Connect with us

Lugoj

Costeiul Pedaleaza! (1) – Cum sa slabesti cu o bicicleta si alimentatie corecta

Publicat

în

costeiul pedaleazaCe am constatat eu dupa o luna si vreo cateva zile de sport/dieta/zero rahaturi ingurgitate? Ca poti slabi, ca poti sa te simti bine si ca poti sa faci lucruri pe care nu stiai ca poti sa le faci. Acesta este un ghid din care vei invata cum sa ajungi la greutatea dorita incet, corect si cu niciun fel de cost extra fata de cel normal, din fiecare zi. O sa incerc sa raspund la cat mai multe intrebari pe care eu le-as pune daca as citi metode de slabit usoare si care functioneaza, testate de altcineva, pentru ca asta o sa cititi aici, despre o metoda buna si sigura pentru controlul greutatii si dobandirea unui stil de viata sanatos.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Ce sport faci?
Pentru ca am un genunchi varza, am ramas cu doua optiuni: inot sau ciclism. La inot, ma inec, asa ca am ales ciclismul. Acum sa nu va imaginati ca am o cursiera de Contador sau ceva bicicleta cu manevre care sa te duca repede undeva, nu, doar o „bicla” simpla, o pereche de manusi fara degete si aia e, nici macar suport pentru sticla de apa nu am.

Asadar, fac bicicleta 5 din 7 zile pe saptamana, in urmatorul mod: saptamana incepe duminica, cu o tura lunga, de cel putin 30 de kilometri, asta fiind si cea mai libera zi din saptamana pentru mine; lunea, fac jumatate din tura de duminica; marti e pauza; miercuri fac o tura de Costeiu-Lugoj OMV, care dus-intors e in jur de 15 kilometri; joi, tot o tura pana la OMV, plus inca un sfert de tura, pana ajung la 20 de kilometri; vineri bag doua ture de OMV, 30 de kilometri; sambata e pauza.

Atat, asta e tot, cu mentiunea ca duminica, in tura mare, incerc sa merg de fiecare data cu doi sau trei kilometri mai mult decat in tura trecuta, asa ca azi trebuie sa fac cel putin 42 de kilometri, duminica trecuta ajungand la 40.

RETIM

Ce mananci?
Mai exact, as incepe cu ce NU mananc: cipsuri, dupa care sunt lesinat si care in mare masura m-au transformat in baiatul „fluffy” care eram mai ales in liceu, dupa care painea, exclusa complet din alimentatie, apoi cartofii oricum preparti, carnea de porc, napolitanele, ciocolata, pe care n-am mai gustat-o de aproape 4 luni, sucurile imbuteliate (imi fac acasa) si inghetata.

Ca sa raspund la intrebare, de mancat mananc ca oamenii normali, adica de trei ori pe zi si ceva usor intre mese, dar fara cele aratate mai sus. De exemplu, dimineata mananc gem de casa pe asa ceva, fara unt sau margarina, cu lapte de soia sau cu ceai de portocale (cum sa nu-ti placa asa ceva) sau, in alte zile, oua preparate cum mi-e pofta (chiar si ochiuri, prajite in putin ulei de masline) cu putina sunca si un ardei mic sau o rosie. Ajuns la serviciu, mai bag un ceai pe la 9:30, dupa sedinta, de obicei, dar nu e o regula asta.

La pranz, ori mananc fructe pana ma satur, mere, pere, caise, daca se poate din gradina, ori comand fie o salata, fie un fel doi care imi convine mie, adica sa aiba cat mai multe chestii permise, cum sunt carnea de pui coapta sau la gratar, cea de vita, curcan sau peste, pe care le mananc cu o salata sau cu legume la tigaie.

Cand iau pranzul acasa, imi permit sa inventez fel de fel de chestii, precum pui la cuptor cu garnitura de piure de cartofi dulci, care sunt DEMENTIALI si pe care ii gasesc la Lidl tot timpul, dar si alte preparate „a la Iosa”. Seara, ori e o salata mare si cu de toate, carne inclus, ca sunt mare fan, ori un bol de supa tot asa de mare si mai spre seara un fruct, o inghetata de fructe home-made sau o mana de alune, placere nevinovata.

Ce ai reusit pana acum?
Cu ajutorul unei aplicatii, am inceput sa imi masor turele de exact acum o luna, desi mai facusem vreo saptamana sau doua bicicleta si papa sanatos inainte, dar nu la fel de „riguros” ca in ultimele 30 de zile. Pana acum, am parcurs 349 de kilometri in cele 30 de zile, nu toate cu activitate. Mai exact, in 20 de „workouts”, ca asa le zice la antrenamente in English, am reusit kilometrii de mai sus. Am petrecut 19,6 ore pe „tocla”, in urma carora am ars 11.607 calorii, valoare ce probabil ca e aproximata de aplicatie. Cea mai lunga tura a fost cea de 40 de kilometri, tura realizata la 3 august in doua ore si douazeci de minute.

Si, cel mai important, daca la inceput, adica sa zicem 28-30 iunie, ca nu mai tin minte, cantarul arata dimineata 94,5 kilograme, in aceasta dimineata a aratat 86,25 kilograme, ceea ce… nici mie nu imi prea vine sa cred ca am reusit asa ceva. Cred ca n-am mai fost asa de in forma de la… nastere? Whatever, e socant si, chiar daca nu cred ca se vede inca in exterior, in interior ma simt foarte bine, usor si cu chef de miscare.

Costeiul Pedaleaza?
Da, pentru ca de obicei ma plimb prin Costeiu si prin apropieri, dar si pana la intrarea in Lugoj, am decis sa fac aceasta „campanie” (sponsorizata de CNN si Blogul Lugojeanul) despre care o sa va tin la curent (de acolo se trage acel „1” intre paranteze din titlu) in fiecare sambata, „daca timpul o va permite”, ca sa citez un politician oarecare ce promite asfaltari care sunt cateodata „amanate” (au, au!) din cauza ploilor.

Bafta la pedalat si va astept in comentarii sa imi spuneti cum va mentineti voi asa de frumosi si in forma, ce mancati, ce sport faceti si asa mai departe.

P.S.: Bine ca mi-am amintit, inainte sa dau drumul la post: nu am luat niciun supliment, nicio vitamina, niciun ceai cu litere dubioase pe el, ceea ce va sfatuiesc si pe voi sa faceti.

4 Comments

4 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

OFICIAL Orășelul Siguranței din Lugoj va fi finanțat cu 500 de mii de lei, de către CJT

Publicat

în

Consiliul Județean Timiș a demarat în acest an, pentru prima dată în istoria județului, bugetarea participativă, program în cadrul căruia Comisia de validare a declarat eligibile 16 proiecte din cele 69 înscrise. În perioada 5 – 21 iunie 2021, timișenii au putut să voteze online unul dintre proiectele publicate pe platforma instituției, procedura de vot încheindu-se cu un total de 11.493 voturi exprimate. Persoanele care au votat și-au asumat pe proprie răspundere că au domiciliul sau reședința în județul Timiș și că au votat o singură dată.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Valoarea estimată pentru un proiect propus a trebuit să se încadreze în suma maximă de 500.000 lei, proiectele eligibile urmând a fi finanțate până la concurența sumei prevăzute pentru bugetul participativ în anul 2021.

În baza criteriului celui mai mare număr de voturi au fost selectate două proiecte câștigătoare care, împreună, se încadrează în plafonul de 1 milion de lei alocați: Pistă de biciclete Timișoara – Dumbrăvița – Giarmata (4.538 voturi, sumă solicitată 500.000 lei) și Orășelul Siguranței – MINI-LUG (3.199 voturi, sumă solicitată 431.278 lei).

Acestea urmează să fie incluse în bugetul de venituri și cheltuieli al Consiliului Județean Timiș și implementate de aparatul de specialitate al instituției, cu sprijinul voluntar al echipei de inițiatori. Consiliul Județean Timiș își rezervă dreptul de a verifica exactitatea și corectitudinea datelor/informațiilor furnizate de către utilizatori și de a modifica proiectele în sensul adaptării din punct de vedere tehnic sau financiar.

