Connect with us


Lugoj

Costeiul Pedaleaza! (1) – Cum sa slabesti cu o bicicleta si alimentatie corecta

Publicat

în

costeiul pedaleazaCe am constatat eu dupa o luna si vreo cateva zile de sport/dieta/zero rahaturi ingurgitate? Ca poti slabi, ca poti sa te simti bine si ca poti sa faci lucruri pe care nu stiai ca poti sa le faci. Acesta este un ghid din care vei invata cum sa ajungi la greutatea dorita incet, corect si cu niciun fel de cost extra fata de cel normal, din fiecare zi. O sa incerc sa raspund la cat mai multe intrebari pe care eu le-as pune daca as citi metode de slabit usoare si care functioneaza, testate de altcineva, pentru ca asta o sa cititi aici, despre o metoda buna si sigura pentru controlul greutatii si dobandirea unui stil de viata sanatos.

RETIM

Ce sport faci?
Pentru ca am un genunchi varza, am ramas cu doua optiuni: inot sau ciclism. La inot, ma inec, asa ca am ales ciclismul. Acum sa nu va imaginati ca am o cursiera de Contador sau ceva bicicleta cu manevre care sa te duca repede undeva, nu, doar o „bicla” simpla, o pereche de manusi fara degete si aia e, nici macar suport pentru sticla de apa nu am.

Asadar, fac bicicleta 5 din 7 zile pe saptamana, in urmatorul mod: saptamana incepe duminica, cu o tura lunga, de cel putin 30 de kilometri, asta fiind si cea mai libera zi din saptamana pentru mine; lunea, fac jumatate din tura de duminica; marti e pauza; miercuri fac o tura de Costeiu-Lugoj OMV, care dus-intors e in jur de 15 kilometri; joi, tot o tura pana la OMV, plus inca un sfert de tura, pana ajung la 20 de kilometri; vineri bag doua ture de OMV, 30 de kilometri; sambata e pauza.

Atat, asta e tot, cu mentiunea ca duminica, in tura mare, incerc sa merg de fiecare data cu doi sau trei kilometri mai mult decat in tura trecuta, asa ca azi trebuie sa fac cel putin 42 de kilometri, duminica trecuta ajungand la 40.

Ce mananci?
Mai exact, as incepe cu ce NU mananc: cipsuri, dupa care sunt lesinat si care in mare masura m-au transformat in baiatul „fluffy” care eram mai ales in liceu, dupa care painea, exclusa complet din alimentatie, apoi cartofii oricum preparti, carnea de porc, napolitanele, ciocolata, pe care n-am mai gustat-o de aproape 4 luni, sucurile imbuteliate (imi fac acasa) si inghetata.

Ca sa raspund la intrebare, de mancat mananc ca oamenii normali, adica de trei ori pe zi si ceva usor intre mese, dar fara cele aratate mai sus. De exemplu, dimineata mananc gem de casa pe asa ceva, fara unt sau margarina, cu lapte de soia sau cu ceai de portocale (cum sa nu-ti placa asa ceva) sau, in alte zile, oua preparate cum mi-e pofta (chiar si ochiuri, prajite in putin ulei de masline) cu putina sunca si un ardei mic sau o rosie. Ajuns la serviciu, mai bag un ceai pe la 9:30, dupa sedinta, de obicei, dar nu e o regula asta.

La pranz, ori mananc fructe pana ma satur, mere, pere, caise, daca se poate din gradina, ori comand fie o salata, fie un fel doi care imi convine mie, adica sa aiba cat mai multe chestii permise, cum sunt carnea de pui coapta sau la gratar, cea de vita, curcan sau peste, pe care le mananc cu o salata sau cu legume la tigaie.

Cand iau pranzul acasa, imi permit sa inventez fel de fel de chestii, precum pui la cuptor cu garnitura de piure de cartofi dulci, care sunt DEMENTIALI si pe care ii gasesc la Lidl tot timpul, dar si alte preparate „a la Iosa”. Seara, ori e o salata mare si cu de toate, carne inclus, ca sunt mare fan, ori un bol de supa tot asa de mare si mai spre seara un fruct, o inghetata de fructe home-made sau o mana de alune, placere nevinovata.

Ce ai reusit pana acum?
Cu ajutorul unei aplicatii, am inceput sa imi masor turele de exact acum o luna, desi mai facusem vreo saptamana sau doua bicicleta si papa sanatos inainte, dar nu la fel de „riguros” ca in ultimele 30 de zile. Pana acum, am parcurs 349 de kilometri in cele 30 de zile, nu toate cu activitate. Mai exact, in 20 de „workouts”, ca asa le zice la antrenamente in English, am reusit kilometrii de mai sus. Am petrecut 19,6 ore pe „tocla”, in urma carora am ars 11.607 calorii, valoare ce probabil ca e aproximata de aplicatie. Cea mai lunga tura a fost cea de 40 de kilometri, tura realizata la 3 august in doua ore si douazeci de minute.

Si, cel mai important, daca la inceput, adica sa zicem 28-30 iunie, ca nu mai tin minte, cantarul arata dimineata 94,5 kilograme, in aceasta dimineata a aratat 86,25 kilograme, ceea ce… nici mie nu imi prea vine sa cred ca am reusit asa ceva. Cred ca n-am mai fost asa de in forma de la… nastere? Whatever, e socant si, chiar daca nu cred ca se vede inca in exterior, in interior ma simt foarte bine, usor si cu chef de miscare.

Costeiul Pedaleaza?
Da, pentru ca de obicei ma plimb prin Costeiu si prin apropieri, dar si pana la intrarea in Lugoj, am decis sa fac aceasta „campanie” (sponsorizata de CNN si Blogul Lugojeanul) despre care o sa va tin la curent (de acolo se trage acel „1” intre paranteze din titlu) in fiecare sambata, „daca timpul o va permite”, ca sa citez un politician oarecare ce promite asfaltari care sunt cateodata „amanate” (au, au!) din cauza ploilor.

Bafta la pedalat si va astept in comentarii sa imi spuneti cum va mentineti voi asa de frumosi si in forma, ce mancati, ce sport faceti si asa mai departe.

P.S.: Bine ca mi-am amintit, inainte sa dau drumul la post: nu am luat niciun supliment, nicio vitamina, niciun ceai cu litere dubioase pe el, ceea ce va sfatuiesc si pe voi sa faceti.

4 Comments

4 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu moartea a două persoane, în mai puțin de 24 de ore lângă Lugoj

Publicat

în

RETIM

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu două persoane care și-au pierdut viețile, au avut loc în mai puțin de 24 de ore pe același drum de lângă Lugoj. Este vorba despre drumul European 70, DN6, spre Caransebeș, acolo unde nu de puține ori au loc accidente grave din cauza neadaptării vitezei și a oboselii șoferilor.

Primul accident a avut loc sâmbătă spre duminică, aproape de miezul nopții. Un șofer care ar fi adormit la volan pe raza satului Gavojdia, potrivit polițiștilor, a intrat cu mașina pe care o conducea într-un autotren. Impactul frontal a fost devastator, două persoane decedând pe loc.

„Azi-noapte, în jurul orelor 23.35, un bărbat în vârstă de 41 ani, a condus un autoturism pe DN 6, dinspre municipiul Lugoj spre municipiul Caransebeș, iar la km 488+200m a intrat în coliziune cu o autoutilitară ce circula regulamentar condusă de un bărbat în vârstă de 49 ani. În urma impactului a rezultat decesul bărbatului în vârstă de 41 de ani și a unei femei în vârstă de 37 de ani, pasageră în autoturism. În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, au declarat reprezentanții IPJ Timiș.

