Connect with us

Administrație

Nu aruncați oriunde și oricum deșeurile periculoase! Se colectează gratuit la containerele speciale RETIM

Publicat

în

După cum atenționează din start numele generic, deșeurile periculoase sunt extrem de nocive pentru natură și oameni! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de ele  în cadrul primei campanii trimestriale din 2022 prin care acestea sunt colectate de către RETIM și ADID Timiș.

 În perioada 17 ianuarie- 01 martie 2022 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase în zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Sunt incluse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Costeiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina. 

CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Cetățenii din localităţie menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

RETIM

RETIM 2020, Timisoara, Timis, Miercuri 1 Iulie 2020, ©Cornel Putan

CE se poate preda în cadrul acestei campanii

DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:

  • ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
  • ambalaje metalice care conţin o matrică poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
  • materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
  • vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
  • baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
  • solvenţi, acizi, alcali
  • uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
  • detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase
  • butelii de gaz sub presiune (inclusiv haloni), cu conţinut de substanţe periculoase
  • deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase,
  • pesticide
  • deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii

  • NU se preiau alte categorii de deșeuri : reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale,voluminoase
  • NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer

 

 

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro  si www.adidtimis.ro/stiri.

De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Hocus Pocus? Primăria Lugoj a făcut să „dispară” 22 de hectare de teren care urmau să fie vândute la investitori

Publicat

în

Jurnaliștii Ziarului Actualitatea au scos la iveală detalii importante din una dintre cele mai importante vânzări de terenuri ale domeniului privat al Lugojului din ultimul deceniu. Consiliul Local Lugoj a aprobat, în ședința de vineri, din a doua încercare, proiectul de hotărâre, inițiat de către viceprimarul interimar Adrian Serendan, privind vânzarea prin licitație publică a unui număr de 13 imobile-terenuri aparținând domeniului privat al municipiului Lugoj. 

Proiectul de hotărâre a obținut voturile necesare pentru a fi adoptat, fiind susținut doar de către consilierii PNL și de către consilierul PMP Marian Costea, care a propus ca terenul achiziționat să nu poată fi închiriat și înstrăinat timp de 7 ani. Consilierii USR au fost consecvenți și nu au votat proiectul de hotărâre pentru vânzarea terenurilor în rate și fără dobândă.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Cele 13 parcele de teren care vor fi scoase la licitație în vederea vânzării, proprietatea privată a municipiului Lugoj, sunt situate pe strada Timișorii, lângă Centrul logistic Lidl, și au suprafețe cuprinse între 3.200 de metri pătrați și 28.326 metri pătrați, cu prețuri minime, conform evaluării, cuprinse între 253.066 lei și 2.660.131 de lei (fără TVA).

RETIM

Doar că, în realitate, parcelele însumează doar 8 din cele 30 de hectare promise spre a fi scoase la vânzare de către municipalitate. Jurnaliștii de la Actualitatea au investigat dispariția a 22 de hectare de pământ care, conform spuselor fostului primar, acum demis din funcție, ar fi urmat să fie vândute unor investitori. În altă ordine de idei, dacă acum mai bine de un an, mai exact în 5 iulie 2021, erau deja cereri pentru toată suprafața, unde au dispărut acele cereri? Unde au dispărut investitorii?

Unde sunt cererile pentru restul de 22 de hectare, din cele 30 de hectare, despre care Buciu declara anul trecut că există cereri pentru toată suprafața? Și unde sunt restul de investitori? Citește întreaga investigație a jurnaliștilor Actualitatea în ziarul tipărit sau online.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj nu face niciun pas în spate în conflictul cu angajații. Angajează avocat și se pregătește de procese

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

Consiliul Local Municipal Lugoj a primit două plângeri prealabile pentru a retrage și anula hotărârile și actele subsecvente privind noua organigramă și desființarea unor instituții și servicii locale. Una dintre plângeri este semnată de peste 60 de angajați și a fost transmisă de către sindicatul care îi reprezintă, iar cealaltă de către filiala locală a PSD.

Dacă Consiliul ar da curs acestor cereri, toate preavizele de concediere transmise până acum ar trebui anulate. Primarul interimar, Bogdan Blidariu, spune că hotărârile rămân în vigoare și Primăria se pregătește să meargă în instanță acolo unde sindicatul condus de Tiberiu Negrei a depus deja plângerea, prima înfățișare fiind în 8 august.

„Am avut o ședință extraordinară de îndată, în urma căreia, primarul a fost împuternicit să semneze un contract de reprezentare cu un avocat. Deci, ne vom lua un avocat care să ne reprezinte interesele în procesele care vor urma. Există un termen deja, în data de 8 august. Nu ne pot reprezenta juriștii Primăriei pentru că o parte dintre ei sunt implicați în procesul de reorganizare gândit de noi și chiar sunt contestatari. De asta se impunea angajarea unui apărător, iar în cursul zile de azi vom semna contractul cu un avocat care să ne reprezinte”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Blidariu spune că, atât PSD, cât și sindicatul angajaților vor primi un răspuns din partea Consiliului local, la plângerile prealabile făcute.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

FOTO Au început lucrările de consolidare a Insulei Cotu Mic din Lugoj, pentru protejarea împotriva inundațiilor

Publicat

în

Insula Cotu Mic este cea care are de suferit de fiecare dată atunci când râul care străbate Lugojul depășește cotele normale de debit. În anul 2020, insula a fost distrusă de o inundație care a distrus mare parte din clădirile de pe bucata de pământ dintre ape. Primăria Lugoj și Administrația Bazinală “Apele Române” Banat au demarat o lucrare amplă pentru a preveni inundarea insulei pe viitor.

Mai exact, cele două instituții vor lărgi brațul stâng al Timișului în zona insulei din Cotu Mic. Mai apoi, vârful insulei va fi reconsolidat cu piatră de mari dimensiuni și pământ excavat din malul râului. Primul pas, aflat deja în desfășurare, este tăierea pomilor care se află pe limba de pământ ce va fi acoperită de ape. Aceștia au fost în mare parte tăiați, iar la final de defrișare, va debuta faza a doua a lucrărilor.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

“Urmează să excavăm pământul, iar apoi vom așeza piatră brută de dimensiuni mari, în total 4229 de tone, care va acționa ca bază a vârfului insulei. Pământul de pe limba care îngustează acum brațul stâng, mai apoi îl vom folosi la reconsolidarea insulei în sine. Noi vom asigura motorina și respectiv piatra necesară, dar și alte nevoi, iar ABA Banat se ocupă de intervenție și de utilaje”, a explicat pentru Lugojeanul.ro primarul Bogdan Blidariu.

RETIM

Potrivit protocolului dintre cele două instituții, scopul final este înlăturarea efectelor produse de viituri și precipitații importante, asigurarea secțiunii de scurgere a apei și ca acțiuni preventive de apărare împotriva indundațiilor, pe teritoriul Lugojului și tronsonul insulei Cotu Mic, situată între malurile cursului de apă Timiș.

Protocolul de intervenție se desfășoară până la finalul acestui an, cu posibilitatea de prelungire dacă lucrările nu vor fi finalizate.

Citiţi mai departe

Administrație

Ce se întâmplă cu centrul Lugojului. Când vor fi reluate și când ar trebui să se finalizeze lucrările

Publicat

în

Centrul Lugojului, spart în mandatul fostului primar Francisc Boldea, nu are șanse prea mari să fie finalizat în acest an. Primarul interimar, Bogdan Blidariu spune că lucrările vor fi reluate în această lună, însă se vor întinde până anul viitor.

„Mai exact, se va începe cu devierea traseului de branșamente al gazelor naturale. Pentru această lucrare s-a recepționat proiectul tehnic și s-a eliberat autorizația de construire, urmând ca până la finalul acestei luni, această lucrare să fie finalizată de către SC Calor Grup SRL, din Reșița. După această intervenție, urmează ca societatea Meridian să execute lucrările de branșare la noua rețea de apă și de înlocuire a vechii magistrale care străbate centrul. La rectificarea bugetară din luna iunie, s-au aprobat și sumele necesare pentru reproiectarea și execuția lucrării”, spune Blidariu.

Conform primarului Bogdan Blidariu, execuția lucrărilor de punere a pavajului nu va dura mai mult de două luni de zile, însă, proiectarea și obținerea avizelor vor duce automat la o prelungire a termenului la care aceste lucrări vor putea demara.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

 

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite