Connect with us

Actualitate

O firmă din Lugoj este singurul producător de topinguri vegetale din România. Produsele ajung în 45 de țări

Publicat

în

O firmă din Lugoj este în topul producătorilor de ingrediente pentru industria panificației, patiseriei și cofetăriei în România. Este vorba despre Margarita, o societate care are radăcinile în această industrie încă din 1990, însă a cărei scânteie și a cărei suport a pornit în 1994, când s-au pus bazele unei rețele de distribuție cu produse necesare acestui domeniu.

Meniul zilei, Octavian

Sub numele de Eurocas, o firma lugojeană de distribuție s-a extins și a acoperit treptat întreaga țară, ajungând, astăzi, să fie unul dintre liderii industriei. Portofoliul Eurocas este alcătuit, în principal, din ingrediente pentru brutărie, patiserie și cofetărie, pornind de la frișcă și margarină, până la creme și ciocolată.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

RETIM

„Noi am început în primăvara lui ’94, cu primul palet de marfă din Austria și a urmat o perioadă de expansiune, de așezarea unei structuri naționale de distribuție. La vremea aceea, eram doar două firme în România, noi și o societate belgiană, care este și liderul la nivel mondial din această industrie. Noi, foarte mici, fără prea mulți bani, dar cu mult entuziasm. Din ’94, până în ’98, a fost o perioada de construcție a structurii din România, proces care s-a încheiat în 1998, cu deschiderea punctului de lucru din București, care era și ultimul. Eram împărțiți pe depozite, în toată țara, cu mașini, cu oameni care duceau marfa și prezentau produsele într-un format așezat la nivel național”, își amintește Stelian Țigu, managerul și unul dintre acționarii societății lugojene.

De la distribuție, la producție, forțați de împrejurări

În 1998, Eurocas trece printr-un moment delicat. Firma competitoare începe să producă margarină de uz profesional în România, la costuri mult mai mici față de cele de import.

„Concurentul belgian a început să producă, în București, margarina de uz profesional. Pentru noi, la vremea respectivă, margarina era un produs de bază. Videam camioane de margarină, importată din Germania. La aceea vreme, taxele vamale erau de 60%. Când cei de la București au deschis producția, ne-au pulverizat. Cu o asemenea diferență nu aveam nicio șansă. Dar există o vorbă la români, <<orice picior în fund, e un pas înainte>>. Am fost obligați să căutam soluții. Și pot să spun că, în viață, la momentele potrivite, am avut și noroc. Am avut șansa să găsesc un domn, de foarte bună calitate profesională și morală, de origine italiană, care era la a treia generație de producători de margarină, în Italia, și care dorea să-și extindă activitatea”, povestește Stelian Țigu.

Așa că, în august 2000, se deschidea la Lugoj o nouă societate mixtă româno-italiană si prima placă de margarină pentru foietaj iese de pe linia de fabricație a societății Margarita din Lugoj. Astfel, Margarita este astăzi unul dintre cei trei producători de margarină profesională din România.

„Primii sunt belgienii din București, ceilalți sunt norvegienii din Craiova care au cumpărat firma Topway și noi. O firmă mai micuță, dar singura cu capital românesc. E destul de complicat să faci genul acesta de produs. Din fericire, aveam la bord o persoană care se pricepea foarte bine și era și un om de o factură foarte bună. Luigi Mussida a fost un gentelman. Din păcate, nu ne-am bucurat de foarte mult timp împreună, pentru că a murit într-un accident de avion. Ideea este că lucrurile au mers foarte bine și partenerii noștri din Italia au fost mulțumiți. Familia lui Luigi a dorit să ducă afacerea mai departe, împreună cu noi. Treburile au mers atât de bine, încât, în 2005, s-a făcut un pas mare înainte. Până în 2005, importam frișca vegetală sau cremele vegetale, că așa avem voie să le spunem, de la ei din Italia. Am ajuns la nivelul la care s-a închis activitatea în Italia și am deschis o linie nouă în România, la Margarita”, afirmă Stelian Țigu.

Sigurul producător de frișcă vegetală din România

Dacă la producția de margarină, societatea lugojeană este printre cei trei producători din România, la frișcă vegetală este unica producătoare de la noi din țară.

„În acest moment, avem mai mult de jumătate din piața profesională în România, când spun profesională mă refer la cofetării și domeniul HORECA”, povestește managerul firmei lugojene.

În 2005, Margarita se mută într-un spațiu nou, pe strada Buziașului din Lugoj, unde se află o hală de producție și spațiul logistic care, astăzi, trebuie extins.

„Toată această dezvoltare ne-a dat posibilitate să ieșim la export și lucru acesta s-a întâmplat în 2003, când am început cu Ungaria și Republica Moldova. Acum, eu practic nu mă mai ocup de 10 ani de România, unde avem oameni care știu ce au de făcut, ci de un departament de export cu care încercăm ca aceste produse să ajungă oriunde în lume. În acest moment, exportam în 45 de țări, pe patru continente. In Madagascar, în Chile, în Kazahstan, Africa de Sud, Estonia, Grecia, UK și așa mai departe. Mai avem foarte mult de lucru, dar exportul devine o latură tot mai solidă a activităților noaste. Întodeauna mi-am dorit asta: să facem o gamă de produse de foarte bună calitate, care să ne reprezinte pe noi, orașul și țara, produse care să arate că și în România se fac lucruri de foarte buna calitate”, susține Țigu.

Dezvoltarea continuă, la un alt nivel

Managerul firmei lugojene spune că fără Eurocas, firma de distribuție, nu ar fi existat nici Margarita, firma de producție.

„Eurocas este firma care ne-a permis să creștem și să ajungem la resursele financiare care să ne permită să facem producție. Prima investiție a fost la nivelul sutelor de mii de euro. A doua investiție a fost la nivelul milioanelor de euro, iar a treia ne va duce la nivelul tehnologic urmator, însă asta se va întâmpla în timp, cu multă muncă și cu răbdarea de a ajunge la un nivel la care să poți să concurezi cu orice competitor de pe acest continent. Asta înseamnă automatizare, robotizare și eficiență cât mai mare per angajat. Acesta a fost planul de la început”, spune Țigu.

În Lugoj, Margarita și Eurocas au în jur de 80 de persoane angajate, iar în tot grupul între 150 și 200 de persoane, adică în Romania și în țările unde există subsidiare Eurocas: Marea Britanie, Polonia și Grecia.

Planurile de viitor există și se referă la faptul că din 2005, de când s-a pornit producția de creme și topinguri vegetale din România, până în anul 2019, Margarita a ajuns la limita capacității de producție. Pentru următorii ani, acționariatul celor două societăți pregăteste terenul pentru o nouă investiție. Proiectul a demarat în 2019 și va crește capacitatea de producție, cu aceiași oameni, însă cu tehnologia mileniului trei.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

FOTO Accident cu doi morți la ieșirea din Lugoj, în zona hanului de lângă oraș

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Tragedie vineri la prânz în zona hanului de la ieșirea din Lugoj spre Făget. Două persoane, un motociclist și un șofer de autoturism, au murit după ce vehiculele pe care le conduceau s-au ciocnit violent.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

Din primele informații, șoferul autoturismului a vrut să revină pe drumul principal din parcarea de pe partea dreaptă a drumului, deocamdată neștiindu-se dacă în față sau să întoarcă spre celălalt sens de mers. În același timp, motociclistul care venea pe același sens, l-a acroșat din plin, impactul fiind unul devastator pentru cei doi conducători auto.

RETIM

Amândoi bărbații au decedat. Polițiștii încearcă să stabilească exact modul în care a avut loc tragedia, deschizând un dosar penal pentru ucidere din culpă.

Citiţi mai departe

Actualitate

La Shopping City Timișoara vara vine cu surprize memorabile pentru iubitorii de călătorii și sport

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

  • Shopping City Timișoara le oferă tuturor utilizatorilor SPOT șansa de a câștiga o vacanță de vis
  • Pasionații de sport sunt invitați să urmărească Turneul Banatului la Padbol la Shopping City Timișoara
  • Shopping City Timișoara este singurul loc din România amenajat cu 4 terenuri de padbol.

Vara vine la Shopping City Timișoara cu premii și evenimente sportive pentru toți vizitatorii centrului comercial. Pasionații de cumpărături și călătorii ce folosesc aplicația de loialitate SPOT se vor bucura de șansa de a câștiga o vacanță de vis, în timp ce iubitorii de spor vor avea parte de un adevărat regal, Turneul Banatului la padbol.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

Destinația: vacanța de vis

În perioada 9 mai – 9 iunie, toți utilizatorii SPOT ce fac cumpărături de minimum 200 de lei din magazinele Shopping City Timișoara și scanează bonurile în aplicația de loialitate SPOT, sunt înscriși automat la extragerea pentru câștigarea unuia dintre cele 3 vouchere Dertour în valoare de 2500 euro. Voucherele pot fi folosite pentru orice destinație.

RETIM

Romanian Padbol Tour 2022 – Turneul Banatului

Iubitorii de sport sunt invitați la Turneul Banatului la padbol, ce va avea loc în perioada 20-22 mai, la Shopping City Timișoara, singurul loc din România amenajat cu 4 terenuri de padbol, fiecare ocupând o suprafață de 60 metri pătrați. Cei ce vor să își susțină echipa preferată sau doar să se bucure de competiție au un loc rezervat în parcarea Shopping City Timișoara, etaj 1.

Cu o suprafață de joc profesională care amortizează impactul, cu o minge special creată, padbol preia multe elemente din fotbal, tenis, padel și squash și este un sport foarte popular în toate țările în care se practică. La nivel național, padbol a fost recunoscut drept disciplină sportivă și are un Campionat național, Romanian Padbol Tour, ce se află deja la cea de-a treia ediție. Acesta este structurat pe mai multe turnee naționale anuale: Turneul Olteniei, Turneul Moldovei, Turneul Bucovinei, iar din acest an se alătură și Turneul Banatului. La fiecare dintre etape participă echipe din toată țara.

SPOT, biletul tău către vacanță

SPOT este aliatul fiecărui pasionat de cumpărături și fashion, ce aduce garantat puncte de loialitate la fiecare sesiune de shopping. Mai mult, statutul de membru SPOT vine cu o mulțime de extra beneficii. Utilizatorii au posibilitatea de a cheltui punctele de loialitate acumulate pe o gama complexă de recompense și premii speciale care pot fi accesate doar în cadrul aplicației, precum: premii speciale, experiențe exclusive, vouchere cadou.  Aplicația este gratuită și poate fi descărcată atât din Google Play, cât și din App Store.

Despre Shopping City Timișoara

SHOPPING CITY TIMIȘOARA situat pe Calea Şagului nr. 100, deține o suprafaţă închiriabilă de 72.000 metri pătraţi și pune la dispoziția clienților săi 2.700 de locuri de parcare. Acesta găzduiește branduri de prestigiu internațional precum Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, H&M, Peek & Cloppenburg, Reserved, Cropp, House, Sinsay, C&A, New Yorker, LC Waikiki, CCC, Orsay, Sport Vision, Hervis, Kenvelo, Lee Cooper, Time Out, Humanic, Office Shoes, Deichmann, Sephora, Douglas, Tom Tailor, Suvari, Teilor, Pizza Hut, Starbucks, alături de branduri românești apreciate la nivel național.

Carrefour a deschis în  Timişoara primul şi singurul hipermarket din zona de vest a ţării. Magazinul se întinde pe o suprafaţă de 10.000 mp. 

În luna octombrie a anului 2021, Shopping City Timișoara a lansat SPOT, o aplicație mobilă ce recompensează utilizatorii cu puncte de loialitate pentru fiecare sesiune de cumpărături, oferindu-le astfel access la oferte și beneficii exclusive, în funcție de statutul atins în program. Aplicația mobilă de recompensare a clienților loiali este disponibilă în toate cele 15 centre comerciale ale grupului NEPI Rockcastle din România.  Înrolarea în program este gratuită. Aplicația SPOT este gratuită și poate fi descărcată atât din Google Play, cât și din App Store.

 

Citiţi mai departe

Actualitate

Lugojenii, invitați pe Insula din Cotu Mic să descopere speciile deosebite de faună și floră

Publicat

în

Grupul Civic de Inițiativă Locală ,,Punem insula pe hartă”, a debutat la finalul lunii februarie 2022, cu primele activitati pe Insula Cotu Mic, iar acum vă invită să participați la o întâlnire inedită alături de copii, tineri și seniori, locuitori ai Lugojului, în data de 21.05.2022, atunci când va avea loc cea de-a doua lecție non-formală pe tema biodiversității.

Meniul zilei, Octavian

Participanții vor participa la o lecție teoretică în cadrul căreia vor fi prezentate speciile descoperite până în prezent pe insulă, iar apoi vor avea acces la ateliere experimentale, în cadrul cărora vor învăța să folosească diferite unelte și vor realiza căsuțe pentru păsări. Căsuțele vor fi ulterior instalate pe insula și astfel se va monitoriza activitatea păsărilor. Tot în data de 21.05.2022, va avea loc evenimentul de activare a insulei din cadrul proiectului ,,Oameni pe Insula” al asociației Alternativei Sportive.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

RETIM

Vă reamintim că activitatea principală a grupului de inițiativă P.I.P.H. este maparea insulei și identificarea speciilor, care trăiesc în acest habitat. Până în prezent au fost identificate 35 de specii, pe care vă invităm să le descoperiți, la următorul link de acces: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.113523734603283&type=3;

iar detalii despre evenimentul din acest weekend pot accesate aici:

https://www.facebook.com/events/5058990757523689?ref=newsfeed.

De-a lungul timpului, au avut loc mai multe acțiuni de ecologizare, plantare și însământare a insulei, în colaborare cu Asociația Verde de Banat și Asociația Alternativei Sportive.

În luna martie a avut loc prima lecție non-formală experențială pe tema biodiversității și a calității solului în contextul plantării de arbori și arbuști, care a fost realizată cu sprijinul reprezentanților Partidului Ecologist – filiala Timiș si S.C.  SIAM Product S.R.L.

Pentru detalii despre activitățile din cadrul proiectului, dar și despre evoluția intervențiilor pe insulă , urmariti pagina oficiala de facebook:

https://www.facebook.com/Insula-Cotu-Mic-LUGOJ-109877334953613

Aceste activități sunt coordonate de Cristian-Dan Crețu și sunt realizate în cadrul proiectului ,,Punem Insula pe Harta”, finanţat prin Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi Lugoj. Fondul pentru un viitor mai bun în comunități este un program coordonat la nivel național de Federaţia Fundaţiile Comunitare din România – FFCR, finanțat de Lidl România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Timişoara.

 

Citiţi mai departe

Actualitate

O tânără de lângă Lugoj a murit în Thailanda, încercând să-și facă un selfie la o cascadă

Publicat

în

Meniul zilei, Octavian

Nane-Iosana Bodea, o tânără de 23 de ani despre care Lugojeanul.ro a aflat că este din satul Surducu Mic, stabilită la Viena, a murit în urma unui accident ce putea fi evitat. O clipă de neatenție a dus la tragedie. Tânăra, aflată în vacanță pe insula Koh Samui din Thailanda, a vizitat o cascadă faimoasă populară printre turiști.

Câștigă un voucher de 2500 euro pentru vacanța ta de vis!

În ciuda semnelor care îndemnau turiștii să nu urce la zonele superioare ale cascadei, tânăra a urcat până la nivelul patru, pentru a-și face un selfie. La un moment dat, fata a alunecat și a căzut în gol 20 de metri, zdrobindu-se de stânca de la baza căderii de apă.

RETIM

Potrivit Bangkok Post, medicii chemați să intervină la accidentare nu au mai putut să facă nimic pentru fata de doar 23 de ani. Prietenul fetei a povestit autorităților thailandeze că aceasta se urcase pe stâncă pentru un seflie, căzând și lovindu-se puternic la cap. Prietenii tinerei din Lugoj sunt șocați după aflarea veștii că aceasta și-a pierdut viața în vacanța din Thailanda.

Tânăra iubea să călătorească, fiind studentă la Universitatea din Viena.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite