioada următoare, asta dacă și avizele necesare pentru construirea lui vor fi eliberate de instituțiile statului. Primarul Francisc Boldea susține că noul pod va deveni realitate, fiind în stadiul în care firma angajată, cu sediul în Viena, a realizat deja studiul de fezabilitate și cel geotehnic.

“Despre necesitatea podului nu cred că mai trebuie să spun nimic, întrucât Podul de Fier a expirat demult. Am găsit tot o firmă austriacă, cu o vechime de 70 de ani în proiectare care a găsit o soluție foarte bună, astfel încât podul de fier să rămână simbolul orașului și să fie plin cu terase, să fie doar pentru trecere pietonală și biciclete, iar podul de lângă să fie pentru circulația autoturismelor de până la 3,5 tone. În acest fel s-ar rezolva și problema sentimentală privind Podul de Fier și problema de descongestionare a traficului privind centrul orașului”, a declarat Francisc Boldea pentru Știrile TenTV.

Edilul șef se plânge însă că ridicarea podului s-a blocat din cauza unui răspuns primit de la Direcția de Cultură și a unor politicieni răi.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

“Deocamdată întâmpinăm greutăți datorită reclamațiilor făcute de unii lideri politici să spun așa la Monumente. Noi am depus documentația, nu suntem mulțumiți de răspunsul primit de la Monumente și ca atare vom repune pe rol această solicitare a noastră. Acum a fost trimis proiectul spre Comisia de Circulație care se va întruni la sfârșitul lunii. Niciodată din prima încercare nu am obținut toate avizele că sunt prea mulți care reclamă orice lucru vrei să-l faci în Municipiul Lugoj. Dar sperăm să se rezolve și acest lucru și atunci lucrurile intră în linie dreaptă”, a mai declarat Boldea pentru televiziunea locală.

RETIM

Proiectul nu a fost avizat

Lugojeanul.ro a stat de vorbă cu reprezentanții Direcției Județene pentru Cultură Timiș.

“Deci nu s-a împotmolit nimic la noi. Noi am primit proiectul și Comisia Regională a decis că, așa cum arată acum, nu poate primi niciun aviz mai ales din cauza amplasării noului pod mult prea aproape de cel vechi. Sunt anumite legi și termene pe care administrațiile locale trebuie să le respecte. Noi așteptăm proiectul nou sau revizuit și dacă îndeplinește condițiile, normal că va și primi aprobare”, a declarat Sorin Predescu, directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș pentru Lugojeanul.ro

Podul de Fier din Lugoj a fost dat în folosință în anul 1902. Podul dorit de Francisc Boldea va avea două benzi de circulație, una pe fiecare sens, dar și un design deosebit, urmând să fie susținut de două pârgii și să fie construit fără picioare de susținere. Podul, care va costa două milioane de euro, va fi dotat cu piste pentru bicicliști, trotuare și va avea o lățime totală de 12 metri.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cum percep cetățenii corupția în Lugoj? Studiul realizat de Primărie

Publicat

în

Corupția este un fenomen complex, cu dimensiuni economice, sociale, politice și culturale. Studiul realizat în Lugoj și-a propus să facă o analiză detaliată a percepției asupra corupției în cadrul Primăriei Lugoj, examinând prin aplicarea unor metode calitative și cantitative atât perspectiva cetățenilor, cât și a funcționarilor publici. S-a putut face o distincție între perspectiva cetățenilor și cea a funcționarilor în urma analizei rezultatelor chestionarului combinate cu intervențiile din interviurile cu funcționarii publici, și s-a ajuns la o analiză mai nuanțată a modului în care sunt percepute serviciile din primărie prin luarea în considerare a divergențelor și convergențelor în explicațiile despre cum funcționează această instituție.

În urma aplicării anonime a chestionarului, a rezultat că percepția generală este mai degrabă una negativă, cetățenii fiind mai degrabă nemulțumiți de modul de organizare și operare a serviciilor publice. Acest lucru a fost susținut și de funcționarii publici intervievați care văd neajunsuri importante în resursa umană existentă și simt nevoia eficientizării serviciilor și profesionalizării angajaților.

Parte dintre cetățenii care au răspuns în cadrul sondajului văd corupția ca un fenomen cronicizat la nivelul instituțiilor publice, și totodată ca pe un vocabular general pentru a se referi la lipsa de eficiență nu doar de integritate. Există o tendință generală de a considera că corupția nu este suficient depistată și sancționată în țară, ceea ce duce la un grad de încredere scăzut în capacitatea instituțiilor publice de a stopa fenomenul corupției. Mulți dintre respondenți asociază cel mai adesea corupția din primărie cu personal care necesită o durată îndelungată de rezolvare a unor probleme. Funcționarii publici confirmă faptul că soluționarea unor cereri durează un timp îndelungat, atribuind însă acest lucru lipsei de personal sau de competențe profesionale Astfel, se creează un cerc vicios, în care orice forme de ineficiență birocratică sunt explicate în limbajul corupției de către cetățeni ce le interpretează fie ca invitație la mită, fie ca o consecință a unor angajări ilegitime. În lipsa unor schimbări radicale și dată fiind folosirea vocabularului corupției ca un termen general pentru orice tip de nemulțumire, schimbările de percepție vor apărea foarte greu fiind necesare măsuri nu doar de eliminare a corupției ci și de eficientizare a serviciilor și de a face cât mai transparent modul de a opera al instituției.

Concluzia principală a raportului este că termenul corupție a devenit un termen umbrelă pentru a desemna atât lipsa de integritate,
cât și lipsa de profesionalism și competență în oferirea de servicii publice fiind direct corelat cu satisfacția în privința serviciilor
publice. Acest lucru sugerează că nu este de ajuns implementarea unor măsuri care să se adreseze identificării de acte corupte per se
(e.g. primirea de mită pentru a livra un serviciu public) fiind necesare o serie de măsuri coroborate care să ducă la îmbunătățirea
serviciilor publice și la o mai atentă și activă implicare a cetățenilor în elaborarea și livrarea acestora. Este necesar a se sublinia că rolul acestei anchete sociologice nu a fost de a valida dacă ceea ce percep cetățenii este și adevărat în practică sau de a nominaliza cazuri specifice de corupție, un astfel de demers necesitând alte canale de investigare. Rezultatele acestei cercetări trebuie privite mai degrabă ca o reflecție a imaginii primăriei în ochii cetățenilor și a experienței acestora cu diverse servicii publice și funcționarii care le oferă. În același timp, ar trebui evitat a privi o astfel de percepție doar ca ”o etichetare din inerție”, oamenii fiind obișnuiți să atribuie cu ușurință această etichetă, chiar dacă e foarte posibil să fie lipsită de adevăr. Ceea ce relevă această anchetă este că primăria va trebui să depună eforturi susținute de îmbunătățire a imaginii și a serviciilor oferite și să adopte o comunicare mai deschisă cu cetățenii în care să urmărească o transparentizare a modului său de funcționare. Rezultatele studiului vor fi folosite pentru elaborarea unor măsuri concrete pentru a preveni corupția și a unor modalități de
monitorizare a aplicării acestora, dar și a unor schimbări de imagine care să reducă nivelul crescut al percepției corupției.
Orașul e al tău. Primăria e a ta. Primăria se implică. Pentru un oraș fără corupție.

Articol realizat în cadrul proiectului „Consolidarea capacității analitice a Municipiului Lugoj prin creșterea transparenței, eticii și
integrității referitoare la prevenirea corupției”/ Cod MySMIS 151977/ Cod SIPOCA 1102 finanțat prin Programul Operaţional Capacitate
Administrativă 2014 – 2020.

Citiţi mai departe

Administrație

Stația de epurare a Lugojului va fi autorizată, dar restricțiile vor fi mari! Penalitățile de 3,6 milioane de lei trebuie plătite

Publicat

în

Cel mai mare eșec al administrației Boldea, Stația de epurare reabilitată cu circa 6 milioane de euro primește, în cele din urmă, autorizație de funcționare. Acest lucru se întâmplă după ce Meridian 22 a mai executat, în ultimii doi ani, o serie de lucrări pentru a îmbunătăți modul de funcționare a fluxului tehnologic. Au fost executate reparații la treapta mecanică și cea biologică și au fost înlocuite echipamente hidromecanice defecte.

Reprezentanții Apelor Române Banat au anunțat că stația se află în procedură de autorizare.

„Conform legislației în vigoare, noua autorizație care e în curs de emitere va impune limite de descărcare a apelor uzate epurate în emisar, cu respectarea NTPA 001 (HG 188/2002), ceea ce înseamnă limite mai restrictive decât au fost în autorizația anterioară. Autorizația anterioară a fost emisă doar în condițiile Legii 298/2018 care prevedea un Plan de măsuri. În baza Planului de măsuri si conform art. 2 din Legea nr. 298/2018, se înscriu în autorizație valori-limită de încărcare cu poluanți a apelor uzate evacuate în receptori naturali conform NTPA 002 – HG nr. 188/2002 cu modificările și completările ulterioare. Acest fapt a dus la reducerea numărului de penalități aplicate pentru depășirea concentrațiilor maxime admise, creând oportunitatea ca SC Meridian 22 SA să poată investi în lucrările necesare Stației de Epurare , care să îndeplinească măsurile cerute de legislație (Planul de măsuri)”, ne-a declarat Sorina Neaga, purtătorul de cuvânt al Administrației Bazinală Apele Române Banat.