RETIM

Orășelul Siguranței

Asociația Civilug a intrat în competiție pentru finațarea proiectelor din bugetul participativ al județului Timiș, cu Orășelul Siguranței – MINI-LUG. Proiectul propus de către asociația lugojeană este unul educativ și unic în această parte a țării. Concret, inițiativa Civilug constă în crearea unui orășel în miniatură care va include semafoare, semne de circulație, treceri de pietoni, treceri de cale ferată, trotuare și clădiri reprezentative pentru orice oraș.

„Conceput din dorința de a îmbunătăți aspectul urban și calitatea vieții cetățenilor, „Orășelul Siguranței” a fost proiectat ca un parc de distracții tematic, unde copiii se vor putea bucura de plimbări cu bicicleta, trotineta, rolele sau kartul, pe un traseu special amenajat, într-un mediu sigur, atractiv și cu multiple posibilități de a petrece timpul liber. Din punctul nostru de vedere, educația rutieră ar trebui să reprezinte un pilon important în viața oricărei familii, cu atât mai mult cu cât foarte mulți copii străbat zilnic, singuri, drumul spre școală și se află într-un pericol permanent. Pentru aceștia este foarte importantă cunoașterea comportamentului ce trebuie avut în trafic, inclusiv a drepturilor și obligațiilor pentru toate părțile implicate: pietoni, șoferi sau bicicliști”, arată reprezentanții asociației.

Proiectul are și o componentă civică, plasând pe spațiul amenajat în afara carosabilului diferite clădiri importante, care se pot întâlni în orice localitate (primărie, școală, poliție, spital, magazin/piață, fabrică). Menirea acestora poate fi înțeleasă prin desfășurarea unor activități agreabile, organizate în grup: jocuri de rol, proiecții, jocuri de societate, expoziții, prezentări, creații literar-artistice, etc.

 

 

 

 

Citiţi mai departe

Lugoj

Cele mai importante avantaje ale draperiilor opace

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Dacă sunteți în căutare de o draperie nouă pentru casa dvs., în special draperii pentru un dormitor, ar trebui să luați în considerare beneficiile draperiilor opace. Draperiile opace sunt o alegere foarte practică, care vă va oferi un somn mai bun în timp ce economisiți bani. Dacă aveți copii mici, aceste draperii sunt deosebit de importante de luat în considerare. Draperiile opace vor îmbunătăți orice dormitor sau spațiu de locuit.

Cel mai mare beneficiu al unei draperii opace este capacitatea sa de a bloca intrarea luminii într-o cameră. Acest lucru este important pentru copiii mici și pentru persoanele care lucrează în schimburi de noapte. Dormitul în timpul zilei poate fi dificil din cauza luminii solare; cu toate acestea, draperiile opace pot opri pătrunderea a până la 99% din lumina soarelui într-o cameră. Persoanele care lucrează în ture de noapte sunt expuse riscului de probleme de sănătate din cauza obiceiurilor lor neregulate de somn. Trecerea la draperiile opace va reduce riscul pentru sănătate, creând o atmosferă propice somnului.

Un alt beneficiu al draperiilor opace este capacitatea lor de a reduce costurile de energie electrică. În majoritatea locuințelor, 10-25% din pierderile de energie termică provin din ferestre. Cu toate acestea, folosind draperii opace, factura dvs. de energie ar putea fi redusă cu până la 25%. În timpul iernii, draperiile opace vor ajuta la menținerea căldurii în cameră, în timp ce vara, acestea au capacitatea de a reflecta căldura din cameră. Ambele circumstanțe vă asigură că economisiți bani la factura de energie electrică.

RETIM

Jaluzele opace

Similar cu draperiile opace, jaluzelele opace sunt alegerile perfecte pentru acoperirea ferestrelor mai mici. Beneficiile jaluzelelor sunt comparabile cu cele ale draperiilor opace. Cu toate acestea, jaluzelele opace vă oferă controlul asupra cantității de lumină care intră în cameră.

Draperiile opace fac o diferență surprinzătoare în orice cameră și reprezintă o investiție utilă. Înainte de a cumpăra draperii opace, acordați-vă timp pentru a căuta recenzii pentru orice model pe care îl luați în considerare, pentru a vă asigura că acest tip de draperie vă vor satisface nevoile.

Întrebări frecvente despre draperii și jaluzele opace

Draperiile opace funcționează cu adevărat?

După cum sugerează și numele lor, draperiile opace sunt panouri din țesătură care împiedică intrarea luminii într-o cameră. Acestea sunt una dintre cele mai eficiente modalități de a vă asigura că dormiți mai bine. Dar beneficiile lor depășesc somnul mai bun – ele pot reduce costurile energetice prin reducerea razelor solare fierbinți care vă pot încălzi casa. În plus, pot proteja mobilierul și pardoseala de expunerea la razele solare excesive și razele UV. În acest caz, acestea reprezintă o alternativă mai accesibilă la jaluzelele care sunt menite să economisească energie. Draperiile opace sunt, de asemenea, perfecte pentru persoanele care amenajează o sală de divertisment sau de film sau chiar un fotograf care creează o cameră întunecată. Jaluzelele opace pot fi, de asemenea, foarte eficiente în blocarea luminii nedorite.

La ce ar trebui să fiu atent când cumpăr draperii și jaluzele opace?

Cele mai bune draperii opace sunt cele care funcționează. Multe draperii și jaluzele comercializate ca opace nu elimină toată lumina, ci doar filtrează o parte din ea. Jaluzelele opace de înaltă calitate au modele care reduc spațiile prin care poate pătrunde lumine, cum ar fi cusăturile, au țesături complet opace și, de asemenea, reduc căldura. Țesătura unor astfel de jaluzele are o tehnologie în curs de brevetare, care are canale laterale suprapuse în formă de U pe partea din față și din spate. Aceste canale laterale au fiecare micro creastă, care absoarbe / reflectă lumina, făcând aceste jaluzele mai bune la blocarea luminii decât alte modele de întunecare a încăperii.

Care este diferența dintre draperiile termice și cele opace?

Scopul principal al draperiilor termice este izolarea. Spre deosebire de perdelele sau draperiile  opace, acestea merg un pas mai departe cu izolația din spumă acrilică integrată între mai multe straturi de țesătură. Acest lucru reduce efectiv mai mult zgomot și captează aerul fierbinte înăuntru și ține aerul rece afară (și invers). Draperiile opace sunt proiectate numai pentru a împiedica intrarea luminii exterioare.

Citiţi mai departe

Lugoj

O primărie de lângă Lugoj oferă bani pentru cei care îi pârăsc pe cei care aruncă gunoaie pe drumuri

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Măsură inedită luată de către o primărie de lângă Lugoj. Pentru a încerca să-i determine pe cetățeni să ajute la prinderea celor care aruncă ambalaje și gunoi pe drumurile publice, administrația locală a anunțat că fiecare persoană care trimite poze cu „infractorii” prinși în flagrant vor primi 200 de lei.

„Primăria Comunei Darova oferă 200 de lei recompensă persoanelor care ne trimit fotografii în care sunt surprinse persoanele care aruncă hârtii sau gunoi pe domeniul public. Amenzile pentru cei care vor fi prinși aruncând gunoi sunt cuprinse între 1000 și 5000 de lei”, au anunțat cei de la primărie.

Fotografiile pot fi trimise atât în mesaj privat pe pagina de Facebook a instituției, cât și pe adresa de email primariadarova@yahoo.com

RETIM

Citiţi mai departe

Lugoj

Lugojul va avea șapte stații de încărcare pentru mașini electrice

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Primăria Lugoj va amenaja mai multe stații de încărcare pentru vehiculele electrice. Proiectul este deocamdată în faza incipientă, administrația locală plătind 6000 de lei pentru un studiu de fezabilitate, unei firme din București specializată în domeniu, potrivit SEAP.

Potrivit administrației locale, vor exista șapte asemenea stații pe toată suprafața orașului, care vor fi plasate în puncte strategice pentru a acoperi întreaga zonă urbană. 

“Am prevăzut bani pentru studiul de fezabilitate. Vrem să amenajăm șapte asemenea stații, din studiul de fezabilitate vor rezulta și locațiile în care vor fi amplasate, și tot ce ține de utilizarea acestor stații”, a declarat primarul Claudiu Buciu pentru Lugojeanul.ro

RETIM

Administrația locală nu a decis unde vor fi amplasate stațiile, dar nici data la care proiectul ar urma să fie finalizat.

foto: Autoweek

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite