Administrație
Cascavalul Lugojului pentru 2014 a fost impartit! Cheltuieli mari si bugete mai mici fata de anul trecut
Ședința extraordinară a consiliului local de astăzi a avut ca scop împărțirea bugetului local pe anul 2014, in valoare de 103 milioane de lei, adică în jur de 22 de milioane de euro. La ședință, începută la ora 14:00, au participat 18 din cei 19 consilieri. Trei puncte au fost înscrise pe ordinea de zi, acestea având legătură cu bugetul de cheltuieli pe anul în curs, acoperirea deficitului secțiunii de dezvoltare și aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului trecut, pentru a fi cheltuit în secțiunea de dezvoltare aferentă bugetului anului 2014.
Bugetul s-a aprobat fără prea mari probleme, sumele fiind împărțite între domeniile social, învățământ, sănătate, cultură și sport. Din cele aproximativ 22 de milioane de euro, la învățământ s-au alocat 24.188.000 de lei, dintre care 2.660.000 la Brediceanu, 2.500.000 la Hasdeu, 3.360.000 la Vlaicu și 2.959.000 la Braniște, restul bugetului fiind împărțit la școlile și grădinițele din oraș.
Spre sănătate se vor îndrepta 1.830.900 de lei, dintre care 1.000.000 spre mutarea și modernizarea secției de Urgențe și spre dotarea secțiilor de ATI și Chirurgie, cu sume în valoare de 800 și respectiv 200 de mii de lei, bani ce vor fi la final de proiect rambursați primăriei lugojene din fonduri europene. Cultura lugojeană va primi la rândul ei o sumă importantă, însă mai mică în acest an decât în 2013, de 6.296.000 de lei. Biblioteca primește 226.000, muzeul 306.000, galeria 535.000 de lei, iar Casa de Cultură 600.000 de lei.
Sportul a primit una dintre cele mai mici sume dintre toate domeniile importante, de doar 988.010 de lei. Pe lângă această sumă, Clubul Sportiv Municipal Lugoj a primit, în total, 552.000 de lei. De asemenea, și anumite întreceri sau inițiative sportive au primit bani de la buget, cum sunt „Lugojulu Pedalează”, 5.000 de lei, Cupa Concordia, 1.000 de lei, premierea sportivilor de la finalul de an, 50.000 de lei, dar și formația CS Vulturii Lugoj, care a primit o sumă ce echivalează cu 70% din cea a întregului Club Sportiv Municipal, de 375.000 de lei.
Anul 2014 va fi unul mai sărac și pentru cultele lugojene, religia primind suma de 313.000 de lei pentru următoarele 12 luni. În schimb, asistența socială, unul dintre cele mai bogate domenii din acest an, a primit 7.471.000 de lei. Dintre sumele pe care le-am găsit interesante în această aprobare de buget, care s-a votat în unanimitate cu 18 voturi din 18 posibile, Ioan Ambruș fiind absent, amintim deplasările pentru anul 2014, în sumă totală de 60.000 de lei, informarea publică, tot în sumă de 60.000, dar și publicarea Monitorului de Lugoj, pentru care se vor plăti nu mai puțin de 50.000 de lei. Tot din seria sumelor interesante, trebuie amintită Ziua Lugojului, care, deși se va sărbători pentru a 25-a oară în acest an, a primit doar 20.000 de lei. În schimb, primăria va plăti 43.800 de lei pentru 4 imprimante și copiatoare, adică peste 10.000 de lei pe o singură bucată.
Joi, 30 ianuarie, tot de la ora 14:00, în Sala de Consiliu va avea loc ședința ordinară a acestei luni, unde se vor desfășura votări pentru nouă puncte ce vor fi înscrise pe ordinea de zi. Dintre acestea, cele mai importante sunt prelungirea contractului de concesiune dintre primărie și Meridian, pentru serviciile de alimentare cu apă și de canalizare din oraș, stabilirea unităților școlare de stat și particulare pentru anul școlar viitor, dar și stabilirea unui loc de aterizare a elicopterului SMURD în cazurile de urgență sau aprobarea agendei sportive.
Administrație
Program de lucru pentru 30 Noiembrie și 1 Decembrie 2023, Zona 1 și Zona 0 – Recomandări pentru sezonul rece
Compania RETIM, liderul în gestionarea deșeurilor din județul Timiș, aduce la cunoștința clienților și colaboratorilor săi informații referitoare la programul de lucru în perioada 30 Noiembrie – 1 Decembrie și recomandări pentru sezonul rece.
PROGRAMUL DE LUCRU
COLECTARE DEȘEURI
RETIM va continua colectarea deșeurilor menajere de la persoanele fizice și agenții economici fără întreruperea activității în cele două zile libere, 30 Noiembrie și 1 Decembrie, asigurându-se continuitatea serviciului.
BIROURI DE RELAȚII CLIENȚI ȘI CASIERII – Timișoara și Lugoj
Birourile de relaţii clienţi şi casieriile din Timișoara și Lugoj vor fi închise în data de 30 Noiembrie și 1 Decembrie, reluându-și activitatea conform programului obișnuit de luni, 4 decembrie, între orele 08:00 și 16:00.
CELE 4 CENTRE DE COLECTARE A DEȘEURILOR VOLUMINOASE, VEGETALE, DIN CONSTRUCȚII, DIN POLISTIREN ȘI CARTON DIN TIMIȘOARA
Centrele puse la dispoziția cetățenilor de Primăria Timișoara și gestionate de RETIM vor fi închise pe 30 Noiembrie, iar activitatea se va relua conform programului obișnuit din 2 decembrie:
- Calea Torontalului, nr. 94(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Calea Moșniței, nr. 2-4(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Avram Imbroane, nr. 70(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Ovidiu Cotruș, nr. 201 (fosta adresă: Calea Chișodei, Str. Mile Cărpenișan, nr. 3) (L-V: 9:00-17:00, S: 8:00-16:00)
RECOMANDĂRI PENTRU SEZONUL RECE
Pentru o mai bună gestionare a deșeurilor în condiții de iarnă:
- Utilizatorii care fac colectarea în sacii galbeni trebuie să îi lege bine pentru a evita umezirea conținutului în cazul precipitațiilor sub formă de ploaie sau ninsoare. Ca de obicei, RETIM recomandă cetățenilor să depoziteze în pubele sau saci deșeurile reciclabile golite, clătite, pliate, turtite sau strivite;
- Pentru că, din cauza gradului de umiditate mare, există riscul ca ceea ce se depozitează în pubelele de rezidual să înghețe, RETIM îi sfătuiește pe utilizatori să țină aceste recipiente în zone adăpostite și să le facă disponibile pentru colectare conform programului obișnuit, pentru a evita blocarea deșeurilor sau deteriorarea lor în momentul golirii, dacă deșeurile au înghetat.
Pentru sesizări legate de colectarea deșeurilor, RETIM poate fi contactată prin Call Center la numărul de telefon +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00–19:00 sau prin email la contractare@retim.ro.
Administrație
Indiferență pentru podul de la Tapia și cele două sate izolate: „Se va repara la anul… „
Consilierul județean, Nicu Bădina, a avut o interpelarea în plenul ședinței Consiliului Județean Timiș, în legătură cu data la care se vor începe reparațiile la podul de la Tapia, pe care Consiliul Județean Timiș l-a închis pentru a doua oară. Deși este o problemă urgentă, cunoscută de mai mult de una an de zile, circulația fiind blocată pe drumul dintre Lugoj și satele Tapia și Măguri, reprezentanții forului județean nu sunt foarte grăbiți să o rezolve.
Demersurile pentru reparația acestui pod au început cu mai bine de un an în urmă. La aceea vreme, vicepreședintele Cristian Moș promitea că lucrările vor începe de urgență, adică în primăvara lui 2023. De această dată, deși drumul este închis, iar localnicii fac un ocol de 30 de km(dus-întors), urgența nu mai există.
„Suntem la faza de autorizație de construcție, urmează achiziționarea serviciului de execuție. Cel mai probabil la anul… În funcție de alocarea fondurilor și de cum se mișcă executantul. Nu eu îl execut… probabil la vară, la toamnă!”, a explicat Cristian Mincă, directorul executiv al CJT Timiș.
Administrație
Scandal în ședința Consiliului Județean Timiș. Consilierii lugojeni, Bădina și Dobra printre protagoniști
Totul a început înainte de ședința Consiliului Județean Timiș, de luni, 27 noiembrie, când reprezentanții PSD au dorit să depună un proiect de hotărâre pentru demiterea vicepreședintelui CJT, Alexandru Proteasa, pe care îl acuzau de fapte de corupție. Conform regulamentului CJT, acest proiect nu a putut fi depus fără să fie înaintat comisiilor forului județeni, urmând să ajungă pe ordinea de zi într-o ședință următoare.
Scandalul a izbucnit la punctul al doilea de pe ordinea de zi, unde se discuta despre trecerea unui teren, pe care se construiește centrul de legume și fructe de la Tomnatic, din domeniul public în domeniul privat al consiliului județean. Reprezentanții PSD au cerut explicații, invocând legături dintre acest proiect și tatăl vicepreședintelui Proteasa, implicat în construcție.
Alexandru Proteasa a respins acuzațiile, declarând că sunt o înscenare și că informațiile prezentate în media sunt trunchiate. El a menționat că pune la dispoziție documente care atestă corectitudinea acțiunilor sale.
Proteasa: „Ca o coincidență, diriginte de șantier este nimeni altul decât socrul lui Simonis”
Proteasa nu a ezitat să aducă în discuție faptul că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în timpul mandatului președintelui PSD, al consiliului județean, Călin Dobra. De asemenea, a subliniat că dirigintele de șantier este chiar socrul liderului PSD Timiș, Alfred Simonis.
„V-am spus de atunci că invit toate grupurile politice să vă prezint toate documentele care stau la baza investiției, la felul în care a fost realizat acel reportaj. Au venit colegii de la USR, colegii de la REPER, colegii de la Pro România. Sunt convins că acei consilieri județeni, cu experiența domnului Bădina, a domnului Sorincău, care au o vastă experiență în spate, dacă ar fi stat cinci minute, la fel cum au stat și ceilalți colegi să se uite pe niște documente, din care reiese foarte clar. Nu coordonez această investiție, contractul a fost semnat de domnul Dobra, în timpul mandatului PSD, după o licitație făcută în mandatul PSD. Această firmă, nu a câștigat un alt contract pe timpul mandatului nostru, acolo există un diriginte de șantier, contractat extern, care a aprobat toate actele acelui centru de legume-fructe. Și, ca o coincidență, acel diriginte de șantier, care a semnat toate recepțiile, este nimeni altul decât socrul lui Simonis”, a declarat Proteasa.
Pancarte, afișe și înregistrări cu amenințări în plenul ședinței
Consilierul PSD, Nicu Bădina l-a acuzat pe Proteasa că minte și că documentele pentru începerea lucrărilor au fost emise de către actuala conducere a CJT.
„S-a exprimat domnul vicepreședinte că ordinul pentru începerea lucrărilor s-a semnat de domnul Dobra. Eu, din informațiile din referatul de specialitate, văd că ordinul de executare s-a semnat în 2020, iar de începere a lucrărilor în 2021. Deci, fals domnul vicepreședinte”, a spus Bădina.
În tot acest timp, în sala consiliului județean au intervenit membri de la tineretul PSD și PNL, purtând pancarte și afișe care acuzau ilegalități și corupție din partea adversarilor politici. Atmosfera a atins punctul culminant când pe ecranele sălii a fost difuzat un montaj cu o înregistrare cu o discuție telefonică privată între Alexandru Proteasa și fratele lui Alfred Simonis, încheiată cu amenințări din partea fratelui liderului PSD.
Călin Dobra, care participa în sistem online la ședință, a intervenit și a spus că, sub formă de protest față de cum se desfășoară plenul, renunță să mai urmărească ședința și va ieși din sistemul de video-conferință.
Ședința a degenerat rapid, iar timp de aproape o oră, reprezentanții PNL și PSD și-au aruncat jigniri și acuzații reciproc.
Administrație
De ce nu au fost puse în circulație autobuzele electrice din Lugoj. Proiect demarat în urmă cu șapte ani
- Actualitateo săptămână în urmă
Directorul spitalului din Lugoj și-a retras demisia. „Ne-a anunțat că și-a rezolvat problema personală”
- Social4 zile în urmă
Marius nu uită că a crescut pe străzi! A pregătit 200 de pachete pe care le va da unor bătrâni și copii
- Culturăo săptămână în urmă
Un nou episod din Lugoj, „Florența Banatului” este pregătit pentru lansare
- Administrațieo săptămână în urmă
De ce nu au fost puse în circulație autobuzele electrice din Lugoj. Proiect demarat în urmă cu șapte ani
1 Comment