Connect with us

Administrație

Consilierii lugojeni, rapoarte de activitate copy-paste pentru 2018

Publicat

în

Bate vântul pe site-ul Primăriei Lugoj, la secțiunea în care consilierii lugojeni ar fi trebuit să își afișeze deja rapoartele de activitate pe 2018. Aleșii locali nu se învață minte, aceștia fiind deja renumiți pentru lipsa de interes în această privință. An de an, consilierii „uită” să își depună declarațiile de avere, de interese sau rapoartele de activitate, așa cum prevede legea.

RETIM

Până la această dată, doar şase consilieri locali au afișat pe site-ul primăriei rapoartele de activitate pe 2018. De departe cel mai stufos raport este cel al consilierului local USR Plus Liviu Brîndușoni. Acesta a scris nu mai puțin de 19 pagini în raportul său, de aproape  trei ori cât toți ceilalți cinci colegi ai lui care și-au publicat rapoartele pe anul trecut.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

Brîndușoni, raport de 19 pagini

Brîndușoni arată că a lipsit la o singură ședință de consiliu anul trecut, cea din martie. A propus nouă modificări ale bugetului pe 2018 al Lugojului. Consilierul a cerut ca banii să meargă spre școli, reparații prin oraș sau iluminatul trecerilor de pietoni.

Autoliv angajează!

Mai departe, pe cele 19 pagini ale raportului, consilierul local vorbește în detaliu despre luările de cuvânt, voturile pentru, împotriva sau abținerile pe care le-a exprimat la ședințe, precum și explicațiile acestor decizii. În total, Brîndușoni a votat de 132 de ori pentru, o singură dată împotrivă și s-a abținut de 43 de ori pe parcursul anului 2018.

Barboni, raport pe zece rânduri

Un ales local care a decis să își descrie activitatea din 2018 în câteva rânduri este Ioan Barboni. Acesta nu a avut nevoie de mai mult de 10 rânduri pentru a-și scrie raporta activitate alegătorilor. Din document, aflăm că Barboni a participat la toate ședințele de consiliu local, dar și la zile festive și comemorări. Singura mențiune clară de activitate este cea legată de ziua de 15 august, când Barboni a participat la evenimentele organizate la Lugoj cu ocazia vizitezi delegației din orașul Nisporeni.

Un alt consilier greu de mână este Ioan Haneș de la ALDE. Acesta a participat la ruga lugojeană, la toate festivalurile din oraș și evenimentele dedicate zilei de 1 Decembrie. Mai mult, Haneș este membru în Consiliul de Administrație a trei școli din Lugoj, liceele Hașdeu și Vlaicu și respectiv Școala Gimnazială “Anișoara Odeanu”.

Savu, copy-paste de la Haneș sau invers

Frăția dintre consilierii locali se vede cel mai bine în rapoartele de activitate. La concluzia asta ajungi dacă citești rapoartele lui Constantin Savu de la PSD și Ioan Haneș de la ALDE. Cei doi parcă au copiat textul aceluiași raport, schimbând doar numele școlilor la care sunt membrii în consiliile de administrație. Iosif Crăciunescu, directorul de la Casa de Cultură a Sindicatelor și Gheorghe Ban, amândoi de la PSD, au scris câte două pagini de raport, de asemenea asemănătoare cu cele ale colegilor lor.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Încep lucrările la pasajul de pe strada Bocșei. Ministrul Grindeanu, mulțumit de tronsonul Lugoj-Timișoara

Publicat

în

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu,  a declarat că lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara, parte integrantă a proiectului Caransebeș-Arad, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), sunt cele mai avansate de pe toate tronsoanele proiectului, fiind deja în faza de execuție.

„Primul lucru bun e că lucrările pe lotul Lugoj-Timișoara la calea ferată au început. Sunt în faza de execuție. Știți că e parte din proiectul Caransebeș-Arad, finanțat prin PNRR, iar cel mai înaintat lot este Lugoj-Timișoara,” a declarat Grindeanu. Ministrul și-a exprimat speranța că lucrările vor începe în curând și pe celelalte tronsoane, respectiv Timișoara și Caransebeș, pentru a respecta termenul limită de finalizare a proiectului până la sfârșitul anului 2026.

Proiectul include nu doar modernizarea căii ferate, ci și construcția unui pasaj suprateran în Lugoj și modernizarea gării locale. „Odată cu modernizarea, sigur că se construiește și un pasaj suprateran aici, unde ne aflăm,” a adăugat ministrul. Acesta a precizat că lucrările sunt realizate de o companie spaniolă de mare anvergură și a accentuat importanța monitorizării atente pentru a menține ritmul de execuție.

Tunel pentru biciclete

Ministrul Grindeanu a menționat și necesitatea de a evita problemele întâlnite la alte proiecte similare, cum ar fi pasajul rutier de la ieșirea din Lugoj spre Buziaș. „Aș vrea să nu pățim în această zonă ceea ce s-a pățit pe pasajul rutier de la ieșirea din Lugoj spre Buziaș, unde lucrurile nu stau chiar în regulă sub pasaj,” a declarat acesta.

Proiectul include și un tunel pentru biciclete, care va traversa calea ferată subteran, în cadrul unui plan de dezvoltare urbană ce nu va afecta spațiile verzi. „Propunerea CFR-ului este să se construiască subteran un tunel pentru biciclete și așa vom face,” a confirmat Grindeanu.

Ministrul a solicitat, de asemenea, o atenție sporită în ceea ce privește dezvoltarea urbană în zonă, pentru a preveni transformarea proiectului într-un inconvenient pentru locuitori.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Grindeanu a anunțat că ia sensul giratoriu de la Primăria Lugoj: „Îl vom face noi, rapid”

Publicat

în

Prezent sâmbătă, 18 mai, la Lugoj, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că proiectul de construire a sensului giratoriu de pe centura Lugojului va fi preluat de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), după ce Primăria Municipiului Lugoj nu a reușit să finalizeze lucrarea.

„Bun, vă mulțumesc că ați venit azi alături de noi, de colegii mei de la CNAIR, de domnul președinte al Camerei Deputaților, Alfred Simonis, și de domnul Călin Dobra. La invitația lui Călin, suntem aici pentru a discuta o situație pe care noi am încercat să o rezolvăm în Lugoj de ceva timp, și anume acest sens giratoriu care trebuie construit în spate,” a declarat Grindeanu.

Ministrul a explicat că Primăria Lugoj s-a angajat în urmă cu câțiva ani să realizeze această lucrare, însă din cauza instabilității administrative și a schimbărilor de primar, proiectul a rămas blocat. În consecință, CNAIR a decis să preia responsabilitatea pentru finalizarea sensului giratoriu.

„Primăria Municipiului Lugoj s-a angajat în urmă cu câțiva ani că vor face ei această lucrare, dar cu haosul de la Primăria Lugoj, nu mai știm cine e primar, au venit, au plecat, s-au suspendat sau au fost suspendați. Lucrurile au rămas în aer. Noi am reluat proiectul, l-am luat înapoi la CNAIR și vă anunț că săptămâna viitoare va intra în licitație și proiectarea pentru realizarea acestui nod, fiindcă aici sunt foarte multe accidente,” a spus Grindeanu.

Ministrul a subliniat că finanțarea pentru acest proiect va proveni dintr-o sursă externă, mai exact de la Banca Europeană de Investiții (BEI), și a promis că lucrările vor fi realizate rapid.

„Este o zonă industrială cu trafic intens și ne vom mișca foarte repede. Finanțarea este de la BEI, deci e o finanțare externă. Vom rezolva această chestiune rapid, repet, preluând realizarea acestui proiect de la Primăria Lugoj și făcându-l noi la CNAIR, pentru că lucrurile nu s-au mișcat așa cum trebuie,” a adăugat ministrul.

Grindeanu nu a putut să precizeze o dată la care vor începe și se vor finaliza lucrările, afirmând că totul ține de felul în care se va desfășura licitația pentru proiectare.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Trei firme au depus oferte să construiască noul spital din Lugoj. Urmează evaluarea tehnică

Publicat

în

S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor pentru construcția noului spital. Este cea de-a doua licitație organizată, pentru că la prima firmă rămasă în evaluare a fost descalificată pentru că a depus acte considerate neconforme de către comisia de evaluare.

„Astăzi a fost data limită de depunere a ofertelor în cadrul celei de-a doua licitații organizate pentru construirea noului spital. Trei societăți au depus oferte în cadrul termenului limită, acestea intrând în evaluare. Facem toate demersurile necesare pentru ca evaluarea să se desfășoare cât mai rapid. Zvonurile răspândite de cei care nu își doresc construcția noului spital, cum că finanțarea ar fi în pericol, nu se confirmă, iar interesul societăților care au depus oferte este încă o justificare a faptului că proiectul se va realiza”, spune Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar.

Noul Spital Municipal va dispune de facilități de ultimă generație, inclusiv sectoare dedicate spitalizării continue, spitalizării de zi, chirurgiei de zi, ambulatoriului, serviciilor de diagnostic și tratament, precum și un compartiment de primiri urgențe, un bloc operator cu 5 săli, servicii de Anestezie și Terapie Intensivă și alte funcțiuni adiacente, având o capacitate totală de 256 de paturi.

Finanțarea de aproape peste 150 de milioane de euro, obținută din Programul Național de Reabilitare și Reziliență, pentru construcția unui nou spital și reabilitarea pavilionului central din actualul spital, este cea mai mare finanțare europeană din istoria municipiului de pe malurile Timișului. Termenul de finalizare este luna iunie a anului 2026.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

S-a încheiat licitația pentru reabilitarea clădirii Primăriei Lugoj. Cât costă lucrările și cât durează

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj a anunțat încheierea licitației pentru demararea unui proiect major de reabilitare energetică a clădirii administrative, o inițiativă care urmărește aducerea clădirii la standardele moderne de eficiență energetică și accesibilitate. Valoarea totală estimată a lucrărilor se ridică la 12.623.788,25 RON fără TVA.

Proiectul include o serie de lucrări esențiale pentru îmbunătățirea infrastructurii și a condițiilor de utilizare a clădirii. Un singur constructor s-a înscris la licitație, iar oferta sa urmează să fie evaluată din punct de vedere tehnic, dacă va corespunde cerințelor lucrările vor putea începe în cateva săptămâni.

Printre intervențiile planificate se numără:

  • Repararea fisurilor și realizarea unei tencuieli armate la nivelul subsolului.
  • Curățarea și igienizarea subsolului pentru eliminarea umezelii.
  • Facilitarea accesului și exploatării clădirii pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv montarea unui ascensor special și amenajarea traseelor de deplasare.
  • Realizarea semnalisticii vizuale și a traseelor de circulație pentru persoanele cu diverse tipuri de dizabilități.
  • Compartimentarea unei încăperi pentru realizarea unei chicinete și a unui grup sanitar pentru persoanele cu dizabilități.
  • Amenajarea locurilor de parcare, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.
  • Înlocuirea sau repararea acoperișului și schimbarea tâmplăriei exterioare și interioare, păstrând aspectul original al clădirii.
  • Termoizolarea pereților exteriori și a planșeului peste ultimul nivel.
  • Implementarea de finisaje noi la tavane și pereți, precum și schimbarea finisajului pardoselilor în birouri.
  • Realizarea unor chicinete pentru personalul primăriei și achiziția și montarea a două pompe de căldură .

Durata totală a lucrărilor este estimată la 18 luni, de la data semnării contractului .

 

RETIM

Citiţi mai departe

Cele mai citite