Administrație
Angajații din administrație câștigă lupta cu Primăria. Noua organigramă și toate hotărârile de desființare a unor servicii au fost revocate
Prima victorie clară în conflictul dintre Primărie și angajații administrației locale. Șefii administrației lugojene au fost nevoiți să se recunoască învinși și au revocat miercuri, 14 septembrie, în ședința Consiliului local, toate hotărârile care vizau desființarea unor servicii, a Casei de Cultură, dar și cea care punea în aplicare noua organigramă.
Proiectul a fost inițiat de către primarul interimar Bogdan Blidariu și vine după ce zeci de angajați, reprezentați de Sindicatul Liber al Salariațiilor din Primăria Timișoara, au câștigat primul proces, în care au obținut suspendarea în instanță a respectivelor decizii, pentru 60 de zile, pe motiv că Primăria nu a respectat procedura legală de aprobarea a acestor hotărâri.
Mai mult, miercuri, 14 septembrie, înainte de ședința Consiliului local, Sindicatul Liber al Salariațiilor din Primăria Timișoara a depus o nouă solicitare pentru deschiderea unui proces pentru anularea totală a respectivelor hotărâri.
Surse din administrația locală susțin că revocarea hotărârilor e doar un pas, pe care, Primăria și Consiliul local îl fac strategic. Pentru că judecarea și contestarea deciziilor instanței ar fi durat prea mult și șansele de câștig ar fi fost destul de mici s-a luat decizia revocării. Urmează, însă, ca aceleași hotărâri să fie propuse consilierilor locali din nou spre aprobare, însă, de această dată, după respectarea întocmai a procedurilor administrative, pentru ca ele să nu mai poată fi contestate în instanță.
Administrație
A început consultarea publică pentru transformarea orașelor Timișoara, Arad, Lugoj și Reșița în orașe verzi și sustenabile
„Inovative Solutions for Green Cities” un proiect lansat de UrbanizeHub și finanțat din Fondul Social European prin POCA 2014-2020, are ca scop transformarea orașelor Timișoara, Arad, Lugoj și Reșița în orașe verzi și comunități urbane sustenabile. În luna noiembrie 2022, s-au organizat patru workshop-uri împreună cu reprezentanți ai administrațiilor locale și societății civile, rezultând în patru planuri cu recomandări și proiecte pentru dezvoltarea sustenabilă a orașelor.
Acum, e timpul să se țină cont de opinia cetățenilor, prin demararea campaniei de consultare publică. Chestionarul (pe care îl puteți completa aici) se adresează cetățenilor din cele 4 orașe interesați de viitorul sustenabil al comunităților urbane și vizează 8 dimensiuni, incluzând eficiența energetică, iluminatul public, mobilitatea urbană, managementul deșeurilor, digitalizarea, dezvoltarea urbană verde, educația și implicarea.
Rezultatele acestui chestionar vor fi analizate și vor fi pregătirile pentru Urban Innovation Hackathon, unde concurenții vor putea propune soluții care să contribuie la dezvoltarea verde a orașelor. Conferința Urban Talks va fi ținută după hackathon, unde vor fi diseminate rezultatele și vor fi aduși experți în dezvoltare durabilă și lideri din administrație pentru a discuta despre viitorul orașelor.
Implementarea proiectului va ține cont de principiile de egalitate de șanse și dezvoltare durabilă.
Toți cetățenii sunt invitați să se alăture și să participe la modelarea orașelor prin completarea chestionarului.
Administrație
Peste 50 de finanțări europene aduc Lugojului un buget record în 2023. Proiectul de buget este pus în dezbatere publică

Administrație
Claudiu Buciu, reacție după plângerea făcută de angajații nemulțumiți de majorarea prea mică a salariilor

Administrație
MOL nu vrea să-și mute stația de carburanți și cere prelungirea contractului
Povestea închiderii stației de carburanți care aparține MOL România și se află pe terenul primăriei continuă. Contractul celor de la MOL expiră în 23 februarie, iar Primăria a anunțat deja că nu mai dorește ca acesta să fie prelungit. Pe locul fostei benzinării ar urma să fie construită o parcare, necesară, după cum spun edilii locali, pentru stadion.
În ianuarie, anul trecut, Consiliul local a emis o hotărâre prin care s-a decis încetarea contractului la termenul stabilit (n.r.- 23.02.2023). 11 consilieri au votat pentru această decizie, iar șapte s-au împotrivit.
Printr-o adresă transmisă în urmă cu câteva zile Primăriei Lugoj și Consiliului local, cei de la MOL își anunță solicitarea de prelungire a contractului. Reprezentanții companiei cer o audiență în care să discute această problemă.
Problema se află și pe ordinea ședinței Consiliului local din 31 ianuarie, când consilierii locali își vor putea spune părerea în legătură cu prelungirea contractului pentru stația MOL.
- Cultură4 zile în urmă
S-a încheiat concursul pentru funcția de director de la Casa de Cultură a Municipiului Lugoj
- Actualitate4 zile în urmă
Lugojeanul care a cumpărat stațiunea favorită a prințesei Sissi
- Actualitate4 zile în urmă
Parchetul din Lugoj, rezultate bune cu procurori puțini. S-a înregistrat și cea mai mare pedeapsă dată unui infractor
- Sport4 zile în urmă
Victorie incredibilă a lugojencelor în Belgia, în prima manșă a sferturilor Cupei Challenge CEV la volei feminin