Meridian 22 are de achitat penalități pentru poluarea râului Timiș, de peste 3,6 milioane lei. Întreaga datorie este înscrisă la masa credală din cadrul dosarului nr. 2650/30/2021 al Tribunalului Timiș.

Citiţi mai departe

Administrație

1.000 de lugojeni nu au contract pentru ridicarea deșeurilor. Primăria îi taxează de cinci ori mai mult

Publicat

în

Cel puțin 1.000 de lugojeni nu au contract cu operatorul care ridică deșeurile de la populație, în municipiul Lugoj. Retim a întocmit o situație cu cei care au contractul reziliat pentru neplată și a transmis-o Primăriei Lugoj, care va trebui să achite taxa în locul persoanelor care nu plătesc. Conform unei hotărâri, dată de Consiliului local, toți cei care nu au contract cu Retim sau refuză să plătească vor achita, când își vor plăti impozitele, de cinci ori taxa percepută de operator.

„Pentru utilizatorii serviciilor de salubritate, persoane fizice sau juridice, care nu au încheiat și refuză să încheie contractul de salubritate cu operatorul serviciului, dar și pentru cei nu și-au mai achitat facturile, legiuitorul impune o taxă specială. Această taxă, pentru municipiul Lugoj, a fost stabilită la suma de 42 de lei, de persoană, pe lună, iar Direcția Venituri stabilește cuantumul datorat pentru fiecare caz în parte, comunică și urmărește recuperarea sumelor”, spune Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Pe lângă cele 1000 de persoane, care au contractul reziliat, mai sunt lugojeni care nu au avut niciodată un contract încheiat. În perioada următoare, Primaria va trece la identificarea lor și îi va obliga să încheie un contract cu Retim, în caz contrar vor plăti de cinci ori taxa percepută de operator.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Citiţi mai departe

Administrație

Încă trei concursuri de angajare blocate de instanță la Primăria Lugoj. Toate angajările din administrație sunt blocate

Publicat

în

Sindicatul Liber al Angajaților din Primăria Timișoara, care reprezintă și angajații din Primăria Lugoj, a câștigat încă un proces împotriva administrației locale lugojene. Este vorba despre suspendarea ultimelor trei concursuri de angajare, pe care Primăria Lugoj le-a organizat. În momentul de față Primăria Lugoj nu mai poate face nicio angajare. Iată, mai jos, decizia instanței.

„Dispune suspendarea următoarelor acte asimilate actelor administrative, până la pronunțarea instanței de fond:

-concursul de recrutare pentru ocuparea a 5 (cinci) funcţii publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia taxe şi impozite, Biroul constatare şi impunere, Compartimentul persoane fizice, cu proba scrisă în data de 20 septembrie 2022, publicat in Anunţul de concurs angajare – Biroul constatare şi impunere, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 11.08.2022;

-concursul de recrutare pentru ocuparea a 4 (patru) funcţii publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia taxe şi impozite, Biroul constatare şi impunere, Compartimentul persoane juridice, cu proba scrisă în data de 22 septembrie 2022, publicat in Anunţul de concurs angajare – Biroul constatare şi impunere, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 17.08.2022;

-concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia taxe şi impozite, Biroul constatare şi impunere, Compartimentul agricol – fond funciar şi mediu, cu proba scrisă în data de 12 octombrie 2022, publicat in Anunţul de concurs – Compartimentul agricol – fond funciar şi mediu, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 31.08.2022.

Obligă pârâtul la plata cheltuielilor de judecată în cuantum de 2380 lei. Cu drept de recurs în 5 zile de la comunicare. Cerea se va depune la Tribunalul Timiş. Pronunţată azi, 16 Septembrie 2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei”.

În urmă cu două săptămâni, Sindicatul Liber al Angajaților din Primăria Timișoara a câștigat primul proces prin care a obținut suspendarea tuturor hotărârile de desființare a unor servicii, noua organigramă, dar și actele subsecvente, adică concursurile și angajările realizate de Primăria Lugoj, în baza actelor menționate mai sus.

Citiţi mai departe

Cele mai citite