Connect with us


Politică

Călin Dobra, profesorul din fruntea administrației timișene

Publicat

în

Profesor de sport sau specialist în administrație, domnule președinte? În care dintre cele două ipostaze v-ați simțit mai bine?

Meniul zilei, Octavian

Fiecare dintre cele două ipostaze, și cea de profesor de sport și cea de om de administrație, mi-au adus foarte multe satisfacții. În perioada în care am predat educație fizică și sport la Școala Gimnazială ”Anișoara Odeanu”, nr. 6 din Lugoj, satisfacția era să văd în fiecare zi copiii, să organizăm activități împreună. Probabil era ceva legat de faptul că ora de sport e mereu așteptată de elevi, pentru că era mai simplu decât la matematică sau limba română. Cu toate astea, când era vorba de joacă, ne jucam, când trebuia să muncim, munceam. Am predat la școala gimnazială din Lugoj între 2001 și 2012 și îmi amintesc cu drag de respectivii ani. Mereu am considerat că de la copii ai ce să înveți, în special să te bucuri din lucrurile simple. Oricât aș fi fost de îngândurat sau supărat, când începeam ora de sport, copiii mă luminau prin cât de mult se bucurau de cel mai mic lucru.

În administrație satisfacția vine din faptul că aduci o îmbunătățire în nivelul de trai al oamenilor. Proiectele de infrastructură rutieră, din sănătate, educație, cultură, toate mi-au adus satisfacție. Pe unele, cum este reabilitarea castelului Huniade, le-am preluat blocate până la ultima hârtie. Și am reușit să le aduc la nivelul la care, acum, sunt eligibile pentru investiții. La fel s-a întâmplat și cu câteva dintre proiectele de infrastructură rutieră, cum este lărgirea la patru benzi de la Moșnița sau de la Dumbrăvița. Blocaje peste blocaje. În cei trei ani și jumătate, de când sunt președintele Consiliului Județean Timiș, le-am adus la stadiul în care în intră pe teren primul excavator. Cumva, cele două domenii, sportul și administrația au ceva în comun. Și în sport și în administrație, trebuie să muncești mult până apar primele rezultate. Mai ales în administrație, un domeniu în care te afli în serviciul public și oamenii cer rezultate imediat. Și este firesc să fie așa. Din păcate este o muncă de ani în spate, de care mulți nu știu. Dar și când încep să apară rezultatele, satisfacția este foarte mare și vine din faptul că ai depășit limite, ți-ai dovedit că poți, ai făcut viața oamenilor mai ușoară și, nu în ultimul rând, din faptul că OMUL CONTEAZĂ!

De ce ați decis să candidați pentru un al doilea mandat? Ce motivație ați avut?

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Am decis să candidez pentru un al doilea mandat pentru că ultimii trei ani au fost plini de provocări și inițiative pe care îmi doresc să le duc la îndeplinire. Pot spune că sunt mulțumit de acești trei ani, dar mai este mult de muncă. O muncă pe care am început-o împreună cu echipa din Consiliul Județean Timiș și pe care îmi doresc să o finalizez. De exemplu, în cazul fondurilor europene, am reușit să avem în derulare proiecte în valoare de 80 de milioane de euro. A fost doar pentru asta o muncă titanică, atât a mea cât și a colegilor din Consiliul Județean, o muncă de 12-14 ore pe zi, pentru care le mulțumesc, pentru că au trebuit să facă anumite sacrificii. În mandatul meu, județul Timiș primește finanțări de peste 700 de milioane de lei prin Programul Național de Dezvoltare Locală pentru proiecte destinate îmbunătățirii infrastructurii din mediul rural (alimentare cu apă, canalizare, stații de epurare, școli, grădinițe, creșe) și 10 proiecte de modernizare a drumurilor județene.

Sănătatea a primit peste 85 milioane lei, Cultura – 156 de milioane de lei, iar Educația mai bine de 130 de milioane de lei. Protecţiei civile i-am alocat, în total, peste 25 de milioane de lei. Când vine vorba de fonduri europene atrase vorbim de un total de 324 de milioane de lei, iar aici țin să menționez și cele mai mari proiecte pe care le realizăm cu bani de la UE: noua maternitate din Timișoara – 65 milioane lei, lărgirea la patru benzi Timișoara – Dumbrăvița – 80 milioane lei și modernizare DJ 693 – Cărpiniș – Periam – Interconectare la A1 la Pecica – 77 milioane lei. Sunt, deci, foarte multe proiecte la care m-am gândit, pentru care am muncit și pe care le-am luat în calcul în momentul în care am decis să candidez pentru al doilea mandat în fruntea Consiliului Județean Timiș.

Cum vede familia dvs. această candidatură? Pentru că un al doilea mandat la conducerea Consiliului Județean Timiș va însemna pentru dvs. și un program profesional mult mai încărcat.

Cel mai mare sprijin al meu este familia. Soția mea, Andreea și fiica mea, Elena sunt mereu lângă mine. Fără susținerea lor, nu aș fi luat această decizie. Ele au încredere în mine și știu cât de important este pentru mine să duc la bun sfârșit sarcina pe care mi-am asumat-o, și anume să contribui la creșterea nivelului de trai pentru timișeni și crearea circumstanțelor pentru dezvoltare: o infrastructură rutieră modernă, pentru că administrăm 1.300 de km de drumuri județene, aparatură medicală performantă, educație în condiții moderne, un mediu sănătos în care să trăim, atragerea de investitori care să creeze locuri de muncă, ș.a.m.d.

Timișenii vor vota, de această dată, la președinția Consiliului Județean, omul. Și nu partidul, ca până acum. Ce părere aveți?

În administrație este dificil să te faci cunoscut, am mai spus asta de multe ori. Pentru că de așa natură este domeniul. Dar, am încredere că oamenii din județul nostru văd omul Călin Dobra. Un om care a muncit pentru județul Timiș, pentru timișeni. Este simplu pentru contracandidații mei să vorbească, pentru că ei au fost mereu pe margine și cumva, îi înțeleg. Dar, faptul că ei nu au habar despre administrație, nu este o scuză. Împreună cu echipa mea din Consiliul Județean Timiș am gândit proiecte care să respecte legislația și pe care le-am pus în practică, asta în timp ce alții vorbesc de pe margine. Am încredere că pentru timișeni, asta contează! Și nu vorbele goale ale unor oameni care nu cunosc niciun fel de procedură administrativă. În primul rând, consider că o candidatură uninominală dă posibilitatea omului să știe exact pe cine și cum votează. Dar și pentru candidat este un plus. Spun asta pentru că nu te mai poate contesta nimeni. Noi, aici în Timiș, am fost primii din țară care am luptat pentru libertate și pentru dreptul de a ne alege reprezentanții. Consider că este dreptul oamenilor, câștigat prin luptă, să știe pe cine aleg să îi reprezinte. Îmi doresc să am șansa să continui aceste proiecte de dezvoltare în următorii patru ani și să gândesc, împreună cu timișenii, noi planuri pentru noi, pentru Timiș!

Comandat de Partidul Social Democrat-Organizația Județeană Timiș
Cod mandatar financiar: 21200019

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Politică

City-managerul Lugojului și-a anunțat candidatura pentru funcția de președinte a USR Lugoj

Publicat

în

FOTO Arhiva

Anca Micșa Oprea, city-managerul Lugojului este prima persoană care și-a anunțat candidatura pentru funcția de președinte USR, la viitoarele alegeri din cadrul formațiunii politice. Oprea este fostă membră PLUS, însă cele două formațiuni au fuzionat recent.

Meniul zilei, Octavian

„Propun și susțin un USR moderat, prezent în viața comunității, atât prin aleșii locali, city manager, cât și prin fiecare membru al filialei noastre, alături de administrația locală în inițierea și susținerea proiectelor vitale pentru Lugoj.
Propun și susțin o filială organizată, cu roluri și responsabilități bine definite pentru fiecare membru al biroului local, si cu un management politic profesionist și matur. Candidez pentru Președinția filialei locale USRPLUS Lugoj din convingerea ca avem datoria, cel puțin morală, față de votanții noștri, de a punem umărul la reconstrucția orașului. Politicul trebuie să devină suportul administrației, nu combatantul acesteia”, susține Oprea.
În prezent, filiala locală a USR este condusă de către Dana Țepeș, fostul candidat pentru funcția de primar.

Citiţi mai departe

Politică

Directorul DSP Timiș se apără cu exemplul Lugoj și Făget:”Carantinarea nu ține cont de culoare politică”

Publicat

în

Flaviu Cioca, directorul DSP Timiș a făcut o serie de precizări, după ce fostul ministrul Vlad Voiculescua dat declarații acuzând că se ține cont de culoare politică atunci când se decide carantinarea unei localități. Voiculescu a afirmat că Cioca are carnet de partid de la PNL şi că a propus carantinarea unor localităţi conduse de primari USR PLUS, nu şi a unor localităţi conduse de primari liberali, iar pentru asta a fost evaluat de Ministerul Sănătăţii. Cioca a arătat, în mesajul său, că cele mai multe localităţi carantinate din Timiş au fost conduse de primari liberali.

Meniul zilei, Octavian

„De la o persoană despre care credeam că-mi împărtășeste cultura organizațională, sper încă neatinsă de morbul funcționarismului si politicianismului, nu mă asteptam la acuzații neîntemeiate. Mai ales că nu am apucat vreodată să avem măcar o discuție telefonică, chiar dacă eu am încercat. Mă văd obligat să subliniez câteva aspecte ce țin de activitatea DSP Timis și a mea personală, în urma celor afirmate recent de către fostul Ministru al Sanatații”, a arătat Flavius Cioca, directorul DSP Timiș.

Lista acuzelor, la care șeful DSP Timiș a răspuns privește și evaluarea performanțelor funcționarilor publici, testările COVID, rata de vaccinare etc. Iată, mai jos toate precizările făcute de Cioca.

1. Nu are nicio legatura culoarea politică a primarilor cu decizia carantinării.

Localitățile pe care DSU, după votul CJSU, cu avizul INSP, le-a introdus in carantină la propunerea DSP Timis, in anii 2020-2021 sunt următoarele:

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

-municipiile Timișoara(primar USR) si Lugoj(primar PNL).

-orasele Făget, prima localitate carantinată in Romania conform legii 136/2020(primar PNL), Ciacova(primar PNL) si Sânnicolau Mare(primar PNL).

-comunele Fibiș(primar PNL), Dumbrăvița(primar USR), Becicherecu Mic(primar PSD), Dudeștii Noi(primar PNL), Ghiroda(primar PNL), Giroc(primar PSD), Moșnița Nouă(primar PNL), Pesac(primar PSD), Nițchidorf(primar PSD), Șag(primar PSD), Șandra(primar PNL), Dudeștii Vechi(primar PNL), Otelec(primar Pro Romania) si Biled(primar PNL).

Sumarizând, 11 localitati cu primari PNL, 5 primari PSD, 2 USR si unul de la Pro România.

2. Evaluarea performanţelor individuale ale funcţionarilor publici se efectuează conform Ordonanței de Urgență 57/2019, unde la art. 14 detaliază: „Evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici se realizează pentru un an calendaristic, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie-31 martie din anul următor perioadei evaluate, pentru toţi funcţionarii publici care au desfăşurat efectiv activitate minimum 6 luni în anul calendaristic pentru care se realizează evaluarea”. Intrucât nu am activat 6 luni nici în funcția de Director Executiv Adjunct Sănătate Publică(13.04.2020-31.08.2020), nici în cea de Director Executiv(1.09.2020-31.12.2020) nu am depus raport de activitate si nu am beneficiat de evaluare. Daca această evaluarea a fost efectuată de către responsabili ai MS, nu mi-a fost adusă la cunostință, conform prevederilor legale. Dar dacă dl. Ministru iși dorea un alt Director Executiv la DSP Timiș, trebuia doar să il desemneze prin Ordin de Ministru, deoarece eu sunt numit interimar.

3. Județul Timiș este recunoscut ca județul cu cea mai extinsă testare COVID19 din țară.

4. Raportat la populație, avem în ultimele săptămâni cea mai mare rată de vaccinare din România, cu un număr de 92 fluxuri vaccinare funcționale, in 33 Centre de Vaccinare.

5. Majoritatea anchetelor epidemiologice ale DSP Timiș se desfășoară cu celeritate, situația fiind identică și pentru „cazurile nealocate”. E imperios necesar de spus că toate acestea au in spate un efort uriaș, zilnic, al unui colectiv care nu e perfect dar care se străduie constant. Pe mai departe, voi rămâne la fel de dedicat si concentrat asupra muncii mele, incercând zilnic să fac tot ceea ce ține de mine ca sa protejez sănătatea cetățenilor județului Timiș.

Iar domnului Ministru, așa cum a spus public dumnealui că îsi dorește, îi doresc odihnă plăcută.

Citiţi mai departe

Politică

PMP rămâne fără sediu. Spațiul în care au funcționat a fost dat senatoarei Alina Gorghiu

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni au aprobat joi, 25 februarie, atribuirea unui spațiu format din două camere și un grup sanitar, din Piața „I.C. Drăgan”, nr. 10, în suprafață totală de 56 de mp, pentru deschiderea cabinetului parlamentar al senatoarei Alina Gorghiu.

Meniul zilei, Octavian

În imobilul respectiv funcționa, până în prezent, Partidul Mișcarea Populară, care, în acest mandat, are un reprezentant în Consiliul Local Municipal Lugoj. Legal, spațiul respectiv fusese atribuit, în legislatura trecută, pentru cabinetele a doi foști parlamentari: Cornel Sămărtinean (PMP) și Marian Cucșa (ALDE). Cum cei doi nu au mai prins un mandat de parlamentar, PMP l-a transformat în sediul organizației locale.

Astăzi, reprezentantul PMP a votat împotriva alocării imobilului senatoarei PNL, Alina Gorghiu. „Era și normal să votez așa, acolo e sediul partidului nostru”, a spus Marian Costea, președintele PMP Lugoj, atunci când și-a motivat votul.

Costea a declarat pentru Lugojeanul.ro, că speră ca filiala lugojeană a PMP să primească totuși un sediu.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

„Având în vedere că suntem reprezentați în consiliul local, sper că această problemă se va rezolva. Nu e normal să nu avem unde să ținem audiențele cu cetățenii sau ședințele partidului. Sunt convins că domnul primar va găsi o soluție și nu va lăsa PMP-ul fără un sediu la Lugoj. Sunt alte partide care s-au desființat și astăzi încă au un sediu la Lugoj, cum ar fi PNȚCD sau PRM”, a mai spus Costea.

Președintele PMP spune că va depune, la Primăria Lugoj, un document oficial prin care va solicita alocarea unui sediu.

Citiţi mai departe

Politică

Trei parlamentari de Timiș cer de la Primărie spații pentru cabinete. Doar unul primește momentan

Publicat

în

Trei parlamentari timișeni solicită Primăriei Lugoj spații în care să-și deschidă cabinete parlamentare. Este vorba despre senatoarea Alina Gorghiu(PNL), deputatul Daniel Liviu Toda(USR) și deputatul Ciprian Titi Stoica(AUR).

Meniul zilei, Octavian

Reprezentanții Primăriei Lugoj au identificat un singur spațiu, până în momentul de față. Așa că alocarea lui se va face pe principiul, „primul venit, primul servit”. Prima cerere pentru deschiderea unui cabinet la Lugoj a fost depusă de Alina Gorghiu, ea fiind cea care va primi acest spațiu. Este vorba despre un imobil format din două camere și un grup sanitar, din Piața „I.C. Drăgan”, nr. 10, în suprafață totală de 56 de mp.

Ca să fi validată, propunerea trebuie să primească votul consilierilor locali, în ședința din 25 februarie.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite