Connect with us

Administrație

Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Publicat

în

Compania RETIM în parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș și toate primăriille asociate au lansat campania de informare-conștientizare “ Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală”.

RETIM

Prin această campanie ne dorim ca toți cetățenii să înțeleagă că au o responsabilitate și o obligație legală față de modul cum colectează deșeurile. Doar colectarea separată ne dă posibilitatea creșterii cantității de deșeuri reciclate și implicit a reducerii cantității de deșeuri depozitate.

În momentul de față din miile de tone de deșeuri care sunt colectate lunar de către RETIM în zonele de operare din județul Timiș, doar o mică parte pot fi reciclate. Din neglijență sau nepăsare, deșeurile sunt aruncate amestecate în containere sau la întamplare, iar această situație face imposibilă sortarea și reciclarea.

Infrastructura disponibilă

În localitățile din județul Timiș există un sistem de colectare a deșeurilor municipale compus din pubele și containere separate pentru diferite categorii: recipiente galbene/saci galbeni, clopote verzi, compostoare (doar in mediul rural), precum și recipiente negre. Acestea sunt puse la dispoziția generatorilor de deșeuri fie la gospodăriile inviduale sau sedii de firmă, fie în spațiile comune de la blocuri.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Prin urmare, există toate conditiile, dar este absolut necesar ca și cetatenii să respecte un set minim de reguli de colectare separată, reguli simple care sunt comunicate pe toate mediile disponibile– https://retim.ro/utile/ghid_tm/

Ca mod de lucru, echipajele RETIM vor folosi un sistem de etichetare a recipientelor care conțin deșeuri colectate necorespunzător, iar în final orice recipient neconform nu va fi ridicat.

⦁ Etapa 1 – O ETICHETĂ GALBENĂ se va aplica pe recipientele care
conțin alt tip de deșeuri decât cele pentru care sunt dedicate.
Această etichetă va conține și un marcaj care va arăta care este tipul neconformității, iar cetățenii să înțeleagă unde au gresit.
În această etapă deșeurile vor fi colectate de către echipajele RETIM.

⦁ Etapa 2 – O ETICHETĂ ROȘIE va fi lipită pe recipientele în care se
constată că deșeurile sunt colectate amestecat. În această situație
recipientele NU vor mai fi ridicate, iar pe eticheta rosie va fi precizat
motivul necolectării. În acest caz, cetățenii sunt rugați ca până la
viitoarea colectare să sorteze corect deșeurile, informându-se mai bine
în ceea ce priveste regulile de colectare
separată – link ghid https://retim.ro/utile/ghid_tm/

⦁ ATENTIE! Autoritățile locale vor efectua controale și vor aplica amenzi conform legislației în vigoare, fiind sancționată necolectarea separată a deșeurilor.

Concluzii
Rețineți! Colectarea separată a deșeurilor este o obligație legală, conform Legii 101/ 2006.

Pentru ca demersurile noastre, ale tuturor, să fie încununate de succes apelăm și la spiritul civic al cetățenilor care sunt rugați să sesizeze autoritățile despre orice nereguli constatate la punctele de colectare a deșeurilor. De asemenea, dacă sunt probleme la ridicarea deșeurilor de către operatorul RETIM se sesizeaza această situație, fiind realizate fotografii sau video care se trimit la următoarea adresă : contractare@retim.ro .

Campania se deruleaza pe mai multe medii de informare – presa scrisă, presa online, radio, televiziune, Facebook, dar și prin distribuție de pliante,afișe și ghiduri.

Informații suplimentare sunt disponibile pe website www.retim.ro , www.adidtimis.ro , pagina oficială de Facebook RETIM sau la serviciul Call Center la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

(P) – Advertorial

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Dobra l-a pus pe Buciu să rezolve procesul din proiectul noului spital. „Este o problemă delicată”

Publicat

în

Primarul municipiului Lugoj, Călin Dobra, a făcut declarații cu privire la situația complicată a construirii noului spital din oraș, subliniind că procesul juridic în care este implicat proiectul ridică probleme majore. În ședința Consiliului Local, primarul Lugojului a propus aleșilor, iar aceștia au aprobat, ca fostul manager de proiect Claudiu Buciu să reprezinte municipalitate în proces.

RETIM

„Este un proces foarte delicat, pentru că ne-am trezit cu el fără să avem cunoștință de cauză și l-am desemnat pe fostul manager de proiect ca să reprezinte Consiliul Local, având și pregătirea juridică necesară. Mai ales că fostul manager, împreună cu primarul interimar au semnat și au înaintat o acțiune în instanță împotriva câștigătorului licitație privind construirea spitalului. O acțiune în instanță care nu are în spate susținerea direcției juridice din Primărie,” a declarat primarul Dobra.

Primarul Lugojului spune că procesul poate bloca proiectul.

„Este o problemă delicată și am considerat că, fiind manager de proiect și având cunoștințele necesare, fostul manager poate reprezenta Consiliul Local. Totuși, această acțiune blochează bunul mers al proiectul, iar colegii mei analizează acum decizia CNSC-ului (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) legată de contestații. Procesul suplimentar are primul termen luna viitoare și va crea dificultăți în implementarea proiectului,” a explicat edilul.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Termenul de implementare a proiectului, în cazul în care se va reuși semnarea contractului de execuție, este deja foarte strâns. În acest context, s-a decis amânarea unor etape pentru a încerca să se deblocheze situația. Primarul Dobra a avertizat că aceste obstacole ar putea duce la întârzieri considerabile în construirea noului spital, un proiect esențial pentru comunitatea din Lugoj.

Citiţi mai departe

Administrație

Noul primar al Lugojului are trei apartamente și o casă. Ce alte avuții a notat în declarația de avere

Publicat

în

RETIM

Călin Dobra, noul primar al Lugojului, și-a publicat pe site-ul primăriei declarația de avere, așa cum prevede legea, la 30 de zile de la numirea în funcție. Edilul are, alături de soție, trei apartamente și o casă în Lugoj, dar și două garaje pentru apartamente.

Totodată, Dobra a ridicat o casă în municipiu, în suprafață de 442 de metri pătrați. În declarație mai apare și un spațiu comercial/de producţie, de 119,18 metri pătrați, pe care primarul l-a cumpărat alături de soție și o altă persoană.

La capitolul averi bănești, Călin Dobra are trei conturi deschise la o bancă, în lei, care însumează 86.000 de lei. Primarul are și datorii, de 59.000 de lei, de la un credit cu scadența în 2027.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Consultați aici întreaga declarație de avere a edilului lugojean.

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte proiecte europene au pierdut finanțarea de la UE în 2023, dar nu vor fi gata nici în acest an

Publicat

în

Primăria a anunțat că șapte proiecte europene, care ar fi trebuit să fie finalizate până la sfârșitul acestui an, nu vor fi gata la timp. Finanțarea alocată prin ADR Vest a fost pierdută în 2023. În ciuda acestui eșec, administrația locală a decis să continue lucrările utilizând fonduri din bugetul local, iar consilierii locali au aprobat prelungirea termenului de execuție cu un an, până în decembrie 2025.

RETIM

„Sunt toate proiectele pe care Primăria Lugoj le-a pierdut de la finanțare în decembrie 2023. Ele au fost prelungite în 2024, dar din bugetul local, pentru că a apărut o normă a ADR-ului. După un an de zile, azi, suntem în aceeași situație: nu au fost finalizate și, din nou, în baza unei alte norme a ADR-ului, se mai prelungesc cu un an, însă sunt în continuare susținute din bugetul local. Trebuie specificat clar că finanțarea pentru aceste proiecte din POR a fost pierdută în decembrie 2023 și toate proiectele sunt susținute acum din bugetul local”, a declarat primarul Călin Dobra.

Proiectele includ transformarea unei școli de pe strada Bocșei într-o grădiniță, achiziția unor autobuze electrice, înființarea unei grădinițe în cartierul Balta Lată, construirea unei săli de sport în zona Braniște, precum și amenajarea unor terenuri de sport și trotuare.

 

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Citiţi mai departe

Administrație

Trei comune de lângă Lugoj așteaptă încă autobuzele electrice promise în urmă doi ani

Publicat

în

RETIM

Autobuzele care urmau să lege orașul de pe Timiș de Coșteiu și respectiv alte două comune din zonă întârzie să apară. La Lugoj, circulă deja mai multe autobuze electrice prin oraș. În curând, alte trei comune de lângă municipiu ar trebui să beneficieze de astfel de autobuze. Proiectul este unul mai complex, care va lega orașul de trei zone des populate din zonă.

UAT Municipiul Lugoj, alături de partenerii săi din comunele Coșteiu, Gavojdia și Victor Vlad Delamarina, pregătește două proiecte importante pentru îmbunătățirea transportului public din zonă.

„Primul proiect vizează achiziția de autobuze electrice de 12 metri și stații de reîncărcare, în cadrul parteneriatului dintre Municipiul Lugoj și comuna Coșteiu. Al doilea proiect, care include comunele Gavojdia și Victor Vlad Delamarina, are ca obiectiv achiziția de autobuze electrice nepoluante și stații de reîncărcare.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

În prezent, se lucrează la documentația necesară pentru demararea licitațiilor de achiziție, care vor contribui la modernizarea transportului public și reducerea poluării în județul Timiș”, au declarat reprezentanții Primăriei Lugoj.

Aceste proiecte fac parte din angajamentul autorităților locale pentru un transport public mai curat și mai sustenabil. Din păcate pentru locuitori, proiectul are o întârziere de cel puțin un an, având în vedere că fostul primar, Claudiu Buciu, declara în 2022 că autobuzele vor ajunge cel târziu la final de 2023, inclusiv cele pentru sate.

Citiţi mai departe

Cele mai citite