În al doilea accident, mai ușor, care a avut loc duminică dimineața la Jena, un șofer al unei mașini mici nu a păstrat distanța între autovehicule, acroșând din spate un TIR. În urma impactului a rezultat rănirea șoferului, care a fost dus de urgență la spital. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili circumstanțele exacte ale celor două accidente rutiere.

Citiţi mai departe

Lugoj

Șofer rupt de beat, cascador cu mașina în stația peco, nu departe de Lugoj

Publicat

în

RETIM

Luni dimineață, în jurul orei 09:00, în timp ce efectuau serviciul de patrulare, polițiștii au depistat, un bărbat în vârstă de 58 de ani, care a condus un autoturism sub influența băuturilor alcoolice. În apropierea unei stații de combustibil din orașul Făget, acesta a lovit o bordură și s-a rasturnat.

În urma impactului au rezultat doar pagube materiale. În urma testării cu aparatul etilotest, a rezultat o alcoolemie de 1,12 mg/l alcool pur în aerul expirat. Cel în cauză, a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

Pe numele șoferului a fost deschis un dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice.

foto: arhiva Lugojeanul

Citiţi mai departe

Lugoj

De ce este vinul de Porto unul dintre cele mai prestigioase vinuri din Europa

Publicat

în

Vinul de Porto este cel mai prestigios și cunoscut dintre vinurile portugheze și unul dintre cele mai consumate din Europa. Își primește numele de la orașul de coastă Porto de unde este expediat, dar, de fapt, este produs cu struguri crescuți în interiorul muntos al Alto Douro (regiunea viticolă). Să aflăm de ce este atât de special!

RETIM

Porto, oraș al vinului

Am putea numi Porto orașul vinului, deoarece pe de o parte te poți bucura de „vinho verde”. Vinul acela proaspăt, de vârstă fragedă, care nu este de fapt verde! Și, pe de altă parte, poți găsi faimosul „vin de Porto”, care este cel mai exportat vin din Portugalia în toate părțile lumii.
Dar nu a fost exportat întotdeauna de aici.

Centrul comerțului cu vin a fost elegantul oraș Viana do Castelo, de pe coasta de nord a țării. Ceea ce s-a întâmplat a fost că terenul montan nu le-a permis să transporte vinurile pe uscat de pe Valea Douro. Așadar, au început să le transporte de-a lungul râului Douro până în orașul Porto. Și de acolo, în lume!

Istoria vinului de Porto

Negustorii englezi au ajuns în orașul Porto în căutarea unui substitut pentru vinul francez când, în 1678, Anglia și Franța au intrat în război. Guvernul francez lansase o serie de măsuri pentru restricționarea importurilor de bunuri britanice în țara lor, iar guvernul britanic a oprit comerțul cu Franța. Deci, Porto a fost această sursă alternativă de aprovizionare pe care doreau să o găsească.

Dar vinul a plecat într-o ​​lungă călătorie spre Anglia și nevoia de a-l păstra i-a determinat pe negustori să adauge rachiu. Acest lucru a stabilizat vinul și i-a permis să reziste la temperaturile și umiditatea excursiilor cu barca. Acest amestec i-a entuziasmat pe englezi, încurajându-i să se stabilească în oraș și să-și deschidă propriile pivnițe acolo. De aceea există atât de multe nume britanice în mărci.

Un secol mai târziu, în 1756, prim-ministrul portughez, Marqués de Pombal, a stabilit limitele geografice ale podgoriilor de vinuri de Porto, creând „Regiunea delimitată a Duoro”. Podgoriile au fost clasificate în funcție de calitatea lor și au fost stabilite standardele de producere a vinului.

Prezent

Există aproximativ 33.000 de cultivatori de struguri certificați în regiunea Douro și peste 30 de soiuri de struguri acceptate pentru a produce acest vin. Sunt cultivate pe o terasă abruptă, ceea ce face foarte dificilă mecanizarea procesului. Dar condițiile climatice, solul și soiul de struguri din regiunea viticolă Douro nu pot fi reproduse în altă parte a lumii!

Există o întreagă afacere de turism în jurul acestei afaceri: degustare de vinuri, excursii cu trenul cu aburi, croazieră pe Douro, participarea la culesul recoltei, suveniruri de vin, etc.

De ce e vinul de Porto special

Caracteristicile vinului de Porto îl disting de vinurile obișnuite. Toate soiurile de vin de Porto au arome și savori bogate, intense și foarte persistente, cu un conținut ridicat de alcool (de obicei între 19% și 22% vol.). vin într-o varietate de culori și niveluri diferite de dulce.

Una dintre cele mai importante calități ale unui vin de Porto adevărat este amestecul unic de struguri indigeni portughezi. Strugurii de Porto includ Touriga Franca, Touriga Nacional, Tinta Roriz (sau Tempranillo), Tinta Barroca și Tinta Cão și se spune că există cel puțin 52 de soiuri! Fiecare strugure adaugă o aromă unică amestecului. De exemplu, Touriga Nacional adaugă note de afine și vanilie, iar Touriga Franca adaugă note de zmeură și scorțișoară.

Stiluri de vin de Porto

Există multe categorii oficiale diferite de vin de Porto, dar cele mai multe se încadrează în aceste 4 categorii:
Vin de Porto Ruby (roșu): un vin de Porto roșu profund, care include vinul de Porto Vintage, târziu îmbuteliat (LBV), Crusted și Ruby
Tawny: un vin foarte dulce, îmbătrânit în butoi, cu arome oxidante de nuci și caramel
Alb: realizat cu struguri albi indigeni, inclusiv Rabigato, Viosinho, Gouveio și Malvasia
Roze: Acesta este un nou stil de vin de Porto făcut ca vin rosat cu arome de căpșuni, violete și caramel.

Vintage, cel mai bun vin de Porto

Vintage este cea mai înaltă clasificare a vinului de Porto. Vintage este un vin de calitate excelentă produs dintr-o singură recoltă. Este considerat regele vinurilor de Porto, reprezentând doar un mic procent din producția totală.

Este îmbuteliat între 1 iulie al celui de-al doilea an și 31 decembrie al celui de-al treilea an după recoltare. Deși poate fi consumat imediat, este de obicei păstrat în pivnițe de îmbătrânire pentru o perioadă care poate dura până la 40 de ani.
Este un vin rosu foarte închis la culoare, care devine mai moale după îmbătrânirea în sticlă.

Servirea vinului de Porto

Vinul de Porto trebuie servit chiar sub temperatura camerei, la aproximativ 16°C.
Vinurile de Porto se potrivesc minunat cu brânzeturi cu aromă bogată (inclusiv brânzeturi albastre), deserturi de ciocolată și caramel, nuci sărate și afumate și chiar și carne dulce-afumată.

Citiţi mai departe

Lugoj

Dezvoltăm România! Dezvoltăm Timișul European! (P)

Publicat

în

În 6 decembrie, timișenii se vor afla în fața unei mari oportunități. Este pentru prima dată după foarte mulți ani, când există posibilitatea ca toți factorii decizionali de la nivel local și național să aibă o viziune comună pentru dezvoltarea județului. Votul din 6 decembrie va fi cel care va da semnificație rezultatului de la alegerile locale. Autoritățile locale au nevoie de sprijin consistent din partea Guvernului și a Parlamentului pentru ca proiectele de care Timișul are nevoie să se concretizeze.

RETIM

”Guvernul PNL a reușit să atragă într-un an fonduri europene cât toate guvernările PSD la un loc. Președintele Klaus Iohannis a obținut la Bruxelles o sumă record pentru investiții, 80 miliarde de euro. Dezvoltarea Timișului va fi posibilă doar cu un parteneriat puternic administrație locală-Guvern-Președinte și un Parlament sănătos ca liant. Dacă noua conducere a Consiliului Județean nu va avea de partea sa, un Guvern liberal, dezvoltarea Timișului va fi pusă sub semnul incertitudinii”, susține Ionuț Gaiță, candidatul PNL Timiș pentru Senatul României.

Dezvoltarea Timișului la nivel european este deviza liberalilor pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie. Guvernul PNL a pornit deja pe acest drum, dar au existat foarte multe situații în care majoritatea toxică din Parlament, reprezentată de PSD, a pus piedici.
”Suntem singura țară din europeană care nu a intrat în recesiune tehnică. Economia a crescut, in trimestrul III, cu 5,6%. Este rezultatul măsurilor bune luate de Guvern: am eliminat supra-acciza la carburant și suprataxarea contractelor part-time, introduse de PSD, am reușit să scădem inflația de la 5,4% la 2,8%. Am mărit alocațiile cu 20% și pensiile cu 14%. Sunt fapte evidente care se simt direct în buzunarele românilor. Am reușit toate aceste lucruri într-o perioadă extrem de dificilă. Dar, toate aceste rezultate sunt confirmarea faptului că în ultimul an am creat premisele pentru dezvoltarea României. De aici înainte, cu un guvern responsabil și cu măsuri deștepte, avem baza pe care putem construi”, afirmă deputatul liberal, Marilen Pirtea.

Programul propus de Alin Nica, noul președinte liberal al Consiliului Județean, a câștigat încrederea oamenilor și a adus în discuție, după foarte multă vreme, obiectivele mari pe care acum candidații PNL le-au integrat pe lista priorităților pentru următorii 4 ani. Iată câteva dintre proiectele pe care aceștia le consideră obligatorii pentru dezvoltarea Timișului, la nivel european:
Centura Timișoarei și legătura cu autostrada A1 sunt două proiecte văzute ca un întreg. Centura este o prioritate pentru întreg județul, care va asigura pentru cetățeni și transportatori noi legături cu drumurile de mare viteză și care va fluidiza traficul în Timișoara. De asemenea, o nouă legătură rutieră cu două benzi pe sens, între Arad, Timișoara și DN 69 va fi cea de-a treia descărcare de pe autostradă, după Remetea Mare și Giarmata.

Autostrada Timișoara-Moravița ne va lega de Belgrad. Timișoara poate deveni singurul mare centru universitar din țară înconjurat de autostrăzi cu legături rapide directe spre Europa, prin două rute (Timișoara-Belgrad-Atena și Timișoara-Nădlac-Budapesta-Milano).
Sala Polivalentă cu 16. 000 de locuri. Este un obiectiv care poate da Timișoarei cel mai mare spațiu multidisciplinar din zona de vest a țării. De aici se va da tonul vieții cultural-sportive în România. Noua sală va putea găzdui evenimente, târguri și expoziții naționale și internaționale de mare amploare.

Un stadion nou cu o capacitate de aproximativ 32.000 de locuri. Noua Arenă sportivă poate fi ridicată pe vechiul amplasament ”Dan Păltinișanu”. Timișul are nevoie de infrastructură sportivă de nivel european pentru a putea găzdui evenimente sportive cu relevanță națională și internațională, dar și pentru a da un imbold puternic revigorării sportului bănățean.
Un nou spital modern în Lugoj. Noua structură va avea între 250 și 300 de paturi și va deservi peste 200.000 de cetățeni din estul județului Timiș. Investiția se va ridica la aproximativ 60 de milioane de euro și are șansa de a fi finanțată prin Programul Național de Reziliență, din fonduri europene.

Timișoara – Capitală Europeană a Culturii. Anul 2023 va fi un regal cultural de succes pentru Timișoara și pentru întreg județul, dar pentru ca acest lucru să fie posibil, trebuie ca în următorii 2 ani, publicul timișean să-și recupereze spațiile culturale și patrimoniul cartierului Cetate.

Comandat de PNL Timiș. Executat de SC BANAT PRESS SRL Cod mandatar financiar: 11200025

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite