Connect with us

Administrație

ADID Timiș și RETIM anunță modificarea tarifelor de colectare a deșeurilor în Zona 0 și Zona 1 Timiș

Publicat

în

ADID Timiș împreună cu RETIM Ecologic Service S.A. doresc să informeze populația și persoanele juridice din Zonele 0 și 1 ale județului Timiș că începând cu luna ianuarie 2020 se vor modifica tarifele de colectare a deșeurilor, ca urmare a modificării valorii contribuției pentru economia circulară, care a înlocuit taxa la depozitare.

RETIM

Conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2018, de la 1 ianuarie 2020 se va modifica costul de mediu denumit “contribuția pentru economia circulară”, fiind totodată calculate tarife diferențiate pentru deșeurile reziduale și cele reciclabile. Întrucât valoarea acestei contribuții va creste de la 30 lei/tonă la 80 lei/tonă de deșeuri depozitată, acest cost se va reflecta în tariful de colectare și transport al deșeurilor, în conformitate cu legislația aplicabilă,.

Operatorul de colectare RETIM va încasa această contribuție de la utilizatorii serviciului printr-o suplimentare de tarif și o va plăti mai departe către operatorii instalațiilor de tratare, transport și depozitare a deșeurilor din județul Timiș. Destinația finală a acestei contribuții este Fondul pentru mediu gestionat de Administrația Fondului pentru Mediu.

Propunerea de modificare și diferențiere a tarifelor (tarife separate pentru colectarea celor două fracții – deșeuri reziduale și deșeuri reciclabile),  a fost avizată favorabil de către Consiliul Director al ADID Timiș, fiind trimisă spre aprobare unităților administrativ-teritoriale din Zonele 0 și 1 de colectare a județului Timiș, în vederea aplicării noilor tarife începând cu luna ianuarie 2020.

Tarifele aplicabile vor fi:

 

Zona 0 de colectare a județului Timiș

Nr. crt. Tarife – populatie U/M Tarif actual cu TVA Tarif nou cu TVA, din care Tarif colectare deseuri reziduale Tarif colectare deseuri reciclabile
1 Populație urban lei/pers/lună 10,38 11,47 8,32 3,15
2 Populație rural lei/pers/lună 3,53 3,92 2,83 1,08

 

Nr. crt. Tarife persoane juridice U/M Tarif actual  fara TVA Tarif nou fara TVA, din care Tarif colectare deseuri reziduale Tarif colectare deseuri reciclabile
1 Agenți economici și instituții publice lei/tonă 212,85 242,44 252,98 219,74

 

 

Zona 1 de colectare a județului Timiș

Nr. crt. Tarife – populatie U/M Tarif actual cu TVA Tarif nou cu TVA, din care Tarif colectare deseuri reziduale Tarif colectare deseuri reciclabile
1 Populație urban lei/pers/lună 10,78 11,66 8,99 2,67
2 Populație rural lei/pers/lună 3,68 3,97 3,06 0,91

 

Nr. crt. Tarife persoane juridice U/M Tarif actual  fara TVA Tarif nou fara TVA, din care Tarif colectare deseuri reziduale Tarif colectare deseuri reciclabile
1 Agenți economici și instituții publice lei/tonă 305,79 332,20 387,16 230,37

 

 

 

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

La 1 februarie va avea loc prima concediere colectivă de la Meridian. Câți oameni pleacă acasă

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni au fost convocați în ședință extraordinară, joi, 21 ianuarie, pentru a discuta noua organigramă și măsurile de redresare propuse de conducerea societății Meridian 22.

RETIM

În momentul de față, Meridian are 129 de angajați. Aceștia se ocupă de livrarea apei potabile, serviciul de canalizare, activitatea de transport urban și gestionarea patrimoniului locativ al municipiului. În noua organigramă nu se mai regăsesc 30 de angajați. La aceste concedieri se mai adaugă și desființarea unor posturi vacante. Este vorba despre șapte locuri de muncă pentru muncitori și patru pentru personalul din birouri.

Pentru ca să limiteze numărul persoanelor concediate, conducerea Meridian 22 a anunțat că a luat o serie de măsuri. De exemplu, paza obiectivelor societății se va face cu proprii angajați și nu va mai fi plătită altor societăți. Se vor reduce cheltuielile cu protocolul și publicitate, dar și cheltuielile pentru combustibil. O altă serie de măsuri, la care s-au angajat cei din conducerea Meridian 22, se referă la recuperarea creanțelor societății, creșterea producției fizice facturate prin intensificare campaniei de montare a apometrelor dar și atragerea de lucrări executate pentru persoane fizice și juridice.

Dacă planul de reorganizare propus de conducerea Meridian 22 primește votul Consiliului Local Municipal, concedierea colectivă se va face începând cu 1 februarie.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj trebuie să acopere un deficit de peste 15 milioane de lei

Publicat

în

Primăria Lugoj trebuie să acopere deficitul secțiunii de dezvoltare pentru anul 2020, din excedentul bugetar al anului 2019, în valoare de peste 15,4 milioane de lei.

RETIM

„Deficitul vine din faptul că s-au cheltuit sume din fondul de rulment, care este un fel de credit propriu, de pe un an pe altul, cauzat de faptul că instituția nu a cheltuit banii alocați în anul curent. Orice cheltuială făcută din fondul de rulment este considerată deficit”, ne-a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Din cauză că administrația Boldea nu a cheltuit toți banii de la bugetul local, în ultimii ani, fondul de rulment a ajuns la aproximativ 80 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Transfer de urgență. Cele 274 de locuințe aflate în administrarea Meridian 22 vor trece la Primărie

Publicat

în

Întregul fond locativ, aflat acum în administrarea SC Meridian 22 SA, va fi preluat de către Primăria Lugoj. Consilierii locali au fost convocați în ședință extraordinară, pentru data de 21 ianuarie, când vor decide transferul fondului locativ. Demersul vine după ce Meridian a cerut schimbarea organigramei și diminuarea posturilor, pentru reducerea cheltuielilor. Din organigrama societății dispare structura care răspundea de gestionarea fondului locativ.

RETIM

„Societatea comercială Meridian 22 SA, prin adresa numărul 57, propune spre analiză și aprobare Consiliului Local al Municipiului Lugoj o nouă organigramă și un nou statut de funcții, urmare a situației dificile pe care o traversează, prin intermediul noi structuri urmărindu-se realizarea unor economii importante fără a fi afectate activitățile de livrare apei potabile și a serviciilor de canalizare. Se remarcă, în noua organigramă, că nu se mai regăsește personalul care să deservească activitatea de administrare a fondului locativ, care cuprinde un număr de 274 de imobile cu destinație de locuit și 13 spații cu altă destinație”, arată arhitectul-șef, Dinel Maziliu, în referatul transmis Consiliului Local al Municipiului Lugoj.

Maziliu recomandă ca Direcția de Urbanism a Primăriei Lugoj să preia până la 1 aprilie fondul locativ al municipiului.

 

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite