Connect with us

Administrație

Vești proaste și un nou blocaj în proiectul noului spital din Lugoj. Ce s-a întâmplat în urmă cu două zile

Publicat

în

Noul spital din Lugoj, se află printre proiectele finanțate din PNRR unde nu s-au cheltuit banii

SYNERGY CONSTRUCT S.R.L., una dintre cele două asocieri de firme care au înaintat oferte pentru construcția spitalului, a depus o nouă contestație oficială la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), solicitând anularea rezultatului licitației pentru contractul de „Construire Spital și Funcțiuni Conexe pentru Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” din Lugoj”. În documentul depus în urmă cu două zile, societatea contestă refuzul autorității contractante, Primăria Municipiului Lugoj, de a acorda acces la documentele esențiale ale achiziției și legalitatea comunicării rezultatului licitației.

RETIM

Compania cere acces la dosarul achiziției, invocând prevederile legale care garantează dreptul operatorilor economici la informațiile necesare pentru evaluarea ofertelor. În contestație, se menționează că oferta SYNERGY CONSTRUCT a fost declarată admisibilă, dar clasată pe locul al doilea, după oferta Asocierii SSAB AG S.A. – MEDICARE ENGINEERING S.A.

De asemenea, SYNERGY CONSTRUCT susține că autoritatea contractantă nu a respectat obligația de a verifica motivele de excludere aplicabile câștigătorului licitației și nu a acordat acces complet la documentele achiziției, încălcând astfel legislația privind transparența și dreptul la contestație.

Contestația include solicitări pentru anularea raportului procedurii și a comunicării rezultatului licitației, acuzând autoritatea de refuzul nejustificat al accesului la informații și de încălcarea legislației europene și naționale în domeniul achizițiilor publice. CNSC urmează să analizeze contestația și să decidă asupra măsurilor ce vor fi luate în acest caz.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

De ce solicită Synergy excluderea SSAB

Motivele de excludere aplicabile câștigătorului licitației invocate de SYNERGY CONSTRUCT sunt prevăzute în legislația privind achizițiile publice, mai exact în Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, care transpune în legislația românească directivele europene în acest domeniu. În acest context, articolul 167 din Legea nr. 98/2016 enumeră motivele de excludere care ar putea duce la eliminarea unui ofertant dintr-o procedură de atribuire.

La art. 167 alin. (1) lit. g) (n.r. articol invocat de SYNERGY CONSTRUCT în contestație) se menționează: „operatorul economic şi-a încălcat în mod grav sau repetat obligațiile principale ce-i reveneau în cadrul unui contract de achiziţii publice, al unui contract de achiziţii sectoriale sau al unui contract de concesiune încheiate anterior, iar aceste încălcări au dus la încetarea anticipată a respectivului contract, plata de daune-interese sau alte sancţiuni comparabile”

SYNERGY CONSTRUCT a invocat încălcarea acestei prevederi de către autoritatea contractantă în legătură cu evaluarea ofertei câștigătoare, considerând că motivele de excludere ar fi trebuit aplicate pentru Asocierea SSAB AG S.A. – MEDICARE ENGINEERING S.A. și, prin urmare, oferta lor ar fi trebuit respinsă ca inacceptabilă.

Cât este costul estimat al lucrărilor

Obiectivul general al proiectului îl constituie construirea unei noi clădiri pentru Spitalul Municipal “Dr. Teodor Andrei” Lugoj, la standardele actuale de calitate și în acord cu cele mai bune practici internaționale, care să adăpostească atât specialitățile ce funcționează astăzi în cele 16 pavilioane de la adresa Strada Gheorghe Doja, nr. 36, cât și alte spații necesare pentru buna desfășurare a activității clinice, în vederea oferirii de servicii de îngrijiri medicale de calitate, integrate.

Noul spital se dorește a fi o unitate medicală de excelență, oferind servicii medicale la cel mai înalt nivel, cu personal medical cu pregătire specializată.

Valoarea totala estimata, astfel cum este prevazuta în devizul general la nivel de studiu de fezabilitate, este de : 460.968.374,95 lei fără TVA, defalcată după cum urmează: – 445.597.081,18 lei fără TVA – reprezentând componenta de execuție lucrări; – 15.371.293,77 lei fără TVA – reprezentând componenta de proiectare.

Categoria de cheltuieli intitulată ”diverse și neprevăzute” astfel cum este prevazută în devizul general la nivel de studiu de fezabilitate, este de: 26.588.022,38 lei fără TVA, nu este inclusă în valoarea estimată a contractului, dar a fost luată în considerare pentru determinarea procedurii aplicabile.

Cât de mare este pericolul de pierdere a finanțării

Conform reglementărilor PNRR, construcția spitalului trebuie finalizată până la sfârșitul anului 2026. Ori e aproape imposibil ca un constructor care va fi declarat câștigător să se mai poată încadra în acest termen. În documentele de achiziție, durata aferentă serviciilor de proiectare va fi de maxim 5 luni de la data emiterii ordinului de începere a activității de proiectare de către Autoritatea contractantă / Supervizor. Durata execuție lucrărilor propuse prin documentația tehnică va fi de maxim 22 luni de la data emiterii ordinului de începere a execuției lucrărilor de către Autoritatea contractantă / Supervizor. Termenul de garanție al lucrărilor de execuție va fi de minim 5 ani (60 luni).

Prezent la Lugoj imediat după anularea primei licitații, pentru lucrările de construire, ministrul Sănătății Alexandru Rafila a spus că la acel moment nu exista pericolul pierderii finanțării obținute de Municipiul Lugoj. Rafila a precizat, însă, că dacă lucrările nu vor începe în timp util, banii vor putea fi direcționați către alte proiecte.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Școala de Arte „Remus Tașcău” și-ar putea relua activitatea, după patru ani de blocaj

Publicat

în

Școala de Arte „Remus Tașcău” din Lugoj, aflată sub autoritatea Consiliului Local, se află într-un blocaj administrativ și financiar grav, potrivit unei sesizări oficiale transmise consilierilor locali lugojeni de Loredana Lupescu, referent de specialitate și ultimul director al acestei instituții. În documentul transmis, Lupescu arată că instituția nu mai are un director încă din 2021, si consiliu de administrație din anul 2020.

RETIM

„Am avut o primă discuție cu specialiștii în acest domeniu și e necesar să o revigorâm. Gândirea mea, la momentul ăsta, este de a o aduce în subordinea Casei de Cultură a Municipiului Lugoj. Am o experiență în acest sens, de când eram președinte la Consiliul Județean Timiș. Există Centrul de Cultură a Județului Timiș, care are o școală populară de artă foarte bine pusă la punct. Cred că un astfel de model de succes putem să-l implementăm și la nivelul municipiului Lugoj” a declarat Călin Dobra.

CITESTE SI : Solicitare pentru rezolvarea blocajului Școlii de Arte: de 3 ani fără director, de 4 ani fără consiliu de administrație

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj vrea să rezolve criza parcărilor cu o taxă: 22.000 de mașini pentru 4.000 de locuri de parcare SONDAJ

Publicat

în

Municipiul Lugoj se confruntă cu o criză majoră de spații de parcare, având în vedere că orașul numără aproximativ 22.000 de mașini, dar doar 4.000 de locuri de parcare rezidențiale disponibile.

RETIM

În acest context, Primăria Lugoj, în parteneriat cu Poliția Locală, lucrează la dezvoltarea unui sistem inteligent de parcare, menit să faciliteze să fluidizeze traficul urban.

Pentru a colecta date esențiale în vederea implementării acestui sistem, autoritățile locale invită cetățenii să participe la un sondaj online, prin care să-și exprime opiniile și preferințele. Printre întrebările adresate locuitorilor se numără sugestii de soluții pentru îmbunătățirea traficului și nivelul prețului pe care aceștia ar fi dispuși să-l plătească pentru o oră de parcare pe stradă. De asemenea, se urmărește înțelegerea preferințelor legate de amplasarea locurilor de parcare în apropierea locuințelor și a altor criterii considerate relevante de cetățeni.

„Avem nevoie de sprijinul cetățenilor pentru colectarea de date relevante, astfel încât să putem crea o soluție cât mai potrivită pentru nevoile orașului,” transmit reprezentanții Primăriei Lugoj. Chestionarul poate fi completat online la adresa:https://boo12nuh2mp.typeform.com/to/wt6VHWuv

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Citiţi mai departe

Administrație

Doisprezece lugojeni au cerut o audiență la primar, după vizita ministrului Grindeanu la Lugoj

Publicat

în

Locuitorii din zona unde se construiește pasajul de pe strada Bocșei au cerut o audiență la noul primar, Călin Dobra, pentru a discuta problema. Demersul a venit după ce ministrul Sorin Grindeanu a fost la Lugoj și a declarat că Ministerul Transporturilor este deschis la orice soluție în privința pasajului.

RETIM

„Vă rugăm să ne acordați o audiență pentru a discuta problema edificării unui pasaj superior pe străzile Banatului și Bocșei, la intersecția cu calea ferată. Vă semnalăm faptul că, deși am trimis petiția „Lugojenii își doresc un pasaj subteran la intersecția cu calea ferată din str. Banatului și Bocșei”, semnată de 470 de persoane, arhitectului șef al Lugojului, domnul Dinel Mazilu, nu am primit niciun răspuns în termenul prevăzut de lege.

Menționăm faptul că Primăria Municipiului Lugoj, deși a emis un aviz favorabil (nr. 10541/10.04.2023) pentru demararea proiectului de modernizare a căii ferate Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș, acesta nu conține nicio mențiune despre pasajul superior care ocupă aproximativ 8000 mp din domeniul public al Municipiului Lugoj, într-o zonă urbană cu funcțiune rezidențială, aflată la 500 de metri de centrul orașului. De altfel, în avizul primăriei se stipulează necesitatea organizării unei dezbateri publice pe această temă.

Construcția pasajului nu se încadrează în reglementările Planului Urbanistic General (PUG) al Municipiului Lugoj. Nu există Plan Urbanistic Zonal (PUZ) sau Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) care să includă această construcție de mari dimensiuni și impactul major pe care îl are asupra mediului construit, respectiv asupra dezvoltării ulterioare a municipiului. Pasajul, în forma propusă de C.N.C.F.R. „C.F.R.”, nu fluidizează circulația, ci mai degrabă o îngreunează, deoarece în ambele sensuri descărcările se fac într-o intersecție și se continuă spre o altă barieră de cale ferată.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Considerăm că există și alte soluții, cum ar fi un pasaj subteran sau o trecere de cale ferată semaforizată inteligent, soluții pe care ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, a declarat, în vizita efectuată la Gara Lugoj (19.10.2024), că este dispus să le ia în considerare”, se arată în adresa transmisă primarului de către 12 persoane, reprezentanții locuitorilor din zonă.

Proiectul prevede construirea unui pasaj suprateran de 500 de metri lungime, destinat traversării căii ferate. Locuitorii susțin că acesta ar „îngropa” zona și ar crea o barieră vizuală, blocând accesul la lumina naturală pentru locuințele din apropiere. Ei argumentează că structura nu fluidizează circulația, ci mai mult o îngreunează și cer construirea unui pasaj subteran.

Citiţi mai departe

Administrație

O nouă ședință de consiliu. Viitorul serviciilor publice de apă și canalizare, pe ordinea de zi

Publicat

în

Primarul Municipiului Lugoj, Călin Dobra, a emis o dispoziție pentru convocarea Consiliului Local în ședință ordinară, programată pentru joi, 31 octombrie 2024, ora 12:00, în sala de protocol a Primăriei Lugoj. În cadrul ședinței, consilierii locali vor dezbate mai multe proiecte de hotărâri de interes public.

RETIM

Ordinea de zi cuprinde următoarele proiecte:

  1. Constituirea Comisiei de numărare a buletinelor de vot, un demers procedural necesar pentru buna desfășurare a ședințelor de vot în Consiliul Local.
  2. Aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din Lugoj pentru anul școlar 2025-2026, un proiect important pentru optimizarea învățământului local.
  3. Desemnarea reprezentanților Consiliului Local în Comisiile pentru evaluarea și asigurarea calității educației în instituțiile de învățământ din municipiu.
  4. Numirea reprezentanților în consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2024-2025.
  5. Aprobarea planurilor de revitalizare și regenerare urbană prin proiecte de modernizare a spațiilor verzi și a parcurilor, parte a programului „Creșterea calității vieții în Municipiul Lugoj”.
  6. Măsuri pentru continuitatea serviciilor publice de apă și canalizare, vizând îmbunătățirea accesului la utilități pentru toți locuitorii.

Ședința va include, de asemenea, discuții asupra unor probleme ridicate de comisiile de specialitate și alte puncte de pe ordinea de zi.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Citiţi mai departe

Cele mai citite