Connect with us

Administrație

Primăria Lugoj nu poate începe nicio lucrare nouă. Până când vor fi blocate administrațiile locale

Publicat

în

Asociaţia Municipiilor din România din care face parte şi Lugojul a avut miercuri o întâlnire, în urma căreia s-a adoptat o rezoluţie prin care se solicită preşedintelui Klaus Iohannis să promulge cât mai rapid legea bugetului, iar Guvernului să adopte o ordonanţă de urgenţă care să permită scurtarea perioadei de adoptare a bugetelor locale.

„Am adoptat în cadrul AMR o rezoluţie în trei puncte. Şi anume, solicităm domnului preşedinte ca legea bugetului să fie promulgată cât mai repede, pentru că deja activitatea primăriilor este grav afectată. Bugetul, aşa cum este el, ne ajută, pentru că neadoptarea lui este dezastru pentru noi toţi. Avem speranţa că ne va asculta şi ne va ajuta în această direcţie. Doi: solicităm o ordonanţă de urgenţă Guvernului, astfel încât, din cauza faptului că bugetul a fost aprobat atât de târziu, să facem o excepţie în acest an cu perioada de aprobare a bugetelor, pentru că deja este foarte târziu şi ne dorim să aprobăm bugetele cât mai repede. Activitatea instituţiilor este afectată. Trei: până când bugetul intră în vigoare, cotele de la 41,7 până la 60%, conform înţelegerii pe care o avem şi conform legii bugetului, pe perioada în care bugetul nu a fost în vigoare, solicităm ca Guvernul, la rectificarea bugetară, să o direcţioneze către autorităţile locale, aşa cum ne-am înţeles şi aşa cum au promis“, a declarat preşedintele AMR, Robert Negoiţă.

Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro că niciuna din lucrările programate pe anul acesta nu poate începe, din cauză că bugetul național nu fost încă aprobat. Edilul e de părere că cel mai devreme, Lugojul va avea un buget aprobat în parte a doua a lunii aprilie.

“Nu putem da drumu niciunei lucrări noi. Se lucrează doar în proiectele multianuale. Cel mai grav e că nu putem nici măcar să demarăm lucrările pentru repararea și asfaltarea drumurilor afectate de vremea din această iarnă. După promulgarea bugetului național el trebuie transmis ministerelor. Apoi Ministerul Fianațelor trimite la ANAF și la consiliile județene, apoi consiliul județean trebuie să facă propunerile, să țină ședință pentru aprobare. Toate aceste durează, eu cred că cel puțin până în 15 aprilie. În cel mai bun caz devine operațional la sfârșitul lunii. Este o mare problemă anul acesta”, a spus Francisc Boldea.

1 Comment

1 Comment

  1. dorin

    14 martie 2019 at 20:18

    De ce nu a cerut primarul Boldea PSD-ului si guvernului Dancila sa depune bugetul in data de 15 noiembrie 2018 si atunci aveam pana acum buget!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Programul de lucru RETIM în zilele de 1 iunie şi 8 iunie

Publicat

în

Compania RETIM informează clienţii şi colaboratorii săi asupra programului de lucru în zilele de 1 iunie şi 8 iunie, declarate zile libere legale.

COLECTAREA DE DEŞEURI

Întreaga activitate de colectare a tuturor categoriilor de deşeuri din toate localităţile în care operează compania RETIM se va desfăşura conform PROGRAMELOR ZILNICE OBIŞNUITE. Nu există modificări faţă de orarele curente. Aceste programe sunt disponibile online pe site-ul nostru la adresa https://retim.ro/utile/programe-de-colectare/ .

BIROURI DE RELAŢII CLIENŢI ŞI CASIERII

Birourile de relaţii clienţi şi casierii vor fi ÎNCHISE în data de 1 iunie şi 8 iunie, zile libere legale. În celelalte zile ale săptămânii se lucrează conform programului obişnuit, orar 08.00-16.00.

PUNCTELE DE COLECTARE A DEŞEURILOR VOLUMINOASE, VEGETALE ŞI DIN CONSTRUCŢII DIN TIMIŞOARA

Cele patru puncte de colectare a deşeurilor voluminoase, vegetale şi din construcţii deschise de către compania RETIM împreună cu Primăria Timişoara vor avea următorul program:
⦁ ÎNCHISE în data de 1 iunie şi 8 iunie – zile libere legale
⦁ DESCHISE în celelalte zile ale începutului lunii iunie, conform orar 08.00-16.00
Adresele celor patru puncte de colectare din Timişoara sunt:
⦁ Calea Torontalului, nr. 94
⦁ Calea Moşniţei, nr 2-4
⦁ Str. Avram Imbroane, nr 70
⦁ Pod Calea Şagului

Chiar dacă începând cu 1 iunie intră în vigoare mai multe măsuri de relaxare în viaţa socială, vă reamintim şi vă recomandăm să respectaţi regulile obligatorii de gestionare a deşeurilor pe care RETIM le-a comunicat de la începutul pandemiei de coronavirus.

RETIM rămâne în contact direct cu clienţii săi pe canalele de comunicare online – website www.retim.ro, email contact@retim.ro si pagina oficială de Facebook.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Francisc Boldea anunță că la Lugoj vor fi construite peste 200 de apartamente, în următorii patru ani

Publicat

în

blocuri-ANL-LugojPrimarul Lugojului a anunțat că municipiul de pe Timiș a fost introdus de Agenția Națională de Locuințe într-un program, de patru ani, în urma căruia va beneficia de 150 de locuințe noi, adică șase blocuri.

„Agenția Națională pentru Locuințe, cu care avem o colaborare foarte bună ne-a transmis, în cursul zilei de ieri, Nota nr.45535/27.05.2020, prin care ne anunță că pe lângă cele 60 de apartamente cu două camere care sunt deja terminate,  s-a aprobat un program de construcție de locuințe, destinate închirierii, pentru tineri care au 35 de ani. Începând de anul viitor, până 2024, se vor construi 150 de unități locative, pe strada Timișoarei, în cartierul Militari. Șase blocuri de 25 de apartamente fiecare, toate cu două camere fiecare. De asemenea, în Cartierul Țesători, pe lângă cele 60, vor mai fi construite anul viitor încă 30 de unități locative pentru specialiștii din sănătate și învățământ”, a declarat pentru Lugojeanul.ro, primarul Francisc Boldea.

Edilul lugojean spune că s-au încheiat procesele și cu constructorul de la Blocul 1 MApN și acolo vor fi construite încă 48 de apartamente. „De asemenea, ne străduim împreună cu Ministerul Apărării pentru cele 64 de unități din celălalt bloc. Pentru toate, avem toate documentele aprobate pentru a începe construcția, care e împărțită pe etape și anual trebuie să se construiască cel puțin 30 de apartamente. Începe din acest an, din toamnă”, a declarat primarul Lugojului.

Francisc Boldea spune că din cele 150 de apartamente care urmează să fie construite în patru ani pe str. Timișoarei, 25 vor fi cedate Ministerului Apărării Naționale, care urmează să mai primească încă 30 și din cel de-al doilea bloc MApN, cel cu 64 de apartamente.

Citiţi mai departe

Administrație

Locuitorii unei străzi din Lugoj și-au băgat canalizare pe banii lor

Publicat

în

Foto Arhiva

Ajunși la capătul răbdărilor, câțiva locatari de pe o stradă din Lugoj au decis să-și cumpere singuri materialele și să-și bage canalizare pe banii lor. S-a întâmplat pe strada Siretului, o stradă aflată lângă Piața I.C. Drăgan și deci centrul orașului. Oamenii s-au declarat dezamăgiți de intervențiile primăriei și au decis să își cumpere singuri materiale pentru reparație.

După ce au finanțat proiectul, proprietarii din zonă au apelat la Meridian 22, societate care a lucrat la introducerea conductei noi și la efectuarea racordurilor.

“Este vorba despre o porţiune de 150-200 de metri, unde canalizarea este surpată. Lugojenii pe această stradă au solicitat, pe cheltuiala lor, să fie introdusă altă conductă de canalizare”, au precizat pentru presă reprezentanții Meridian 22.

Strada Siretului nu este singura cu probleme din cauza canalizării și a racordării la apă din oraș. Afectate sunt mai ales străzile din zona pieței, acolo unde s-au realizat recent lucrări de reasfaltare.

Citiţi mai departe

Cele mai citite