Administrație
Primăria Lugoj pierde un prim proces cu angajații. Instanța suspendă organigrama și hotărârile de desființare a unor servicii
Sindicatul care îi reprezintă pe angajații din administrația lugojeană a obținut în instanță o primă victorie împotriva Primăriei Lugoj. Sentința dată de judecători suspendă toate hotărârile de desființare a unor servicii, noua organigramă, dar și actele subsecvente, adică concursurile și angajările realizate de Primăria Lugoj, în baza actelor menționate mai sus. Obligă pârâţii CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI LUGOJ şi PRIMARUL MUNICIPIULUI LUGOJ, în solidar, să plătească reclamanţilor suma de 4000 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Sentința este executorie de drept. Cu recurs în 5 zile de la comunicare.
Liderul sindical Tiberiu Negrei, reprezentantul angajaților, spune că se va prezenta astăzi, 31 august, la ședința de consiliu, unde îi va atenționa pe aleșii locali că sentința instanței este executorie și că toate hotărârile trebuie suspendate, indiferent dacă se depune sau nu recurs. În soluția dată de instanță, nu se precizează ce se întâmplă cu preavizele de concediere.
„HCL-urile au fost suspendate și concursurile de recrutare. Posibil să fie considerat instanța că toate preavizele și deciziile acelea să fie fost emise pentru persoane cu contract individual de muncă. Pentru personalul contractual instanța competentă, în sensul anulării acestor dispoziții, este cea de litigii de muncă, secția civilă. Noi am înregistrat acele trei acțiuni, tocmai pentru că nu poate instanța de contencios să dispună anularea lor. Cert este că aceste hotărâri sunt suspendate și evident și dispozițiile acelea, că totuși astăzi expiră preavizele. Trebuie Consiliul local, cât și primarul să nu se facă că nu știu de hotărâre, care este executorie. Eu o să încerc să ajung și la ședința de consiliu, pentru că au trei proiecte privind prorogarea unor termene ale unor hotărâri, care tocmai au fost suspendate, și acelea ar trebui retrase de pe ordinea de zi”, spune Negrei, care consideră că oamenii nu pot să fie dați afară, dacă hotărârile privind desființarea serviciilor unde activează au fost suspendate.
În termen de 60 de zile de la pronunțarea sentinței, sindicatul are posibilitatea să depună o plângere în instanță pentru anularea hotărârilor suspendate. Tiberiu Negrei spune că acest demers va fi făcut în termenul legal.
Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului spune că a aflat de hotărârea instanței și că așteaptă motivarea sentinței.
„Nu există încă motivarea pentru sentință, așteptăm să o vedem. Dar, oamenii o să revină la lucru, organigrama a fost suspendată. Așteptăm motivarea instanței, dar nu renunțăm la ideea de a avea o nouă organigramă. Avem posibilitatea să revocăm hotărârile. Dar o să luăm o decizie după ce vedem motivarea. Ideea este că, și cred că doar pe aceea excepție, au considerat că trebuia să fie dezbatere publică. Dacă asta va scrie în motivare, probabil că nu vom aștepta soluția finală la fond, vom revoca hotărârile și vom începe procedura pentru o nouă organigramă”, a declarat Blidariu, care afirmă că până la redactarea motivării nu poate spune dacă Primăria va depune sau nu recurs.
Iată, mai jos, soluția dată de instanță:
„Admite în parte cererea formulată şi modificată de reclamanţii prin SINDICATUL LIBER AL SALARIATILOR DIN PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA SI DIN SERVICIILE PUBLICE AFLATE IN SUBORDINEA CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA, în contradictoriu cu pârâţii CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI LUGOJ, PRIMARUL MUNICIPIULUI LUGOJ, SERVICIUL SALUBRIZARE AL MUNICIPIULUI LUGOJ, CASA DE CULTURĂ A MUNICIPIULUI LUGOJ, având ca obiect suspendare executare act administrativ. Dispune suspendarea executării, până la pronunţarea instanţei de fond, a următoarelor acte administrative: Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 263/27.06.2022 privind desfiinţarea Serviciului public de administrare a Cinematografului „Bela Lugosi” şi a bazelor de agrement; Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj HCLM Lugoj nr. 264/27.06.2022 privind desfiinţarea Serviciului public sere şi zone verzi; Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 265/27.06.2022 privind desfiinţarea Serviciului public desfacere pieţe, târguri şi oboare; Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 266/27.06.2022 privind desfiinţarea Serviciului Salubrizare al municipiului Lugoj; Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 267/27.06.2022 privind desfiinţarea Casei de Cultură a municipiului Lugoj; Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 268/27.06.2022 privind desfiinţarea Galeriei de Artă; Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 269/27.06.2022 privind desfiinţarea Şcolii de Arte „Remus Taşcău”; Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 270/27.06.2022 privind aprobarea organigramei şi a statului de funcţii ale Clubului Sportiv Municipal Lugoj; Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 271/27.06.2022 privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, precum şi a actelor administrative subsecvente Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 271 din 27.06.2022, reprezentate de: concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia venituri, Biroul autorizare activităţi comerciale, Compartimentul autorizare servicii transport local, cu proba scrisă în data de 09 august 2022, publicat în anunţul de concurs postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 08.07.2022; concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia buget-cheltuieli, Serviciul financiar-contabil, Compartimentul evidenţa patrimoniului, cu proba scrisă în data de 22 august 2022, publicat în anunţul de concurs postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 19.07.2022; concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia management economic, Serviciul financiar-contabil, Compartimentul salarizare, cu proba scrisă în data de 26 august 2022, publicat în anunţul de concurs postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 22.07.2022; concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia buget-cheltuieli, Serviciul financiar-contabil, Compartimentul evidenţa patrimoniului, cu proba scrisă în data de 22 august 2022, publicat în Anunţul de concurs – Compartimentul evidenţa patrimoniului, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 26,07.2022; concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia management economic, Biroul buget, execuţie bugetară, cu proba scrisă în data de 31 august 2022, publicat în Anunţul de concurs – Biroul buget, execuţie bugetară, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 26.07.2022; concursul de recrutare pentru ocuparea a 2 (două) funcţii publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional debutant şi Inspector, clasa I, grad profesional asistent, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia taxe şi impozite, Compartiment registratură, casierie şi baze de date, cu proba scrisă în data de 12 septembrie 2022, publicat în Anunţul de concurs – Compartiment registratură, casierie şi baze de date, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 03.08.2022; concursul de recrutare pentru ocuparea a 2 (două) funcţii publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional asistent şi Inspector, clasa I, grad profesional superior, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia taxe şi impozite. Biroul executare silită, cu proba scrisă în data de 14 septembrie 2022, publicat în Anunţul de concurs – Birou executare silită, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 03.08.2022; concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de Inspector, clasa I, grad profesional principal, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj, Direcţia comunicare, cultură şi evenimente. Biroul comunicare şi marketing public. Compartimentul relaţii cu instituţii de învăţământ, culte, cultură, sănătate şi sport, cu proba scrisă în data de 16 septembrie 2022, publicat în Anunţul de concurs – Compartimentul relaţii cu instituţii de învăţământ, culte, cultură, sănătate şi sport, postat pe pagina de internet al Primăriei Municipiului Lugoj la data de 04.08.2022″
Respinge în rest cererea. Obligă pârâţii CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI LUGOJ şi PRIMARUL MUNICIPIULUI LUGOJ, în solidar, să plătească reclamanţilor suma de 4000 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Executorie de drept. Cu recurs în 5 zile de la comunicare. Cererea de recurs se va depune la Tribunalul Timiş. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei astăzi, 30.08.2022
Document: Hotarâre 736/2022 30.08.2022
Administrație
Indiferență pentru podul de la Tapia și cele două sate izolate: „Se va repara la anul… „
Consilierul județean, Nicu Bădina, a avut o interpelarea în plenul ședinței Consiliului Județean Timiș, în legătură cu data la care se vor începe reparațiile la podul de la Tapia, pe care Consiliul Județean Timiș l-a închis pentru a doua oară. Deși este o problemă urgentă, cunoscută de mai mult de una an de zile, circulația fiind blocată pe drumul dintre Lugoj și satele Tapia și Măguri, reprezentanții forului județean nu sunt foarte grăbiți să o rezolve.
Demersurile pentru reparația acestui pod au început cu mai bine de un an în urmă. La aceea vreme, vicepreședintele Cristian Moș promitea că lucrările vor începe de urgență, adică în primăvara lui 2023. De această dată, deși drumul este închis, iar localnicii fac un ocol de 30 de km(dus-întors), urgența nu mai există.
„Suntem la faza de autorizație de construcție, urmează achiziționarea serviciului de execuție. Cel mai probabil la anul… În funcție de alocarea fondurilor și de cum se mișcă executantul. Nu eu îl execut… probabil la vară, la toamnă!”, a explicat Cristian Mincă, directorul executiv al CJT Timiș.
Administrație
Scandal în ședința Consiliului Județean Timiș. Consilierii lugojeni, Bădina și Dobra printre protagoniști
Totul a început înainte de ședința Consiliului Județean Timiș, de luni, 27 noiembrie, când reprezentanții PSD au dorit să depună un proiect de hotărâre pentru demiterea vicepreședintelui CJT, Alexandru Proteasa, pe care îl acuzau de fapte de corupție. Conform regulamentului CJT, acest proiect nu a putut fi depus fără să fie înaintat comisiilor forului județeni, urmând să ajungă pe ordinea de zi într-o ședință următoare.
Scandalul a izbucnit la punctul al doilea de pe ordinea de zi, unde se discuta despre trecerea unui teren, pe care se construiește centrul de legume și fructe de la Tomnatic, din domeniul public în domeniul privat al consiliului județean. Reprezentanții PSD au cerut explicații, invocând legături dintre acest proiect și tatăl vicepreședintelui Proteasa, implicat în construcție.
Alexandru Proteasa a respins acuzațiile, declarând că sunt o înscenare și că informațiile prezentate în media sunt trunchiate. El a menționat că pune la dispoziție documente care atestă corectitudinea acțiunilor sale.
Proteasa: „Ca o coincidență, diriginte de șantier este nimeni altul decât socrul lui Simonis”
Proteasa nu a ezitat să aducă în discuție faptul că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în timpul mandatului președintelui PSD, al consiliului județean, Călin Dobra. De asemenea, a subliniat că dirigintele de șantier este chiar socrul liderului PSD Timiș, Alfred Simonis.
„V-am spus de atunci că invit toate grupurile politice să vă prezint toate documentele care stau la baza investiției, la felul în care a fost realizat acel reportaj. Au venit colegii de la USR, colegii de la REPER, colegii de la Pro România. Sunt convins că acei consilieri județeni, cu experiența domnului Bădina, a domnului Sorincău, care au o vastă experiență în spate, dacă ar fi stat cinci minute, la fel cum au stat și ceilalți colegi să se uite pe niște documente, din care reiese foarte clar. Nu coordonez această investiție, contractul a fost semnat de domnul Dobra, în timpul mandatului PSD, după o licitație făcută în mandatul PSD. Această firmă, nu a câștigat un alt contract pe timpul mandatului nostru, acolo există un diriginte de șantier, contractat extern, care a aprobat toate actele acelui centru de legume-fructe. Și, ca o coincidență, acel diriginte de șantier, care a semnat toate recepțiile, este nimeni altul decât socrul lui Simonis”, a declarat Proteasa.
Pancarte, afișe și înregistrări cu amenințări în plenul ședinței
Consilierul PSD, Nicu Bădina l-a acuzat pe Proteasa că minte și că documentele pentru începerea lucrărilor au fost emise de către actuala conducere a CJT.
„S-a exprimat domnul vicepreședinte că ordinul pentru începerea lucrărilor s-a semnat de domnul Dobra. Eu, din informațiile din referatul de specialitate, văd că ordinul de executare s-a semnat în 2020, iar de începere a lucrărilor în 2021. Deci, fals domnul vicepreședinte”, a spus Bădina.
În tot acest timp, în sala consiliului județean au intervenit membri de la tineretul PSD și PNL, purtând pancarte și afișe care acuzau ilegalități și corupție din partea adversarilor politici. Atmosfera a atins punctul culminant când pe ecranele sălii a fost difuzat un montaj cu o înregistrare cu o discuție telefonică privată între Alexandru Proteasa și fratele lui Alfred Simonis, încheiată cu amenințări din partea fratelui liderului PSD.
Călin Dobra, care participa în sistem online la ședință, a intervenit și a spus că, sub formă de protest față de cum se desfășoară plenul, renunță să mai urmărească ședința și va ieși din sistemul de video-conferință.
Ședința a degenerat rapid, iar timp de aproape o oră, reprezentanții PNL și PSD și-au aruncat jigniri și acuzații reciproc.
Administrație
De ce nu au fost puse în circulație autobuzele electrice din Lugoj. Proiect demarat în urmă cu șapte ani
Administrație
Lugojul își va face deszăpezirea în regie proprie. Au fost asigurate utilajele și stocurile de materiale pentru intervenții
Municipiul Lugoj se pregătește să facă față condițiilor meteorologice și deszăpezirilor din această iarnă. Ca și anul trecut, responsabilitatea pentru acest demers revine Societății Administrare Patrimoniu, societate aflată în subordinea Consiliului Local.
„Pentru a asigura un răspuns eficient în fața zăpezii, societatea dispune de opt utilaje destinate deszăpezirii mecanizate. Printre acestea, cinci utilaje cu sărărițe și încărcătoare frontale, echipate cu lame și cupe, vor acționa în zonele critice ale orașului. Această flotă variată permite intervenții rapide și adaptate la diferitele condiții întâlnite pe durata sezonului rece. De asemenea, dezăpezirea manuală nu este neglijată, fiind asigurată de echipe specializate dotate cu sărărițe manuale și unelte adecvate. Într-o continuare a practicii de anul trecut, zonele prioritare precum școlile, grădinițele și instituțiile publice vor beneficia de șapte lădițe cu material antiderapant. Acest material, constituit din clorură de calciu, sare și nisip, este disponibil în cantități suficiente în depozitele societății pentru a acoperi nevoile orașului”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.
Acesta dă asigurări că echipamentele și echipele sunt pregătite să intervină la orice oră din zi și din noapte, ca străzile orașului să rămână sigure și practicabile.
- Administrațieo săptămână în urmă
Autostrada Sudului: Proiectarea lotului 4 Caransebeș-Lugoj se va anula!
- Actualitate5 zile în urmă
Directorul spitalului din Lugoj și-a retras demisia. „Ne-a anunțat că și-a rezolvat problema personală”
- Cultură4 zile în urmă
Un nou episod din Lugoj, „Florența Banatului” este pregătit pentru lansare
- Administrație5 zile în urmă
De ce nu au fost puse în circulație autobuzele electrice din Lugoj. Proiect demarat în urmă cu șapte ani