Administrație
Primăria Lugoj transferă clădirile care urmează să fie demolate ca să facă loc noului spital
Primăria Lugoj solicită Consiliului local, în ședința din 31 mai, transferul a 14 clădiri din patrimoniul spitalului în vederea demolării, după ce a obținut avizul Ministerului Sănătății pentru acest proces. Demersul face parte din planurile Primăriei de a construi un nou spital și de a reabilita clădirile existente pentru a desfășura funcțiuni conexe.
În luna martie 2023, s-a semnat contractul de finanțare între Ministerul Sănătății, în calitate de coordonator al reformelor și investițiilor pentru Planul Național de Redresare și Reziliență, și U.A.T. Municipiul Lugoj, în calitate de beneficiar, în vederea realizării obiectivului de investiții „CONSTRUIRE SPITAL FUNCTIUNI CONEXE PENTRU SPITALUL MUNICIPAL DR. TEODOR ANDREI LUGOJ”. În acest context, pentru a face loc noii unități spitalicești, majoritatea clădirilor existente vor trebui demolate, cu excepția corpului principal și a corpului C9 – pavilion stație dializă, boli nutriție, psihiatrie, pneumologie, care vor fi renovate.
Primarul interimar Bogdan Blidariu a afirmat: „Realizarea noii unități spitalicești presupune, însă, demolarea majorității corpurilor de clădire care găzduiesc astăzi spitalul nostru, cu excepția corpului principal Cl și a corpului C9 – pavilion stație dializă, boli nutriție, psihiatrie, pneumologie, care vor fi păstrate, acestea urmând a fi supuse unui amplu proces de renovare.”
Ionuț Cocoș, directorul Spitalului Municipal, a asigurat că activitatea va continua fără probleme, deoarece secțiile din clădirile care urmează să fie demolate vor fi mutate temporar în pavilionul central. „Noi ne-am pregătit deja și avem un plan pentru momentul în care demolarea va începe. Primăria va trebui să ne anunțe înainte, astfel încât să putem muta toate aceste secții. Acestea vor fi transferate în pavilionul central, inclusiv pediatria, neurologia și îngrijirile paleative. Va fi o perioadă mai dificilă, dar avem spațiu și putem funcționa”, a declarat directorul spitalului.
Până în prezent, nu s-a stabilit o dată exactă pentru începerea demolării clădirilor. Cu toate acestea, primarul interimar Bogdan Blidariu a menționat că demolările vor avea loc în perioada în care se va construi noul spital. Conform declarațiilor anterioare ale reprezentanților administrației locale, acest lucru ar putea avea loc cel mai devreme în toamna acestui an.
Administrație
Lugojul are cel de-al patrulea primar în acest mandat. Va conduce orașul doar pentru câteva zile
Marius Baboniu este cel de-al patrulea primar interimar al Lugojului în acest mandat. El a fost votat astăzi, de către consilierii locali lugojeni în funcția de viceprimar, dar a preluat automat și atribuțiile de primar, având în vedere că fostul primar Claudiu Buciu a fost demis în iulie 2022. Social-democratul Marius Baboniu vine la conducerea municipiului după alți doi viceprimari liberali care au avut prerogative de primar: Bogdan Blidariu și Adrian Serendan.
Numirea lui Baboniu vine într-o perioadă de criză pentru administrația lugojeană, deoarece demisia viceprimarului Adrian Serendan a blocat activitatea financiară a primăriei. În acest context, nu se puteau achita salariile funcționarilor și indemnizațiile însoțitorilor persoanelor cu handicap.
Baboniu a declarat pentru Lugojeanul.ro că, în perioada următoare, va avea ca obiectiv clar plata obligațiilor financiare și se va ocupa de activitățile care nu suferă amânare. În câteva zile, prefectul Mihai Ritivoiu va anunța convocarea ședinței de investire pentru noul primar ales, Călin Dobra, și noul consiliu local.
Administrație
Cine este consilierul propus de PSD să preia funcția de viceprimar cu atribuții de primar la Lugoj
Marius Baboniu este propunerea PSD pentru funcția de viceprimar cu atribuții de primar, până când noii aleși vor fi investiți în funcție de către prefectul Mihai Ritivoiu. Data estimată pentru ședința de investire este după 18 octombrie.
Consilierii PSD și USR au convocat o ședință de urgență pentru astăzi, 9 octombrie, de la ora 15.00.
” O să-l propunem pe Marius Baboniu, deoarece a apărut această situație legată de plata indemnizațiilor pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap și a salariilor funcționarilor, și nu mi se pare normal, până la urmă, totuși, să blocăm lucrurile pentru că ei (n.r. PNL) fac niște jocuri mișelești, doar ca să scoată în evidență faptul că nu preiau eu funcția. O să preiau cu maximă responsabilitate și-mi asum, din momentul în care depun jurământul, nu din momentul în care vrea unul sau altul”, a declarat Călin Dobra, viitorul primar al Lugojului.
PNL a anunțat că va vota propunerea PSD-USR pentru funcția de viceprimar. „Am propus acest lucru (numirea unui viceprimar PSD) imediat după ce am pierdut alegerile, deoarece voința electoratului trebuie respectată de îndată, nu când au chef câștigătorii. Dobra a refuzat constant pentru că salariul de mii de euro plătit din bani publici era mai bun (în privat nu l-ar angaja nimeni, nici pe gratis) și despărțirea de ‘amorul’ pentru capitală era foarte grea. Astăzi, consilierii PNL vor vota propunerea de viceprimar făcută de PSD (sau de USR), așa cum ar fi făcut-o și imediat după alegerile din iunie”, a scris Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, pe pagina sa de Facebook.
Administrație
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea să primească salariile în această lună
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea primi salariile în această lună. Situația este cauzată de lipsa unui primar sau viceprimar care să semneze statele de plată. Secretarul municipiului, Dan Ciucu, cel care a preluat atribuțiile de conducere după demisia viceprimarului Adrian Serendan, cel care, în ultima perioadă, deținea și funcția de primar interimar, nu are drept de semnătură pentru operațiuni financiare.
Ziua pentru plata salariilor era 10 octombrie, însă aceasta va fi amânată până la validarea noului primar și a noului consiliu local.
Prefectul Mihai Ritivoiu a declarat, pentru Lugojeanul.ro, că imediat după ce dosarele noilor aleși vor fi validate de către instanță, Lugojul va fi primul oraș unde va convoca o ședință pentru investirea primarului și a noului consiliu local. „Voi prioritiza această ședință în fața tuturor, pentru că este un subiect în care nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit, dar, conform procedurilor legale, trebuie să aștept validarea mandatelor noilor aleși de către instanța de judecată. Sper ca în 10-15 zile să putem face asta”, a spus el.
O soluție ar fi ca aleșii locali, care se află la final de mandat să numească în ședința de astăzi, 7 octombrie, un viceprimar cu atribuții de primar, însă pe ordinea de zi a întâlnirii de la ora 14.00 se află un singur punct și anume: Aprobarea PUZ locuințe complementare în intravilanul Lugojului.
Administrație
Urmează a patra campanie de preluare gratuită a deșeurilor periculoase din menajer organizată de RETIM împreună cu ADID Timiș
Deșeurile periculoase din menajer sunt extrem de nocive pentru mediul înconjurător și sănătății umane! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de acestea în cadrul unei noi campanii trimestriale organizată de către RETIM și ADID Timiș.
În perioada 07 octombrie – 18 noiembrie 2024 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase din menajer în Zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Localitățile incluse, sunt Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda (și în Buzad), Boldur (Ohaba – Forgaci și Jabăr), Brestovăț, Chevereșu Mare (și în Dragșina și Vucova), Coșteiu, Criciova (și în Jdioara și Cireșu), Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița (Sârbova, Hitiaș și Căpăt), Sacoșu Turcesc (și în Berini), Secaș, Știuca, Topolovățu Mare (Topolovățu Mic și Șuștra) și Victor Vlad Delamarina.
CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer
Cetățenii din localitățile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.
CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:
- ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase;
- ambalaje metalice care conţin o matriță poroasă solidă formată din materiale periculoase, inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune;
- absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate în altă parte);
- materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase, vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase;
- baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline;
- baterii şi acumulatori nesortate, altele decât cele menționate mai sus;
- solvenţi, acizi, alcali;
- uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile;
- detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase;
- spray-uri de vopsea, spumă;
- deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase, pesticide;
- deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.
CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii
- NU se preiau alte categorii de deșeuri: reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale, voluminoase;
- NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radiouri, echipamente de iluminat, computere, etc.)
UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer
Amintim populației că deșeurile periculoase din menajer fac parte din categoria deșeurilor cu regim special de colectare, iar gestionarea incorectă a acestora (abandonarea și/sau depozitarea amestecată cu alte categorii de deșeuri) pot cauza daune semnificative mediului și sănătății umane.
Obligație legală pentru colectarea separată a deșeurilor periculoase din menajer
Conform Art. 28, alin. 1 – OUG 92/2021 actualizată „Producătorii și deținătorii de deșeuri periculoase, […], au obligația să nu amestece diferitele categorii de deșeuri periculoase cu alte categorii de deșeuri periculoase sau cu alte deșeuri, substanțe ori materiale.”
Conform Art. 30, alin. 4 – OUG 92/2021 actualizată „Persoanele fizice au obligaţia să depună deşeurile periculoase provenite din gospodărie, pe tipuri, în sistemul de colectare separată a deşeurilor municipale gestionate de operatorii economici prevăzuţi în Legea nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv în centrele prevăzute la Art. 60 pct. A lit. h) şi i).”
Detalii despre efectuarea acestor campanii găsiți pe www.retim.ro și www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00.
-
Divertismento săptămână în urmă
La Lugoj a ajuns Uraganu! Noile panouri digitale din centrul orașului difuzează gratuit manele VIDEO
-
Sport6 zile în urmă
Început spectaculos de sezon. CSM Lugoj a învins campioana României și are meci împotriva campioanei Cehiei
-
Administrație6 zile în urmă
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea să primească salariile în această lună
-
Culturăo săptămână în urmă
Înscrieri pentru cea de-a doua ediție a Concursului de Fotografie „Casian Mărgineanțu”. Premii totale de peste 1.000 de euro