Connect with us

Administrație

Termen depasit! Podul lui Boldea nu s-a inaugurat azi, spre supararea pietonilor si a biciclistilor lugojeni

Publicat

în

20130904_101747Potrivit declarațiilor primarului lugojean Francisc Boldea, podul pietonal de peste Timiș avea ca termen de finalizare finalul lunii septembrie a acestui an, azi fiind ultima zi a acesteia. Muncitorii de la podul pietonal ce va traversa în curând Timișul din cartierul Ștrand în zona pieței agroalimentare George Coșbuc sunt pe ultima sută de metri în ceea ce privește finalizarea construcției de aici, zilele trecute aceștia efectuând și ultima pretensionare, în urma operațiunii rezultând o săgeată de +7 centimetri. În acest sens, lucrările intră acum în linie dreaptă, următoarele operațiuni ce urmează să fie făcute aici fiind cele de montare a grinzilor rămase pe malurile Timișului, dar și montarea balustradelor și turnarea ultimului strat de beton asfaltic.

Meniul zilei, Octavian

De asemenea, înainte de darea în utilizare, podul va fi marcat conform cu planurile inițiale, adică vor apărea aici două piste pentru pietoni și una pentru bicicliști, pe mijlocul podului, de 06 metri lățime, restul podului fiind dedicat pietonilor, cu două piste pe amândouă părțile, fiecare de câte 1,2 metri lățime.podul lui boldea schita lugojeanul 2013

Chiar dacă planul inițial prevedea data de 30 septembrie pentru darea în folosință a podului, lucrările au întârziat în acest caz, speranțele fiind ca lucrarea să fie finalizată în acest an, dacă vremea o permite, sau chiar la anul, dacă ploile și chiar ninsoarea își vor face apariția în următoarele luni în mod constant la Lugoj.

RETIM

Administrație

Consilierii locali din Lugoj își cumpără tablete de 40 de mii de lei. „Facem economie la hârtie”

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni vor avea tablete pe care să-și descarce documentele necesare desfășurării activității din cadrul Consiliului Local Municipal Lugoj. Achiziția acestor tablete se va face cu bani de la bugetul local, la o valoare estimată de 40 de mii de lei. În ședința, de joi, 6 mai, când s-a aprobat bugetul local, un consilier a cerut ca acești bani să fie direcționați către alte cheltuieli. Este vorba despre Paul David, de la USR, care a considerat că fiecare consilier își poate asigura suportul electronic pentru a lucra în sistem online.

Meniul zilei, Octavian

„Acei bani pentru tablete, se pot redirecționa spre altceva, deoarece după cum se vede cu toți ne putem conecta la ședință și să ne citim toate documentele. Din punctul meu de vedere aș prefera ca acei bani să fie cheltuiți pentru altceva, pentru premierea copiilor sau orice altceva”, a spus David.

Viceprimarul Bogdan Blidariu a răspuns solicitării și a spus că decizia fost luată după discuțiile cu mai mulți consilieri locali, care au cerut astfel de dispozitive, acestea urmând să fie folosite și în momentul în care ședințele nu se vor mai ține în sistem online, pentru descărcarea proiectelor de hotărâre și arhivarea lor. În felul acesta se renunță la tipărirea acestora și transmiterea pe suport de hârtie, pentru fiecare consilier în parte. Blidariu a anunțat că grupul de consilieri PNL nu va vota amendamentul lui David. De altfel, acest amendament a fost respins, iar achiziția va fi făcută în zilele următoare.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii locali votează bugetul pentru anul 2021

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni se întâlnesc astăzi, 6 mai, de la ora 14.00, în ședință extraordinară pentru aprobarea bugetului local. Bugetul pentru 2021 este dedicat în mare parte achizițiilor de utilaje și a documentațiilor pentru accesarea de proiecte europene. De exemplu, anul acesta, Primăria va cheltui peste 12,5 milioane de lei pentru documentațiile necesare acestor proiecte și încă 12 milioane de lei pentru achiziția utilajelor, o parte dintre acestea urmând să fie cumpărate în leasing.

Meniul zilei, Octavian

De exemplu vor fi achiziționate: 10 autobuze second-hand, patru microbuze pentru transport școlar, două buldoexcavatoare, trei miniexcavatoare, o volă, un utilaj de curățare a rețelelor de canalizare, un echipament pentru compactarea solului etc.

În privința documentațiilor necesare pentru demararea unor proiecte, administrația locală a prins bani pentru: o nouă stație de epurare, pentru o uzină de apă nouă, pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare, pentru reabilitarea clădirilor unor școli și licee în oraș, pentru construcția de școli, grădinițe și creșe, pentru construcția a 12 ateliere și laboratoare pentru școlile profesionale, pentru noul spital, pentru construcția unui complex sportiv la fostul hipodrom, pentru încă o porțiune a șoselei de centură, între strada Buziașului și Caransebeșului, pentru un sens giratoriu pe strada Tapiei și unul la Universitate, pentru o autogară și un depou de autobuze, pentru noul parc industrial de pe str. Timișoarei, pentru un parc fotovoltaic de 60 de hectare, pentru o parcare supraetajată în spatele fostei prefecturi etc.

Sursele de finanțare pentru realizarea acestor obiective, după finalizarea documentațiilor, vor fi bugetul local, finanțările europene și guvernamentale și împrumuturi bancare.

RETIM

În total 30 de milioane de lei vor fi cheltuiți pentru continuarea de lucrări rămase nefinalizate, dar contractate de fosta administrație, și încă 30 de milioane pentru investiții noi. Aici, primarul a dat exemplu reabilitarea rețelelor de apă, realizarea branșamentelor, continuare lucrărilor la PRO Arte, reabilitare pasajul pietonal Mocioni etc.

Citiţi mai departe

Administrație

Aproape două milioane de lei pentru firmele noi, de la Consiliul Local Lugoj

Publicat

în

Aproape două milioane de lei va transfera Consiliul Local Lugoj, din bugetul local, în conturile celor trei firme noi, care vor asigura serviciile de transport în comun, salubritate, apă și canal la Lugoj. Primarul Claudiu Buciu spune că banii sunt necesari pentru ca cele trei firme, care aparțin consiliului local, să aibă de unde să plătească salarii și să poată funcționa până încep să facă primele încasări.

Meniul zilei, Octavian

„Așa cum știți am înființat două societăți comerciale și urmează să o înființăm și pe a treia, pentru gestionarea activităților esențiale, de bază, pentru municipiul nostru, respectiv o societatea care să se ocupe de infrastructura de apă canal, una care să se ocupe transportul în comun și una care va administra patrimoniul imobiliar și alte activități de importanță gospodărească ale municipiului. În acest scop, pentru că aceste societăți nu pot avea venituri din primele zile de funcționare, am prevăzut, de la bugetul local, ca și capital social, 1 milion pentru societatea de apă și canal, 500 de mii de lei pentru societatea de transport și 250 de mii de lei pentru societatea de administrare a patrimoniului. Acești bani sunt pentru plata salariilor și pentru achiziția de materiale și echipamente necesare funcționării, pentru început”, a declarat primarul Claudiu Buciu.

Unele dintre firmele nou înființate vor prelua o parte din angajații fostului Meridian, societatea de apă și canal, dar și a serviciului public de salubritate, care nu are licență și nu mai poate funcționa.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul cumpără din nou gazon, ca cel de pe Arena Națională

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Lugojul a cumpărat o nouă tură de gazon, asta după ce administrația condusă de către noul primar Claudiu Buciu a mai comandat în trecut suprafață verde pentru a o așeza în diferite zone din oraș. De această dată, primăria nu a anunțat încă unde va așeza gazonul.

Cert este că noul gazon va fi ca cel de pe Arena Națională, potrivit firmei contractate pentru cumpărare, care are în portofoliu atât cel mai mare stadion din România, cât și spațiile verzi ale mai multor mall-uri din București.

Ca și preț, noul gazon îi va costa pe lugojeni 15.387,80  RON (3.123,79  EUR) și va avea o suprafață totală de 940 de metri pătrați.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite